Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on hirveä huoli siitä että ylimääräisen lapsilisän saisi mahdollisesti myös hyvätuloiset.

Vierailija
06.08.2022 |

On kyllä ihmeellistä touhua noiden vasemmistopuolueiden ajattelu.

Kommentit (965)

Vierailija
361/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä työtön sairas yh kirjoitti:

Mulle ihan sama, mutta ootteko ajatelleet, että joulukuun lapsilisä maksetaan 23.12 tänä vuonna. No, siinä on köyhällä yks päivä aikaa käydä ostokset ja tehdä joulu.

Toi korotus kantsis laittaa marraskuun lapsilisään, joka maksetaan 25.11 tänä vuonna.

Olis sitten enemmän hyötyä joulua varten, kun sitä vartenhan tuo on ajateltu.

Tosin, auttaahan se siihen että kaikki rahat on joulun jälkeen vielä pahemmin loppu kuin yleensä. Elää sitten vielä tammikuussakin sitten sillä extralla.

Köyhän ajattelumallia.Lisää rahaa jouluksi että voi jouluna ostella jotain turhaa.

Vierailija
362/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että tällä hetkellä Suomessa on kytemässä keskiluokan turhautuneisuus, mikä saattaa ajan kuluessa muuttua vihaksi. Ja ymmärtäähän sen. Ihminen on ajatellut, että tekemällä kaiken oikein, pääsee lopulta elämään hyvää elämää. On luettu läksyt, pärjätty kokeissa, opiskeltu pitkälle, kituutettu opintotuella, maksettu laskut ja hankittu työt. Lopulta palkinto on ikuisen maksumiehen rooli ja korkeimmat maksut joka paikassa. Samalla voi katsoa, miten naapurin perhe elää samanlaisessa kolmiossa, saa tuetusti rattaat ja syöttötuolit ja pääsee sossun piikkiin Lintsille ja miettiä, että kannattiko.

Minä olen tehnyt kaiken tuon saman, mutta sairastuminen ja ero tiputti sivuun. Ja Lintsille ei ole sossu ikinä maksanut. Ylipäätään ei olla saatu sossusta koskaan juuri mitään ja ymmärrän sen kyllä sinänsä hyvin. Ketä ja mitä minun pitäisi syyttää ja vihata (nyt ei siis puhuta halveksunnan synnyttämästä vihasta) tehtyäni kaiken "oikein" ja saatuani köyhyyden lisäksi vielä ihmisarvotonta kohtelua osakseni? En ole myöskään ainoa eli älytöntä puhua kuinka on ymmärrettävää, että keskiluokka vihaa kohta tukiensaajia, sillä kyseessä on pitkälti teidän omat kuvitelmat. Te kuvittelette kuinka elämä on muka helppoa Lintsillä ilakointia, vaikka totuus on jotain ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätteköhän te ketjulaiset lainkaan sitä, että tämä teidän täydellisen halventava ja vähättelevä tapa puhua tukien varaan joutuneista syö tehokkaasti kiitollisuuden saamastaan avusta? Jos ja kun ihmistä kohdellaan kuin paskaa, kasvattaa se jossain vaiheessa vain jo vihaa ja katkeruutta eikä kyse ole edes rahasta. Kyllä potkittu koiraa jossain kohtaa jo hyökkää takaisin, vaikka saattaa aluksi vetäytyäkin nurkkaan.

Vai vielä potkittu, ok.

Ruokkivaa kättä kun koko ajan puree voi jossain kohtaa tullakin potku. Se teidän kiittämättömyys ajaa siihen ettei tukia huvita maksaa. Olen esim koko elämäni kuunnellut miten eläkeläisten palkan suuruiset eläkkeet on liian pienet ja lisää pitää saada.

Ja tt-tuki on myös aina ollut liian pieni. Ja päälle on aina haukuttu riistäjäporvariksi, koska olen ihan kehdannut opiskella ja mennä töihin.

Joo kun sehän ei mitenkään voi olla toisinpäin. Olin itsekin kiitollinen enkä koskaan pyytänyt mitään ylimääräistä, mutta saman halventamisen olen saanut kuin muutkin. Tämä kokemus on rikkonut minut lopullisesti ja avannut silmät sille, kuinka tyhmiä ja inhottavia ihmiset ovatkaan ja siis suurin osa. Ja ei, en edelleenkään pyydä enempää, sillä on mulla sentään itsekunnioitus vielä tallella, mutta mä säälin ja halveksin teitä typeryksiä, jotka ette tajua juuri mistään mitään.

Niin, onneksi sinä et halvenna muita, mm. "säälin ja halveksin teitä typeryksiä". Ei kuulosta siltä, että olisit paljon kunnioitusta ansainnut.

Meinaat etten saa vastata halveksuntaan halveksunnalla? Omituinen ajatus, mutta ehkä sinä sitten kiität haukuista ja suoranaisesta nöyryyttämisestä.

Nythän sinä teet samaa kuin mistä syytät muita. Koet, että sinua on halveksittu muiden ihmisten tekojen tai ajatusten takia, ja tällä perusteella sinulla on oikeus halveksia kokonaisia ihmisryhmiä, vaikka tuskin jokainen tällaisen halveksimasi ryhmän jäsen on sinua henkilökohtaisesti loukannut.

Vierailija
364/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö meitä tukiloisia haukkuvat ketjulaiset, että minä sanoin keväällä, että ymmärrän hyvin, jos ei tätä toista indeksikorotusta tule? Mietin, että mistä hemmetistä kaikkeen tarvittava raha oikein revitään, kun koronankin takia oli jouduttu ottamaan massiivisesti velkaa. Sehän meni muuten pitkälti yrittäjien tukemiseen terv.huollon kustannusten lisäksi ja hyvä niin, mutta nämä unohtuu aina, kun kohkataan kuka saa mitäkin. Yritystukiin menee vuosittain monta miljardia, mutta onko se sitten jotain leikkirahaa, kun muut kuin me loiset ei muka saa koskaan yhtään mitään? Ylipäätään valtion budjetissa on valtavasti eri kohteita, joihin niitä veroeuroja käytetään, mutta vain ihmisten ollessa kyseessä se tuntuu olevan ongelma. Aivan kuin köyhän ja kipeän elämä todella olisi niin helppoa ja mukavaa. Eikä "tarvitse" ollakaan, mutta voin vakuuttaa, että sitä pelkoa ei tosiaan ole.

Tiedätkö kun se nimenomaan riepoo, että meidän palkansaajien (jotka btw ei hyödytä mitään tuosta yritystuesta) elämä on yhtä perseestä kuin teidän. Sitä ärsytystä vain lisää se, että joku saa saman tekemättä mitään ja kehtaa vielä kitistä ja haukkua. Palkansaajat on todenneet monesti, että KAIKKIA menoja on tarkasteltava uudestaan, koska maksukyvyn rajoilla ollaan jo. Mutta ei ketään kiinnosta.

Ei sitten ole tullut mieleen kysellä vaikkapa niiden yritystukien perään...? Nekin valuvat usein jo valmiiksi varakkaan verottomiin tai matalasti verotettuihin osinkoihin, mutta se ei haittaa toisin kuin se, että köyhä saa leipää pöytään? Aikamoista. Jännä miten tämä meneekin aina näin. Harva ymmärtää juuri mitään, mutta syylliset etsitään aina heikoille joutuneista (tai vähemmistöistä). Ja näin tehdään aina oli tilanne ja todelliset syyt mitkä hyvänsä.

Vuonna 2020 suoria yritystukia maksettiin yhteensä 1,75 miljardia euroa. Sosiaalitukia samana vuonna maksettiin 75,9 miljardia...

Yritystukien myöntämisen ehdoissa monesti on, että tuki pitää vähentää voitonjakokelpoisista varoista (eli sitä ei saa jakaa osinkona), ja muutenkinhan osinkoa voi jakaa vain sellainen yhtiö, joka on tuottanut voittoa. (Ja voitosta maksetaan verot.)

Monet tuet on tarkoitettu aloittaville yrityksille ja tuotekehitykseen, joka saattaa kestää vuosia ennen kuin mitään tuottoja on odotettavissa. Yritystukien perimmäinen ajatushan on se, että edesautetaan kannattavan (=verokertymää kasvattavan) yritystoiminnan syntymistä.

Vierailija
365/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloinen ei sitä ekstraa tarvitse, pärjää ilmankin. Miksi valtio antaisi rahaa ilmaiseksi rikkaalle.

Koska suomalaiset on lain edessä tasa-arvoisia. Se koskee tätäkin asiaa.

Aivan. Vaikuttaa syrjinnälle ja eriarvoistamiselle, eikö pitäisi olla hallitusohjelman vastaista.

Vierailija
366/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti suurin osa tulonsiirroista menee keskiluokalle ( huom, ei köyhille ), mutta sitä on monen niin kovin vaikea itselleen myöntää. Itse soisin köyhille parannusta tilanteeseen, esim lapsilisät toimeentulotuet päälle, eikä siitä vähennettäväksi.

Keskiluokka, ottakaa asioista selvää, eikä pelkkää mutua tänne.

T. Nettoveronmaksaja

Ei missään nimessä. Toimeentulotuessa maksetaan jo moninkertaisesti lapsilisän verran tukea per lapsi. Siksi lapsilisää ei ole enää mitään järkeä maksaa sen päälle. Lapsilisä on tarkoitettu tukemaan lapsiperheiden lisääntyneissä kustannuksissa, eikä sitä tarvitse ne perheet jotka ei maksa kustannuksiaan itse ja joiden tuet on muutenkin indeksiin sidotut eli nousee inflaation mukana (toisin kuin palkat ja lapsilisät).

Vierailija
367/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aika sama mihin mun keskituloisen verot menee. Valtio nyhtää kuitenkin siitä ihan järjettömät määrät ja kouluttautuminen ja töihin meno on osoittautunut pelkäksi suureksi puhallukseksi.

Olisi kyllä silti kiva, jos saisin ostaa niitä punalaputettuja tuotteita ilman että lauma mammoja karjuu vieressä miten olen ahne riistoporvari. Perheeni mäkin yritän vain ruokkia ja vaatettaa. Ja se on koko ajan vaikeampaa ja vaikeampaa.

Vierailija
368/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätteköhän te ketjulaiset lainkaan sitä, että tämä teidän täydellisen halventava ja vähättelevä tapa puhua tukien varaan joutuneista syö tehokkaasti kiitollisuuden saamastaan avusta? Jos ja kun ihmistä kohdellaan kuin paskaa, kasvattaa se jossain vaiheessa vain jo vihaa ja katkeruutta eikä kyse ole edes rahasta. Kyllä potkittu koiraa jossain kohtaa jo hyökkää takaisin, vaikka saattaa aluksi vetäytyäkin nurkkaan.

No sitten loppuu meidän piikkiin eläminen. Tämä on ihan älytöntä jo, että lypsetään tuhansia euroja tukia, ajetaan keskiluokka nääntymisen partaalle poskettoman kireällä verotuksella, vaaditaan aina vaan lisää ja sitten vielä uhkaillaankin päälle. Jos minä saisin päättää, niin kaikki tuet pois vaan ja isot aidat väliin. Omilleen ainakin nämä uhoililjat, joille ei mikään riitä vaan yritetään pelotella itselleen vielä lisää rahaa. Kuule, siinähän uhkailette, ei meillä ole enää mitään millä maksaa kun te olette jo vieneet kaiken.

Miten paremmin tienaavalla voi olla noin olematon lukutaito?! Sanoin, ettei kyse ole rahasta! Ei ihme, että Suomen talous ja kaikki on päin peetä, kun tuollaiset tampiot on puikoissa! Ei tässä kukaan lisää rahaa kinunnut, vaan saatana ihmisarvosta oli kyse!!!

No sitten jos kyse ei ole rahasta, vaan aiot uhkailla joka tapauksessa sait rahaa tai et, niin sitä paremmalla syyllä sen rahan voi ottaa poiskin. Pärjääpä omillasi, niin palautuu se arvostuskin nopeammin.

Uhkailla? Miten minä olen uhkaillut? Nyt lähti _sun_oma_mielikuvitus_liikkeelle ja sä syytät siitä(kin) mua! Ei jumalauta mitä tämä on...Täyttä Putous-kamaa jo nämä teidän jutut. Kuule ihan mirlenkiinnosta kysyn, että mitä sulle tarkoittaa se, että suutut ja vihastut? Sekö ei ole vain tunne, vaan myös automaattisesti toimintaa jotain kohtaan? Terapiaan sitten ja äkkiä.

Vierailija
369/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten loppuu meidän piikkiin eläminen. Tämä on ihan älytöntä jo, että lypsetään tuhansia euroja tukia, ajetaan keskiluokka nääntymisen partaalle poskettoman kireällä verotuksella, vaaditaan aina vaan lisää ja sitten vielä uhkaillaankin päälle. Jos minä saisin päättää, niin kaikki tuet pois vaan ja isot aidat väliin. Omilleen ainakin nämä uhoililjat, joille ei mikään riitä vaan yritetään pelotella itselleen vielä lisää rahaa. Kuule, siinähän uhkailette, ei meillä ole enää mitään millä maksaa kun te olette jo vieneet kaiken.

Miten paremmin tienaavalla voi olla noin olematon lukutaito?! Sanoin, ettei kyse ole rahasta! Ei ihme, että Suomen talous ja kaikki on päin peetä, kun tuollaiset tampiot on puikoissa! Ei tässä kukaan lisää rahaa kinunnut, vaan saatana ihmisarvosta oli kyse!!!

No sitten jos kyse ei ole rahasta, vaan aiot uhkailla joka tapauksessa sait rahaa tai et, niin sitä paremmalla syyllä sen rahan voi ottaa poiskin. Pärjääpä omillasi, niin palautuu se arvostuskin nopeammin.

Uhkailla? Miten minä olen uhkaillut? Nyt lähti _sun_oma_mielikuvitus_liikkeelle ja sä syytät siitä(kin) mua! Ei jumalauta mitä tämä on...Täyttä Putous-kamaa jo nämä teidän jutut. Kuule ihan mirlenkiinnosta kysyn, että mitä sulle tarkoittaa se, että suutut ja vihastut? Sekö ei ole vain tunne, vaan myös automaattisesti toimintaa jotain kohtaan? Terapiaan sitten ja äkkiä.

Ei keskituloisella ole varaa mihinkään terapiaan.

Vierailija
370/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö meitä tukiloisia haukkuvat ketjulaiset, että minä sanoin keväällä, että ymmärrän hyvin, jos ei tätä toista indeksikorotusta tule? Mietin, että mistä hemmetistä kaikkeen tarvittava raha oikein revitään, kun koronankin takia oli jouduttu ottamaan massiivisesti velkaa. Sehän meni muuten pitkälti yrittäjien tukemiseen terv.huollon kustannusten lisäksi ja hyvä niin, mutta nämä unohtuu aina, kun kohkataan kuka saa mitäkin. Yritystukiin menee vuosittain monta miljardia, mutta onko se sitten jotain leikkirahaa, kun muut kuin me loiset ei muka saa koskaan yhtään mitään? Ylipäätään valtion budjetissa on valtavasti eri kohteita, joihin niitä veroeuroja käytetään, mutta vain ihmisten ollessa kyseessä se tuntuu olevan ongelma. Aivan kuin köyhän ja kipeän elämä todella olisi niin helppoa ja mukavaa. Eikä "tarvitse" ollakaan, mutta voin vakuuttaa, että sitä pelkoa ei tosiaan ole.

Tiedätkö kun se nimenomaan riepoo, että meidän palkansaajien (jotka btw ei hyödytä mitään tuosta yritystuesta) elämä on yhtä perseestä kuin teidän. Sitä ärsytystä vain lisää se, että joku saa saman tekemättä mitään ja kehtaa vielä kitistä ja haukkua. Palkansaajat on todenneet monesti, että KAIKKIA menoja on tarkasteltava uudestaan, koska maksukyvyn rajoilla ollaan jo. Mutta ei ketään kiinnosta.

Ei sitten ole tullut mieleen kysellä vaikkapa niiden yritystukien perään...? Nekin valuvat usein jo valmiiksi varakkaan verottomiin tai matalasti verotettuihin osinkoihin, mutta se ei haittaa toisin kuin se, että köyhä saa leipää pöytään? Aikamoista. Jännä miten tämä meneekin aina näin. Harva ymmärtää juuri mitään, mutta syylliset etsitään aina heikoille joutuneista (tai vähemmistöistä). Ja näin tehdään aina oli tilanne ja todelliset syyt mitkä hyvänsä.

Miksi ylimääräistä lapsilisää koskevassa ketjussa pitäisi kysellä yritystukien perään? Tuo on kyllä täyttä p*skapuhetta ettei yritystuet haittaa ketään, niitähän kritisoidaan hyvin laajasti.

Vierailija
371/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä potkittu, ok.

Ruokkivaa kättä kun koko ajan puree voi jossain kohtaa tullakin potku. Se teidän kiittämättömyys ajaa siihen ettei tukia huvita maksaa. Olen esim koko elämäni kuunnellut miten eläkeläisten palkan suuruiset eläkkeet on liian pienet ja lisää pitää saada.

Ja tt-tuki on myös aina ollut liian pieni. Ja päälle on aina haukuttu riistäjäporvariksi, koska olen ihan kehdannut opiskella ja mennä töihin.

Joo kun sehän ei mitenkään voi olla toisinpäin. Olin itsekin kiitollinen enkä koskaan pyytänyt mitään ylimääräistä, mutta saman halventamisen olen saanut kuin muutkin. Tämä kokemus on rikkonut minut lopullisesti ja avannut silmät sille, kuinka tyhmiä ja inhottavia ihmiset ovatkaan ja siis suurin osa. Ja ei, en edelleenkään pyydä enempää, sillä on mulla sentään itsekunnioitus vielä tallella, mutta mä säälin ja halveksin teitä typeryksiä, jotka ette tajua juuri mistään mitään.

No ehkä se halventaminen ei koske sinua, miksi loukkaannut jos et ole kitisevä loinen?

Wtf? No et sitten ole huomannut, että meistä puhutaan yhtenä ryhmänä ja minut vedetään siihen mukaan enkä minä ole ainoa! Saan ihan suoraankin paskaa niskaan, jos vain tiedetään, että olen joutunut tuille, mutta minua tai ajatuksiani ei tunneta tarkkaan. Siksi!!

No täällä on todettu että köyhät vaan kitisee. Ja siinähän sinäkin kitiset.

Voi pyhä yksinkertaisuus...Niin täällä puhutaan, että köyhät kitisee vaan turhaan ja lisää rahaa. Minä puolestani "kitisen" vain siitä, että koko porukasta puhutaan yhtenä ja halventavasti ja etten ole pyytämässä rahaa jne. Aivan eri asioita.

Vierailija
372/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylimääräistä lapsilisää koskevassa ketjussa pitäisi kysellä yritystukien perään? Tuo on kyllä täyttä p*skapuhetta ettei yritystuet haittaa ketään, niitähän kritisoidaan hyvin laajasti.

Siksi, että siinä puhuttiin yleisesti verovarojen käytöstä. Samasta kassasta ne menee molemmat.

Vierailija
373/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2020 suoria yritystukia maksettiin yhteensä 1,75 miljardia euroa. Sosiaalitukia samana vuonna maksettiin 75,9 miljardia...

Yritystukien myöntämisen ehdoissa monesti on, että tuki pitää vähentää voitonjakokelpoisista varoista (eli sitä ei saa jakaa osinkona), ja muutenkinhan osinkoa voi jakaa vain sellainen yhtiö, joka on tuottanut voittoa. (Ja voitosta maksetaan verot.)

Monet tuet on tarkoitettu aloittaville yrityksille ja tuotekehitykseen, joka saattaa kestää vuosia ennen kuin mitään tuottoja on odotettavissa. Yritystukien perimmäinen ajatushan on se, että edesautetaan kannattavan (=verokertymää kasvattavan) yritystoiminnan syntymistä.

Reiluuden nimissä todettakoot, että eläkkeet on se suurin sosiaalipuolen menoerä.

Mutta totta on, että työn tekeminen ei kannata https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008521256.html

Ottaahan se päähän kun koko nuoruus on toitotettu että opiskelemalla ahkerasti saa hyvän elämän ja lopputuloksena parhaiten pärjää se joka ei yrittänyt ikinä yhtään mitään

Vierailija
374/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä potkittu, ok.

Niin, onneksi sinä et halvenna muita, mm. "säälin ja halveksin teitä typeryksiä". Ei kuulosta siltä, että olisit paljon kunnioitusta ansainnut.

Meinaat etten saa vastata halveksuntaan halveksunnalla? Omituinen ajatus, mutta ehkä sinä sitten kiität haukuista ja suoranaisesta nöyryyttämisestä.

Nythän sinä teet samaa kuin mistä syytät muita. Koet, että sinua on halveksittu muiden ihmisten tekojen tai ajatusten takia, ja tällä perusteella sinulla on oikeus halveksia kokonaisia ihmisryhmiä, vaikka tuskin jokainen tällaisen halveksimasi ryhmän jäsen on sinua henkilökohtaisesti loukannut.

En minä keskiluokkaa halveksi, vaan sanoin huomanneeni ihmisten ylipäätään olevan suurimmaksi osaksi ilkeitä ja typeriä. Ja täällä vastaan vain takaisin siihen mitä jotkut ovat kirjoittaneet.

Vierailija
375/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selitäpä sitten ihan omin sanoin, mitä se sinun pahaenteinen vihjailusi hyökkäävästä koirasta sitten ihan konkreettisesti tarkoitti? Mikä on se sinun tarkoittamasi hyökkäys, joka ei kuitenkaan ole uhkaus? Jos sinua ärsyttää, sinä teet mitä - tulet tänne postaamaan sarjatulella vihaisia kommentteja? Teet kansalaisaloitteen veroprosentin nostamiseksi 99%:iin? Varastat naapurin mummon minkkiturkin? Lähdet ase kainalossa lähimmälle yläasteelle? Kerro ihmeessä, odotan innolla.

Vierailija
376/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä on ollut aina, mutta tämä systeemi, että saa vastikeetta rahaa kotona makaamiseen, on verrattain uusi. Aina ennen ovat köyhät joutuneet tekemään töitä henkensä pitimiksi. Eihän se aina mukavaa ole, mutta elinehto. Nykyisin osat ovat ikään kuin vaihtuneet. Keskiluokka raataa burnoutin partaalla ja kustantaa mukavaa elämää kotona makaavalle kansanosalle. Ja sitten joku vielä ihmettelee, että miksi systeemi herättää närää?

Vierailija
377/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän ajattelumallia.Lisää rahaa jouluksi että voi jouluna ostella jotain turhaa.

Jollekin lapselle se 150e puhelin tai vaate voi olla tärkeä.

Vierailija
378/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulonsiirrot pienituloisille ovat jo ihan valtavia. Missä muussa maassa voi asua keski/hyvätuloisten alueella samanlaisessa asunnossa kuin nämä - ja makaamalla päivät kotona? Asumme yhtiössä, jossa kolmiot maksavat melkein 400 000 euroa. Meillä on iso laina, käymme molemmat aikuiset vaativissa ja stressaavissa töissä, verotus on korkea ja maksamme korkeimpia päivähoitomaksuja. Aamuisin kuskaamne lapset kukonlaulun aikaan päiväkotiin, jotta pääsemme töihin. Viereisessä rapussa asuu somaliperhe täsmälleen samanlaisessa asunnossa kuin me, mutta kumpikaan vanhemmista ei asu kotona. Mistä motivaatio keskiluokalle toimia maksumiehenä ja ihmetteleekö joku vielä, että tällainen systeemi herättää sitä ylläpitävien keskuudessa ärsytystä?

Olen aikanaan vastavalmistuneena törmännyt työn kautta henkilöön, joka oli työtön narkomaani ja asui tukien varassa isossa keskusta-asunnossa. Isommassa kuin mihin minulla oli yliopistokoulutuksen käyneenä kokopäivätyöläisenä varaa. Se hetki kyllä herätti.

Varmasti, mutta tuo on poikkeus, ei sääntö. Noiden poikkeusten esiinnostaminen on valheellista ja turhaa, mutta sopii tietysti hyvin tukemaan omaa tarinaa.

Kelan sivuilta saa itse tarkistettua, millainen asunto korvattaisiin milläkin perhekoolla jos ei vanhemmat kävisi töissä. Samoin näkee toimeentulotuen määrän. Ihan turha tulla tänne väittämään, että nämä on poikkeuksia. Meidän perheelle maksettaisiin yli 3000 toimeentulotukea ja jopa 1300 euron vuokra maksettaisiin täysin yhteiskunnan piikkiin. Ihan mustaa valkoisella Kelan omista laskureista. Kyllä se on niin päin, että se valehtelee joka väittää että isot tuet ja väljien mukavien asuntojen kustantaminen veronmaksajan piikkiin on poikkeustapaus.

Kuinka iso perhe teitä olisi? Hiukan ensin tietoa tänne niin voisi tarkistaa kukin itsekin.

Huomioikaa, että näitä tukia saadakseen pitää olla täysin varaton ja mitään omaisuutta ei saa olla.

Asumistuessa niinkuin tt-tuessakin on tietyt rajat vuokrissa. En oikein usko kaikkiin näihin täällä nyt tarkoituksella lietsottuihin ilkeisiinkin juttuihin suurista tuista.

Tietenkin on aina niitäkin, mutta joku kriteeri pitää olla olemassa, että niitä joku perhe saa.

Suurin osa joutuu todella tarkkaan syyniin ja mitään ylimääräistä ei tipu.

Totuushan pitäisi olla se, että sen tt-tuen perusosalla ainakin yksinasuva joutuu elämään ja siitä maksamaan omia kulujaan.

Ei se ruhtinaallinen ole. Kukaan ei kiellä lopettamasta työntekoa ja siirtymään Kelan luukulle.

Ensin tietenkin pitää kuluttaa kaikki säästöt, sijoitukset ja myydä sijoitusasunnot, mökit yms. pois.

Pitää ensin mennä nolliin ja vasta sitten ne himoitut, ihanat ja kadehditut rahaluukut aukeavat.

Myös pitää ottaa huomioon, että sen jälkeen olet Kelan kontrollin alla joka kuukausi.

Myös ruokajonot tulevat varmaan tutuiksi.

En vaan millään, edelleenkään, käsitä miten joku näkee Suomen kaikkein heikommassa asemassa olevien ihmisten elämän jotenkin helppona ja kadehdittavana. Niin, että heitä pitää oikein joukolla v i h a t a ja s y lkeä kohta kadulla päälle.

Sylettäisi itseä olla moinen ihminen, jos ihmiseksi edes sietää heitä kutsua.

Oma poikani on keskituloinen ja pahasti tuntisin kasvatukseni menneen pieleen jos hän näin ajattelee vanhoista, köyhistä, sairaista ja heikommista ihmisistä kuten jotkut täällä.

Kuka tahansa voi itse olla joku päivä se heikko ja apua tarvitseva yksilö.

Kukaan ei ole kaikkivoipa ihminen.

Vierailija
379/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että siinä puhuttiin yleisesti verovarojen käytöstä. Samasta kassasta ne menee molemmat.

Missä puhuttiin? Tässä ketjussa puhuttiin kyllä alunperin siitä, kenelle ylimääräinen lapsilisä kuuluu maksaa vai kuuluuko kenellekään. Ihan älytöntä loikata tänne möyhöämään siitä, ettei täällä ole puhuttu jostain täysin asiaan kuulumattomasta.

Minä ainakin vastustan myös mm miljardien tukipaketteja Etelä-Eurooppaan, mutta en jankkaa sitä täällä koska se ei ole tämän ketjun aihe. Ei sen perusteella voi kuitenkaan tulla tähän ketjuun väittämään, ettei ketään nuo tukipaketitkaan haittaa kun ei niistäkään ole tässä yhteydessä valitettu.

Vierailija
380/965 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huolettaa enemmän se, että kuinka moni vanhempi pistäisi kurkustaan alas ylimääräiset sataset kuin se, että joku varakas yksilö sijoittaisi ne satkut lasten puolesta. Monikossa siis siinä tapauksessa, että lapsia useampi.

Niinpä. Munkin moni keskiluokkainen tuttava tissuttelee aika lailla. Viiniä menee todella paljon.

Miltei jokapäiväisestä tissuttelusta huolimatta alko-ongelmaa ei ole, kun ovat viiniharrastajia. Tai olutharrastajia. Eivätkä juo tiukkaa viinaa kuin viikonloppuisin.