Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoriso ei vastaa puhelimiin

Vierailija
06.08.2022 |

On kuulemma muodikasta olla vastaamatta. Tai tekstaamatta.

Kuha on saldoa räplätä netissä

Kommentit (286)

Vierailija
61/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian ahdistavaa vastailla johonkin puheluihin. Jos on oikeaa asiaa, niin viestiä tulemaan.

Et siis halua koskaan töihin? Ei nimittäin rekrytoijat mitään viestejä laittele, vaan nimenomaan soittavat. Myöskään mm. lääkäriasioita ei viestitellä, vaan soitetaan. 

Jaa minulle ne on lähettänyt sähköpostia. On tietty voinut yrittää soittaakin, vaikea sanoa heh.

Vierailija
62/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyl paljon kiinnosta vastailla, kun viestitkin on keksitty & kirjoitustaidon

M40

Milloin itse ajattelit opetella kirjoittamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä kehitys mielestäni. en itsekään vastaile juuri mihinkään puheluihin paitsi jos satun jotain odottamaan

Vierailija
64/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkin ovat sellaisia tunnin puhujia, että ei tee mieli soittaa takaisin.

On mukavampi nähdä nokikkain, niin voi sitten keskittyä niihin kaverin huoliin ja murheisiin (ja ehkä ottaa lasin viiniä, että jaksaa).

Miksi et sano puhelun aikana, että jutellaan tästä ennemmin kasvokkain?

Olen yrittänyt, mutta tästä menee vielä ainakin 15 minuuttia kun puhelun saa loppumaan. Itse puhuisin max 5 min., mutta puoli tuntia on minimi, jos yrittää räpistellä puhelusta pois.

Melkoinen vässykkä, jos ei puhelua osaa lopettaa silloin kun haluaa. 

Kyllä osaan, mutta se kuulostaa epäkohteliaalta. Keksin tekosyitä, joista melko varmasti kuulee että ovat tekosyitä, ja sitten toinen loukkaantuu.

Joskus sanon ihan heti, että nyt on viisi minuuttia aikaa, mutta toinen ei tajua ajankulua, vaan jatkaa vaan kun alkuun pääsee.

No ethän osaa. "Mun pitää nyt lopettaa. Heippa." ja punainen luuri. Et sinä ole kenellekään tilivelvollinen siitä, miksi haluat puhelun lopettaa. Jos joku siitä loukkaantuu, se on hänen oma häpeänsä. 

No mutta eikö silloin ole parempi vain jättää vastaamatta tämän henkilön puheluun?

Ei, koska lyhyessäkin ajassa ehtii asiansa sanoa. Jaarittelu sitten vaan poikki tuolla tyylillä. 

Vierailija
65/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan hyvä kehitys mielestäni. en itsekään vastaile juuri mihinkään puheluihin paitsi jos satun jotain odottamaan

Mitä hyvää siinä on, että ihmiset eivät enää osaa puhua toisilleen?

Vierailija
66/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TArviiko niiden nuoretkaan jatkuvaan vastailla vanhempien puheluihin? Kyllä ne useimmiten hengissä on . Jos ei kuulu kotiin sovittun aikaan, ni voi alkaa kyselee, että mikä homma.

Mukana liikkuvat puhelimet ei kyllä akikilta osin oo mikään hyvä juttu. Ei meidän aikana ollu tlapsena mitää muuta ku kotona nököttävä lankapuhelin. 

Hyvin selvittiin vaikka ne vanhemmat ei jokaista liikettä tiennykkään Aiheuttaa kovasti ahdistusta ihmisissä mokoma vempain. Aina oltava saatavilla.

Ei tarvi vastata. Åuhelin on kuitenkin sitä varten hommattu että siihen vastataan. Jos siis ei vastaa, ei tarvitse luuriakaan.

Vierailija
67/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinille puhelin pidon ehtona on, että äidille ja isälle vastataan aina tai vähintään soitetaan takaisin niin pian kuin mahdollista. Puhelin lähtee poistoon, jos saavutettavuus ei ole kunnossa. 

Vierailija
68/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"puhelimeen mä koko illan tuijotin"

Vierailija
69/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää mikään teini mutta minä lopetin puheluihin vastaamisen kun koin raskaaksi sen että piti olla jatkuvasti tavoitettavissa 24/7 perheenjäsenille, kavereille ja työporukalle. Viesteihin voin vastata sitten kun koen hetken sopivaksi. Eikä tällainen jatkuvasti tavoitettavissa oleminen ole mikään vanha asia vaan näin se oli joskus aiemminkin eikä se maailma siihen loppunut silloinkaan. Ihme kyllä raskainta tämä aihe tuntuu olevan niille joille puhelin ei ilmestynyt käteen kuin vasta reilusti aikuisiän puolella.

Vierailija
70/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin söpöä kun tää tuntuu olevan 50+ ikäisillä aika yleinen itkun aihe nykyään. Ei mulla ole aikaa jorista puhelimessa muuten vaan, ja inhoan sitä miten jotkut vanhemmat ihmiset kuvittelee, että heillä on joku oikeus haaskata muiden aikaa ihan miten tykkäävät.

Kyllä sulla on :D Sen ajan minkä näpytyät turhanpäiväisyyskiä, voit hyvin vastata puhelimeen sille joka laskusikin maksaa.

Vierailija
71/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää mikään teini mutta minä lopetin puheluihin vastaamisen kun koin raskaaksi sen että piti olla jatkuvasti tavoitettavissa 24/7 perheenjäsenille, kavereille ja työporukalle. Viesteihin voin vastata sitten kun koen hetken sopivaksi. Eikä tällainen jatkuvasti tavoitettavissa oleminen ole mikään vanha asia vaan näin se oli joskus aiemminkin eikä se maailma siihen loppunut silloinkaan. Ihme kyllä raskainta tämä aihe tuntuu olevan niille joille puhelin ei ilmestynyt käteen kuin vasta reilusti aikuisiän puolella.

Eihän se, että soitellaan tarkoita, että pitää olla 24/7 tavoitettavissa. Yhtälailla ne puhelut voi hoitaa silloin, kun itse kokee hetken sopivaksi. Joko soittaa itse takaisin, kun näkee, että joku on yrittänyt soittaa tai laittaa viestin, että soitatko klo x, koska nyt en voi puhua. 

N38, joka osti ensimmäisen älypuhelimen vasta pari vuotta sitten

Vierailija
72/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että minä en jaksa/halua horista puhelimessa.

Vierailija
73/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet? Kaikki eivät vaan jaksa viestitellä, siinä edestakaisin näpyttelyssä ja lukemisessa ja näpyttelyssä ja lukemisessa menee turhaan aikaa ja vaivaa. Yksi puhelu ja asia on hoidettu paljon nopeammin. Eikä joku viesti vaivaa puhelimessa tunti/päiväkausia, että siihenkin pitäisi vastata.

Vierailija
74/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän ei ole hyvä asia, jos voimat ovat niin vähissä, että puhelimessa puhuminenkin on ylivoimainen homma. Jos taas et halua puhua puhelimessa, voit luopua puhelimesta kokonaan. 

Vierailija
75/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikana ei voinut vastata kun siitä olisi voinut seurata karanteeniin joutuminen, ja vastaamatta jääminen on jäänyt päälle vaikka tartunnanjäljitys on lakkautettu.

No se on sinulle vähän jäänyt päälle.657

Vierailija
76/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet? Kaikki eivät vaan jaksa viestitellä, siinä edestakaisin näpyttelyssä ja lukemisessa ja näpyttelyssä ja lukemisessa menee turhaan aikaa ja vaivaa. Yksi puhelu ja asia on hoidettu paljon nopeammin. Eikä joku viesti vaivaa puhelimessa tunti/päiväkausia, että siihenkin pitäisi vastata.

Sitten ei naputtele, jos ei jaksa ja asia jää hoitamatta.

Vierailija
77/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen ihmisen kanssa ei kukaan haluakaan asioita hoitaa, jos ei puhelimeen pysty vastaamaan ja viestittelystäkin pitää kiukutella. 

Vierailija
78/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän ei ole hyvä asia, jos voimat ovat niin vähissä, että puhelimessa puhuminenkin on ylivoimainen homma. Jos taas et halua puhua puhelimessa, voit luopua puhelimesta kokonaan. 

En voi luopua puhelimesta, koska käytän sitä kommunikointivälineenä. Tänäänkin olen lähettänyt yhteensä yli kymmenen viestiä whatsappissa, telegrammissa ja discordissa.

Vierailija
79/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä ihmeen saldoa

En ole kuullut kenelläkään olevan saldoa enää aikoihin. Joskus 20 vuotta sitten puhelimeen hommattiin saldo eli sai puhua ja viestitellä vaikka 15 eurolla kuussa. Jos sen tuhlasi viikossa, seuraavaan 3 viikkoon ei voinut soittaa eikä lähettää viestejä.

Vierailija
80/286 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen ihmisen kanssa ei kukaan haluakaan asioita hoitaa, jos ei puhelimeen pysty vastaamaan ja viestittelystäkin pitää kiukutella. 

Vai niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi