Torissa ei mene mikään kaupaksi, missä vika?
Kesälomalla on tullut raivattua kotia ja laitettua erilaisia hutiostoksia/tarpeettomia tavaroita Toriin. Tuntuu, ettei siellä mene mikään kaupaksi, ainakaan mikään mitä minä myisin! Lisäksi omalta sivulta näkee ilmoitusten näyttökerrat (kuinka monta kertaa sivu avattu) ja nekin ovat todella vähäisiä. Esim. Viikko sitten laitetussa ilmoituksessa saattaa olla vain noin 60 näyttökertaa. Ei edes kymmentä päivässä. Eivätkö ihmiset enää käytä Toria? Ollaanko siirrytty johonkin muualle?
Omissa ilmoituksissani ei pitäisi kiikastaa ainakaan tavaran kunnosta: olen laittanut myyntiin ainoastaan uusia (hintalappu kiinni) tai erittäin siistikuntoisia tuotteita. Hinnaksi olen laittanut max. 1/3 ovh:sta myös niissä, jotka ovat vielä avaamattomissa paketeissa tai laput kiinni! Silti ei mene kaupan.
Tavaroita laidasta laitaan. Esim. pussilakanasetti avaamattomassa paketissaan 10 e (kiinni hintalappu jossa alkuperäinen hinta 39,90), uudet Tamariksen kengät alkuperäisessä laatikossaan, nahkaa, 20 e (en muista alkuperäistä hintaa mutta takuulla ainakin 60 e), Dressmannilta ostettu miesten kauluspaita jossa hintalaput kiinni 10 e (ovh 39,90), maalaustarvikesetti avaamattomissa paketeissa 20 e (ei muistikuvaa alkuperäisistä hinnoista mutta veikkaan arvoksi noin 70 e)...
Tuossa vain muutamia esimerkkejä, yhteensä minulla on siellä noin 20 ilmoitusta... Ei menee mikään kaupan.
Mikähän vikana? Käytättekö muut Toria ja saatteko myyntiä aikaiseksi? Kun olen edelliskerran käyttänyt Toria noin 5 vuotta sitten, muistan että myin ihan samantyyppisiä tavaroita samanlaisilla hinnoilla ja kauppa kävi hyvin. Katselukerratkin per ilmoitus olivat ihan eri luokkaa, laskettiin sadoissa jo parin päivän jälkeen. Nyt jokin mättää.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
On kauppa hiljentynyt, ihan selkeästi.
On se toki joskus ennenkin, ja sit taas kiihtyy. Kausittaista vaihtelua on. Nyt esim. on ollut alennusmyynnit ja ihmiset lomilla + lomille mennyt myös rahat. Syksyn myötä alkaa taas tulla tarvetta sille ja tolle ja aletaan kurkkia toriakin todennäköisesti.
Ne joilla on varaa on jossain tappohelle kohteessa etsimässä varjoa, suomi on aina ihan kuollu kesällä. Helsinki on kuin zombiapocalyptin jäljiltä. Loput lusii himoissaan eikä osta mitään. Inflaatio nussi suomen jo valmiiksi surkean ostovoiman.
Tori on hiljentynyt kyllä ihan valtavasti. Myynti-ilmoitukset eivät välttämättä saa edes paljoa/ollenkaan katselukertoja saati sitten yhteydenottoja.
Kaveri valitteli ettei ihan tavallisellakaan kirppiksellä oikein mene tavara kaupaksi.
Tosi vanha aloitus v 2022. Kuitenkin suurin ongelma on joko ylihinnoittelu tai : osta minun nojatuoli, käytetty 10v hiukan rikki, päälystämällä saa kuin uuden joku 200e. Hehe.
Just eilen mietin että otanko kaikki ilmoitukset pois torista kun nyt on kahden kuukauden sisällä myyty yksi alle 10€ tavara. Huutonetissä mennyt satasen edestä tavaraa, facebookissa tasan yksi 1,50€ tavara. Hinnat on samoja kuin kivijalassa tai vähemmän mutta ei kelpaa kenellekään. Tuskastuttavaa.
Nykyään tori.fi uudistuksen jälkeen on torin käyttäjät vähentyneet, kun tilin luominen on tehty niin monimutkaiseksi, ettei kaikki viitsineet päivittää vanhaa tori.fi- tiliään nykyiseen. Eipä tori.fi:ssä kauppa ennenkään kovin hyvin käynyt, mutta nykyiseen verrattuna paremmin. Ihmiset etsivät nettikirppiksiltä mieluiten uutta ja edullista mm. lähes tuliteriä kännyköitä (mieluiten avaamattomissa tehtaan pakkauksissa), huippu elektroniikkaa, älytelevisioita yms. hyvää ja halvalla. Toisaalta sitten taas osa myyjistä myy vähän käytettyjä tuotteitaan kalliimmalla kuin ne saisi uutena tarjouksesta ostettua.
Ihmetyttää myös se, että mm. iphone:ja yms. kalliita uusia laitteita on niin paljon myytävänä on nettikirppiksillä. Ostaako joku 900€ älykännykän kaupasta ja sitten toteaakin ettei se ole hänelle sopiva ja laittaa nettikirppikselle myyntiin joskus jopa kalliimmalla kun se uutena maksaisi.
On myös suoranaisia huijareita liikkeellä, jotka myyvät sekundaa paljon kalliimmalla kun ne uutena maksaisivat. Toisaalta on myös turhia osto-kyselijöitä, jotka kyselevät osoitetta ja puhelinnumeroa eikä sen jälkeen ostajasta kuulu enää mitään.