Puhdistatteko vessanpöntön, kun on näkyvissä selkeää likaa vai jo ennen? Ja millä aineella?
Itse putsaan, kun näyttää likaiselta ja kloriitilla.
Kommentit (49)
Yleispesuaineella ja kloriittia vaan sillon ku perheessä ollu vatsatautia. Ja aina vatsatautien jälkeen ostan uuden vessaharjan ja muutenkin vaihdan uuden ainakin parin kk käytön jälkeen.
pyykki pulverilla antaa liota myös harjan hyvin puhdistuu.
Jos jää käynnin jälkeen näkyviä jälkiä pyyhin ne heti vessaharjalla. Parin viikoin välein parempi puhdistus wc-pesuaineella ja harjalla. Ikinä ei kannata antaa lian pinttyä, se on hankalampi puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleispesuaineella ja kloriittia vaan sillon ku perheessä ollu vatsatautia. Ja aina vatsatautien jälkeen ostan uuden vessaharjan ja muutenkin vaihdan uuden ainakin parin kk käytön jälkeen.
Parin kuukauden?! Mulla on ollu sama kohta 6 vuotta.
Käsille sattuvalla pesuaineella puhdistan silloin kun muistan ja vieraita on tulossa!
Jokainen siivoaa mahdolliset sotkunsa harjalla. Kerran viikossa pesen wc-ankka-tyyyppisellä aineella
Kerran viikossa ja sitten tarvittaessa, esim. jos tulee jumalattomat rannut.
Vierailija kirjoitti:
Joku muu kuin wc-harja on kyllä teidän perheessä pielessä, jos on vähän väliä vatsatautia.
Miksi ihmeessä klorillia käytät? Ihan normaaliin siivoukseen vain yleispesuaine!
Puhdistan siinä vaiheessa, kun vesi ei meinaa mennä läpi pyttyä huuhdottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muu kuin wc-harja on kyllä teidän perheessä pielessä, jos on vähän väliä vatsatautia.
Vatsatautia ei oo ollu varmaan kohta 10 vuoteen. Pointti oli se, että jos on noroa niin se harja menee poistoon ja taudin loputtua uusi harja tilalle. Ja vaikka vatsatautia ei olis,vaihdan aika ajoin uuden WC harjan. Ihan samalla lailla vaihtelen aika ajoin tiskiharjan ja tiskirätinkin uuteen. Tosin jotkut voi niitä samoja käyttää vuosia, sama se mulle miten muiden talouksissa toimitaan. Pöpöt ne vaan lisääntyy siinä WC harjassa silti vaikka pesuaineita käytät. Kun se muhii siellä omassa kosteassa telineessään.
Mulla on vessan siihen istunarenkulaan tullut rusehtava väri. Pönttö ollut käytössä hieman yli vuoden. Olen yrittänyt vaikka millä puhdistaa. Viimeksi koitan sinisellä WC pesuaineella jolla pönttö putsataan. Nyt renkaassa on sininenkin tahra.
Pesen sen wc-harjalla joka kerta, kun huomaan, että on jotain rantuja jäänyt. Näyttää aivan uudelta vielä 15 vuoden käytön jälkeenkin ilman mitään erillisiä pesuaineita.
Tuore p.ska pesu vedellä aina heti. Kerran vuodessa tarkemmin pesuaineella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vessan siihen istunarenkulaan tullut rusehtava väri. Pönttö ollut käytössä hieman yli vuoden. Olen yrittänyt vaikka millä puhdistaa. Viimeksi koitan sinisellä WC pesuaineella jolla pönttö putsataan. Nyt renkaassa on sininenkin tahra.
Vuokralla voi pyytää uuden istuin osan. Omassa taas käy vaan ostamassa uuden. Voit kyllä koittaa tehosientä/ ihmesientä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kuseksin siihen päälle niin pahimmat rannut lähtee pois. Ei muuta putsausta vaadi.
Näin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä klorillia käytät? Ihan normaaliin siivoukseen vain yleispesuaine!
Toinen täällä. Mä rakastan sitä uimahallin hajua vessassa.
Vierailija kirjoitti:
pyykki pulverilla antaa liota myös harjan hyvin puhdistuu.
Peset pyykkiä vessanpöntössä?
Yleensä kuseksin siihen päälle niin pahimmat rannut lähtee pois. Ei muuta putsausta vaadi.