Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torissa ei mene mikään kaupaksi, missä vika?

Vierailija
05.08.2022 |

Kesälomalla on tullut raivattua kotia ja laitettua erilaisia hutiostoksia/tarpeettomia tavaroita Toriin. Tuntuu, ettei siellä mene mikään kaupaksi, ainakaan mikään mitä minä myisin! Lisäksi omalta sivulta näkee ilmoitusten näyttökerrat (kuinka monta kertaa sivu avattu) ja nekin ovat todella vähäisiä. Esim. Viikko sitten laitetussa ilmoituksessa saattaa olla vain noin 60 näyttökertaa. Ei edes kymmentä päivässä. Eivätkö ihmiset enää käytä Toria? Ollaanko siirrytty johonkin muualle?

Omissa ilmoituksissani ei pitäisi kiikastaa ainakaan tavaran kunnosta: olen laittanut myyntiin ainoastaan uusia (hintalappu kiinni) tai erittäin siistikuntoisia tuotteita. Hinnaksi olen laittanut max. 1/3 ovh:sta myös niissä, jotka ovat vielä avaamattomissa paketeissa tai laput kiinni! Silti ei mene kaupan.

Tavaroita laidasta laitaan. Esim. pussilakanasetti avaamattomassa paketissaan 10 e (kiinni hintalappu jossa alkuperäinen hinta 39,90), uudet Tamariksen kengät alkuperäisessä laatikossaan, nahkaa, 20 e (en muista alkuperäistä hintaa mutta takuulla ainakin 60 e), Dressmannilta ostettu miesten kauluspaita jossa hintalaput kiinni 10 e (ovh 39,90), maalaustarvikesetti avaamattomissa paketeissa 20 e (ei muistikuvaa alkuperäisistä hinnoista mutta veikkaan arvoksi noin 70 e)...

Tuossa vain muutamia esimerkkejä, yhteensä minulla on siellä noin 20 ilmoitusta... Ei menee mikään kaupan.

Mikähän vikana? Käytättekö muut Toria ja saatteko myyntiä aikaiseksi? Kun olen edelliskerran käyttänyt Toria noin 5 vuotta sitten, muistan että myin ihan samantyyppisiä tavaroita samanlaisilla hinnoilla ja kauppa kävi hyvin. Katselukerratkin per ilmoitus olivat ihan eri luokkaa, laskettiin sadoissa jo parin päivän jälkeen. Nyt jokin mättää.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tuotteissa, joissa hintalappu on kiinni , ( esim pussilakanat ) herää vahva epäilys että tuote on varastettu. Ei sellaisessa halua olla mukana.

Siis häh? Ihmiset tekee kaikenlaisia virheostoksia ja lakanoita saadaan lahjaksi esim jouluna. Nykyään moni on tarkka sistustuksesta ja väärän sävyiset lakanatkin joutaa kiertoon.

Ehkä muutkin on tarkkoja sisustuksestaan eikä halua niitä väärän sävyisiä lakanoita kotiinsa yhtään sen enempää kuin sinäkään. Jokainen varmasti löytää mieleisensä petivaatteet kohtuu hintaan ihan kaupasta eikä tilaile niitä mistään nettikirppiksiltä.

No sanoinko olevani lakanakauppias? En sanonut. Toiselle vääränsävyinen on toiselle oikeansävyinen 🙂

Vierailija
62/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen ketjuun ostovoimasta tämän jo kirjoitinkin. Löysin taannoin tuotteen joka kiinnosti, laitoin myyjälle viestiä että onko se vielä saatavilla ja olisiko sen postittaminen mahdollista koska ilmoituksessa ei olllut mainittu mitään vaihtoehtoja. Myyjä on kyllä nähnyt viestin mutta vastausta kysymyksiin ei ole kolmen viikon aikana saanut laitettua. Lienee sanomattakin selvää etten enää halua enkä aio ostaa sitä häneltä vaikka sattuisikin vastaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa käy kyllä hitaasti mutta aina jotain menee kuitenkin. Jotkut ostaa rikkinäistäkin kun saa riittävän halvalla, jopa postituksella. Tänä kesänä olen kyllä lähes viikoittain hämmästynyt mitä kaikkea ihmiset haluaa ostaa postituksella. Moni myyty tavara ollut sellainen että miettinyt heitänkö roskiin vai kehtaanko edes ilmoitusta laittaa. Usein saa myös tuplahinnan kun kuvaa kaikki pienetkin yksitellen kuin monta samaa nippuna. Esimerkiksi käsityölehtiä yritin myydä pahvilaatikollisen vitosella, kymmeniä lehtiä. Ei yhden yhtä kyselyä tullut. Myin sitten vuosikertoina eri paikoissa ja nettosin liki 100 euroa.

Vierailija
64/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupasta saa -60/70% alella niin miksi ostaisin jostain torista? Ennemmin menen kauppaan jossa voin kokeilla mikä koko on sopivin. Ostin esim cittarista neulemekon/tunikan jonka lähtöhinta oli 39,90€ niin 7€ hintaan ja sain rauhassa päättää monesta eri koosta ja väristä mieluisimman. Kaikista helpointa mulle näin. Lisäksi tosiaan nyt on huono hetki myydä koska ne alet just loppuivat. Ehkä syyskuussa sitten menee paremmin.

Vierailija
65/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein kuulee sanottavan että "en enää osta mitään torista kun siellä kaikki huijaa". Siinäpä se syy miksi ei oikein kauppa käy. Meitä rehellisiäkin myyjiä siellä on vielä eikä ole mukavaa että leimataan huijariksi. Myyn kyllä muuallakin mutta on niin satunnaista mitä missäkin menee kaupaksi. Yhtäkkiä sain myytyä joulukoristeita keskellä kesää. Pitää vaan olla sinnikäs ja luova ilmoittelija. Hiljalleen kämppä tyhjenee.

Vierailija
66/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ostajana ärsyttää tämä että nykyään kellään ei ole enää sitä puhelinnumeroa siinä ilmoituksessa vaan aina pitää aloittaa vkestittelyllä.

Monta tavaraa olen unohtanut ihan vaan sen gakia että olisi pitänyt viesti laittaa.

Olen sellainen ihminen että mielummin soitan kun viestittelen.

Tänä päivänä aika moni jättää vastaamatta outoihin numeroihin, harva myös haluaa numeron laittamalla saada ties mitä lie häiriköitä ja läähättäjiä linjoille.

Vierailija
67/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut toriin ostoilmoituksia, kun haluan ostaa muutamia naisten vaatteita. Ei mitään luxusmerkkejä eikä halutuinta muotia, vaan tyyliin juuri Tamaris. Kokokin tavanomainen L tai XL. Ei ainuttakaan vastausta.

Missätorissa on ostetaan osasto?Mulla on myytävänä käyttämättömät matalakantaset Ten Pointsin nilkkurit koko 39 satasella.

Vierailija
68/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voispa siellä myydä pillua. Kyllä kauppa kävisi!

Vierailija
69/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kaipaa ylimääräistä roinaa enää yhtään enempää nurkkiinsa.

Moni näkyy kaipaavan.

Vierailija
70/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta voi olla sopiva mutta postikulut on liikaa. Täällä on UFF lähellä. Käyn siellä.

Vierailija
71/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta voi olla sopiva mutta postikulut on liikaa. Täällä on UFF lähellä. Käyn siellä.

Minulle taas noutaminen tulisi lähes aina kallimmaksi kuin postikulut.

Vierailija
72/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että Torissa yritetään myydä esimerkiksi Marimekon tuotteita samaan hintaan kuin niitä saa Marimekon liikkeestä. Mikä järki tuossa on?

Samaan tapaan kuin odotetaan myös myytävien tuotteiden olevan uusia ja käyttämättömiä ja lähes ilmaisia. Ja mielellään vielä kotiin toimitettuina ilmaiseksi tietysti.

Vierailija
73/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tällä viikolla Toriin pitkästä aikaa myyntiin yhden sisustustuotteen ja se meni kaupaksi päivässä.

Olen toisaalta etsinyt Torista tietyntyyppistä pikku pöytää, pientä kapeaa hyllyä yms.

Olen sopivan pöydän pari kertaa pongannut, mutta ne ovat autottomalle olleet liian kaukana. Fillarilla haen nkm:n päästä, jos tuotteen voi fillarilla kuljettaa.

Omaa aktiivista tuotteiden etsimistä on laimentanut mm. se, että tuotteiden edes likiarvoisia mittoja ei ole ilmoitettu.

Moni sopiva tuote on (jälkikäteen) osoittautunut jo varatuksi, mikä yleensä on selvinnyt vasta silloin, kun tuote ilmoitetaan myydyksi. Itse ilmoita/i/n yleensä heti ensimmäisessä viestissä, milloin voisin noutaa.

Pari tuotetta olisi tarkoitus vielä laittaa elokuussa Toriin myyntiin. Mielenkiinnolla odotan, miten käy.

Vierailija
74/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen korjauksena, että noudan tuotteet fillarilla n. 10 km:n säteellä.

Vierailija
75/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tällä viikolla Toriin pitkästä aikaa myyntiin yhden sisustustuotteen ja se meni kaupaksi päivässä.

Olen toisaalta etsinyt Torista tietyntyyppistä pikku pöytää, pientä kapeaa hyllyä yms.

Olen sopivan pöydän pari kertaa pongannut, mutta ne ovat autottomalle olleet liian kaukana. Fillarilla haen nkm:n päästä, jos tuotteen voi fillarilla kuljettaa.

Omaa aktiivista tuotteiden etsimistä on laimentanut mm. se, että tuotteiden edes likiarvoisia mittoja ei ole ilmoitettu.

Moni sopiva tuote on (jälkikäteen) osoittautunut jo varatuksi, mikä yleensä on selvinnyt vasta silloin, kun tuote ilmoitetaan myydyksi. Itse ilmoita/i/n yleensä heti ensimmäisessä viestissä, milloin voisin noutaa.

Pari tuotetta olisi tarkoitus vielä laittaa elokuussa Toriin myyntiin. Mielenkiinnolla odotan, miten käy.

Tämä. Toinen mikä ärsyttää silmittömästi on perunalla otetut kuvat jotka on lisäksi otettu aivan epäolennaisesta suunnasta/kulmasta ja ilman tuotteen kenties olennaisia yksityiskohtia. Luulisi ihmisten osaavan käyttää puhelimensa kameraa kun sillä sitä omaa pärstääkin kuitenkin kuvataan jatkuvasti.

Vierailija
76/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut toriin ostoilmoituksia, kun haluan ostaa muutamia naisten vaatteita. Ei mitään luxusmerkkejä eikä halutuinta muotia, vaan tyyliin juuri Tamaris. Kokokin tavanomainen L tai XL. Ei ainuttakaan vastausta.

Missätorissa on ostetaan osasto?Mulla on myytävänä käyttämättömät matalakantaset Ten Pointsin nilkkurit koko 39 satasella.

Aivan järjetön hinta. Näitä järjettömiin hintoja kun vähän torissa selailee niin menee kiinnostus ostamiseen. Kirppiksellä hinnat ovat max. 10-20 % uuden hinnasta.

Vierailija
77/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs löysin Torista kaapin jota en uutena nähnyt missään.

Vierailija
78/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta ei mene enää mikään kaupaksi kun ihmiset köyhtyvät valtavaa vauhtia ja tuleva talvi on aivan katastrofi monille perheille... 

Vierailija
79/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut näköjään menee.

Ihmiset ei ymmärrä ettei kukaan myyjä jaksa ottaa monta kuvaa vaatteista ja päällä vielä, mitat pitää olla sadasta kohtaa, näpytellä ne kaikki tiedot toriin ja sitten postittaa ja ostajat odottaa että saavat 10e joka sisältää postikulut hyvästä merkistä/materiaalista, hyväkuntoisesta tavarasta. Mieluummin pitää itse sitten. Ahkerat torin käyttäjät jotka myy on myös hyviä ostajia yleensä kun tietää mikä homma siinä on.

Itsekin käytän toria, koska etsin sieltä uniikkeja juttuja ja joskus saa villapaidan, juhlamekon tai silkkipaidan edullisesti. Ei haittaa vaikka se maksaisi kirppistavaraa enemmän, koska kaupasta tuollaiset maksaa maltaita. Eikä tarvitse lähteä mihinkään penkomaan. Mielenkiintoinen ilmiö on, että shein ja ginatricot menee kalliillakin. Itse en ole myynyt siis, vaan seurannut zadaasta.

Täälläkin joku sanoi, että ostaa mieluummin prisman halpavaatetrikoota 7e suoraan kaupasta. En ymmärrä ollenkaan, että halpamuotia ostetaan. Kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla. Mieluummin sitten ostan vähemmän ja ostan käytettyä mutta hyvälaatuista tavaraa. Mulla ei ole varaa eettisiin merkkeihin, koska ne ovat niin kalliita, mutta en ala myöskään paskaakaan ostamaan koska se vasta kalliiksi tulee, kun pitää koko ajan ostaa uutta kun ei kestä.

Vierailija
80/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Toinen mikä ärsyttää silmittömästi on perunalla otetut kuvat jotka on lisäksi otettu aivan epäolennaisesta suunnasta/kulmasta ja ilman tuotteen kenties olennaisia yksityiskohtia. Luulisi ihmisten osaavan käyttää puhelimensa kameraa kun sillä sitä omaa pärstääkin kuitenkin kuvataan jatkuvasti.

Tätä myös itse ihmettelen monesti. Kuvat pääsääntöisesti todella surkeita, vaikka kännyköiden kamerat parantuneet merkittävästi.

Itse myyn Torissa vain tavaraa, joka on haluttua. Lähetän tuotteet, jos ne voi lähettää. Olen itse asunut maalla ja olisi mielestäni kurjaa, jos joutuisi kaiken noutamaan Tampereelta tai Helsingistä.