Nuoriso ei vastaa puhelimiin
On kuulemma muodikasta olla vastaamatta. Tai tekstaamatta.
Kuha on saldoa räplätä netissä
Kommentit (286)
Tää on niin söpöä kun tää tuntuu olevan 50+ ikäisillä aika yleinen itkun aihe nykyään. Ei mulla ole aikaa jorista puhelimessa muuten vaan, ja inhoan sitä miten jotkut vanhemmat ihmiset kuvittelee, että heillä on joku oikeus haaskata muiden aikaa ihan miten tykkäävät.
No mutta eiväthän kaikki aikuisetkaan vastaa. Kummallisen yleistä, että tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun ei vastata (ja sitten ehkä tullaan asiaa nettiin ihmettelemään).
Nuoriso ei muuten osaa soittakaan. Jos on ihan pakko, puhutaan heti, kun linja aukeaa. Vastaaja ehtii sanoa omasta nimestään - tai millä nyt vastaakin - ehkä ensimmäisen tavun, kun nuorisolainen jo selittää asiaansa. Nuorisolainen ei myöskään esittele itseäänn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoijana kiitän, kun voin tällä tavalla suoraan karsia ne, joista ei töihin ole. Ei vastausta=ei jatkoon.
Just selvä. Kuka tällaisenkin ämmänretaleen on palkannut. Teet työsi surkeasti. Töihin otetaan paras hakija eikä se joka vastaa ekana puhelimeen.
Harmi, ettet osaa lukea. Eihän tuossa palkkaamisesta puhuttu, vaan haastatteluun pyytämisestä. Suurimmassa osassa yrityksiä hakijoita on niin paljon, ettei ole aikaa odotella, koska kukakin viitsii puhelimeen vastata. Haastatteluja tehdään lähes aina jo hakuaikana ja homma menee nimenomaan niin, että nopeat syövät hitaat. Jos tosissasi työn haluat, olet tavoitettavissa puhelimitse tai kerrot hakemuksessa, mihin kellon aikaan sopii soitella.
Ja minä en hanki ainakaan mitään äppejä, instagrameja tai ties mitä jodeleita vain sen takia, että se on ainoa keino pitää yhteyttä johonkin tyhjäpäiseen teiniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkin ovat sellaisia tunnin puhujia, että ei tee mieli soittaa takaisin.
On mukavampi nähdä nokikkain, niin voi sitten keskittyä niihin kaverin huoliin ja murheisiin (ja ehkä ottaa lasin viiniä, että jaksaa).
Miksi et sano puhelun aikana, että jutellaan tästä ennemmin kasvokkain?
Olen yrittänyt, mutta tästä menee vielä ainakin 15 minuuttia kun puhelun saa loppumaan. Itse puhuisin max 5 min., mutta puoli tuntia on minimi, jos yrittää räpistellä puhelusta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mukavampi nähdä nokikkain, niin voi sitten keskittyä niihin kaverin huoliin ja murheisiin (ja ehkä ottaa lasin viiniä, että jaksaa).
Olen yrittänyt, mutta tästä menee vielä ainakin 15 minuuttia kun puhelun saa loppumaan. Itse puhuisin max 5 min., mutta puoli tuntia on minimi, jos yrittää räpistellä puhelusta pois.
Melkoinen vässykkä, jos ei puhelua osaa lopettaa silloin kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on rasittavin tapa ikinä, kun vanhukset (ja mun anoppi) soittaa joku 15 kertaa, vaikka olisi laittanut viestiä, että nyt ei voi puhua
Turha alapeukuttas. Kaikki tuntemani alle 40v ovat tätä mieltä. Tuntuu suoranaiselta häiriköinniltä, kun pommitetaan jatkuvasti puheluilla. Mieheni uhkasi kerran jopa tehdä äidistään rikosilmoituksen. Nainen rauhoittui hetkeksi, mutta nyt taas jatkaa sekoilua.
Ei se ikään liity.
Todellakin liittyy. Kukaan nuorempi henkilö ei harrasta tuollaista.
Et sinä tunne kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin soittaa veljen teinille, niin ei vastannut ja hetken päästä tuli *ääniviesti* että nyt ei voi puhua. Ööö, okei?
Johtuu varmaan siitä, että ääniviestin ehtii lähettää, mutta ei ehdi kuunnella sinun jaaritteluitasi.
Jaksaako se toinen sitten kuunnella jotain ääniviestin jaaritteluja?
Sen ei ole pakko jos se ei halua, ja sen ei ole pakko tehdä sitä juuri ollessaan kassalla/pas kalla/panemassa, ja sehän tässä on oleellista.
Ei kyl paljon kiinnosta vastailla, kun viestitkin on keksitty & kirjoitustaidon
M40
Liian ahdistavaa vastailla johonkin puheluihin. Jos on oikeaa asiaa, niin viestiä tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaan, mutta se kuulostaa epäkohteliaalta. Keksin tekosyitä, joista melko varmasti kuulee että ovat tekosyitä, ja sitten toinen loukkaantuu.
Joskus sanon ihan heti, että nyt on viisi minuuttia aikaa, mutta toinen ei tajua ajankulua, vaan jatkaa vaan kun alkuun pääsee.
Vierailija kirjoitti:
M40
Se kirjoitustaito taitaa kyllä puuttua sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaan, mutta se kuulostaa epäkohteliaalta. Keksin tekosyitä, joista melko varmasti kuulee että ovat tekosyitä, ja sitten toinen loukkaantuu.
Joskus sanon ihan heti, että nyt on viisi minuuttia aikaa, mutta toinen ei tajua ajankulua, vaan jatkaa vaan kun alkuun pääsee.
No ethän osaa. "Mun pitää nyt lopettaa. Heippa." ja punainen luuri. Et sinä ole kenellekään tilivelvollinen siitä, miksi haluat puhelun lopettaa. Jos joku siitä loukkaantuu, se on hänen oma häpeänsä.
Vierailija kirjoitti:
No mutta eiväthän kaikki aikuisetkaan vastaa. Kummallisen yleistä, että tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun ei vastata (ja sitten ehkä tullaan asiaa nettiin ihmettelemään).
Nuoriso ei muuten osaa soittakaan. Jos on ihan pakko, puhutaan heti, kun linja aukeaa. Vastaaja ehtii sanoa omasta nimestään - tai millä nyt vastaakin - ehkä ensimmäisen tavun, kun nuorisolainen jo selittää asiaansa. Nuorisolainen ei myöskään esittele itseäänn.
En ole vuosiin vastannut tuntemattomiin numeroihin, ne on aina ollut puhelinmyyjiä. M40
Vierailija kirjoitti:
Liian ahdistavaa vastailla johonkin puheluihin. Jos on oikeaa asiaa, niin viestiä tulemaan.
Et siis halua koskaan töihin? Ei nimittäin rekrytoijat mitään viestejä laittele, vaan nimenomaan soittavat. Myöskään mm. lääkäriasioita ei viestitellä, vaan soitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40Se kirjoitustaito taitaa kyllä puuttua sinulta.
Hyvää syksyn odotusta & ruskan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ethän osaa. "Mun pitää nyt lopettaa. Heippa." ja punainen luuri. Et sinä ole kenellekään tilivelvollinen siitä, miksi haluat puhelun lopettaa. Jos joku siitä loukkaantuu, se on hänen oma häpeänsä.
No mutta eikö silloin ole parempi vain jättää vastaamatta tämän henkilön puheluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoijana kiitän, kun voin tällä tavalla suoraan karsia ne, joista ei töihin ole. Ei vastausta=ei jatkoon.
Just selvä. Kuka tällaisenkin ämmänretaleen on palkannut. Teet työsi surkeasti. Töihin otetaan paras hakija eikä se joka vastaa ekana puhelimeen.
Sossuloisella meni tunteisiin :D
Ei kukaan ole minua palkannut. Minulla ei yrittäjänä ole aikaa soitella ja odotella josko arvon hakija osaisi vaikka painaa sitä vihreää luuria. Hyviä tekijöitä löytyy aina niistäkin, jotka osaavat vastata puhelimeen. Niitä, jotka eivät osaa, ei meille kaivata. Eivät ole parhaita hakijoita, kun edes noin perustason asia ei ole hallussa.