Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoriso ei vastaa puhelimiin

Vierailija
06.08.2022 |

On kuulemma muodikasta olla vastaamatta. Tai tekstaamatta.

Kuha on saldoa räplätä netissä

Kommentit (286)

Vierailija
281/286 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelut ovat vanhanaikaisia. Laita mieluummin viestiä. Meidän sukupolvi on oppinut, että soittaja laittaa viestiä, jos oli oikeasti tärkeää asiaa. Puhelut on muutenkin kömpelöitä, kun kaikki saavat tietää sun asiat sen perusteella, miten vastaat keskustelussa. Sitten tulevat ne nolot kysymykset: "Kuka soitti ja mitä asiaa sillä oli?" "Kuulin että puhuitte aiheesta x."

Nimenomaan tärkeissä tilanteissa on parempi ottaa puhelin käteen soittaakseen, eikä viestitellä: "äiti on sairaalassa". Jos jää epäselvyyksiä, niin voi kysellä viestillä perään. "osastolla kolme".

Olisi törkeetä, jos joku vaan viestittäis tuommoisissa vereen ja henkeen riippuvissa asioissa.

Oon kyllä erimieltä. Jos oikeasti on hätätila niin kuullusta tiedosta ei jää mitään mieleen. Viestiä voi lukea uudelleen ja uudelleen ja se on selkeämpi kommunikointikeino. Viestit on parempia. 😊

Eihän pointti olekaan se puhelun sujuvuus, vaan henkilökohtaisuus. Saa keskustella läheisensä kanssa tärkeästä asiasta siinä hetkessä ja ajassa.

Sitten jos paniikin tai hädän tms. takia päätyhjenee, niin voi kysellä jälkeenpäin lisää.

Katkaisisin välit sisaruksiini, jos ne tuommoisista asioista viestejä laittaisi.

Vierailija
282/286 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelut ovat vanhanaikaisia. Laita mieluummin viestiä. Meidän sukupolvi on oppinut, että soittaja laittaa viestiä, jos oli oikeasti tärkeää asiaa. Puhelut on muutenkin kömpelöitä, kun kaikki saavat tietää sun asiat sen perusteella, miten vastaat keskustelussa. Sitten tulevat ne nolot kysymykset: "Kuka soitti ja mitä asiaa sillä oli?" "Kuulin että puhuitte aiheesta x."

Nimenomaan tärkeissä tilanteissa on parempi ottaa puhelin käteen soittaakseen, eikä viestitellä: "äiti on sairaalassa". Jos jää epäselvyyksiä, niin voi kysellä viestillä perään. "osastolla kolme".

Olisi törkeetä, jos joku vaan viestittäis tuommoisissa vereen ja henkeen riippuvissa asioissa.

Oon kyllä erimieltä. Jos oikeasti on hätätila niin kuullusta tiedosta ei jää mitään mieleen. Viestiä voi lukea uudelleen ja uudelleen ja se on selkeämpi kommunikointikeino. Viestit on parempia. 😊

Eihän pointti olekaan se puhelun sujuvuus, vaan henkilökohtaisuus. Saa keskustella läheisensä kanssa tärkeästä asiasta siinä hetkessä ja ajassa.

Sitten jos paniikin tai hädän tms. takia päätyhjenee, niin voi kysellä jälkeenpäin lisää.

Katkaisisin välit sisaruksiini, jos ne tuommoisista asioista viestejä laittaisi.

Se siinä onkin, kun puhelut eivät ole yksityisiä. Kaikki kuulevat teidän vanhojen ihmisten kailotukset.

Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että eri sukupolvet tekevät asiat eri tavalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/286 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä nämä "en pysty vastaamaan puhelimeen" ihmiset aikovat työelämässä pärjätä? Aika moneen työhön kuitenkin kuuluu jossain määrin puhelinasiointia. 

Koska olen päivät pitkät Teams-palavereissa kuulokkeet päässä, kuten varmaan moni muukin tietotyöläinen. Lisäksi kaikenlaiset huijaussoitot ovat niin yleisiä, että en halua vastata tuntemattomiin numeroihin.

Vierailija
284/286 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin soittaa veljen teinille, niin ei vastannut ja hetken päästä tuli *ääniviesti* että nyt ei voi puhua. Ööö, okei?

Johtuu varmaan siitä, että ääniviestin ehtii lähettää, mutta ei ehdi kuunnella sinun jaaritteluitasi.

Sen saman voisi sanoa paljon helpommin puhelussa.

Tyhmää vastata edes jos ei voi puhua. Viesti toimii paremmin

Viestillä asian hoitamiseen menee monesti vähintään tuplaten kauemmin kuin puhelimessa. Puhelimessa puhuminenhan ei tarkoita, että pitää jaaritella. Viimeksi eilen soitin puhelun, joka kesti alle 30 sekuntia. Saman asian hoitaminen viesteillä olisi vienyt vähintään 10min. 

Miten saat ääniviestiin kulumaan 10 min., jos vastaava puhelu oli 30 sekuntia?

Mihin ääniviestiin? Kuka sellaisia lähettelee, jos pystyy puhelimeen vastaamaan?

Erittäin moni alle viisikymppinen. Uskomattoman koville tää maailman muuttuminen näkyy joillakin ottavan.

Mikä idea niissä ääniviesteissä on? Minun tuttavapiirissäni kukaan ei niitä käytä. Jos tilanne on se, että molemmat ovat paikassa jossa voi puhua, mitä sillä ääniviestillä voittaa verrattuna puheluun? Ei tässä mikään kenellekään koville ota. Paitsi ehkä teille nuorison edustajille se, että joku haluaa keskustella laajemmin kuin yhdellä viestillä. 

N32

Olen sinua vanhempi ja ääniviestejä käytetään esim autolla ajaessa, jos et halua soittaa jollekin mutta kuitenkin vastata. Tai jos haluat kertoa pidemmälti kuulumisia mutta tiedät toisen preferoivan viestejä soittamiseen. Itse en jaksa useinkaan soittaa jos olen ollut asiakastapaamisissa koko päivän. On social battery jo siltä päivää käytetty töissä

Vierailija
285/286 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelin aina äänettömällä, ei ole muutenkaan tervettä olla tavoitettavissa 24/7 tai odottaa sitä yhtään keltään. Laitan viestiä/soitan perään, kun ehdin.

Mulla on oma puhelin ollut värinällä jo 12vuotta ja työpuhelinkin jo 3 vuotta kun en jaksanut selvittää, mistä ne Teams-pingaukset saa pois. Eipä se usein soikkaan, onneksi, kun kaikki sovitaan Teamsissa tai spostissa.

Vierailija
286/286 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen vastaan toki aina kun soi. Sen verran olen osto- ja myynti-ilmoituksia maailmalle kylvänyt. Olenkin 55 v mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan