Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömillä on velvollisuus hakea töitä mutta työnantajilla ei ole velvollisuutta palkata työttömiä?

Vierailija
05.08.2022 |

Ajatellaan vaikka että yhtä työpaikkaa hakee sata työnhakijaa, yksi saa paikan. Jos paikkakunnalla on 99 työtöntä, miksi joku (vaikkapa valtio?) ei TEE paikkakunnalle 99 typaikkaa lisää? Kaikki saisivat niitä himoittuja töitä, kukaan ei olisi kateellinen, työttömyyttä ei olisi. Miksi tämä on niin vaikeaa?

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään velvollisuus hakea töitä. Jos haluat ilmaista rahaa niin sen eteen kyllä tarttis tehdä jotain.

Siinä kans tolvana joka ei tajua että hakemisesta huolimatta se työnantaja ei palkkaa.

Aina se jonkun palkkaa.

Mutta ei sitä työtöntä.

Vierailija
102/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään velvollisuus hakea töitä. Jos haluat ilmaista rahaa niin sen eteen kyllä tarttis tehdä jotain.

Siinä kans tolvana joka ei tajua että hakemisesta huolimatta se työnantaja ei palkkaa.

Aina se jonkun palkkaa.

Mutta ei sitä työtöntä.

Työttömyys ei ole ongelma

Asenne, työhaluttomuus, ja osaamisen puute on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se jonkun palkkaa.

Mutta ei sitä työtöntä.

Sinun mielestä yksikään työtön ei halua töihin?

Miksi pitkän uran tehneellä työttömällä ei olisi mitään osaamista?

Vierailija
104/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän vuoksi minun pitäisi palkata työhaluton loinen saikuttamaan?

No sinähän juuri annoit. vastauksen ihmettelyyn miksi työttömät eivät mene töihin.

Koska eivät pääse. Koska sinunkaltaisesi ovat päättäneet että he -ihan kaikki tai ainakin lähes kaikki- ovat työhaluttomia loisia jotka haluavat vain sairaslomaa.

Kyllähän tuossa on syytä halveksua työttömiä jotka eivät mene (mene, voi hyvänen aika!) töihin.

Faktojahan nuo on. Jos on yli 6 kk työttömänä, niin työhaluttomuus paistaa jo kauas. Jos haluaa töihin, niin voi todella mennä töihin, ei se sen vaikeampaa ole. Itsellä on nyt 3 työpaikkaa, joista kahdesta luopuisin heti, mutta kun kukaan ei ole kiinnostunut niitä hommia tekemään - kun ei ole kokoaikatyö virka-aikaan - niin jatkan siihen asti, että ymmärretään liian hyvien etuuksien ajavat ihmisiä laiskottelemaan.

Meillä on nyt uusi malli, Tanskassa siihen liittyy se, että 3 kk työttömyyden jälkeen on pakko mennä kunnalle töihin vain muutamaa satasta työttömyysetuutta paremmalla palkalla. Sama pitäisi saada Suomeen, jolloin kunnan työttömät lähtisi aamulla klo 7 keräämään roskia tai vaikka pesemään sillankaiteita, tekemään mitä tahansa työtä palkkaa saadakseen. Ja nimenomaan sellaista työtä, jota kukaan muu ei tee. Tanskassa on työttömyysjaksot saatu ripeästi lyhyiksi, koska harvaa kiinnostaa kirjojen päällystäminen 6 tuntia päivässä tai jätteiden lajitteleminen.

Kerropa noista kolmesta työpaikastasi ja siitä, miksi niitä on sinulla kolme.

Yksi on päivätyö liukuvalla työajalla, toinen on iltatyö ja kolmas on viikonlopputyö - tämänhän halusit kuulla? Yksi on myyntiä, toinen on hoivaa ja kolmas liittyy henkilöstöhallintoon. Ja se neljäs, jota en huomannut mainita, liittyy harrastuksiin, joten sitä en oikein osaa edes työksi mieltää, vaikka siitä 14 e/h maksetaankin. Näihin on pyydetty avuksi, kun on tiedetty, että osaan ja on jotain koulutustakin eikä kukaan muu ole suostunut esim. 20h/vko työhön. Jokainen työnantaja tietää muista ja tietää senkin, että osa-aikatöissä mennään täysin päätyöni ehdoilla. Ilman muuta luopuisin työpaikasta, jos siihen tulisi joku toinen tilalle, mutta vaikka paikka on auki, niin kukaan ei loppupelissä suostu, koska on hankalat työajat tai poikaystävällä pelit viikonloppuisin tms.

Teen paljon töitä, koska työttömät eivät töitä halua. Jos haluaisivat, voisin keskittyä harrastamaan, mutta nyt mennään näillä ja ihmetellään, miksi työt ei kelpaa.

Vierailija
105/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida hakea enää yhteenkään paikkaan. Ihan turhaa ajanhaaskausta jos työnantajien asenne on tuo että työttömällä ei ole työhaluja.

Vierailija
106/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän juuri annoit. vastauksen ihmettelyyn miksi työttömät eivät mene töihin.

Koska eivät pääse. Koska sinunkaltaisesi ovat päättäneet että he -ihan kaikki tai ainakin lähes kaikki- ovat työhaluttomia loisia jotka haluavat vain sairaslomaa.

Kyllähän tuossa on syytä halveksua työttömiä jotka eivät mene (mene, voi hyvänen aika!) töihin.

Faktojahan nuo on. Jos on yli 6 kk työttömänä, niin työhaluttomuus paistaa jo kauas. Jos haluaa töihin, niin voi todella mennä töihin, ei se sen vaikeampaa ole. Itsellä on nyt 3 työpaikkaa, joista kahdesta luopuisin heti, mutta kun kukaan ei ole kiinnostunut niitä hommia tekemään - kun ei ole kokoaikatyö virka-aikaan - niin jatkan siihen asti, että ymmärretään liian hyvien etuuksien ajavat ihmisiä laisk

Meillä on nyt uusi malli, Tanskassa siihen liittyy se, että 3 kk työttömyyden jälkeen on pakko mennä kunnalle töihin vain muutamaa satasta työttömyysetuutta paremmalla palkalla. Sama pitäisi saada Suomeen, jolloin kunnan työttömät lähtisi aamulla klo 7 keräämään roskia tai vaikka pesemään sillankaiteita, tekemään mitä tahansa työtä palkkaa saadakseen. Ja nimenomaan sellaista työtä, jota kukaan muu ei tee. Tanskassa on työttömyysjaksot saatu ripeästi lyhyiksi, koska harvaa kiinnostaa kirjojen päällystäminen 6 tuntia päivässä tai jätteiden lajitteleminen.

Jos haluaa töihin niin voi todella mennä töihin??

Mihin työhön mennään noin vain?

Jos on yli 6kk työtön niin on työhaluton??

Mä olen ollut kohta 3v työtön Koska kukaan ei palkkaa minua sairauden takia. Tämäkin vissiin oma syy.

No kyllä se taitaa olla oma syy! Minulla on krooninen sairaus ja lisäksi tapaturman vuoksi pientä kremppaa, mutta eivät ne ole estäneet minua tekemästä töitä. Jos lähtee sillä mielellä, että hei, olen masentunut ja ahdistunut ja on usein paha mieli enkä oikein tiedä, että pärjäänkö, niin todennäköisesti kukaan ei palkkaa töihin. Ei ole mitään järkeä ottaa sellaista, joka lähtee sairauslomantarve edellä töitä hakemaan.

Vierailija
107/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktojahan nuo on. Jos on yli 6 kk työttömänä, niin työhaluttomuus paistaa jo kauas. Jos haluaa töihin, niin voi todella mennä töihin, ei se sen vaikeampaa ole. Itsellä on nyt 3 työpaikkaa, joista kahdesta luopuisin heti, mutta kun kukaan ei ole kiinnostunut niitä hommia tekemään - kun ei ole kokoaikatyö virka-aikaan - niin jatkan siihen asti, että ymmärretään liian hyvien etuuksien ajavat ihmisiä laisk

Mä olen ollut kohta 3v työtön Koska kukaan ei palkkaa minua sairauden takia. Tämäkin vissiin oma syy.

No kyllä se taitaa olla oma syy! Minulla on krooninen sairaus ja lisäksi tapaturman vuoksi pientä kremppaa, mutta eivät ne ole estäneet minua tekemästä töitä. Jos lähtee sillä mielellä, että hei, olen masentunut ja ahdistunut ja on usein paha mieli enkä oikein tiedä, että pärjäänkö, niin todennäköisesti kukaan ei palkkaa töihin. Ei ole mitään järkeä ottaa sellaista, joka lähtee sairauslomantarve edellä töitä hakemaan.

Jos haastattelussa haastattelija joutuu auttamaan ylös tuolista niin on aika varmaa ettei paikkaa saa.

Mutta oma vikahan se on ettei pysty kävelemään.

Vierailija
108/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se jonkun palkkaa.

Mutta ei sitä työtöntä.

Sinun mielestä yksikään työtön ei halua töihin?

Miksi pitkän uran tehneellä työttömällä ei olisi mitään osaamista?

En sanonut ettei ole mitään osaamista, sillä ei vain ole mitään tarvittavaa osaamista.

Tai jos on, niin tosiaan se ensimmäinen kompastuskivi eli jo asenne on sellainen että kaikki näkee ongelmien seuraavan jos tuon palkkaa.

Helppona esimerkkinä voisi olla pedofiliasta tuomittu lastentarhaopettaja. Varmasti voi olla hyvä ammatissaan mutta mutta... joku siinä ajatuksessa vaivaa, eikö?

Miljoona muutakin varoitusmerkkiä on sun naamallas jos et saa töitä vaikka olet pätevä.

Vierailija
109/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä taida hakea enää yhteenkään paikkaan. Ihan turhaa ajanhaaskausta jos työnantajien asenne on tuo että työttömällä ei ole työhaluja.

Joo no et sä mitään osaakaan joten win-win kun työnantajat ei joudu lukemaan sun hakemustas.

Vierailija
110/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no et sä mitään osaakaan joten win-win kun työnantajat ei joudu lukemaan sun hakemustas.

Miten niin en osaa mitään, sanoinko niin?

Vierailija
111/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin suurten yritysten oikeutta irtisanoa henkilöstöä silloin, jos firma on kannattava pitäisi rajoittaa. Aivan liian monta kertaa on kuullut sellaista että firma on vähentänyt porukkaa ja seuraavassa silmänräpäyksessä maksanut toimitusjohtajalle jättibonukset.

Näin tehdään minunkin työpaikallani. On tehty jo viimeiset 20 vuotta. Tunnettu yritys. Firmalla menee vuosi vuodelta paremmin, mutta töitä tehdään jatkuvasti pienemmällä porukalla ja osa töistä on siirretty halpatyömaihin joissa ei ole mitään ihmisoikeuksia. Meillä on viime vuosina ollut yt-neuvotteluja, jotka käytännössä tarkoittaa että osa porukasta lomautetaan ja osa irtisanotaan. Vaikka firmalla menee hyvin! Halutaan vaan isompaa voittoa osakkeen omistajille. Sitten vielä jotkut kehtaa haukkua työttömiä. Onko globalisaatio työttömien syy? Ei me voida mitenkään hyvinvointivaltiossa kilpailla kehitysmaiden palkkojen kanssa.

Vierailija
112/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktojahan nuo on. Jos on yli 6 kk työttömänä, niin työhaluttomuus paistaa jo kauas. Jos haluaa töihin, niin voi todella mennä töihin, ei se sen vaikeampaa ole. Itsellä on nyt 3 työpaikkaa, joista kahdesta luopuisin heti, mutta kun kukaan ei ole kiinnostunut niitä hommia tekemään - kun ei ole kokoaikatyö virka-aikaan - niin jatkan siihen asti, että ymmärretään liian hyvien etuuksien ajavat ihmisiä laiskottelemaan.

Kerropa noista kolmesta työpaikastasi ja siitä, miksi niitä on sinulla kolme.

Yksi on päivätyö liukuvalla työajalla, toinen on iltatyö ja kolmas on viikonlopputyö - tämänhän halusit kuulla? Yksi on myyntiä, toinen on hoivaa ja kolmas liittyy henkilöstöhallintoon. Ja se neljäs, jota en huomannut mainita, liittyy harrastuksiin, joten sitä en oikein osaa edes työksi mieltää, vaikka siitä 14 e/h maksetaankin. Näihin on pyydetty avuksi, kun on tiedetty, että osaan ja on jotain koulutustakin eikä kukaan muu ole suostunut esim. 20h/vko työhön. Jokainen työnantaja tietää muista ja tietää senkin, että osa-aikatöissä mennään täysin päätyöni ehdoilla. Ilman muuta luopuisin työpaikasta, jos siihen tulisi joku toinen tilalle, mutta vaikka paikka on auki, niin kukaan ei loppupelissä suostu, koska on hankalat työajat tai poikaystävällä pelit viikonloppuisin tms.

Teen paljon töitä, koska työttömät eivät töitä halua. Jos haluaisivat, voisin keskittyä harrastamaan, mutta nyt mennään näillä ja ihmetellään, miksi työt ei kelpaa.

Näyttää siltä, että ketään muuta ei ole edes yritetty palkata, kun sinä olet niin kätevästi saatavilla ja teet halvalla ja pyydettyinä aikoina. Älä yritä ripustella niskaasi mitään marttyyrinviittaa.

Vierailija
113/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on ihan oikeassa tässä asiassa. Pitkäaikaistyöttömät sen sijaan...

Olen aina saanut töitä kuukauden hakemisen jälkeen. Haen aktiivisesti ja monenlaisia töitä jos olen työttömänä. Tällä palstalla olen monesti yrittäny ihan rakentavasti neuvoa pitkäaikaistyöttömille miten niitä paikkoja saa mutta aina ruvetaan argumentoimaan lopuksi että työ ei olekkaan tarpeeksi arvokasta, tai tehtaalla on jopa todennäköistä että raajat irtoilee, muuttolaatikot painaa, niin ei niitä haluta kantaa ym ym. Pitkäaikaistyöttömyys on laiskuutta. Moni tavan työtön on työttömänä vain muutamia viikkoja.

No niin, sieltähän se ensimmäinen haukkuja tuli. Minä olen pitkäaikaistyötön ja on todella vaikea mennä väkisin töihin kun ei palkata.

En jaksaisi käydä samaa keskustelua läpi aina vaan, joka päättyy siihen kun tarjoamani työehdotukset ei olekaan sulle hyviä kun palkka ei ole kohdillaan, liian fyysistä, ei haluta opetella uutta, ei vastaa arvomaailmaa jne. Töitä on jos haet sellaisiin töihin. Mene ravintolaan blokkaamaan, mene muuttofirmaan, mene purkutöihin

Ohis. Jaksa nyt  sen verran tällä kertaa, että kerrot minulle, millä tavalla työllistyn.

Olen tehnyt töitä 25 vuotta. Fyysisesti kuormittaviin töihin en enää pysty. Olen opiskellut työttömyysakana yhden tutkinnon ja käynyt yhden ammattikurssin, enkä enää saa opiskella. On kaikille selvää, että jos omalta alaltani tarjoutuu töitä, en vietä hanttihommissa hetkeäkään - tämän vuoksi minua ei hanttihommiin otetakaan. Mitä neuvot, oi sinä oraakkeli?

Vastasin ylemmäs viestiisi. Ja yritän tässä ihan olla rakentava ja kunnioittava sinuakin kohtaan, joten moiset oraakkeli ym kommentit ei varsinaisesti innosta keskusteluun.

Jos et pysty tekemään mitään fyysistä niin hankaloittaa huomattavasti, koska voit laskea hanttihommista heti 90% pois, mutta kävisikö esim siivousala sitten?

Miten sinä jaksat kuukaudesta toiseen kysellä keskustelupalstalla työttömiltä, ovatko nämä ajatelleet siivoustöitä? Kuinka monen työttömän luulet kuulevan tuon juuri sinulta ensimmäistä kertaa?

No kun kysyttiin niin vastasin.

Mutta kuten sanoin jo, niin joka kerta saan samat vastaukset. Mikään fyysinen ei ole mahdollista, muuttoa paikkakunnalta jolla ei ole töitä ei voi harkita, uudelleen kouluttautumista ei voi harkita, palkka on liian pieni, hanttihommat ei kiinnosta. Eli taas ollaan siinä pisteessä, että näen tämän laiskuutta tai katkeroitumisena siihen kun oman alan työt on loppu.

On se vaan kumma juttu että itse saan aina töitä nopeasti vaikka olen useamman kerran irtisanoutunut mutta muille se näyttää olevan mahdotonta. Osaan auttaa vain kertomalla miten töitä saa, en siihen millainen asenne ja työhalu ihmisellä on.

Turha yleistää, että jos sinä yksi ihminen koko maailmassa olet saanut uuden työn, niin sen perusteella kaikki muutkin voivat saada. 

Tälläkin palstalla on montaa kertaa kerrottu, miksi työtön ei voi opiskella tai muuttaa. Ihan päteviä syitä. 

Sitä vain ihmettelen, että mitä sellainen ihminen oikeasti ajattelee elämästään, joka ei asuinseudultaan löydä alansa työtä, ei mene tai pääse muihinkaan töihin, ei voi muuttaa eikä kouluttautua uudelleen. En kerta kaikkiaan käsitä että joku siinä tilanteessa jää makaamaan asenteella että katsokaa nyt, ei onnistu.

Kun se on se henkilö itse, joka siinä tilanteessa eniten häviää. Eikä kukaan muu kuin hän voi lopulta muuttaa tilannetta.

Vierailija
114/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten kenelläkään ei voi olla pahempi krooninen sairaus kuin sinulla, eikä pientä isompaa kremppaakaan?

Paljonko muuten olet ollut sairauslomalla viimeisimmissä työsuhteissasi? Jos saikkupäiviä on vain vähän, olet krempoistasi huolimatta aika terve. Jos saikutat maksimimäärän, työnantajasi saattaa jo etsiskellä syytä, jolla sinut voidaan korvata tehokkaammalla tekijällä. Mitä muuten aiot sanoa työkyvystäsi seuraavassa työpaikkahaastattelussa?

Vierailija
115/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta osatyökykyiset pääsevät valtiolle hommiin Työkanavaan ja siitä henkilöstövuokrauksena töihin. Voi päästä Ikeaan tai pesulaan tms. Tätä voi jo tiedustella työkkäristä. Alkaa syksyllä. Ei tekosyitä.

Vierailija
116/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksikään työnantaja palkkaisi työhaluttoman ja todennäköisesti enemmän haittaa kuin hyötyä aiheuttavan vain siksi, että tämä on työtön?

Mistä päättelet, että työtön ihminen on työhaluton? 

Vierailija
117/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on ihan oikeassa tässä asiassa. Pitkäaikaistyöttömät sen sijaan...

Olen aina saanut töitä kuukauden hakemisen jälkeen. Haen aktiivisesti ja monenlaisia töitä jos olen työttömänä. Tällä palstalla olen monesti yrittäny ihan rakentavasti neuvoa pitkäaikaistyöttömille miten niitä paikkoja saa mutta aina ruvetaan argumentoimaan lopuksi että työ ei olekkaan tarpeeksi arvokasta, tai tehtaalla on jopa todennäköistä että raajat irtoilee, muuttolaatikot painaa, niin ei niitä haluta kantaa ym ym. Pitkäaikaistyöttömyys on laiskuutta. Moni tavan työtön on työttömänä vain muutamia viikkoja.

No niin, sieltähän se ensimmäinen haukkuja tuli. Minä olen pitkäaikaistyötön ja on todella vaikea mennä väkisin töihin kun ei palkata.

En jaksaisi käydä samaa keskustelua läpi aina vaan, joka päättyy siihen kun tarjoamani työehdotukset ei olekaan sulle hyviä kun palkka ei ole kohdillaan, liian fyysistä, ei haluta opetella uutta, ei vastaa arvomaailmaa jne. Töitä on jos haet sellaisiin töihin. Mene ravintolaan blokkaamaan, mene muuttofirmaan, mene purkutöihin

Ohis. Jaksa nyt  sen verran tällä kertaa, että kerrot minulle, millä tavalla työllistyn.

Olen tehnyt töitä 25 vuotta. Fyysisesti kuormittaviin töihin en enää pysty. Olen opiskellut työttömyysakana yhden tutkinnon ja käynyt yhden ammattikurssin, enkä enää saa opiskella. On kaikille selvää, että jos omalta alaltani tarjoutuu töitä, en vietä hanttihommissa hetkeäkään - tämän vuoksi minua ei hanttihommiin otetakaan. Mitä neuvot, oi sinä oraakkeli?

Vastasin ylemmäs viestiisi. Ja yritän tässä ihan olla rakentava ja kunnioittava sinuakin kohtaan, joten moiset oraakkeli ym kommentit ei varsinaisesti innosta keskusteluun.

Jos et pysty tekemään mitään fyysistä niin hankaloittaa huomattavasti, koska voit laskea hanttihommista heti 90% pois, mutta kävisikö esim siivousala sitten?

Miten sinä jaksat kuukaudesta toiseen kysellä keskustelupalstalla työttömiltä, ovatko nämä ajatelleet siivoustöitä? Kuinka monen työttömän luulet kuulevan tuon juuri sinulta ensimmäistä kertaa?

No kun kysyttiin niin vastasin.

Mutta kuten sanoin jo, niin joka kerta saan samat vastaukset. Mikään fyysinen ei ole mahdollista, muuttoa paikkakunnalta jolla ei ole töitä ei voi harkita, uudelleen kouluttautumista ei voi harkita, palkka on liian pieni, hanttihommat ei kiinnosta. Eli taas ollaan siinä pisteessä, että näen tämän laiskuutta tai katkeroitumisena siihen kun oman alan työt on loppu.

On se vaan kumma juttu että itse saan aina töitä nopeasti vaikka olen useamman kerran irtisanoutunut mutta muille se näyttää olevan mahdotonta. Osaan auttaa vain kertomalla miten töitä saa, en siihen millainen asenne ja työhalu ihmisellä on.

Turha yleistää, että jos sinä yksi ihminen koko maailmassa olet saanut uuden työn, niin sen perusteella kaikki muutkin voivat saada. 

Tälläkin palstalla on montaa kertaa kerrottu, miksi työtön ei voi opiskella tai muuttaa. Ihan päteviä syitä. 

Sitä vain ihmettelen, että mitä sellainen ihminen oikeasti ajattelee elämästään, joka ei asuinseudultaan löydä alansa työtä, ei mene tai pääse muihinkaan töihin, ei voi muuttaa eikä kouluttautua uudelleen. En kerta kaikkiaan käsitä että joku siinä tilanteessa jää makaamaan asenteella että katsokaa nyt, ei onnistu.

Kun se on se henkilö itse, joka siinä tilanteessa eniten häviää. Eikä kukaan muu kuin hän voi lopulta muuttaa tilannetta.

Minä en löydä alani töitä asuinseudultani*, en ole löytänyt vuosikausiin. Enkä muitakaan töitä. Työkkäri ei anna kouluttautua enempää, eikä opintolaina tule kysymykseen, kun koulutuksen lisäksi ikääkin on keskivertoa enemmän.

Tulepa muuttamaan minun tilanteeni. Voin maksaa sinulle kohtuullisen korvauksen sitten, kun olen ollut muutaman kuukauden töissä tämän minimitukiviidakon jälkeen.

*Helsingistä

Vierailija
118/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnantajalla pitää olla mahdollisuus otta sellainen joka tuottaa ta:n maksamalle palkalle riittävästi vastinetta.

Erilaisissa valtion tukemissa palkkasuhteissa riskin ei niin kannattavaksi osoittautuneesta tt:stä peittää valtion maksama tuki ta:lle.

Vierailija
119/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten kenelläkään ei voi olla pahempi krooninen sairaus kuin sinulla, eikä pientä isompaa kremppaakaan?

Paljonko muuten olet ollut sairauslomalla viimeisimmissä työsuhteissasi? Jos saikkupäiviä on vain vähän, olet krempoistasi huolimatta aika terve. Jos saikutat maksimimäärän, työnantajasi saattaa jo etsiskellä syytä, jolla sinut voidaan korvata tehokkaammalla tekijällä. Mitä muuten aiot sanoa työkyvystäsi seuraavassa työpaikkahaastattelussa?

Niinpä.

Minutkin sanottiin irti vakipaikasta sairauden takia kun en enää pystynyt omaan työhön.

T. Se jolle sanottiin että on oma syy ettei minua palkata

Vierailija
120/138 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajilla pitäisi olla velvollisuus palkata työttömiä VAKITUISIIN työsuhteisiin. Itse jäin työttömäksi, kun en jaksa enää viidettä vuotta tehdä määräaikaista pätkää ilman lomia.

No ei todellakaan pitäisi olla sellaista velvollisuutta.

. Sä itse otit vastaan ne pätkähommat ja luovuit lomista. Ois myös mahdollisuus pitää vaikka viikon loma pätkien välissä. Samoin voi lomaa pitää työsuhteen kuluessakin kunhan sitä on kertynyt käytettäväksi.

Työnantajalla tulisi lla velvollisuus palkata työkokeilija-/harjoittelija määräajaksi palkallisen töihin harjoittelun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän