Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on hirveä huoli siitä että ylimääräisen lapsilisän saisi mahdollisesti myös hyvätuloiset.

Vierailija
06.08.2022 |

On kyllä ihmeellistä touhua noiden vasemmistopuolueiden ajattelu.

Kommentit (965)

Vierailija
661/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi apua kirjoitti:

No juuri tällaisessa tapauksessa, jossa puhutaan, että nyt annetaan tällainen erityinen kertatuki kaikille _lapsi_perheille ja heillä se todella on juuri sen suuruinen korotus, josta on kyse. Siis ihan kaikilla muilla paitsi niillä aivan kaikkein köyhimmillä, joilla lopputulos on +/-nolla. Tämäkö oli jotenkin vaikea ymmärtää vielä jo kaiken aiemmin täällä kirjoitetun jälkeen...? Älä vaan pliis sano, että olet missään vähänkään vastuullisessa tai korkeammassa asemassa, kun ymmärrys on tuota tasoa...

Toimeentulotuessa huomioidaan käsittääkseni kohonneita kustannuksia, sähkö,lääkkeet yms, mitkä moni työssä käyvä joutuu maksamaan itse. En ymmärrä, miten vaikea on tämä sinulle ymmärtää.

No kerro kyllä, miksi jatkat sukusi linjaa tukien varassa.

Vierailija
662/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tässäkin ketjussa tuilla eläjien tuskailu siitä, kuinka mukavaan elämään perustulo riittäisi. Kummallisena oikeutena jotkut pitävät saada hyvän elintason muiden maksamana tekemättä itse mitään. Perustulon idea nimenomaan olisi se, että työnteosta tulisi kannattavaa, mutta sehän tarkoittaisi sitä, että pitäisi mennä töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kato kun vassareiden mielestä hyvätuloiset saa kyllä verottaa tyhjiksi omaisuudestaan mutta hyvätuloiset itse eivät saisi hyötyä maksamistaan verorahoista mitenkään.

Kyseessä on ainoa tulonsiirto mitä hyvätuloisetkin saa ja toisaalta lapsilisiä ei saisi köyhälistökään jos ei olisi tarpeeksi nettoveronmaksajia eli näitä hyvätuloisia joiden maksamilla veroilla on oikeasti jotain merkitystäkin.

Et vissiin käytä verovaroin rakennettuja teitä, tai terveydenhoitoa? Sinua tai lapsiasi ei ole koulutettu Suomessa? Sinä tai lapsesi ette ole saaneet neuvolakäyntejä? Et ole ikinä nauttinut mistään verovaroin tuetusta kulttuurista tai urheilusta? Etkä varmaan etenkään ole käyttänyt koskaan, ikinä kotitalousvähennystä? 

Ja mitään näistäkö ei köyhä saa muiden tukien päälle? Kyllä tässä keskustelussa näkee, että Suomi on ahneiden, köyhien ja ennen kaikkea KATEELLISTEN maa.

Suomi on ainoa maailman maa jossa rikkaat on niin kuoleman kateellisia köyhille joka ikisestä leipäpalasesta. Sitä voi kuule ihan lopettaa sen työnteon ja kokeilla itse miten mukavaa on köllötellä, eikä vinkua netissä. 

Ei se niin mene. Minä käyn ihan mielelläni töissä, olen kouluttautunut omalle alalleni ja omassa työssäni ihan hyväkin. Minulle maksetaan palkkaa, jonka haluan käyttää oman perheeni eteen. Haluan palkallani maksaa asuntolainaa kivasta kodistani, mahdollistaa lapselleni hänen toivomansa harrastukset ja huvitukset ja välillä olisi kiva tarjota puolisollekin vaikka kiva illallinen. Se mikä minua ärsyttää on, että on olemassa lauma minulle tuntemattomia suomalaisia ihmisiä, jotka katsovat oikeudekseen sen, että minä elätän oman perheeni päälle vielä heidätkin. Ja heidän vaatimallaan elintasolla, tästäkään ei voida edes yhteiskunnassa keskustella mikä se riittävä elintaso on, jos itse ei sitä ansaitse. Palkakseni tästä elatuksesta saan vittuilua, solvauksia ja suurta halveksuntaa. Jopa minun lapseni on heidän silmissään mitättömämpi valtiolle kuin heidän lapsensa ja siksi minun lapseni saama lapsilisä pitäisi siirtää heidän lapsilleen.

Vierailija
664/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näihin törmää aika useinkin, että pohditaan kannattaako mennä töihin ja moni jättää menemättä ja jatkaa tuilla elämistä. Ihan käsittämättömän typerää, että työkykyiset aikuiset ihmiset voivat valita olla muiden elätettävänä. Ei nykyaikana tällaiseen ole kertakaikkiaan enää varaa.

Ja sitten kun hinnat nousee halutaan lisää ja lisää koska rahat ei riitä. Työt ei käy.

Suosikkini on eräs tuttuni, joka facessa kyselee mistä saisi rahaa. Kerran sai raivarin siitä kun ihmiset ehdottivat töitä. On kuulemma typerin ehdotus ikinä.

Hän toki varmasti on jo melkoisen ekstreme tapaus, vaikka tuskin ainoa koko Suomessa. Mutta kyllä silloin pohdin että kaikkea se leipä elättää.

Vierailija
665/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhältä tuo leikataa toimeentulotuesta

Ja ihan oikein niin onkin. Oliko sulla muuta? Yllättääkö noin kovin, että keskiluokka ei olekaan tippa silmässä kantamassa sunkaltaisille lisää mässyrahaa?

Mun kaltaisille? Niin, onhan se todella väärin, että toivoo omaa lastaan ja itseään kohdeltavan perustuslain edellyttämällä tavalla yhdenvertaisesti...kauheaa on sekin, että olin ymmärtäväinen ellei lisäindeksikorotusta tule ja sanoin, että keskituloisten ansiotuloverotus on liian kova. Hyi minua mikä kohtuuton ja kauhea mässyrahan (mikä edes on mässyraha?) vinkuja loinen olenkaan! Ymmärrätkö nyt miksi sanoin alkaneeni pitää ihmisiä ihan luokattoman tyhminä joita ei usein voi kuin jopa vihatakin.

Vierailija
666/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kato kun vassareiden mielestä hyvätuloiset saa kyllä verottaa tyhjiksi omaisuudestaan mutta hyvätuloiset itse eivät saisi hyötyä maksamistaan verorahoista mitenkään.

Kyseessä on ainoa tulonsiirto mitä hyvätuloisetkin saa ja toisaalta lapsilisiä ei saisi köyhälistökään jos ei olisi tarpeeksi nettoveronmaksajia eli näitä hyvätuloisia joiden maksamilla veroilla on oikeasti jotain merkitystäkin.

Et vissiin käytä verovaroin rakennettuja teitä, tai terveydenhoitoa? Sinua tai lapsiasi ei ole koulutettu Suomessa? Sinä tai lapsesi ette ole saaneet neuvolakäyntejä? Et ole ikinä nauttinut mistään verovaroin tuetusta kulttuurista tai urheilusta? Etkä varmaan etenkään ole käyttänyt koskaan, ikinä kotitalousvähennystä? 

Ja mitään näistäkö ei köyhä saa muiden tukien päälle? Kyllä tässä keskustelussa näkee, että Suomi on ahneiden, köyhien ja ennen kaikkea KATEELLISTEN maa.

Suomi on ainoa maailman maa jossa rikkaat on niin kuoleman kateellisia köyhille joka ikisestä leipäpalasesta. Sitä voi kuule ihan lopettaa sen työnteon ja kokeilla itse miten mukavaa on köllötellä, eikä vinkua netissä. 

Ei se niin mene. Minä käyn ihan mielelläni töissä, olen kouluttautunut omalle alalleni ja omassa työssäni ihan hyväkin. Minulle maksetaan palkkaa, jonka haluan käyttää oman perheeni eteen. Haluan palkallani maksaa asuntolainaa kivasta kodistani, mahdollistaa lapselleni hänen toivomansa harrastukset ja huvitukset ja välillä olisi kiva tarjota puolisollekin vaikka kiva illallinen. Se mikä minua ärsyttää on, että on olemassa lauma minulle tuntemattomia suomalaisia ihmisiä, jotka katsovat oikeudekseen sen, että minä elätän oman perheeni päälle vielä heidätkin. Ja heidän vaatimallaan elintasolla, tästäkään ei voida edes yhteiskunnassa keskustella mikä se riittävä elintaso on, jos itse ei sitä ansaitse. Palkakseni tästä elatuksesta saan vittuilua, solvauksia ja suurta halveksuntaa. Jopa minun lapseni on heidän silmissään mitättömämpi valtiolle kuin heidän lapsensa ja siksi minun lapseni saama lapsilisä pitäisi siirtää heidän lapsilleen.

TÄMÄ. Hyvin puettu sanoiksi miltä tämä touhu tuntuu.

Vierailija
667/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla on jo perheenä toisensa sinkuilla ei sitäkään, antakaa satanen köyhille pieneläkeläisille, sinkuille, osoite olisi oikea.Nyt ne menee Marineille ja muille rikkaille.

Nyt unohdat,että hyvin suuri osuus lasten huoltajista on yksinhuoltajia. Ei se menenkin automaattisesti,että lapset tarkoitta yhtä kuin onnellinen rakkaus jollon elämä hymyilee ja linnut laulaa, toisaalla onneton lapseton sinkku yksin itkee. Todellisuus, Aika moni yksinhuoltaja käy töissä, hoitaa lapset, ja viettää ihan pienen hetken itse illan päätteeksi rauhassa esim katsoen puhelintaan tai lukien kirjaa tai mitä kukin nyt keksii.

Vierailija
668/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä pitäisi muutenkin olla ehdollinen tulojen suhteen. Aivan järjetöntä pyytämättä tuputtaa rahaa rikkaille, jotka eivät sitä tarvitse mihinkään.

Ylipäätään tämä Annika Emakon vaalimielistely on ällöttävää. Kyllä ne nousevat hinnat kirpaisevat kaikkia, joilla on tiukkaa. Yksinasuvia köyhiä esimerkiksi on vaikka kuin kuinka paljon. Mutta kepu on kepu vaikka voissa paistais.

Vierailija
669/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää tässäkin ketjussa tuilla eläjien tuskailu siitä, kuinka mukavaan elämään perustulo riittäisi. Kummallisena oikeutena jotkut pitävät saada hyvän elintason muiden maksamana tekemättä itse mitään. Perustulon idea nimenomaan olisi se, että työnteosta tulisi kannattavaa, mutta sehän tarkoittaisi sitä, että pitäisi mennä töihin

Niinpä. Miksi ihmeessä jollain olisi oikeus loisia kotona mitään tekemättä muiden rahoilla vuodesta ja sukupolvesta toiseen? Voisiko joku perustella tämän?

(ja ei, nyt ei haeta tarinaa yksinhuoltajasta jonka eksä hakkasi pyörätuoliin ja jolla on kuusi parantumatonta syöpää) voisiko joku ihan tavan ihminen joka ei ole aktiivinen yhteiskunnassa kertoa, miksi se on ok?

Vierailija
670/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jos tuo bonuslapsilisä toteutuu varakkailla hyvä tilaisuus lahjoittaa koko summa hyväntekeväisyyteen. Ministerit esimerkkeinä. Laittakaa vaikka MML: lle. Luulenpa, että muutamat niin tekevät ja keräävät " pisteitä" ja nostetta itselleen ja edustamalleen puolueelle.

Joulun alla on mm Hyvä joulumieli - keräys ja muitakin tahoja, jotka kaipaavat lahjoituksia.

Joku voisi haastaa kaikki hyvätuloiset mukaan, eli ylimääräinen lapsilisä lahjoitukseen.

Tuossa onkin ideaa. Rikkaat, ottakaa koppi!

Toki voitte antaa vielä haastatteluja medialle, jossa kerrotte kuinka jalon eleen olette tehneet.

Vierailija
671/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi apua kirjoitti:

No juuri tällaisessa tapauksessa, jossa puhutaan, että nyt annetaan tällainen erityinen kertatuki kaikille _lapsi_perheille ja heillä se todella on juuri sen suuruinen korotus, josta on kyse. Siis ihan kaikilla muilla paitsi niillä aivan kaikkein köyhimmillä, joilla lopputulos on +/-nolla. Tämäkö oli jotenkin vaikea ymmärtää vielä jo kaiken aiemmin täällä kirjoitetun jälkeen...? Älä vaan pliis sano, että olet missään vähänkään vastuullisessa tai korkeammassa asemassa, kun ymmärrys on tuota tasoa...

Toimeentulotuessa huomioidaan käsittääkseni kohonneita kustannuksia, sähkö,lääkkeet yms, mitkä moni työssä käyvä joutuu maksamaan itse. En ymmärrä, miten vaikea on tämä sinulle ymmärtää.

Meinaat, että jos saa jotain apua, voi hyvin rikkoa lakia toisessa kohtaa? Eihän se nyt niin mene ja nyt puhutaan vieläpä _lapsista_! Eivät he ole mitenkään osallisia perheen tilanteeseen, mutta silti heitä kohdellaan täysin eriarvoisesti juuri siltä pohjalta. Ja mikä suvun linja? Joku psykoosipotilasko siellä taas "tietää" pelkkien yleisluontoisten kirjoitusten perusteella ihmisten tilanteen ja asiat?! 🤣 Mun suku on ahkeraa ja rehellistä, liian kilttejäkin moni, joten pidä kuule sinä ilmiselvä ksipää suusi suokeammalla!

Vierailija
672/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on ylisukupolvisia tuen saajia ja ajattelee tekevänsä töitä. Eihän osa tuen saajista ole keksinyt sitäkään, että tuilla tarjotaan ihmisille ruoka, vaatteet, lääkkeet ja asunto. Niiden ei tarvitse olla uusia.

Voidaan myös siirtyä asuntolamalliin. Yhdelle taloudelle yksi huone, vaatteet pelastusarmeijasta, ruoka laitoskeittiöstä. Aina voi olla vähän ankeammin ja Suomessa on tuen saajilla asiat todella kivasti. Jenkeissä monet asuisi kadulla pahvilaatikossa.

Vierailija
673/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas pöljät luulee että kaikki niden verot menee suoraan pelkkiin sosiaalietuuksiin. Se on melko pieni siivu veroista kun niihin menee, kuten on tässäkin ketjussa jo sanottu monta sivua aiemmin. Teidän veroprosentti ei kamalasti laskis vaikka lakkautettais kaikki sosiaalituet. 

On tietysti mielipidekysymys mikä on paljon ja mikä vähän. Palkansaajan tehdystä työstä menee suoraan 25% pelkästään eläkemaksuihin(vain osa näkyy palkansaajan palkkakuitissa, osa on piilotettu työnantajan "maksamaksi"). Jo ihan keskituloisen todellinen veroprosentti huitelee 50% lukemissa, voit googlettaa asiasta "verokiila" hakusanalla.

Mutta olen kyllä vähän samaa mieltä siitä ettei sosiaalituet välttämättä ole se isoin ongelma. Suurin ongelma on järkyttävän suuri ja tehoton julkinen sektori. Eikä siihen ole tulossa mitään muutosta, koska suurin osa kansasta on jo jotenkin hyötymässä julkisesta sektorista, ellei ole itse siellä töissä niin sitten on joko puoliso, tai joku muu läheinen.

Vierailija
674/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi apua kirjoitti:

Meinaat, että jos saa jotain apua, voi hyvin rikkoa lakia toisessa kohtaa? Eihän se nyt niin mene ja nyt puhutaan vieläpä _lapsista_! Eivät he ole mitenkään osallisia perheen tilanteeseen, mutta silti heitä kohdellaan täysin eriarvoisesti juuri siltä pohjalta. Ja mikä suvun linja? Joku psykoosipotilasko siellä taas "tietää" pelkkien yleisluontoisten kirjoitusten perusteella ihmisten tilanteen ja asiat?! 🤣 Mun suku on ahkeraa ja rehellistä, liian kilttejäkin moni, joten pidä kuule sinä ilmiselvä ksipää suusi suokeammalla!

Toimeentulotukiperheissä jokainen lapsi saa jo satoja euroja rahaa per kuukausi. Se riittää. Ei työssäkäyvienkään lapset saa sen enempää.

Vierailija
675/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa onkin ideaa. Rikkaat, ottakaa koppi!

Toki voitte antaa vielä haastatteluja medialle, jossa kerrotte kuinka jalon eleen olette tehneet.

Jos te jätätte kuukaudeksi alkoholin ja tupakan ja nuuskan pois, sopii. Tosin tämän voitin saman tien, ylimääräinen raha menee monella päihteisiin, siksi tarpeen monelle.

Vierailija
676/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas pöljät luulee että kaikki niden verot menee suoraan pelkkiin sosiaalietuuksiin. Se on melko pieni siivu veroista kun niihin menee, kuten on tässäkin ketjussa jo sanottu monta sivua aiemmin. Teidän veroprosentti ei kamalasti laskis vaikka lakkautettais kaikki sosiaalituet. 

On tietysti mielipidekysymys mikä on paljon ja mikä vähän. Palkansaajan tehdystä työstä menee suoraan 25% pelkästään eläkemaksuihin(vain osa näkyy palkansaajan palkkakuitissa, osa on piilotettu työnantajan "maksamaksi"). Jo ihan keskituloisen todellinen veroprosentti huitelee 50% lukemissa, voit googlettaa asiasta "verokiila" hakusanalla.

Mutta olen kyllä vähän samaa mieltä siitä ettei sosiaalituet välttämättä ole se isoin ongelma. Suurin ongelma on järkyttävän suuri ja tehoton julkinen sektori. Eikä siihen ole tulossa mitään muutosta, koska suurin osa kansasta on jo jotenkin hyötymässä julkisesta sektorista, ellei ole itse siellä töissä niin sitten on joko puoliso, tai joku muu läheinen.

Ja se, että mitä enemmän porukkaa on kotona, sitä vähemmän on kakun leipojia. Ja koska eläkeläisiä ja lapsia on aika paljon ja opiskelijoitakin jonkin verran olisi ihan suotavaa että sitä kakkua tulisivat leipomaan kaikki kynnelle kykenevät.

Silloin sama määrä veroja saataisiin kerättyä isommalta porukalta, eli yksittäisen veronmaksajan taakka kevenisi. On oikeasti todella itsekästä vain huvikseen nauttia tukia.

Vierailija
677/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kalva lainkaan julkinen sektori, lääkäreitä, opettajia, puheterapeutteja, poliiseja. Ei siellä mitään joutojätkiä kuljeskele. Ihan kunniallisia kansalaisia. Sen sijaan minua syljetyttää joka ikinen näistä joilla omien sanojensa mukaan on oikeus valita meneekö töihin vai ei. Ei ole. Se on meillä ihan laissa, että jokaisella on elatusvelvollisuus itseensä.

Vierailija
678/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi apua kirjoitti:

Lapsilisä ei ole lasten rahaa, vaan se on vanhemmille maksettava kompensaatio lasten aiheuttamista lisäkuluista. Kaikista köyhimmät eivät maksa senttiäkään lastensa kuluista itse, joten heille ei myöskään tarvitse kompensoida lasten kustannuksia. Ymmärrätkö.

Vierailija
679/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi apua kirjoitti:

Tässä ei ole mitään ongelmaa perustuslain kannalta. Perustuslain mukaan kaikille täytyy taata minimi perustoimeentulo, nimenomaan siksi on toimeentulotuki. Toimeentulotuen saajat saavat toki myös mahdollisen ylimääräisen lapsilisän, ihan niinkuin perustuslain mukaan kuuluukin. Toimeentulotukea ei sitten välttämättä saa enää yhtä paljon koska saavuttaa jo minimirajan, mikä perustuslain mukaan on pakko kaikkien saada.

Ymmärrän kyllä että harmittaa ja voi tuntua epäreilulta, mutta osoittaa hyvin sen että toimeentulotuki ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseksi elämäntyyliksi. Ja kuten on jo useasti mainittu niin toimeentulotuessa otetaan jo huomioon nousseet sähkölaskut jne.

Vierailija
680/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kalva lainkaan julkinen sektori, lääkäreitä, opettajia, puheterapeutteja, poliiseja. Ei siellä mitään joutojätkiä kuljeskele. Ihan kunniallisia kansalaisia. Sen sijaan minua syljetyttää joka ikinen näistä joilla omien sanojensa mukaan on oikeus valita meneekö töihin vai ei. Ei ole. Se on meillä ihan laissa, että jokaisella on elatusvelvollisuus itseensä.

On siellä karsittavaa kaikenlaisissa höpöhöpöprojekteissa ja - kehittelyissä sekä yleisesti järjen vastaisissa toimintamalleissa. Mutta se on totta, että ei siellä enää montaa turhaa virkailijaa ole. Ne viimeiset eläköityy ihan juuri.

Mutta tuo on törkeää ettei vain mene töihin koska ei huvita. Kunnon rusinoiden noukkimista pullasta. Ja sitten vielä natistaan päälle.