Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torissa ei mene mikään kaupaksi, missä vika?

Vierailija
05.08.2022 |

Kesälomalla on tullut raivattua kotia ja laitettua erilaisia hutiostoksia/tarpeettomia tavaroita Toriin. Tuntuu, ettei siellä mene mikään kaupaksi, ainakaan mikään mitä minä myisin! Lisäksi omalta sivulta näkee ilmoitusten näyttökerrat (kuinka monta kertaa sivu avattu) ja nekin ovat todella vähäisiä. Esim. Viikko sitten laitetussa ilmoituksessa saattaa olla vain noin 60 näyttökertaa. Ei edes kymmentä päivässä. Eivätkö ihmiset enää käytä Toria? Ollaanko siirrytty johonkin muualle?

Omissa ilmoituksissani ei pitäisi kiikastaa ainakaan tavaran kunnosta: olen laittanut myyntiin ainoastaan uusia (hintalappu kiinni) tai erittäin siistikuntoisia tuotteita. Hinnaksi olen laittanut max. 1/3 ovh:sta myös niissä, jotka ovat vielä avaamattomissa paketeissa tai laput kiinni! Silti ei mene kaupan.

Tavaroita laidasta laitaan. Esim. pussilakanasetti avaamattomassa paketissaan 10 e (kiinni hintalappu jossa alkuperäinen hinta 39,90), uudet Tamariksen kengät alkuperäisessä laatikossaan, nahkaa, 20 e (en muista alkuperäistä hintaa mutta takuulla ainakin 60 e), Dressmannilta ostettu miesten kauluspaita jossa hintalaput kiinni 10 e (ovh 39,90), maalaustarvikesetti avaamattomissa paketeissa 20 e (ei muistikuvaa alkuperäisistä hinnoista mutta veikkaan arvoksi noin 70 e)...

Tuossa vain muutamia esimerkkejä, yhteensä minulla on siellä noin 20 ilmoitusta... Ei menee mikään kaupan.

Mikähän vikana? Käytättekö muut Toria ja saatteko myyntiä aikaiseksi? Kun olen edelliskerran käyttänyt Toria noin 5 vuotta sitten, muistan että myin ihan samantyyppisiä tavaroita samanlaisilla hinnoilla ja kauppa kävi hyvin. Katselukerratkin per ilmoitus olivat ihan eri luokkaa, laskettiin sadoissa jo parin päivän jälkeen. Nyt jokin mättää.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Köyhille" ei kelpaa käytetty tavara. Pitää olla se unboxing-kokemus nääs.

Mikä velvollisuus "köyhillä" olis ostella teidän vanhoja kalsareita?

Vierailija
42/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti siltä kannalta, onko sinulla tarjolla tavaraa, jota ihmiset todella tarvitsevat, ja jonka potentiaaliset ostajat asuvat tarpeeksi lähellä. Lasten hyväkuntoiset ulkovaatteet ja harrastusvälineet liikkuvat hyvin, kunhan ovat tarjolla oikeaan aikaan ja tarpeeksi lähellä. Aikuisten perusvaatteita ja kodintavaraa taas useimmilla on liikaa, ja ne liikkuvat lähinnä ilmaiseksi, jos silloinkaan. Kirjoista ja dvd-levyistä joutuu lähes maksamaan, että joku suostuu viemään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas menee kaikki kaupaksi. Otan todella hyvät ja selkeät valokuvat. Panostan myös teksin selkeyteen. Hinta täytyy olla kohdallaan tietysti. Olen myynyt jopa käytettyjä vaatteita, mutta merkkinä Rukka, Haglöfs ym. helposti myytävä. Usein torin ilmoituksissa on hämärät ja huonot kuvat, se karkottaa ainakin minut.

En minäkään lähtisi etsimään kauluspaitaa torista. Pihakiviä lähtisin, tai keinutuolia.

Vierailija
44/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ostajana ärsyttää tämä että nykyään kellään ei ole enää sitä puhelinnumeroa siinä ilmoituksessa vaan aina pitää aloittaa vkestittelyllä.

Monta tavaraa olen unohtanut ihan vaan sen gakia että olisi pitänyt viesti laittaa.

Olen sellainen ihminen että mielummin soitan kun viestittelen.

Vierailija
45/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää jotain toria vielä? Ootteko kuulleet Amazonista? :D

Vierailija
46/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikään vaatekappale, tai muu tekstiili maksaa torissa yli 5 euroa, niin se on liian kallis.

Elektroniikkassa taas hyväkuntoinen ja vähän käytetty, suht uusi tavara ei saa maksaa yli puolta uuden hinnasta.

Ihmisillä on ihan outoja käsityksiä tori-kaupoista. Minusta ideana on päästä eroon tarpeettomasta tavarasta ja antaa se tarvitsioiden käyttöön PIENTÄ. korvausta vastaan. Ei siis mitään bisnestä ole tarkoitus tehdä.

Vierailija
47/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomasin. Itse asiassa kauppa loppui kuin seinään helmikuun lopussa.

Vierailija
48/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epätodennäköistähän se on että joku esim miesten paidan haluava, viitsii käyttää aikaa Torista etsimiseen jos siellä hyvällä tuurilla olisi oikea koko. Kaupasta saa suht edullisesti uuden. Ihan vaan esimerkkinä.

Tuon takia en itse jaksa vaivautua myymään mitään muuta kuin suht arvokasta, hyväkuntoista ja haluttua. Joku pussilakana tai paita nyt ei vain ole sellaisia.

Esim Applen lahjaksi saamani kuulokkeet möin avaamattomassa pakkauksessa, menivät heti ja sain hyvän hinnan. Tuossa esimerkki milloin kannattaa vaivautua myymään.

Kyllä, kannattaa ennemmin myydä elektroniikkaa, hyväkuntoisia huonekaluja ja erikoisempia tuotteita. Minä raijaan vaatteet uffille, jos en aio käyttää niitä.

Vierailija
49/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen parin viikon sisään tienannut 140 euroa torissa. Olen myynyt lasten käytettyjä vaatteita ja leluja ja muuton myötä tarpeettomaksi jäänyttä pikkutavaraa. Ei pidä pyytää liikaa hintaa, niin kauppa käy.

Vierailija
50/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kaipaa ylimääräistä roinaa enää yhtään enempää nurkkiinsa.

Vierailija
51/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet myymässä? Jos jossakin pikkukylän kupeessa niin ei mene ilmankaan. Postikulut nostaa hintaa.

Vierailija
52/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ostajana ärsyttää tämä että nykyään kellään ei ole enää sitä puhelinnumeroa siinä ilmoituksessa vaan aina pitää aloittaa vkestittelyllä.

Monta tavaraa olen unohtanut ihan vaan sen gakia että olisi pitänyt viesti laittaa.

Puhelinnumeroaan ei kannata laittaa, koska muuten on heti huijarit kimpussa. Kuriiripalvelulla ostelijat yms.

Vierailija
53/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen leluja ja vaatteita jne. on mennyt ihan hyvin kaupaksi, ja olen lähetellyt eri puolille Suomea. Omista vaatteista mekkoja mennyt myös. Mutta välillä tosiaan on hiljaisempia aikojakin...

Nm: 11 vuotta Torikauppaa käynnyt

Vierailija
54/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Tori just poistanut puhelinnumerot kaikista ilmoituksista?

Vierailija
55/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan valokuvausta vanhemmilla erityisesti tietyn valmistajan digikameroilla ja olen niitä pääasiassa Torista ostellut. Ongelma on, että aina vakuutetaan, että laite on optiikaltaan täysin kunnossa (mikä on tärkein, itselleni ei ole merkitystä onko laitteen kuorissa muita ulkoisia käytön jälkiä) mutta enenmmän kuin kerran sitten postista on tullut laite jossa on kuitenkin ollut jotain vikaa juuri objektiivin mekaniikassa tai linssin toiminnassa. Esimerkiksi linssin sisällä onkin pölyä, jota ei pysty puhdistamaan ja joka näkyy vain aurinkoisella säällä kuvattaessa tai kameran zoomaus ei aina toimi vaan jää jumiin. Tuollaiset jutut ovat saaneet itseni ainakin vähentämään Torista ostoksia kun siellä tuntuu myyjät pääosin kuitenkin myyvän jollain tavalla rikkinäistä tuotetta kunnossa olevana.

Vierailija
56/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut viimeisen kk sisään useamman kerran.

Joku mainitsikin hinta ja laatu suhteen. Esimerkkinä: Lemmikki osastolla myynnissä rikkinäisiä ja kulahtaneita tuotteita hinnalla jolla saa uuden suoraan liikkestä, onko järkeä?!

Itse ostan ehjiä siistejä ja joissa on huomioitu, että on käytetty. Muutoin suoraan kaupasta.

Vierailija
57/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tuotteissa, joissa hintalappu on kiinni , ( esim pussilakanat ) herää vahva epäilys että tuote on varastettu. Ei sellaisessa halua olla mukana.

Siis häh? Ihmiset tekee kaikenlaisia virheostoksia ja lakanoita saadaan lahjaksi esim jouluna. Nykyään moni on tarkka sistustuksesta ja väärän sävyiset lakanatkin joutaa kiertoon.

Ehkä muutkin on tarkkoja sisustuksestaan eikä halua niitä väärän sävyisiä lakanoita kotiinsa yhtään sen enempää kuin sinäkään. Jokainen varmasti löytää mieleisensä petivaatteet kohtuu hintaan ihan kaupasta eikä tilaile niitä mistään nettikirppiksiltä.

En ole ap, mutta ei kai kukaan nyt herranen aika yritä PAKOTTAA muita ostamaan tavaroitaan. Mutta jos kaupassa myydään samaa uutena, niin todennäköisesti se kuosi tai väri joidenkin kotiin sopiikin.

Kyllä minä ainakin ostan laadukkaita tuotteita mieluusti halvemmalla. Jos olen ostamassa jotain uutena, katson aina ensin, saisiko sitä halvalla nettikirppiksiltä. En pidä sitä minään erityisenä vaivannäkönä.

Vierailija
58/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskukseen koko hoito. Jos ei sinne kelpaa, niin sitten sorttiasemalle. 

Vierailija
59/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen sellainen ihminen, ettei tulisi mieleenikään vastata kymmeniin soittoihin. Et ole tainnut kuitenkaan itse laittaa numeroasi myynti-ilmoituksiin?

Vierailija
60/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mikään vaatekappale, tai muu tekstiili maksaa torissa yli 5 euroa, niin se on liian kallis.

Elektroniikkassa taas hyväkuntoinen ja vähän käytetty, suht uusi tavara ei saa maksaa yli puolta uuden hinnasta.

Ihmisillä on ihan outoja käsityksiä tori-kaupoista. Minusta ideana on päästä eroon tarpeettomasta tavarasta ja antaa se tarvitsioiden käyttöön PIENTÄ. korvausta vastaan. Ei siis mitään bisnestä ole tarkoitus tehdä.

Jos tuo olisi Torin "idea", ei kukaan vaivautuisi ottamaan kuvia ja säheltämään noutokauppojen tai postitusten kanssa, saatikka sitten maksamaan Torin asettamia maksuja ilmoitusten uusimisesta jne.

Ei se taida olla Torin omastakaan mielestä Torin idea, koska he ottavat kernaasti vastaan yritysmyyjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä