Se on hirveä huoli siitä että ylimääräisen lapsilisän saisi mahdollisesti myös hyvätuloiset.
On kyllä ihmeellistä touhua noiden vasemmistopuolueiden ajattelu.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen maksaa jo nyt veroina pienituloisten tuet ja palvelut.
Hyvätuloinen ei saa lapsilleen ilmaista päivähoitoa, ei saa asumistukea tai toimeentulotukea.
Hyvätuloisen ei kuitenkaan sallittaisi saada lapsilisää. Vajaa satanen kaiken maksamisen jälkeen on niin väärin köyhää kohtaan!
En saanut tukea pienituloisena. Puhun palkasta. Maksoin päivähoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla tai jopa enemmän myös hyvätuloisten menot ovat kasvaneet: isot ok-talot vievät paljon sähköä, katumaasturit kuluttavat kallista bensaa tai dieseliä. Ruoka on kallistunut jne. Kyllä ylimääräinen lapsilisä kuuluu ihan kaikille. Ei yhteiskunnan pidä kannustaa taloudellisesti vain köyhiä lisääntymään, vaan kaikentuloisia.
Onko pakko ostaa iso talo tai kallis auto?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hyvätuloisia on ehkä pari prosenttia aikuisväestöstä eikä kaikilla ole lapsia, eli ei koske tosiaankaan isoa joukkoa.
Tässähän on kyse siitä, että tt-asiakkaat ei halua että keskiluokka saa penniäkään. Huolimatta siitä, että keskiluokka on niin kuoliaaksi verotettu, että käteen siitä huimasta 3000e/kk bruttopalkasta ei jää kuin 2/3 ja kaikki maksut kumminkin on tapissa, eli ruokaan on molemmilla suunnilleen saman verran per nekku käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen ei sitä ekstraa tarvitse, pärjää ilmankin. Miksi valtio antaisi rahaa ilmaiseksi rikkaalle.
Saa edes pienen osan omista rahoistaan takaisin siitä hyvästä että on tehnyt tulevaisuuden veronmaksajia.
Tämä on sairas ajattelutapa hyvätuloisilla. Ovat aina leikkaamassa köyhimmiltä, ja sitten ne omat tulonsiirrot nähdään PALKINTONA jostain jumalaisesta veronmaksusta. Ihan nyrjähtänyttä. Itse elin todella kovassa köyhyydessä 25 vuotta elämästäni, ja kun sitten kouluttauduin korkeammalle ja työelämässä vaurastuin, en KOSKAAN tullut ajattelultani niin sairaaksi että yhteiskunta olisi minulle maksamani verot jotenkin henkilökohtaisesti velkaa. Olen hyvätuloinen, eikä tulisi mieleenkään nostaa mitään tukia! Ne ovat köyhille joille arki on KAMPPAILUA, ja se on itsestään selvää ettei valtion kuulu syytää rahaa meille hyvätuloisille jotka elämme laadukasta elämää jo muutenkin.
Hyvinvointivaltion ideaan kuuluu, että se on jokaiselle jotakin. Jos suurin ryhmä jää sen ulkopuolelle, miksi se viitsisi sitä kustantaa? Jotenkinhan ne köyhät pärjää niissäkin maissa missä hyvinvointivaltiota ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsilisä ylipäänsä maksetaan rikkaille? Miksi minun köyhän lapsettoman ihmisen pitää rahoittaa rikkaiden lapsilisät?
Rikkaat saavat lapsilisänä takaisin murto-osan maksamistaan veroista. Kokonaisuuden kannalta on järkevämpää (ja todennäköisesti myös halvempaa) maksaa lapsilisä kaikista alle 17-vuotiaista, kuin vaatia selvityksiä tuloista, elämäntilanteesta yms. sekä luoda ja ylläpitää siihen tarvittava byrokratia.
Jos sinä olet oikeasti köyhä tai pienituloinen, et todellakaan maksa veroina edes omaa osaasi julkisin varoin kustannettavien palveluiden tuottamisen aiheuttamista kustannuksista, saati sitten kenenkään muun saamia lapsilisiä. Todennäköisemmin sinä saat tukia, jotka maksetaan niiltä rikkailta perityistä veroista...
Ei tarvita mitään selvityksiä. Suomessa on ihmisten tienaamat rahat olleet verorekisterissä kymmeniä vuosia jo. Se on kymmenen minuutin homma tehdä pätkä koodia joka tarkistaa henkilön tulot tulorekisteristä ja jättää maksamatta lapsilisät niille miljonääreille. Ei tarvita yhtään työntekijöitä tai paperityötä tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen maksaa jo nyt veroina pienituloisten tuet ja palvelut.
Hyvätuloinen ei saa lapsilleen ilmaista päivähoitoa, ei saa asumistukea tai toimeentulotukea.
Hyvätuloisen ei kuitenkaan sallittaisi saada lapsilisää. Vajaa satanen kaiken maksamisen jälkeen on niin väärin köyhää kohtaan!En saanut tukea pienituloisena. Puhun palkasta. Maksoin päivähoidosta.
Niin se menee. Jos käyt töissä, maksat siitä hoidosta. Mikä on älytöntä, kun työssäkäyvän on aivan pakko pistää ne lapset hoitoon koko päiväksi. Ei ne lapset siellä huvin ja urheilun vuoksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hyvätuloisia on ehkä pari prosenttia aikuisväestöstä eikä kaikilla ole lapsia, eli ei koske tosiaankaan isoa joukkoa.
Tässähän on kyse siitä, että tt-asiakkaat ei halua että keskiluokka saa penniäkään. Huolimatta siitä, että keskiluokka on niin kuoliaaksi verotettu, että käteen siitä huimasta 3000e/kk bruttopalkasta ei jää kuin 2/3 ja kaikki maksut kumminkin on tapissa, eli ruokaan on molemmilla suunnilleen saman verran per nekku käytettävissä.
Minä olisin onnellinen jos jäisi 2/3 palkasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsilisä ylipäänsä maksetaan rikkaille? Miksi minun köyhän lapsettoman ihmisen pitää rahoittaa rikkaiden lapsilisät?
Rikkaat saavat lapsilisänä takaisin murto-osan maksamistaan veroista. Kokonaisuuden kannalta on järkevämpää (ja todennäköisesti myös halvempaa) maksaa lapsilisä kaikista alle 17-vuotiaista, kuin vaatia selvityksiä tuloista, elämäntilanteesta yms. sekä luoda ja ylläpitää siihen tarvittava byrokratia.
Jos sinä olet oikeasti köyhä tai pienituloinen, et todellakaan maksa veroina edes omaa osaasi julkisin varoin kustannettavien palveluiden tuottamisen aiheuttamista kustannuksista, saati sitten kenenkään muun saamia lapsilisiä. Todennäköisemmin sinä saat tukia, jotka maksetaan niiltä rikkailta perityistä veroista...
Ei tarvita mitään selvityksiä. Suomessa on ihmisten tienaamat rahat olleet verorekisterissä kymmeniä vuosia jo. Se on kymmenen minuutin homma tehdä pätkä koodia joka tarkistaa henkilön tulot tulorekisteristä ja jättää maksamatta lapsilisät niille miljonääreille. Ei tarvita yhtään työntekijöitä tai paperityötä tuohon.
Kun miljonäärin rouva (tai mies) on kotona lapsen kanssa eikä tienaa kuin lapsilisät, niin eihän tuolla sun systeemillä pysty mitenkään ehkäisemään sitä että rikkaatkin saa sen rahan. Toi sun systeemi seuloo pois sen rikkaan, muttei sitä rikkaan paperilla tulotonta puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoet saa sitten suuremman bilerahan kun täyttävät 18
Mistä?
Kaikki kaverini saivat lapsilisät kokonaisuudessaan käyttöönsä täysi-ikäisinä. Viikossa ne kyllä sitten menikin juhliessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Verojen jälkeen. Siitä se keskituloinen maksaa ihan itse asumisen, lasten päivähoidon maksimimaksut ja kaiken muun. Ei siitä ruokaan ja huveihin jää enempää kuin tt-tuesta.
Oon kai hyvätuloinen, kun saan käteen 3/5 palkasta. Talvella ihmetellään sitten miten sähkölasku maksetaan. Olen jo alkanut säästää siihen ja karsimaan ylinmääräisiä menoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Verojen jälkeen. Siitä se keskituloinen maksaa ihan itse asumisen, lasten päivähoidon maksimimaksut ja kaiken muun. Ei siitä ruokaan ja huveihin jää enempää kuin tt-tuesta.
Niin sitä tarkoitin. Veroihin ja veroluontoisiin maksuihin menee 40% palkasta. 33% olisi paljon siedettävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, kun on riittävän rikas, ja omistaa yhtiöitä, joiden kautta voi laillisesti harjoittaa verosuunnittelua s.e. ei maksa käytännössä yhtään veroa mistään tuloista. Toiseksi, kaikki julkiset palvelut pitäisi olla maksullisia, ja asikkaita laskuttaa todellisen käytön mukaan niinkuin yksityisellä sektori tekee juuri sen vuoksi, koska tämän tapaista hölmöä argumentoitua voidaan esittää, että koska minäkin käytän palveluita. Juu, en ole pistänyt lapsia päiväkotiin ja peruskouluihin, joiden ylläpitäminen maksaa hirveästi, koska minulla ei ole lapsia. Juu, juuri siksi kaiken toiminnan pitää olla maksullista, että kukaan ei voi sanoa, että kävinhän minäkin koulua. Juu, minulla ei ollut vapaata tahtoa sen asian osalta, että minut potkaistiin tähän yhteiskuntaan, siitä minua ei voi moittia, mutta vanhempia voi moittia siitä, että ne hankkivat ylipäänsä lapsia, koska ne maksavat yhteiskunnalle paljon, ja sitä paitsi maailma on ylikansoittunut, niin miksi niitä lapsia ylipäänsä pitäisi hankkia?
Siispä lapsilisän tilalle lapsivero.
No sinulla varmaan edes YKSI nimi antaa riittävän rikkaasta, joka ei maksa veroja.
En lupaa pidättää hengitystä...
Kansainvälisten veroparatiisien kautta kierrätetään koko ajan varoja Suomestakin. Ihan standarditoimintaa. Googleta nimiä, jos haluat. Heikkoa on Zeitgeistin ymmärrys tälläkin palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Oon kai hyvätuloinen, kun saan käteen 3/5 palkasta. Talvella ihmetellään sitten miten sähkölasku maksetaan. Olen jo alkanut säästää siihen ja karsimaan ylinmääräisiä menoja
Köyhäthän ei maksa niitä sähkölaskujansakaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Tätä nuo köyhät ei tunnu ymmärtävän. Se että jonkun palkka on 2500e tai 5000e ei todellakaan tarkoita että käteen jäisi 2500e tai 5000e.
Köyhät eivät myöskään tunnu tietävän mitä kaikkea pienilläkin tuloilla joutuu maksamaan. Esim ne lapsen päivähoitomaksut, mitkä voi olla kahdesta lapsesta 550e/kk. Kolmesta vielä lisää.
Keskituloisilla ei oikeasti ole rahaa käytettäväksi kovinkaan paljoa. Ja oikeasti rikkaita tässä maassa on niin vähän, että aivan naurettavaa kiukutella jos he saavat jonkun 100e/kk. Se ei kuulkaa montaa tuhatta ole, mikä heidän lapsilisiinsä menee.
Tuo ei ole mikään ongelma. Isompi ongelma on se että lapsilisät menee lähivanhemmalle, ja etävanhempi ei saa mitään rahaa vaikka hänkin tarvitsisi taloudellista helpotusta. Meillä taitaa käydä nyt niin että lapsille ei lahjoja tule. Ei ole vain varaa. Lähivanhempi sen sijaan humputtelee jatkuvasti, ja silti on käsi ojossa. Hyvä että nyt yhteiskunta antaa hänelle ylimääräisen joulusatasen, voi sitten senkin edestä haukkua etää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, kun on riittävän rikas, ja omistaa yhtiöitä, joiden kautta voi laillisesti harjoittaa verosuunnittelua s.e. ei maksa käytännössä yhtään veroa mistään tuloista. Toiseksi, kaikki julkiset palvelut pitäisi olla maksullisia, ja asikkaita laskuttaa todellisen käytön mukaan niinkuin yksityisellä sektori tekee juuri sen vuoksi, koska tämän tapaista hölmöä argumentoitua voidaan esittää, että koska minäkin käytän palveluita. Juu, en ole pistänyt lapsia päiväkotiin ja peruskouluihin, joiden ylläpitäminen maksaa hirveästi, koska minulla ei ole lapsia. Juu, juuri siksi kaiken toiminnan pitää olla maksullista, että kukaan ei voi sanoa, että kävinhän minäkin koulua. Juu, minulla ei ollut vapaata tahtoa sen asian osalta, että minut potkaistiin tähän yhteiskuntaan, siitä minua ei voi moittia, mutta vanhempia voi moittia siitä, että ne hankkivat ylipäänsä lapsia, koska ne maksavat yhteiskunnalle paljon, ja sitä paitsi maailma on ylikansoittunut, niin miksi niitä lapsia ylipäänsä pitäisi hankkia?
Siispä lapsilisän tilalle lapsivero.
No sinulla varmaan edes YKSI nimi antaa riittävän rikkaasta, joka ei maksa veroja.
Kansainvälisten veroparatiisien kautta kierrätetään koko ajan varoja Suomestakin. Ihan standarditoimintaa. Googleta nimiä, jos haluat. Heikkoa on Zeitgeistin ymmärrys tälläkin palstalla.
Ei ole MINUN tehtäväni googlailla satunnaisia nimiä. Väitteen esittäjällä on todistustaakka. Yhtään nimeä ei löytynyt. Eli Yksikin nimi riittää. Edellytykset, Rikas ja "ei maksa veroja" eli ei löydy siltä kateuslistalta. En suostu edelleenkään pidättään hengitystä. Tätä öyhötystä aina tulee, mutta mitään konkretiaa ei löydy...
Meillä on viikko-viikko systeemi lasten isän kanssa. 4 lapsen lapsilisät menee isälle, kun hän saa työnsä kautta tiettyjä harrastusjuttuja hankittua edullisemmin.
Erotessa molemmilla oli keskipalkkaiset duunit, parin tonnin luokkaa. Mulla velkainen pieni omakotitalo, hänellä rivari.
Mun sähkölasku on nelinkertaistunut, maksan joka kuukausi 200e enemmän kuin aiemmin. Joulukuussa, jos on pakkasta, maksan varmaan 400e enemmän. Yt alkamassa mun töissä.
Kiva, että isä saa useamman satasen extrarahaa, minä en mitään. Vaikka lapset mulla tasan yhtä paljon. Kämppä menossa myyntiin pilkkahintaan, toivottavasti ei jää velkaa. Sit vuokralle krstaloon, lapset kaikki sisko petiin niillä mun viikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla on jo perheenä toisensa sinkuilla ei sitäkään, antakaa satanen köyhille pieneläkeläisille, sinkuille, osoite olisi oikea.Nyt ne menee Marineille ja muille rikkaille.
Sinkku voi asua yksiössä ja käyttää palkan vain itseensä. Meillä mies on ns. hyvätuloinen. Minä hoidan pikkuvauvaa kotona. Mies elättää siis itsensä lisäksi viiden hengen perhettä, koska meillä on kolme lasta. Ei mahduta yksiöön.
Ja tiedän, on oma valinta tehdä näin monta lasta, mutta me pidämme lapsista, ja lapset maksavat tulevaisuudessa myös teidän eläkkeet ja huolehtivat vanhuksista ja hoivaa tarvitsevista. Niitä lisälapsiahan hallitukset ovat huudelleet ja oikein talkoita syntyvyyden lisäämiseksi on järjestetty. Ihan oikein minusta, että nyt lapsia tehneitä tuetaan. Lapsiperheessä sillä samalla palkalla pitää kuitenkin elättää monta ihmistä.
Mahdutte kyllä yksiöön muttette halua, ette edes kaksiota. Itse olen viiden lapsen perheestä ja kahden huoneen mummonmökistä lähtöisin. Niin on myös moni aikalaiseni.
No miksi ihmeessä joku asuisi ahtaasti, jos ei ole pakko? Ihan siksikö että isot ikäluokatkin asui ahtaasti?