Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikallani minua on alettu syyllistämään koska en osaa jutella ihmisten kanssa/olen introvertti

Vierailija
06.08.2022 |

Firman työntekijä saattaa tulla tauolla pöytääni istumaan tiedottaen kaikille tulevansa tähän pöytään istumaan koska tässä pöydässä ei tarvitse jutella mitään.
Toinen työntekijä huutaa kovaan ääneen kuinka kivaa oli tehdä päivä töitä kun oli hyvää juttuseuraa ja tämän jälkeen hän kertoo kaikille etten minä puhunut koko päivänä mitään.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos te "introvertit" opettelisitte käyttäytymään ja puhumaan kuin tavalliset ihmiset, niin ei tarvitsisi täällä palstalla marista "syrjinnästä"!!

Siinäpä se tenppu seisoo ja häntäänsä heiluttaa!

Ei mua kiinnosta ripsivärit, kampaamot, häät, ristiäiset, auton korjaamiset, avantouinti, höpöhnlöpön juttuja kaikki.

Ne asiat, jotka mua kiinnostaa, ei taas kiinnosta yhtään ketään! Siksi en puhu mitään!

Mitkä asiat ovat sellaisia, jotka kiinnostavat sinua mutta eivät ketään muuta?

Ihan ohiksena kommentoin, mutta itse olen kyllä ekstrovertti. Silti yhdessä työpaikassa kun olin nuorempi niin yksi vanhempi nainen ryhtyi kanssa syyttelemään minua, että olen introvertti ja sen takia huono työkaveri. Johtui ihan vain siitä, että se olisi halunnut puhua tuntikaudet joka päivä avioliitostaan, sen ongelmista, sen menneistä ongelmista, lapsestaan, asuntolainastaan. Käytännössä vain ja ainoastaan itsestään. Varmasti sille kiinnostava aihe mutta mulle ei todellakaan. Oli vain vaivaannuttavaa joutua tietämään siitä, miten sen mies oli joskus pettänyt ja harrastanut sivusuhdetta, yms. 

Eli yleensä näiden muita "introverteiksi" haukkuminen kiinnostuksenaihe puhumiseen on oma itse ja muiden pitäisi olla niistä loputtoman kiinnostuneita. Ja kuka nyt oikeasti muka on niin kiinnostunut täysin vieraasta ihmisestä että viitsii kuunnella sen henkilökohtaisia juttuja joka päivä tuntikausia? 

Asia selvä. Mutta miksi laitoit vuodatuksesi tuon minun kysymykseni perään, kun se ei millään tavalla siihen liittynyt?

Vierailija
42/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana olin työharjoittelupaikassa, jossa pomo haukkui minut lyttyyn, koska olin ujo. Ihan suoraan sanoi, että olenko tyhmä ja miten luulen ikinä pärjääväni elämässä. Lähdin itkien kotiin. Itsetunto oli ihan murskana.

Työni kuulemma hoidin hyvin. En vain ollut tarpeeksi sosiaalinen ruokatunnilla ja työn ohessa. Onneksi pääsin heti tämän jälkeen ihan oikeaan mukavaan työpaikkaan, jossa minut hyväksyttiin sellaisena kuin olin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos te "introvertit" opettelisitte käyttäytymään ja puhumaan kuin tavalliset ihmiset, niin ei tarvitsisi täällä palstalla marista "syrjinnästä"!!

Tämä! Ikään kuin muiden pitäisi noiden into-verttien pillin mukaan mukautua. Vika ei tietenkään ole itsessä, vaan 30 työkaverissa.

Vierailija
44/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tehtaalla töissä ja tiedän että selän takana puhuvat paskaa koska olen "hiljainen". En tiedä miksi se on edes ongelma, istun yksin työpisteelläni koko päivän eikä kenenkään tarvitse siinä kärsiä seurassani.

Vierailija
45/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy hiljaa ja teet työt, sä voitat siinä lopulta. Olet viimeisenä talossa. Muista pysyä hiljaa, alkavat pelätä sinua lopulta ja jättävät auhaan.

Vierailija
46/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä paikassa, jossa suurin osa on näitä "introvertteja". Todellakaan he eivät tee töitä enempää kuin muut, päinvastoin. Suurin osa heistä on sellaisia ujoja, perässä vedettäviä tylsimyksiä, jotka eivät innostu mistään. Mikä tahansa uusi projekti on, niin se kaatuu minun niskaan, kun muut eivät "uskalla" ottaa kontaktia asiakkaisiin tai saa yhden yhtä ideaa keksittyä. Olen niin kyllästynyt tähän introvertti-valitukseen, kyllä aikuinen ihminen voisi opetella keskustelutaitoja ja aktiivisuutta!

Noilla kuvailemillasi jutuilla ei kyllä ole mitään tekemistä ekstroverttiyden tai introverttiyden kanssa.

Myöskään sosiaalisilla taidoilla ei ole mitään tekemistä ekstroverttiyden tai introverttiyden kanssa.

Ikävä kyllä aika moni käyttää nimenomaan tätä introverttiutta tekosyynä kontaktin ottamiseen, asiakaspalveluun, normaaliin käytökseen ja small talkiin.

Voi olla, mutta se on sitten täysin eri asia. Small talk, sosiaaliset taidot, verkostoituminen, yms. ovat kaikki opittavia taitoja. Eikä niitä ekstrovertitkään opi luonnostaan, sillä noissa kaikissa keskeistä on se, että osaa huomioida muita ihmisiä. Jotkut itseään ekstroverteiksi "kehuvat" ylpeilevät sillä, miten eivät ole koskaan hiljaa eikä niillä ole mitään filtteriä ja puhuvat aina muiden päälle. Nuo kaikki ovat kanssa ihan megahuonoja sosiaalisia taitoja.

Vierailija
47/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä osaisin mutta tietyistä syistä tahalleen "en osaa"

Vierailija
48/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittämättömiä asioita kirjoitti:

Mä kyllä osaisin mutta tietyistä syistä tahalleen "en osaa"

Ja oikeesti ne jotka luulee että tässä on nyt vaan jostain tuollaisesta kyse. Oh boy, jos tietäisitte...

Vierailija
49/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnosta ripsivärit, kampaamot, häät, ristiäiset, auton korjaamiset, avantouinti, höpöhnlöpön juttuja kaikki.

Ne asiat, jotka mua kiinnostaa, ei taas kiinnosta yhtään ketään! Siksi en puhu mitään!

Ihan ohiksena kommentoin, mutta itse olen kyllä ekstrovertti. Silti yhdessä työpaikassa kun olin nuorempi niin yksi vanhempi nainen ryhtyi kanssa syyttelemään minua, että olen introvertti ja sen takia huono työkaveri. Johtui ihan vain siitä, että se olisi halunnut puhua tuntikaudet joka päivä avioliitostaan, sen ongelmista, sen menneistä ongelmista, lapsestaan, asuntolainastaan. Käytännössä vain ja ainoastaan itsestään. Varmasti sille kiinnostava aihe mutta mulle ei todellakaan. Oli vain vaivaannuttavaa joutua tietämään siitä, miten sen mies oli joskus pettänyt ja harrastanut sivusuhdetta, yms. 

Eli yleensä näiden muita "introverteiksi" haukkuminen kiinnostuksenaihe puhumiseen on oma itse ja muiden pitäisi olla niistä loputtoman kiinnostuneita. Ja kuka nyt oikeasti muka on niin kiinnostunut täysin vieraasta ihmisestä että viitsii kuunnella sen henkilökohtaisia juttuja joka päivä tuntikausia? 

Asia selvä. Mutta miksi laitoit vuodatuksesi tuon minun kysymykseni perään, kun se ei millään tavalla siihen liittynyt?

Liittyi. Kysymyksesi oli, että mitä tuo introvertiksi haukuttu ap pitää kiinnostavana aiheena ja mitä nuo "ekstrovertit" pitävät kiinnostavana aiheena. Joten vaikka en ap olekaan, niin yleensä se nyt vain on niin, että jos joku innokkaasti brändää itsensä ekstrovertiksi niin yleensä tällaiselle ihmiselle se kiinnostuksenkohde keskustelussa on omasta itsestä puhuminen. Mikä taas on yksinkertaisesti huonoa käytöstä ja huonoja sosiaalisia taitoja. Siitä vain on tullut jotenkin "hienoa" kehua olevansa "ekstrovertti", vaikka oikeasti omaisi tosi huonot sosiaaliset taidot ja joku ei vain sen takia viitsi kuunnella juttuja.

Vierailija
50/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Introverit naiset katsovat olevan kuin joitakin kuningattaria, että juuri heillä on oikeus käyttäytyä miten vaan ja millon vaan.

He kun ovat niitä introverttejä.

Ei introverttius ole mikään sairaus, elle siitä itse tee itselleen sairautta.

Ja sairaus asteelle se tosiaan menee, ellei kykene edes tavalliseen jutusteluun työpaikalla tai muuallakaan. Tuollainen jatkuva tuppisuuna oleminen on jo röyhkeää välinpitämätyämyyttä muita ihmisiä kohtaan

Tympeää käytöstä.

Ei se nyt niin voi mennä, että introvertti saa sanaa suustaan työpäivän aikana, eikä missään tilaisuuksissa.

Toivottavasti et ole tosissasi. Jos et pysty ymmärtämään ja hyväksymään toisia ihmisiä sellaisina kuin he olevat, niin kuka se kuningatar on? :) Miksi emme voisi olla erilaisia. Jos tosiaan niin paljon häiritsee ja ärsyttää, että joku ei ole puhelias niin varmaan on paikka katsoa peiliin - miksi ärsyynnyn tällaisesta, miksi se niin minun elämääni vaikuttaa?

Vierailija
51/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas erikoisuuden tavoittelua. Lopetat vain sen introverttailun ja rupeat puhumaan. Käytöstavat sinulta unohtuneet.

Vierailija
52/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia käsitelty kirjoitti:

Ei v i t t u nämä nykyään koko ajan hoettavat into-mortit -ja vertit. Olet vain epäsosiaalinen ja piste.

Ei vaan ne työhönsä kyllästyneet vanhat akat tarvitsevat terapeutin. Selvästi niiden perhe on kyllästynyt kuuntelemaan niitä eikä niillä ole ystäviä, joten sitten jonkun nuoremman työkaverin pitäisi olla joku ilmainen terapeutti joka kuuntelee tuntikausia niiden puhetta omasta itsestään. 

Vierailija
53/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua voin toki kohdella työpaikalla kuin ilmaa, mutta niin metsä vastaa kuin sille huudetaan. En puhu sitten mitään muutakaan tällaiselle tyypille. En edes työasioita. Totean vain, että en tiedä.

Vierailija
54/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fläshbäkit tuli. Minä 16-vuotias tyttö, joka en uskaltanut kesätöissä puhua kellekkään. Kehuja sain kyllä siitä että työt tein kunnolla ja olin aina ajoissa. Työkaverit kiusas mua kun olin niin ujo.

Vierailija
55/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas erikoisuuden tavoittelua. Lopetat vain sen introverttailun ja rupeat puhumaan. Käytöstavat sinulta unohtuneet.

Sehän puhuu ja osaa käytöstavat kuten normaali ihminen. Mutta kukaan ei viitsi kuunnella parin akan kälätystä 8 tuntia päivässä viikosta toiseen. Noilla akoilla ne käytöstavat ovat hukassa.

Vierailija
56/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua voin toki kohdella työpaikalla kuin ilmaa, mutta niin metsä vastaa kuin sille huudetaan. En puhu sitten mitään muutakaan tällaiselle tyypille. En edes työasioita. Totean vain, että en tiedä.

Tuolla tyylillä saat harvinaisen nopeasti potkut :-)

Vierailija
57/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Introverit naiset katsovat olevan kuin joitakin kuningattaria, että juuri heillä on oikeus käyttäytyä miten vaan ja millon vaan.

He kun ovat niitä introverttejä.

Ei introverttius ole mikään sairaus, elle siitä itse tee itselleen sairautta.

Ja sairaus asteelle se tosiaan menee, ellei kykene edes tavalliseen jutusteluun työpaikalla tai muuallakaan. Tuollainen jatkuva tuppisuuna oleminen on jo röyhkeää välinpitämätyämyyttä muita ihmisiä kohtaan

Tympeää käytöstä.

Ei se nyt niin voi mennä, että introvertti saa sanaa suustaan työpäivän aikana, eikä missään tilaisuuksissa.

Tiedoksi vaan sinulle, että maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä.

Kaikki maailman ihmiset eivät ole sun henkilökohtaisia viihdyttäjiä. Eivät edes kaikki työkaverisi.

Vierailija
58/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Pitäisikö työpaikalla alkaa seurustelee ja kaveeraamaan muitten kanssa? Mitä ihmettä? Työ on työ ja vapaa-aika kavereineen muualla.

Vierailija
59/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyi. Kysymyksesi oli, että mitä tuo introvertiksi haukuttu ap pitää kiinnostavana aiheena ja mitä nuo "ekstrovertit" pitävät kiinnostavana aiheena. Joten vaikka en ap olekaan, niin yleensä se nyt vain on niin, että jos joku innokkaasti brändää itsensä ekstrovertiksi niin yleensä tällaiselle ihmiselle se kiinnostuksenkohde keskustelussa on omasta itsestä puhuminen. Mikä taas on yksinkertaisesti huonoa käytöstä ja huonoja sosiaalisia taitoja. Siitä vain on tullut jotenkin "hienoa" kehua olevansa "ekstrovertti", vaikka oikeasti omaisi tosi huonot sosiaaliset taidot ja joku ei vain sen takia viitsi kuunnella juttuja.

No voi hyvää päivää! Mistä sä olet muka tuollaista lukenut?! Sillä et ainakaan tuosta minun kirjoittamastani viestistä!

Minua ei kiinnosta mitä mieltä sinä tai kukaan mukaan yleisesti pitää introvertteja kiinnostavina asioita tai ekstrovertteja kiinnostavina asioina. Aivan se ja sama.

Minä kysyin mitkä asiat kiinnostavat tuota minua edeltää kommentoijaa, hän kun sanoi, että ne samat asiat eivät kiinnosta ketään muuta. Ei minua sinun mielipiteesi kiinnosta pätkääkään.

Etkö todellakaan osaa lukea? Ja seuraavaksi varmaan väität syypääksi sitä "ekstroverttiyttäsi", ettet voi muka mitään sille, että kuvittelet ihan omiasi...

Vierailija
60/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko ekstroverttiyteen luetunymmärtämisen puute? Vai johtuuko se sulla vain jostain muusta?