Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torissa ei mene mikään kaupaksi, missä vika?

Vierailija
05.08.2022 |

Kesälomalla on tullut raivattua kotia ja laitettua erilaisia hutiostoksia/tarpeettomia tavaroita Toriin. Tuntuu, ettei siellä mene mikään kaupaksi, ainakaan mikään mitä minä myisin! Lisäksi omalta sivulta näkee ilmoitusten näyttökerrat (kuinka monta kertaa sivu avattu) ja nekin ovat todella vähäisiä. Esim. Viikko sitten laitetussa ilmoituksessa saattaa olla vain noin 60 näyttökertaa. Ei edes kymmentä päivässä. Eivätkö ihmiset enää käytä Toria? Ollaanko siirrytty johonkin muualle?

Omissa ilmoituksissani ei pitäisi kiikastaa ainakaan tavaran kunnosta: olen laittanut myyntiin ainoastaan uusia (hintalappu kiinni) tai erittäin siistikuntoisia tuotteita. Hinnaksi olen laittanut max. 1/3 ovh:sta myös niissä, jotka ovat vielä avaamattomissa paketeissa tai laput kiinni! Silti ei mene kaupan.

Tavaroita laidasta laitaan. Esim. pussilakanasetti avaamattomassa paketissaan 10 e (kiinni hintalappu jossa alkuperäinen hinta 39,90), uudet Tamariksen kengät alkuperäisessä laatikossaan, nahkaa, 20 e (en muista alkuperäistä hintaa mutta takuulla ainakin 60 e), Dressmannilta ostettu miesten kauluspaita jossa hintalaput kiinni 10 e (ovh 39,90), maalaustarvikesetti avaamattomissa paketeissa 20 e (ei muistikuvaa alkuperäisistä hinnoista mutta veikkaan arvoksi noin 70 e)...

Tuossa vain muutamia esimerkkejä, yhteensä minulla on siellä noin 20 ilmoitusta... Ei menee mikään kaupan.

Mikähän vikana? Käytättekö muut Toria ja saatteko myyntiä aikaiseksi? Kun olen edelliskerran käyttänyt Toria noin 5 vuotta sitten, muistan että myin ihan samantyyppisiä tavaroita samanlaisilla hinnoilla ja kauppa kävi hyvin. Katselukerratkin per ilmoitus olivat ihan eri luokkaa, laskettiin sadoissa jo parin päivän jälkeen. Nyt jokin mättää.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita en viitsi enää myydä, moni pyytää jotain sovitusmahdollisuutta ja olen kuullut tarinoita siitä että tullaan toisten koteihin sovittamaan eikä osteta sitten mitään/kerjätään jotain lisäalea jostain 10e vaatteesta. Ja yksi joka pyysi sovitusmahdollisuutta niin olen itse hetero ja en halunnut suostua että sateenkaarityyppi tulisi sovittamaan ja jututtamaan ei kiitos, yleensä voi mennä kauppaan sovittamaan en ole niin sosiaalinen että haluan vieraille jutella ja tarjota sovitusmahdollisuutta. Tuossahan menisi enemmän aikaa ja vaivaa hukkaan myyjältä. Ja kyse oli tosiaan vain 5-15e arvoisista ei merkki vaatteista joita haluttiin sovitella, postitus ei tullut ollenkaan kyseeseen minulle myyjänä olisi käynyt, toisaalta ymmärrän ettei se käy kun postikulut ovat niin paljon pakettina. Harva ymmärtää sitäkään tosiasiaa etteivät postikulut ole myyjän syy, tottakai myyjänä haluaisin antaa pienet postikulut mutta posti se on mikä määrää pakettien hinnat ei myyjä. Sitten oli myös aikaisemmin yksi jankkaaja joka väitti painavan vaatteen mahtuvan pieneen kirjekuoreen ja hupiostajat jotka tekevät varauksen ja katoavat. Ufflle ja muille olen antanut ylimääräiset vaatteet, tosin en ole koskaan nähnyt niitä liikkeissä myynnissä niin mihinlie menivät.

Vierailija
82/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos torissa (tai kirpparilla) myy jotain ei merkkivaatetta kalliilla niin en ihmettele ettei mene kaupaksi, viimeksi  kävin kirpputorilla näin käytetyn juhlavaatteen 50e myynnissä ja koruja oli 10e kappale, jotkut eivät tiedä että kaupoista saa uusia noita hintoja halvemmalla esim. mekko voi olla tarjouksessa uutena 20e tai alle, yksi koru 3e kaupassa. Toinen asia on sitten se ettei pienet koot käy ollenkaan kaupaksi vaikka olisi halvat hinnat kirpparilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap niissä vaatteiden / kenkien otsikossa koko merkittynä? Kun itse katselin tässä meidän alueen ilmoituksia, niin aikuisten vaatteiden ilmoituksissa on otsikossa ainoastaan "kauluspaita", "mekko", ilman kokomerkintää, eihän niitä jaksa klikkailla auki.

Parhaiten vaatteet menee paikallisella Facebook-kirppiksellä, ja sielläkin lähes ilmaiseksi, että kaupat syntyy. Paljon pistän UFF:lle.

Vierailija
84/145 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle nettimyynnille, sivustosta riippumatta, on olennaisinta että myynti-ilmoituksessa on hyvät kuvat, kaikki olennaiset mitat ja tiedot maksamisesta sekä toimitustavoista. Hyvä olisi myös poistaa ne myynti-ilmoitukset heti kun tuote on myyty niin välttyy turhilta kyselijöiltä.

Vierailija
85/145 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos torissa (tai kirpparilla) myy jotain ei merkkivaatetta kalliilla niin en ihmettele ettei mene kaupaksi, viimeksi  kävin kirpputorilla näin käytetyn juhlavaatteen 50e myynnissä ja koruja oli 10e kappale, jotkut eivät tiedä että kaupoista saa uusia noita hintoja halvemmalla esim. mekko voi olla tarjouksessa uutena 20e tai alle, yksi koru 3e kaupassa. Toinen asia on sitten se ettei pienet koot käy ollenkaan kaupaksi vaikka olisi halvat hinnat kirpparilla.

Kyllä. Ostin juuri uuden mekon kaupasta 19 eurolla.

Vierailija
86/145 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myyt käytettyä, tai käyttämätöntäkin, vaatetta -50% ovh ja kauppa myy vähän väliä -30-50%, niin kyllä minäkin ostaisin kaupasta sen sijaan, että rupean yksityisen kanssa säätämään kauppoja ja noutoja.

En myy mitään -50% ovh:sta. Sanoinhan jo aloituksessa, että olen hinnoitellut myös uudet paketissa olevat tuotteet maximissaan 1/3 ovh:sta.

Mitä olet mennyt "ostamaan" tavaraa mitä myyt upouutena eteenpäin? Kenelläkään ei ole velvollisuutta niitä ostaa.

Tämä.

Sitten loukkaannutaan kun kukaan muukaan ei tarvitse hutiostoksia.

Eiköhän opi harkitsemaan kun kärsii omassa nahassaan.

Vierailija
87/145 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ostajana ärsyttää tämä että nykyään kellään ei ole enää sitä puhelinnumeroa siinä ilmoituksessa vaan aina pitää aloittaa vkestittelyllä.

Monta tavaraa olen unohtanut ihan vaan sen gakia että olisi pitänyt viesti laittaa.

Olen sellainen ihminen että mielummin soitan kun viestittelen.

Myyjänä haluaisin, että puhelinnumeroni näkyisi. Ohjelmassa on nyt ollut pitempään joku virhe. Vaikka laittaa ruksin kohtaan näytä puhelumeroni niin silti se ei tule näkyviin julkaistussa ilmoituksessa.

Olen yrittänyt muokata ilmoitusta uudelleen ruksittaen ja silti ei numero näy.

On pitänyt laottaa asiasta viestiä ylläpitoon, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Ei ole siis myyjien vika vaan tämä toiminto näytä puhelinnumero toimii väärin.

On harmittanut itseänkin.

Vierailija
88/145 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon pussilakanat myynnissä hintaan 180 euroa. Siis kuka noin paljon suostuu maksamaan. Ei ihme, jos ei kiinnosta

Vierailija
89/145 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobby Hallista saa Marimekon pussilakanoita uutena halvemmalla.

Vierailija
90/145 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ostajana ärsyttää tämä että nykyään kellään ei ole enää sitä puhelinnumeroa siinä ilmoituksessa vaan aina pitää aloittaa vkestittelyllä.

Monta tavaraa olen unohtanut ihan vaan sen gakia että olisi pitänyt viesti laittaa.

Myyjänä haluaisin, että puhelinnumeroni näkyisi. Ohjelmassa on nyt ollut pitempään joku virhe. Vaikka laittaa ruksin kohtaan näytä puhelumeroni niin silti se ei tule näkyviin julkaistussa ilmoituksessa.

Olen yrittänyt muokata ilmoitusta uudelleen ruksittaen ja silti ei numero näy.

On pitänyt laottaa asiasta viestiä ylläpitoon, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Ei ole siis myyjien vika vaan tämä toiminto näytä puhelinnumero toimii väärin.

On harmittanut itseänkin.

Jokin aika sitten tuli Torin ylläpidolta sähköposti, että kaikki puhelinnumerot poistetaan. Turvallisuuden takia kaikki viestintä Torin kautta.

Vai muistanko ihan harhoja?

Vierailija
91/145 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myyt käytettyä, tai käyttämätöntäkin, vaatetta -50% ovh ja kauppa myy vähän väliä -30-50%, niin kyllä minäkin ostaisin kaupasta sen sijaan, että rupean yksityisen kanssa säätämään kauppoja ja noutoja.

En myy mitään -50% ovh:sta. Sanoinhan jo aloituksessa, että olen hinnoitellut myös uudet paketissa olevat tuotteet maximissaan 1/3 ovh:sta.

Mitä olet mennyt "ostamaan" tavaraa mitä myyt upouutena eteenpäin? Kenelläkään ei ole velvollisuutta niitä ostaa.

Tämä.

Sitten loukkaannutaan kun kukaan muukaan ei tarvitse hutiostoksia.

Eiköhän opi harkitsemaan kun kärsii omassa nahassaan.

Mitä ihmettä 😅 Kuka tässä on loukkaantunut? Kunhan ihmetellään, että miksi ei kauppa enää käy, kun aiemmin on käynyt paljon paremmin. Eikä kaikki uudet Tori-myytävät ole omia hutiostoksia. Esimerkiksi itse olen harkitseva ostelija, harvoin tulee ostettua mitään mikä jäisi täysin käyttämättä. Useimmiten olen Torissa myynyt lahjaksi saamiani tavaroita, mitkä eivät ole minua oikein miellyttäneet, mutta ei halua roskiinkaan laittaa.

Täällä on kyllä kiukkuista porukkaa monesti kommentoimassa 😄

Vierailija
92/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen esimerkki Tori-kauppiaasta.

Olin ostamassa pientä 20€ hintaista kameran lisälaitetta jota ei nyt ihan kirjekuoressa voi lähettää mutta riittää kun jonkun nurkkiin jääneen pienen pahvilaatikon - tai isomman kyljestä taitellun lootan - kietoo roudiksella kasaan.

Myyjä ilmoitti että lähetyskulut 6€ ja OSTETTU pahvilaatikko 7€. Yhteensä 13€, ostaja maksaa. Ei muuten maksanut.

20€ hinta nousi 33 euroon ja Amazonista saan jo uuden vastaavan kotiovelle toimitettuna 40 eurolla.

Tällä asenteella on aivan turha edes laittaa myyntiin mitään alle 100€ hintaista. Kahden euron käytetty T-paitakin maksaa ostajalle 15€ kun myyjä kuvittelee voivansa lisätä hintaan mitä kuluja lystää. Sitten itketään kun "mikään ei mene kaupaksi"

Vierailija
93/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä, jotka ennen ostivat käytettyä ei ole enää varaa ostaa. Niillä, joilla olisi varaa ostaa on paikat niin täynnä roinaa ettei lisää mahdu. Rikkaat taas eivät toria käytä,

näin se taitaa valitettavasti mennä. Itse olen ostanut sekä myynyt Torissa, mutta hinnat ovat olleet hyvin alhaiset.

Vierailija
94/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että Torissa yritetään myydä esimerkiksi Marimekon tuotteita samaan hintaan kuin niitä saa Marimekon liikkeestä. Mikä järki tuossa on?

Joo, ja sitten niitä Marimekon ilmaisia kangaskasseja myydään jopa 20-30€...

Vierailija
95/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan paljon torista. Skippaan kaikki ilmoitukset, joissa on puutteelliset tiedot (esim. puuttuu vaatteen koko, huonekalun mitat, astian vetoisuus). En jaksa kysyä, kun muissa ilmoituksissa on kaikki tarvittavat tiedot valmiina.

Vierailija
96/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostovoima on vähentynyt kiitos vihreiden ja vasemmiston sekä koronavillityksen takia.

Mitenkä korona on vaikuttanut ostovoimaan?

No minulla esimirkiksi niin, että jäin työttömäksi.

Vierailija
97/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä myy. Itse sain myytyä ps4 pro konsolin + pelejä toukokuussa saman päivän aikana. Noutona oli.

Vierailija
98/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta voi olla sopiva mutta postikulut on liikaa. Täällä on UFF lähellä. Käyn siellä.

Asun Espoossa joten ihan lähistöllä on kolme erilaista kierrätyskeskusta ja kaikissa hintataso samaa luokkaa. T-paidat 1-2€, farkut 5€, takit 5-10€. Joka paikassa siistit sovituskopit.

Noilla hinnoilla käytetyissä räteissä on vielä järkeä mutta osta nyt torista vitosen farkut ja maksa 6,90€ toimituksesta.

Kaupankäynnissä ei ole mitään järkeä kun postikulut yli tuplaavat hinnan ja samalla rahalla saisi kierrätyskeskuksesta farkut ja kolme T-paitaa.

Myös myyjän kannalta se aika ja vaiva jonka 2€ hintaisen tuotteen ilmoituksen laatiminen, ostajan kanssa neuvottelu sekä lopulta tuotteen pakkaaminen sekä kiikuttaminen postiin on aivan umpihullua toimintaa. Samalla vaivalla keräisi puistosta vitosen edestä tyhjiä pulloja ja palauttaisi kauppaan.

Vierailija
99/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaiset alkaa olla niin pa, etteivät osta edes tori ja vastaavista palveluista.

Nyt yritetään pärjätä niillä joita valmiiksi jo olemassa.

Itse en ole laittanut mitään myyntiin, mutta seurannut palstoja.

Vierailija
100/145 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on useampi kokemus wrote:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinnumeroaan ei kannata laittaa, koska muuten on heti huijarit kimpussa. Kuriiripalvelulla ostelijat yms.

Itse olen tehnyt pitkään ja paljon torikauppoja ja välillä harrastanut tavaran ostoa ja jälleenmyyntiäkin ja erityisesti ärsyttää ihmiset ketkä heti kysyy puhelinnumeroa ??... miksi antaisin numeroni tuntemattomalle varsinkin kun useamman kerran on jotkut ostajat kännissäkin alkaneet soitella perään vaikka kaupoista olisi aikaa todella kauan. Olen huomannut että torissa tavaran myynti on pitkälti tuurista kiinni ja vasta oli noin 1 kk ajan todella hiljaista eikä mitään mennyt kaupaksi. Sitten seuraavilla viikoilla menikin kokoajan jotain ja aivan täsmälleen samalla hinnalla. Laitan yleensä hinnan halvemmaksi entä muut ilmoitukset että se herättäisi huomiota ostajissa