Torissa ei mene mikään kaupaksi, missä vika?
Kesälomalla on tullut raivattua kotia ja laitettua erilaisia hutiostoksia/tarpeettomia tavaroita Toriin. Tuntuu, ettei siellä mene mikään kaupaksi, ainakaan mikään mitä minä myisin! Lisäksi omalta sivulta näkee ilmoitusten näyttökerrat (kuinka monta kertaa sivu avattu) ja nekin ovat todella vähäisiä. Esim. Viikko sitten laitetussa ilmoituksessa saattaa olla vain noin 60 näyttökertaa. Ei edes kymmentä päivässä. Eivätkö ihmiset enää käytä Toria? Ollaanko siirrytty johonkin muualle?
Omissa ilmoituksissani ei pitäisi kiikastaa ainakaan tavaran kunnosta: olen laittanut myyntiin ainoastaan uusia (hintalappu kiinni) tai erittäin siistikuntoisia tuotteita. Hinnaksi olen laittanut max. 1/3 ovh:sta myös niissä, jotka ovat vielä avaamattomissa paketeissa tai laput kiinni! Silti ei mene kaupan.
Tavaroita laidasta laitaan. Esim. pussilakanasetti avaamattomassa paketissaan 10 e (kiinni hintalappu jossa alkuperäinen hinta 39,90), uudet Tamariksen kengät alkuperäisessä laatikossaan, nahkaa, 20 e (en muista alkuperäistä hintaa mutta takuulla ainakin 60 e), Dressmannilta ostettu miesten kauluspaita jossa hintalaput kiinni 10 e (ovh 39,90), maalaustarvikesetti avaamattomissa paketeissa 20 e (ei muistikuvaa alkuperäisistä hinnoista mutta veikkaan arvoksi noin 70 e)...
Tuossa vain muutamia esimerkkejä, yhteensä minulla on siellä noin 20 ilmoitusta... Ei menee mikään kaupan.
Mikähän vikana? Käytättekö muut Toria ja saatteko myyntiä aikaiseksi? Kun olen edelliskerran käyttänyt Toria noin 5 vuotta sitten, muistan että myin ihan samantyyppisiä tavaroita samanlaisilla hinnoilla ja kauppa kävi hyvin. Katselukerratkin per ilmoitus olivat ihan eri luokkaa, laskettiin sadoissa jo parin päivän jälkeen. Nyt jokin mättää.
Kommentit (145)
Ostovoima on vähentynyt kiitos vihreiden ja vasemmiston sekä koronavillityksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima on vähentynyt kiitos vihreiden ja vasemmiston sekä koronavillityksen takia.
Mitenkä korona on vaikuttanut ostovoimaan?
Köyhät on suomessa rutiköyhiä. 3-5 niin menee uusi, käyttämätön, ehjä vaate,, kenkä. Kun ei ole palautus, vaihtomahdollisuutta niin isompi riski, plus postit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on, kyllä sä tiedät, maskit, rokotteet jne. Kyllä sä tiedät, ei mun tartte perustella
Näissä tuotteissa, joissa hintalappu on kiinni , ( esim pussilakanat ) herää vahva epäilys että tuote on varastettu. Ei sellaisessa halua olla mukana.
Tuossa maalis-huhtikuulla hyytyi kaupanteko. Ihmiset varmaan säästävät roposensa, kun ei tiedä kuinka kalliiksi eläminen oikein muuttuu. Itse hinnoittelin todella alas tuotteeni mutta silti olisi pitänyt vielä maksaa postikulutkin ostajan puolesta. Otin ilmoitukseni pois viime kuussa.
Minulla on kyllä kauppa käynyt hyvin Torissa, vaatteita lukuunottamatta. En itsekään ole ostanut niitä sieltä koskaan. Ne kannattaa viedä kirpparille.
Vierailija kirjoitti:
Näissä tuotteissa, joissa hintalappu on kiinni , ( esim pussilakanat ) herää vahva epäilys että tuote on varastettu. Ei sellaisessa halua olla mukana.
Tätä asennetta en ikinä ymmärrä, ellei myyjällä sitten ole paljon samankaltaista uutta tavaraa laput kiinni. Itse kullakin on nykyään tavaroita, jotka ovat jääneet täysin käyttämättä. En pidä yhtään outona, jos sellainen tulee kirppiksellä tai Torissa vastaan.
Pussilakanan voisin ostaa, jos väri miellyttää ja tarvitsisin, mutta juuri nyt en tarvitse. Kengät ostan aina uutena kaupasta, en voi ostaa niitä pelkän kuvan ja kokonumeron perusteella, vaan pitää sovittaa. Kerran ostin kirpparilta ja vaikka sovitin, se oli silti vikaostos, tuli liian isot sittenkin. Vaatteet ostan joko kaupasta tai itsepalvelukirppareilta, missä on sovituskoppi.
Mutta suurin syy on varmaan se, että torista ihmiset on siirtyneet paljon paikkakuntaisiin faceryhmiin sekä se, että tarjontaa on enemmän kuin kysyntää. Vaatteita on aina enemmän tarjolla kuin ostajia ja Kiinasta on saanut viime vuosina suoraan niin halvalla.
Sanoisin, että vaatteet, kengät, pussilakanat, ym. tekstiilit menevät fb-kirppiksillä paremmin kaupaksi. Toki varmaan poikkeuksia on, mutta näin omalla kokemuksellani sanon. Huonekalut, elektroniikka kohtuullisilla hinnoilla liikuu Torissa paremmin.
Itse käytän Toria, mutta kun viime vuosina mm. käytettyjä sohvia (ihan se ja sama kuinka vanhoja) on alettu kauppaamaan uutta vastaavilla hinnoilla, niin koen järkevämmäksi katsoa tuotteita muualta.
Olen myös etsinyt mattoja, mutta kun joka toinen matto on "se" kuuluisa harmaa tai valkoinen ns. pörrömatto (en tiedä tajuatteko mitä tarkoitan) mitä ihmiset ostivat kilvan joitakin vuosia sitten ja nyt pois muodista, niin olen luovuttanut senkin suhteen.
Ja taas vastaan tulee myös hinta. En pesemättömästä ja kuluneesta matosta maksa yli 50e, vaikka olisi huoneen kokoinen ja mikä tahansa persialainen silkkimatto.
Tänäänkin tehnyt tori-kaupat, myyjänä että kyllä siellä saa myytyä kun hyvä tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos myyt käytettyä, tai käyttämätöntäkin, vaatetta -50% ovh ja kauppa myy vähän väliä -30-50%, niin kyllä minäkin ostaisin kaupasta sen sijaan, että rupean yksityisen kanssa säätämään kauppoja ja noutoja.
En myy mitään -50% ovh:sta. Sanoinhan jo aloituksessa, että olen hinnoitellut myös uudet paketissa olevat tuotteet maximissaan 1/3 ovh:sta.
Mitä olet mennyt "ostamaan" tavaraa mitä myyt upouutena eteenpäin? Kenelläkään ei ole velvollisuutta niitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? Ihmiset tekee kaikenlaisia virheostoksia ja lakanoita saadaan lahjaksi esim jouluna. Nykyään moni on tarkka sistustuksesta ja väärän sävyiset lakanatkin joutaa kiertoon.
Ei vain kiinnostaa säätää myyjän kanssa niiden hakujen kanssa. Postikulut taas on niin järkyttävät, ettei ole mitään järkeä ostaa tuotteita postin kautta.
Ostan lähestulkoon kaikki vaatteeni kirpparilta ja nimenomaan kirpparilta, missä käyn itse paikan päällä. En netin kautta, en käytä enää edes facebook-kirppuksiä vaatteiden ostoon. Huonekaluja, käyttötavaroita tai mattoja voin hoitaa fb-kirppisten kautta, en enää jaksa nähdä vaivaa säätää kauppoja torin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Viimisin ostos torista oli Sopranos dvd:t. Toinen kauppasi kaikki kaudet kymmenellä eurolla kun toiset pyysi yhdestä kaudesta kolmeakymmentä euroa:D Ja sitten ihmetellään kun ei kauppa käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole lukenut uutisia. Koronan aikana meni moni firma konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? Ihmiset tekee kaikenlaisia virheostoksia ja lakanoita saadaan lahjaksi esim jouluna. Nykyään moni on tarkka sistustuksesta ja väärän sävyiset lakanatkin joutaa kiertoon.
Ehkä muutkin on tarkkoja sisustuksestaan eikä halua niitä väärän sävyisiä lakanoita kotiinsa yhtään sen enempää kuin sinäkään. Jokainen varmasti löytää mieleisensä petivaatteet kohtuu hintaan ihan kaupasta eikä tilaile niitä mistään nettikirppiksiltä.
En myy mitään -50% ovh:sta. Sanoinhan jo aloituksessa, että olen hinnoitellut myös uudet paketissa olevat tuotteet maximissaan 1/3 ovh:sta.