Torissa ei mene mikään kaupaksi, missä vika?
Kesälomalla on tullut raivattua kotia ja laitettua erilaisia hutiostoksia/tarpeettomia tavaroita Toriin. Tuntuu, ettei siellä mene mikään kaupaksi, ainakaan mikään mitä minä myisin! Lisäksi omalta sivulta näkee ilmoitusten näyttökerrat (kuinka monta kertaa sivu avattu) ja nekin ovat todella vähäisiä. Esim. Viikko sitten laitetussa ilmoituksessa saattaa olla vain noin 60 näyttökertaa. Ei edes kymmentä päivässä. Eivätkö ihmiset enää käytä Toria? Ollaanko siirrytty johonkin muualle?
Omissa ilmoituksissani ei pitäisi kiikastaa ainakaan tavaran kunnosta: olen laittanut myyntiin ainoastaan uusia (hintalappu kiinni) tai erittäin siistikuntoisia tuotteita. Hinnaksi olen laittanut max. 1/3 ovh:sta myös niissä, jotka ovat vielä avaamattomissa paketeissa tai laput kiinni! Silti ei mene kaupan.
Tavaroita laidasta laitaan. Esim. pussilakanasetti avaamattomassa paketissaan 10 e (kiinni hintalappu jossa alkuperäinen hinta 39,90), uudet Tamariksen kengät alkuperäisessä laatikossaan, nahkaa, 20 e (en muista alkuperäistä hintaa mutta takuulla ainakin 60 e), Dressmannilta ostettu miesten kauluspaita jossa hintalaput kiinni 10 e (ovh 39,90), maalaustarvikesetti avaamattomissa paketeissa 20 e (ei muistikuvaa alkuperäisistä hinnoista mutta veikkaan arvoksi noin 70 e)...
Tuossa vain muutamia esimerkkejä, yhteensä minulla on siellä noin 20 ilmoitusta... Ei menee mikään kaupan.
Mikähän vikana? Käytättekö muut Toria ja saatteko myyntiä aikaiseksi? Kun olen edelliskerran käyttänyt Toria noin 5 vuotta sitten, muistan että myin ihan samantyyppisiä tavaroita samanlaisilla hinnoilla ja kauppa kävi hyvin. Katselukerratkin per ilmoitus olivat ihan eri luokkaa, laskettiin sadoissa jo parin päivän jälkeen. Nyt jokin mättää.
Kommentit (145)
Laitoin fillarin myyntiin, seuraavana aamuna kävin viemässä sen uudelle omistajalle.
Parissa tunnissa tuli 27 viestiä,osa yritti tingata,osa ei.
Torissa menee hyvin kaupaksi oikea tuote oikealla hinnalla.
Muuton yhteydessä minulta katosi kalalangasta virkattu verhokappa ja muita käsitöitä. Sen jälkeen en ole kirpputoreilta tai mistään muualtakaan ostanut mitään käytettyä. En edes sitä verhokappaa, joka oli samannäköinen kuin minulta kadonnut, vaikka lankojen hintaan nähden se olisi ollut todella halpa verkkokappa.
Täällä on jo hyvin sanottu syy.
Jos kaupaksi ei mene, niin silloin hintapyyntö on liian korkea.
Se on ihan sama ostitko sinä jonkun toppahaalarin 100e. Niitä samoja toppahaalareita myyvät kaupat usein -50% alennuksella. Usein jopa pyörittelen silmiäni ihmisille, kun he niin kovasti mainostavat OVH hintaa, kun itse tietää että nämä tuotteet on nähty olevan alessa vähän aikaa sitten ja ihan varmasti sieltä ostettu.
Muutenkin ihmiset pyytävät ihan törkeitä hintoja. Itse olisin mielelläni ostamassa käytettyjä tavaroita, mutta hinnat ovat käytetyillä melkein sama kuin ostaisi suoraan uutena.
Vierailija wrote:
Se on juuri näin. Kaikki pitäisi puoli-ilmaiseksi antaa. Mutta laitapas jotain annetaan osastolle, niin on jono oven takana. Itse olen yrittänyt myydä käyttämättömiä Arabian, Iittalan ja Nuutajärven astioita, siis sellaisia, jotka on oikeasti valmistettu Suomessa eikä missään halpamaan hikipajassa. Ei mene kaupaksi ja jos joku on kiinnostunut, niin ensimmäiseksi kysyy alennusta.
Mitä Arabiaa sulla ois?
Vierailija wrote:
Tyypillinen esimerkki Tori-kauppiaasta.
Olin ostamassa pientä 20€ hintaista kameran lisälaitetta jota ei nyt ihan kirjekuoressa voi lähettää mutta riittää kun jonkun nurkkiin jääneen pienen pahvilaatikon - tai isomman kyljestä taitellun lootan - kietoo roudiksella kasaan.
Myyjä ilmoitti että lähetyskulut 6€ ja OSTETTU pahvilaatikko 7€. Yhteensä 13€, ostaja maksaa. Ei muuten maksanut.
20€ hinta nousi 33 euroon ja Amazonista saan jo uuden vastaavan kotiovelle toimitettuna 40 eurolla.
Tällä asenteella on aivan turha edes laittaa myyntiin mitään alle 100€ hintaista. Kahden euron käytetty T-paitakin maksaa ostajalle 15€ kun myyjä kuvittelee voivansa lisätä hintaan mitä kuluja lystää. Sitten itketään kun "mikään ei mene kaupaksi"
Miten niin turha laittaa myyntiin? Itse ainakin laitan aina ilmoitukseeni, että haku pelkästään, koska tiedän useiden tavaroiden lähetyksen maksavan sen 13e (paketin koko). Ei kaikissa myyntitapauksissa ole pakko lähettää.
Vierailija wrote:
"Köyhille" ei kelpaa käytetty tavara. Pitää olla se unboxing-kokemus nääs.
Köyhä olen aina ollut mut ei ole ollut varaa ostaa sekundaa. Laadukkaat tulee aina halvemmaksi.
Olen opiskelijana etsinyt itselleni tällä hetkellä lusikoita ja haarukoita. Tämän hetkinen kokemukseni kirppiksistä on:
- Paketti haarukoita 4e, osa välissä olevista haarukoista on selkeästi ruostunut
- Paketti lusikoita 10e. Kauttaaltaan naarmuuntuneet, mutta ei kuitenkaan ruostetta. Niissä ei näy lainkaan tuotemerkkiä.
- Netissä haarukat ja lusikat 3e kappale. Ei välttämättä näe missä kunnossa on kuvista kunnolla.
UUTENA tokmannilta 7-8e paketti haarukoita/lusikoita
Voitte varmaan kuvitella minkä olen valitsemassa.
Eiköhän loputkin Huutiksesta siirrytä Toriin, kun sinne tuli tunnistautumispakko.
Vierailija wrote: Olen opiskelijana etsinyt itselleni tällä hetkellä lusikoita ja haarukoita. Tämän hetkinen kokemukseni kirppiksistä on: - Paketti haarukoita 4e, osa välissä olevista haarukoista on selkeästi ruostunut - Paketti lusikoita 10e. Kauttaaltaan naarmuuntuneet, mutta ei kuitenkaan ruostetta. Niissä ei näy lainkaan tuotemerkkiä. - Netissä haarukat ja lusikat 3e kappale. Ei välttämättä näe missä kunnossa on kuvista kunnolla. UUTENA tokmannilta 7-8e paketti haarukoita/lusikoita Voitte varmaan kuvitella minkä olen valitsemassa.
Fidalta saa ainakin.
Vierailija wrote: Täällä on jo hyvin sanottu syy. Jos kaupaksi ei mene, niin silloin hintapyyntö on liian korkea. Se on ihan sama ostitko sinä jonkun toppahaalarin 100e. Niitä samoja toppahaalareita myyvät kaupat usein -50% alennuksella. Usein jopa pyörittelen silmiäni ihmisille, kun he niin kovasti mainostavat OVH hintaa, kun itse tietää että nämä tuotteet on nähty olevan alessa vähän aikaa sitten ja ihan varmasti sieltä ostettu. Muutenkin ihmiset pyytävät ihan törkeitä hintoja. Itse olisin mielelläni ostamassa käytettyjä tavaroita, mutta hinnat ovat käytetyillä melkein sama kuin ostaisi suoraan uutena.
Juuri selasin "tavara rahaksi" kirpparin tarjontaa, siellä lähes poikkeuksetta tuotteet olivat uutta kalliimpia. Ilmoituksiin oli monesti laitettu jopa linkki tuotetta myyvään liikkeeseen. Joten aivan varmasti tietävät oikeat hinnat, mutta silti kokeilevat kepillä jäätä, josko joku maksaisi uuden hintaa enemmän.
Esim 10 osaisen hylsysarjan hinta heillä oli 20€, sama tuote K-raudassa 18,95€. Eikä tässä edes kaikki hylsysarjasta puuttui kaiken tämän lisäksi yksi hylsy, eli alunperin hylsysarja oli ollut 11 osainen. Ja varmaan turha mainita, että samaa tuotetta on myynnissä myös eri brändillä. Ja hinta on silloin vielä halvempi. Itse olin ostanut alle kympillä saman uutena ja kaikkien hylsyjen kera.
Halpaa krääsää ei kannata nykyisillä hinnoilla lähetellä, eikä kannata ajaa 50km suuntaansa.
Koko sovellus on täynnä noita vaatteita. Ei sieltä mitään muuta löydäkkään. Vie kirpparille mielummin.
Hyvin epätodennäköistä että se sinun kauluspaitasi löytyy sen roinakasan keskeltä.
Vierailija wrote:
Eiköhän loputkin Huutiksesta siirrytä Toriin, kun sinne tuli tunnistautumispakko.
Missä tunnistautumispakko?
Vierailija wrote:
Halpaa krääsää ei kannata nykyisillä hinnoilla lähetellä, eikä kannata ajaa 50km suuntaansa.
Kiinasta sensijaan kannattaa tuoda tänne halpaa krääsää. Syyhän on tietysti se että siellä se on tosi halpaa, hinta on noin kymmenesosa Suomen hinnasta.
Vierailija wrote:
https://tavararahaksi.fi/tuote/fxa-raikkasetti-hylsysarja-10-osaa/
https://www.k-rauta.fi/tuote/hylsysarja-fxa-3-8in-11-osainen/6438313304…
Tuossa kirppiksen ilmoituksessa on myös linkki tuonne k-raudan sivulle. Harvinaisen dorkaa sakkia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
https://tavararahaksi.fi/tuote/fxa-raikkasetti-hylsysarja-10-osaa/
https://www.k-rauta.fi/tuote/hylsysarja-fxa-3-8in-11-osainen/6438313304…
Tuossa kirppiksen ilmoituksessa on myös linkki tuonne k-raudan sivulle. Harvinaisen dorkaa sakkia.
Ja näitä on paljon, joissa hinta on uutta kalliimpi. Mutta tuo on tosiaan harvinaista, että pistävät itse linkin joka todistaa hinnan uutta kalliimmaksi.
Ostajan kannattaa vertailla hintoja. Turhia vääntöjä vähentää jos myyjä ilmoittaa hinnan toimituskuluineen.
En todellakaan ostaisi kauluspaitaa kympillä torista. Hirveä vaiva ensin etsiä se paita ja miettiä kokoa ja laatua ja sitten vielä postimaksut ja odotus, tuleeko tuote ikinä.
Se on juuri näin. Kaikki pitäisi puoli-ilmaiseksi antaa. Mutta laitapas jotain annetaan osastolle, niin on jono oven takana. Itse olen yrittänyt myydä käyttämättömiä Arabian, Iittalan ja Nuutajärven astioita, siis sellaisia, jotka on oikeasti valmistettu Suomessa eikä missään halpamaan hikipajassa. Ei mene kaupaksi ja jos joku on kiinnostunut, niin ensimmäiseksi kysyy alennusta.