Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoriso ei vastaa puhelimiin

Vierailija
06.08.2022 |

On kuulemma muodikasta olla vastaamatta. Tai tekstaamatta.

Kuha on saldoa räplätä netissä

Kommentit (286)

Vierailija
81/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä nämä "en pysty vastaamaan puhelimeen" ihmiset aikovat työelämässä pärjätä? Aika moneen työhön kuitenkin kuuluu jossain määrin puhelinasiointia. 

Vierailija
82/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomien puheluihin ellen erikseen odota yhteydenottoa esim. rekrytoijalta.

Käytännössä kaikki tuntemattomat numerot on joko jotain puhelinmyyjiä, huijareita tai narkkari sukulaisia (itselläni on näitä valitettavasti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä ihmeen saldoa

En ole kuullut kenelläkään olevan saldoa enää aikoihin. Joskus 20 vuotta sitten puhelimeen hommattiin saldo eli sai puhua ja viestitellä vaikka 15 eurolla kuussa. Jos sen tuhlasi viikossa, seuraavaan 3 viikkoon ei voinut soittaa eikä lähettää viestejä.

Varsinkin pienimmillä koululaisilla on monesti prepaid, johon ladataan saldoa. 

Vierailija
84/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheluun vastaaminen ahdistaa. Viestillä on paljon helpompi kommunikoida eikä ole edes pakko heti vastata. En tiedä juuri ketään ikäistäni, joka soittelisi kellekään, kyllä asiat hoidetaan whatsappin kautta.

N35

Vierailija
85/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä nämä "en pysty vastaamaan puhelimeen" ihmiset aikovat työelämässä pärjätä? Aika moneen työhön kuitenkin kuuluu jossain määrin puhelinasiointia. 

Minun työhöni ei kuulu.

Vierailija
86/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää mikään teini mutta minä lopetin puheluihin vastaamisen kun koin raskaaksi sen että piti olla jatkuvasti tavoitettavissa 24/7 perheenjäsenille, kavereille ja työporukalle. Viesteihin voin vastata sitten kun koen hetken sopivaksi. Eikä tällainen jatkuvasti tavoitettavissa oleminen ole mikään vanha asia vaan näin se oli joskus aiemminkin eikä se maailma siihen loppunut silloinkaan. Ihme kyllä raskainta tämä aihe tuntuu olevan niille joille puhelin ei ilmestynyt käteen kuin vasta reilusti aikuisiän puolella.

Olen aikuiselle lapselleni tavoitettavissa 24/7 edelleen. En koe sitä ahdistavana, hän soittaa vain jos tulee hätä. 

Vierailija
87/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheluun vastaaminen ahdistaa. Viestillä on paljon helpompi kommunikoida eikä ole edes pakko heti vastata. En tiedä juuri ketään ikäistäni, joka soittelisi kellekään, kyllä asiat hoidetaan whatsappin kautta.

N35

Jos sinä ja tuttusi hoitavat asiat whatsuppin kautta, niin ei se tarkoita, että kaikki niin tekevät. Itse tiedän paljon sinua nuorempia, jotka eivät käytä whatsuppia, sen sijaan puhuvat kyllä puhelimessa.

Vierailija
88/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhön liittyvät puhelut ovat aivan eri asia, kuin henkilökohtaiset. Töissä puhutaan siinä roolissa, missä olet, ei siinä ole ongelmaa. On ihan eri juttu lähteä soittamaan/vastata henkilökohtaisissa asioissa. Silloin et voi vetäytyä sen roolin taakse.

Vierailija
89/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N35

Ethän sinä kohderyhmään kuulukaan.

Vierailija
90/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N35

Kummalliset piirit sulla. Minun tuttavapiirissäni kaikki soittelevat, koska moni asia on niin paljon helpompi ja nopeampi hoitaa soittamalla kuin sata viestiä naputtamalla. Osa ikäisistäni kavereista ei käytä whatsappia ollenkaan, vaan ne harvat viestit, joita laittavat tulevat perinteisinä tekstiviesteinä. Minusta hyvä näin. 

N38

Vierailija
91/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhön liittyvät puhelut ovat aivan eri asia, kuin henkilökohtaiset. Töissä puhutaan siinä roolissa, missä olet, ei siinä ole ongelmaa. On ihan eri juttu lähteä soittamaan/vastata henkilökohtaisissa asioissa. Silloin et voi vetäytyä sen roolin taakse.

Miksi pitäisi mennä jonkun roolin taakse? Vai eikö sinulla ole niin läheisiä ihmisiä, joilla voit olla täysin oma itsesi ilman rooleja?

Vierailija
92/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vetäytyä roolin taakse? Ai niin, täällä on tuppisuu-suomalaiset vastaamassa. Ei puhuta eikä pukahdeta vieraille ihmisille.

Vierailija
93/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vihannut puhelimessa puhumista. Ahdistun kun puhelin soi. Niinpä puhelimeni on nykyään äänettömällä aina. Katson sitä kun mulle sopii ja soitan takaisin kun mulle sopii. Mikä autuus! :)

N31

Vierailija
94/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N35

Miksi? Ahdistutko muutenkin siitä, jos puhut muille ihmisille? Eihän puhelimessa puhuminen ole sen kummempaa kuin muukaan puhuminen. 

Vierailija
95/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, eiköhän ne aika usein ole tavoittamattomissa juuri siksi kun ovat parhaillaan töissä.

Vierailija
96/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina vihannut puhelimessa puhumista. Ahdistun kun puhelin soi. Niinpä puhelimeni on nykyään äänettömällä aina. Katson sitä kun mulle sopii ja soitan takaisin kun mulle sopii. Mikä autuus! :)

N31

Ööö.... Eikös ihan kaikki ihmiset katso puhelinta silloin kun itselle sopii ja vastaa silloin kun itselle sopii? Eli mikä sinun systeemissäsi on niin ihmeellistä? Se, ettet vastaa puhelimeen?

Vierailija
97/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N31

Lapsia ei kannata tehdä jos on ahdistusta noin paljon. Heidän asioitaan myös soitetaan myös odottamatta, ja jos soittelee takaisin kun hvuittaa, niin ei välttämättä asia selviä koskaan.

Vierailija
98/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässäkin on pitkälti kyse introverteistä ja ekstroverteista. Introverteille se henkilökohtainen puhelinasiointi on suorastaan ahdistava kokemus ja aiheuttaa stressiä. Jos joudun soittamaan vaikka johonkin virastoon, niin pitää käydä etukäteen monta kertaa läpi, mitä puhelimessa sanon. Ja sitten kun sieltä vastataan, menen aivan lukkoon ja unohdan kaiken. Tällainen olen ollut koko ikäni (nyt vähän alle 40-vuotias), minkä sille voi. Hyvin olen silti pärjännyt, vakituisessa työpaikassakin lähes 20 vuotta.

Vierailija
99/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksinkertaisesti sukupolviero, ja vanhempaa väkeä ketuttaa, kun koko maailma ei enää hyppääkään heidän pillinsä mukaan.

Vierailija
100/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14v vastaa vaikka olisi kuinka "noloa" muuten vaihtuu nokian halkoon. Tällä alueella on pakko saada tuon ikäiseen tyttölapseen yhteys, syystä jota ei saa täällä mainita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi