Torissa ei mene mikään kaupaksi, missä vika?
Kesälomalla on tullut raivattua kotia ja laitettua erilaisia hutiostoksia/tarpeettomia tavaroita Toriin. Tuntuu, ettei siellä mene mikään kaupaksi, ainakaan mikään mitä minä myisin! Lisäksi omalta sivulta näkee ilmoitusten näyttökerrat (kuinka monta kertaa sivu avattu) ja nekin ovat todella vähäisiä. Esim. Viikko sitten laitetussa ilmoituksessa saattaa olla vain noin 60 näyttökertaa. Ei edes kymmentä päivässä. Eivätkö ihmiset enää käytä Toria? Ollaanko siirrytty johonkin muualle?
Omissa ilmoituksissani ei pitäisi kiikastaa ainakaan tavaran kunnosta: olen laittanut myyntiin ainoastaan uusia (hintalappu kiinni) tai erittäin siistikuntoisia tuotteita. Hinnaksi olen laittanut max. 1/3 ovh:sta myös niissä, jotka ovat vielä avaamattomissa paketeissa tai laput kiinni! Silti ei mene kaupan.
Tavaroita laidasta laitaan. Esim. pussilakanasetti avaamattomassa paketissaan 10 e (kiinni hintalappu jossa alkuperäinen hinta 39,90), uudet Tamariksen kengät alkuperäisessä laatikossaan, nahkaa, 20 e (en muista alkuperäistä hintaa mutta takuulla ainakin 60 e), Dressmannilta ostettu miesten kauluspaita jossa hintalaput kiinni 10 e (ovh 39,90), maalaustarvikesetti avaamattomissa paketeissa 20 e (ei muistikuvaa alkuperäisistä hinnoista mutta veikkaan arvoksi noin 70 e)...
Tuossa vain muutamia esimerkkejä, yhteensä minulla on siellä noin 20 ilmoitusta... Ei menee mikään kaupan.
Mikähän vikana? Käytättekö muut Toria ja saatteko myyntiä aikaiseksi? Kun olen edelliskerran käyttänyt Toria noin 5 vuotta sitten, muistan että myin ihan samantyyppisiä tavaroita samanlaisilla hinnoilla ja kauppa kävi hyvin. Katselukerratkin per ilmoitus olivat ihan eri luokkaa, laskettiin sadoissa jo parin päivän jälkeen. Nyt jokin mättää.
Kommentit (145)
Vanha keskustelu mutta nostan, koska nykyään ei mene mikään kaupaksi Torissa, vaikka hinnat olisi puolet siitä mitä pari vuotta sitten.
Vintedissä meni euron-parin sälä kaupaksi silloin, kun siellä oli maksuton toimitus, sen jälkeen on ollut hiljaista.
En enää edes vilkuile koko sivustoa, koska rehellisesti sanottuna valtaosa sen käyttäjistä hinnoittelee tuotteensa aivan päin vittua.
Ei, se käytetty tuote ei todellakaan ole 75% alkuperäishinnan arvoinen. 5 vuotta vanha työpöytäkone ei ole edes rahan arvoinen, saati sitten 100e mitä siitä pyydetään. Ei mitään suhteellisuudentajua näissä.
Nykyään on niin paljon kaupoissa aleja, että itse en ainakaan ostaisi saman hintaista käytettynä. Vielä postimaksut siihen päälle eikä ole palautusoikeutta, niin noup.
Valitettavasti moni myyjä näkee käytetyn tavaransa paremman kuntoisena kuin se oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
En enää edes vilkuile koko sivustoa, koska rehellisesti sanottuna valtaosa sen käyttäjistä hinnoittelee tuotteensa aivan päin vittua.
Ei, se käytetty tuote ei todellakaan ole 75% alkuperäishinnan arvoinen. 5 vuotta vanha työpöytäkone ei ole edes rahan arvoinen, saati sitten 100e mitä siitä pyydetään. Ei mitään suhteellisuudentajua näissä.
Juuri katsoin verkkokaupan vaihtopalvelusta, että hyvittävät 5 vuotta vanhasta Macbook prosta 135€. Voin kuvitella että pöytäkoneesta joutuu maksamaan että hakevat pois.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on niin paljon kaupoissa aleja, että itse en ainakaan ostaisi saman hintaista käytettynä. Vielä postimaksut siihen päälle eikä ole palautusoikeutta, niin noup.
Valitettavasti moni myyjä näkee käytetyn tavaransa paremman kuntoisena kuin se oikeasti on.
Minusta taas tuntuu, että nykyään kaikki uutena myytävä on niin huonolaatuista, että pitäisi siirtyä ostamaan enemmän käytettyä ja vanhempaa tavaraa/vaatetta.
Kaikki ostaa nykyisin Vintedistä. Paljon helpompaa.
Liikaa huijareita liikenteessä.
Missä kannattaisi myydä, jos haluaisi eroon Marimekon, Cosin, R-collectionin ym. vaatteista? Hinnoittelu on tietenkin tärkeää, 20 % uusista sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Missä kannattaisi myydä, jos haluaisi eroon Marimekon, Cosin, R-collectionin ym. vaatteista? Hinnoittelu on tietenkin tärkeää, 20 % uusista sanoisin.
Pyydät liikaa. Et saa myytyä.
Myynyt Torissa vaikka mitä. Pitää myydä halvalla. En osta mitään koska on liian kallista.
Eli jos pyydän 20 e vähän käytetystä 100 e:n takista, se on liikaa? Mikä olisi sopiva hinta?
Vierailija kirjoitti:
Halutuimmista marimekon vaatteista saattaa hyvinkin saada jopa enemmän kuin ostohinta on ollut. Se riippuu siis täysin siitä mikä marimekon vaate on kyseessä. Cos käytettynä alle ostohinnan, paitsi yksi mekko mikä oli kuningatar Letizian päällä. R-collection alle ostohinnan, mutta ihan ok hinnan olen niistä saanut silti.
Vierailija kirjoitti:
Torissa minä saan nuo hyvin kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuntuu, että nykyään kaikki uutena myytävä on niin huonolaatuista, että pitäisi siirtyä ostamaan enemmän käytettyä ja vanhempaa tavaraa/vaatetta.
En minä ainakaan osta huonoa laatua. Kannattaa katsoa ne materiaalit, saumat ym. Esimerkiksi, jos tuotteessa on yksikin prosentti akryyliä, niin jätän ostamatta. Ja kun ostaa kerralla kunnollista, niin ei tarvitse shoppailla niin usein. Esimerkiksi viimeisimmät nahkaiset talvikenkäni maksoi vajaa 250€. Ne on olleet käytössä kaksi talvea ja menee vielä useamman. Sama muiden vaatteiden kanssa. En ole todellakaan varakas. Mutta kun kerran panostaa, niin se tulee lopulta edullisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse vien ICare kirpputorille. On Pelastusarmeijan pitämä. Ihan sama onko merkkituote vai ei, niin en jaksa sitä myymiseen liittyvää sähläystä. Viimeksi vein sinne R-collectionin viikonloppulaukun, vaatteita joissa oli vielä hintalaput, käyttämättömät nahkaiset ballerinat joissa niissäkin oli vielä hintalappu. Olisin varmasti tienannut noilla, mutta pääsen helpommalla viemälle ne ICare liikkeeseen. Ja lisäksi koen sen hyväntekeväisyytenä.
Jos myyt käytettyä, merkistä viis, niin 20% hinnasta on törkeää rahastusta tuotteesta! Ainakin puolet hinnasta pois! Ehkä jopa 75%. Tuo 20% on silloin ok, kun tuote on oikeasti käyttämätön.
Vaatteet ei mene. Tavarat meni samana päivänä kun edullinen hinta. Joten syynä usein liian kallis hinta. Tällä viikolla myyty joten ajankohtainen tieto.
Syyhy, kirput, luteet, mam .ut, kriis sodanjal.ista punkkisia uusia h.uoria. Likaiset kapiset ihmiset, uudestaan maahan rantautuneet ikivanhat taudit kuten tulirokko yms p.skaa.
Kierrätys loppuu.
En osta mitään käytettynä. En ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vien ICare kirpputorille. On Pelastusarmeijan pitämä. Ihan sama onko merkkituote vai ei, niin en jaksa sitä myymiseen liittyvää sähläystä. Viimeksi vein sinne R-collectionin viikonloppulaukun, vaatteita joissa oli vielä hintalaput, käyttämättömät nahkaiset ballerinat joissa niissäkin oli vielä hintalappu. Olisin varmasti tienannut noilla, mutta pääsen helpommalla viemälle ne ICare liikkeeseen. Ja lisäksi koen sen hyväntekeväisyytenä.
Jos myyt käytettyä, merkistä viis, niin 20% hinnasta on törkeää rahastusta tuotteesta! Ainakin puolet hinnasta pois! Ehkä jopa 75%. Tuo 20% on silloin ok, kun tuote on oikeasti käyttämätön.
20 % hinnalla tarkoitin että 80 % hinnasta pois eli 100 euron takki 20 eurolla.
Ai tää olikin Vintedin mainos? No itse olen myynyt torissa edelleen, useampi kauppa tulee viikossa. Marimekko menee hyvin kaupaksi edelleen jos kunto on hyvä. Ei tarvitse olla edes uutta.
Olen hyvätuloinen, mutta ostan paljon käytettyä torista.
Suurin osa Torin tuotteista on ylihinnoiteltuja. Tuote täytyy hinnoitella sen kunnon mukaan. Jos uusi tavara kaupasta on vaikka 100€, niin uudenveroisen arvo on Torissa 50€, käytetyn 25€ ja loppuunkulutetun arvo 5€.
Itse myyn sillä hinnalla, millä olisin itse valmis ostamaan. Aina on ostaja ilmaantunut viimeistään muutaman päivän sisällä.
Myyntikuvan tulee olla yleisilmeeltään siisti. Kuvaa tuote siistissä ympäristössä, älä anna esim. vaatepinon näkyä myytävän tuolin vierellä.