Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka aktiivisia teidän miehet on parisuhteen eteen?

Vierailija
04.08.2022 |

Tarkoitan siis esim yhteisen tekemisen, reissujen ja kahdenkeskisen ajan järjestelyssä ja suunnittelussa?
Mun mies tekee kyllä, kun minä pyydän tai suunnittelen. Itse ei tee aloitetta, ei pyydä mua minnekään. Onko se vain mies vai tarkoittaako se,ettei sitä kiinnosta?

Kommentit (399)

Vierailija
321/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tämä oli oikein silmiä avaavaa.

Kertokaas naiset vielä, käsi sydämellä, haluatteko yhteisiä tekemisiä miehen kanssa, että voisitte olla yhdessä rakkaan miehen kanssa vai että voitte postata niistä someen?

Itse olen ollut suhteissa, joissa menty ja tehty vain jos olen itse jotain järjestänyt.

Edellisessä suhteessa kun meni taas siihen, että katsellaan yhdessä tv:tä ja selailen puhelinta, niin totesin voivani tehdä sitä itseksenikin. Nyt olen viihtynyt sinkkuna. 

Niin ja ratkaisevin hetki oli, kun yhden festarimainoksen nähtyä totesin siellä olevan esiintymässä yksi lempiesiintyjäni. Siinä olisi ollut jo hyvä aasinsilta, että "mitäpä jos hei mentäisiin sinne yhdessä?".

Mutta se, ettei edes kysytty, mikä niistä esiintyjistä on se mistä pidän, kertoi aikalailla etten minä ihmisenä ole juurikaan kiinnostava.

Niin, ja somea en pahemmin edes käytä.  

Vierailija
322/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some. Paikka jossa on mahtavan helppoa hyvesignaloida, ja naisilla siellä on helppo hehkuttaa omaa, ihanaa elämää ja parisuhdetta jolla saa kaverit kateellisiksi. Katsokaa, taas me ollaan Malediiveilla viettämässä ihanaa parisuhde- laatuaikaa.

Itä- Helsingissä ystävättäret kihisee kateudesta, kun  "me ei milloinkaan minnekään". Lissut ja Hellut miettii kateudesta vihreinä kuinka tyhmä sitä piti nuorena olla kun levitti jalkansa sille ihqulle hitsari- Hessulle... Kati teki fiksusti kun laittoi kylmästi luiskaan sen jäteautokuski- Jaskan ja vamppasi sen Stigun, taas ovat ulkomaanreissulle menossa kun someen päivitti kuvia terminaalista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some. Paikka jossa on mahtavan helppoa hyvesignaloida, ja naisilla siellä on helppo hehkuttaa omaa, ihanaa elämää ja parisuhdetta jolla saa kaverit kateellisiksi. Katsokaa, taas me ollaan Malediiveilla viettämässä ihanaa parisuhde- laatuaikaa.

Itä- Helsingissä ystävättäret kihisee kateudesta, kun  "me ei milloinkaan minnekään". Lissut ja Hellut miettii kateudesta vihreinä kuinka tyhmä sitä piti nuorena olla kun levitti jalkansa sille ihqulle hitsari- Hessulle... Kati teki fiksusti kun laittoi kylmästi luiskaan sen jäteautokuski- Jaskan ja vamppasi sen Stigun, taas ovat ulkomaanreissulle menossa kun someen päivitti kuvia terminaalista...

Heh! Just näin.. jos sen miehen kanssa haluaa olla, niin siihen riittää varmaan se sohvakin? Itse ainakin tykkään pussailla ja halailla sohvalla. Eikä muuten festarit kiinnosta pätkääkään. Kai ne on sitten niitä eroja, mitkä pitäisi osata heti alussa kaivaa esille. Omaa poikaa kun seuraa tyttöystävänsä kanssa, niin kyllä niiden laatuaika on sitä kun saavat olla kahdestaan huoneessa.. missä kohti se muuttuu, että parisuhde on festareita ja ulkomaanmatkoja?

Vierailija
324/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on järjestellyt ihania juttuja, ja hänen näkökulmasta ne päättyivät kamalaan riitaan ja mun kiittämättömyyteen. 

Mutta kun sekään ei toimi, että järjestelijä järjestelee kaiken omien halujensa mukaan. Esim ihanat retket, kun lapset oli pienempiä. Olimme aivan tosi onnellisia, retki oli ihana, mutta mies ei osannut lopettaa ajoissa. Kiva retki jatkui yömyöhään, hirveitä nousuja, yhtään ei otettu huomioon pienimmän jaksamista. Lopputuloksena järkky perheriita.

Täskin asiassa villakoiran ydin taitaa olla kommunikaation puute ja haluttomuus kuunnella toista. Ei se, kuka järjestää ja mitä. 

Vierailija
325/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö naisille se miehen seura kelpaa kun pitää aina olla jotain sirkushupia ja suuria seikkailuja?

Mitähän sinäkin olet kenellekään tarjonnut? 

Vierailija
326/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh! Just näin.. jos sen miehen kanssa haluaa olla, niin siihen riittää varmaan se sohvakin? Itse ainakin tykkään pussailla ja halailla sohvalla. Eikä muuten festarit kiinnosta pätkääkään. Kai ne on sitten niitä eroja, mitkä pi

No, sinulle tuo voi riittää. Itselleni ei, joten en sellaisessa suhteessa halua olla.

Haluan mennä ja tehdä, joten kumppanin on hyvä olla samanlainen. 

Vierailija
327/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö naisille se miehen seura kelpaa kun pitää aina olla jotain sirkushupia ja suuria seikkailuja?

Onhan se ihan kamalaa kun haluaa tehdä jotain kivaa rakkaan kanssa. :D

Pakko saada vähintään seksiä vastineeksi uhrauksesta :D

Ex jutteli kans näin. Mummosta persepanoo mä saan jos.. tiskaan, katson lasta jne mitä vaan. Lahna joka ei tee ilman kauppoja mitään🤢

Vierailija
328/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko saada vähintään seksiä vastineeksi uhrauksesta :D

Ex jutteli kans näin. Mummosta persepanoo mä saan jos.. tiskaan, katson lasta jne mitä vaan. Lahna joka ei tee ilman kauppoja mitään🤢

Mimmosta😁

Vierailija
329/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tämä oli oikein silmiä avaavaa.

Kertokaas naiset vielä, käsi sydämellä, haluatteko yhteisiä tekemisiä miehen kanssa, että voisitte olla yhdessä rakkaan miehen kanssa vai että voitte postata niistä someen?

Mitä tekemistä somella on tämän kanssa? Ei miestä tarvita somettamiseen.

Mieheni ei ole somessa, joten hän on aina poissaoleva minun omissa postauksissa. 

Tiedän ainakin, että tämä toimii niin päin, että naiset seuraa somesta mitä muut tekee ja valittaa sitten miehilleen miten paskaa heidän elämä on. Kun täällä kerran on vanhempiakin naisia paikalla, niin kerrotteko miten keksitte ennen somea että teidän elämänne on paskaa. Jos mummoni eläisi niin kysyisin häneltä, että miten hän sotien jälkeen keksi elämänsä olevan paskaa..

Itse en ole somessa, siis facessa, instassa t m s, koska en ehtisi muulta elämältä. Enkä jaksaisi pitää yhteyttä ihmisiin, jotka eivät ole kovin läheisiä. Tai peukuttaa asioita. 

Whatsapissa vaihdan kyllä kuulumisia suvun ja läheisten ystävien kanssa, mutten päivittäin. Enkä edes heille postaa juuri koskaan tekemisiäni mieheni kanssa (tai varsinkaan kuvia meistä) joten he eivät edes tiedä suurimmasta osasta matkoistamme tai menoistamme. Joskus on tietysti kiva kertoa elämästään, mutta koska asun ulkomailla, niin on aina riski että tekemiseni otettaisiin pröystäilyinä, vaikka ne itselleen olisivat tavallista arkeakin. Juttelen siksikin mieluummin yhdistävistä tekijöistä.

En ole myöskään keksinyt että elämäni on paskaa ;-) Mutta olen aina välillä joutunut tekemään tarvittavia muutoksia, jotta se olisi se paras mahdollinen mihin pystyn. 

N61

Vierailija
330/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos toiselle kelpaa ihan vaan se pelkkä seura kotona niin miksi teille pitää olla jotain vuorikiipelyä ja vastaavaa yhdessä. Ehkei siinä olla ihan samalla aaltopituudella sitten noiden aktiviteettien suhteen. Adhd-oireisen kanssa voi olla rauhallisemman hankala olla ja päinvastoin, kun sitä tylsimystä ei saa mihinkään.

Vuorikiipeily on ehkä vähän ekstremeä. :D Luultavasti suurin osa naisista tykkää ihan perus aktiviteeteista.

Me vuorikiipeillään miehen kanssa. 

Vierailija
331/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kyllä sitten kotona möhnöttävä pottunokka on yksinään jo sitten sellainen viihdyke, ettei siinä muuta tarvita koko loppuelämäksi.

Siinä se syö, siinä se juo, siinä se on edestä, siinä se on takas, siinä se istuu, siinä se makaa.

Upea luonnon luoma lahja naisille :D

Ja sitten miehet ihmettelevät, mikseivät kelpaa naiselle omana itsenään.

Tarkoitat siis, että sellaisena ettei tarvitse yhtään panostaa? Toivottavasti kukaan nainen ei kelpuuta.

Niin. Monella miehellä tuntuu olevan sellainen asenne, että heidän pitää kelvata naiselle / ystäville juuri sellaisena kuin he ovat. He eivät ymmärrä, että jokainen parisuhde vaatii jonkinlaista ylläpitoa. Siksi esim. vanhemmat miehet ovat ni

Ei unohdeta cat ladya, onko syynä sama vai voimaantuminen tms?

Vierailija
332/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä trolli.

Osoitinko tässä nyt liikaa miten se asia on ja nyt ärsyttää? Koska niinhän se asia on. Möllöttävä mies ei kelpaa vaan nainen vaatii viihdettä.

Sitä vartenhan sitä parisuhteessa ollaan että voidaan elää ja tehdä yhdessä. Luoda yhteisiä muistoja. En ymmärrä ihmisiä joille riittää sohvalla möllöttäminen, onko sitä kuolinvuoteella sitten mukava miettiä?

"Onneksi sentään möllötin tarpeeksi enkä tehnyt mitään" 

Vierailija
333/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana (90 luvun alussa) avomieheni järjestäminen oli sitä että ehdotti kyllä esim paikkoja missä olisi kiva käydä, mutta itse organisointi ja esim mökkivaraaminen, ruoka-ostokset yms jäi minun hoteisiin. Tosin ei maalaispaikkakunnalta silloin ollutkaan tapana lähteä etelänmatkoille saati edes Ruotsin risteilylle. Elämä oli hyvin paikallista ja vapaa-aika käytettiin lähiympyröissä.

Seuraava mies oli aktiivisempi mutta hän olikin näppärä käyttämään tietokonetta, oli itse matkustellut joten osasi varaussysteemit ja jokusen kerran maksoikin jotain pientä. Oli ihan yllättynyt, että näinkin voi parisuhteessa toimia.

Nykyinen mies taas ei järjestä mitään, keksii kyllä paikkoja missä tykkäisi käydä ja lähtee muutenkin mukaan päiväreissuille tms tekemiseen jos minä ehdotan ja järjestän, mutta ei ole aktiivinen itse hoitamaan järjestelyitä. Olen tästä joskus kysynyt, niin on kuulemma saanut näpeilleen aikaisemmin kun on yrittänyt jotain ja siitä seurasi vain haukkumista ja paha mieli kaikille, eli lopetti järjestämisen kun kuulemma aina tulee sanomista, arvostelua ja mikään ei naisille kelpaa.

Vierailija
334/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuoruudestani 2,5 viikon Saksan matkan jonka tätini "diblomi-insinööri" mies (painoarvo sanalla diblomi) oli järjestänyt. Hän oli tehnyt todella tarkan matkasuunnitelman, järjestelyt toimi kellon tarkkuudella aukottomasti. Ainoa vaan että siinä ei jäänyt juuri varaa poikkeamille, eikä suunnitelmaan saanut tulla muutosta matkan aikana, ettei projekti mene sekaisin. Oli helppo olla heidän mukana kun ei tarvinnut huolehtia mistään. Tämä tapahtui 80 - luvun lopulla enne tietokoneita.

Vierailija
335/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä ja kivoja juttuja ehdottaa ja järjestelee; nyt kesällä ollut hänen aloitteestaan piknikejä, töiden jälkeen lähdetty rannalle tai käyty ulkona syömässä.

Isommat lomamatkat on sitten yleensä mun suunnittelemia, mutta mulle tämä on sopinut hyvin kun mies niihin kuitenkin mielellään lähtee mukaan ja maksaa oman osuutensa. Ja toki lomamatkalla paikan päällä sitten taas keksii pienempiä kivoja yhteisiä tekemisiä.

Vierailija
336/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh! Just näin.. jos sen miehen kanssa haluaa olla, niin siihen riittää varmaan se sohvakin? Itse ainakin tykkään pussailla ja halailla sohvalla. Eikä muuten festarit kiinnosta pätkääkään. Kai ne on sitten niitä eroja, mitkä pi

Kyllähän teini-ikäisille sohvakin riittää, itsellenikin siinä iässä. Ja toisille tietysti riittää aina, riippuu persoonasta.

Itse tykkään pussailla ja halailla sohvalla, mutta 10 v jälkeen on piristävää tehdä muutakin yhdessä. Esim tv:n katselu on minusta samaa kuin katselisi kun muut elävät elämäänsä, sen sijaan että itse tekisi jotain kivaa ja oikeasti sisältörikasta elämällään.

Sohva on helppo ja koukuttava paikka, samoin kuin some. Mutta minusta kannattaa täyttää elämänsä aktiivisemmalla ja omanlaisellaan sisällöllä, yhdessä tai yksin. 

Vierailija
337/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 54v ja monta pitkää suhdetta takana. Jokaisessa on ollut jossain määrin se tilanne että mies on parisuhteen vapaamatkustaja. Liehitellään ja panostetaan tasan siihen saakka kun on saatu suhde siihen pisteeseen että voidaan todeta että seurustellaan vakavasti, eli tarkoittaa yleensä muutamaa kuukautta. Sitten se pääpiirteittäin loppuu, mies alkaa keskittyä itseensä ja omiin juttuihinsa, ehkä jonkun riidan /kriisin jälkeen skarpataan vähän aikaa ja sitten taas heitetään ns hanskat tiskiin tuon panostamisen osalta.

En tosin ole kyllä sellainen nainen eteenkään aikuisikään tultuani että kaipaisinkaan mitään joka kuukausi tapahtuvaa todistelua tai sirkushuvien järjestämistä minun miellyttämiseksi, mutta täytyy kyllä sanoa että tykkäisin todellakin jos mies näyttäisi että haluaa tehdä pyyteettömästi oloni mukavaksi 7 minut onnelliseksi, hemmotella ja järjestää ns laatuaikaa yhdessä (muutakin kuin kotona sohvalla yhdessä jätskin syöntiä). 

olen monesti miettinyt että miten se on niin vaikeaa? Jos yhtään kuuntelee kumppania, tietää mistä se tykkää tai innostuu, niin eikö voisi käyttää sitä tietoa hyödykseen. Onko parisuhteessa toisen miellyttäminen joku kilpailu jossa ehkä lasketaan kuka tekee toiselle palveluksia xx määrän ja kumpi y määrän. Vai pelkääkö miehet niin kovin sitä että jos he tekevät jotain ja nainen ei olekaan tyytyväinen ja tulee vaan haukut niskaan ja siksi ei sitten järkätä yhtään mitään ettei mene pieleen.

Toisaalta, tuota edellistä lausetta kun kirjoitin tuli mieleeni nuoruudenaikainen avomieheni joka ei tehnyt yhtään mitään kotitöitä tai muutakaan asioiden järkkäilyä tai jotain sellaista mitä teki vain minulle ilman vastiketta.  Hän jopa sanoi ääneen (vähän vitsin varjolla) että nyt kun hän tekee nämä jutut niin sitten hänen pitää saada jotain vastineeksi. OMG. No, me oltiin ihan pentuja, reilut parikymppisiä. Olisipa hauska tietää onko hänellä edelleen samoja piirteitä 2 lapsen ja 30v parisuhteen jälkeen.

Vierailija
338/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kyllä sitten kotona möhnöttävä pottunokka on yksinään jo sitten sellainen viihdyke, ettei siinä muuta tarvita koko loppuelämäksi.

Siinä se syö, siinä se juo, siinä se on edestä, siinä se on takas, siinä se istuu, siinä se makaa.

Upea luonnon luoma lahja naisille :D

Suomessa kun ei mitään pakko avioliittoja solmita, niin mistä sinä olet miehesi saanut. Itse sinä olet sen valinnut ja nyt sitten valitat netissä valinnastasi.

Heijastelet omaa p.skaa valintaasi täällä. Tosin, jos jaossa on saanut huonot kortit, niin ei niillä koskaan mitään päävoittoa voikaan saada.

Jos analyysini nyt meni v.tuiksi, niin sitten olet vaan luonteeltasi aika m.lkku. Sekään ei auta saamaan hyvää kumppania. Ei koskaan.

Sinä olet se joka on luonteeltaan m.lkku, ja vielä tyhmä ja huumorintajutonkin. Aiempi kirjoitushan oli hauska. 😀

Tuskin myöskään kertoi kirjoittajan omasta parisuhteesta. 

Vierailija
339/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeat tyypit vaan makaa sohvalla, parisuhteesta riippumatta. 

Onneksi oma mies on aktiivinen, eikä mikään sohvaperuna.

Vierailija
340/399 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana (90 luvun alussa) avomieheni järjestäminen oli sitä että ehdotti kyllä esim paikkoja missä olisi kiva käydä, mutta itse organisointi ja esim mökkivaraaminen, ruoka-ostokset yms jäi minun hoteisiin. Tosin ei maalaispaikkakunnalta silloin ollutkaan tapana lähteä etelänmatkoille saati edes Ruotsin risteilylle. Elämä oli hyvin paikallista ja vapaa-aika käytettiin lähiympyröissä.

Seuraava mies oli aktiivisempi mutta hän olikin näppärä käyttämään tietokonetta, oli itse matkustellut joten osasi varaussysteemit ja jokusen kerran maksoikin jotain pientä. Oli ihan yllättynyt, että näinkin voi parisuhteessa toimia.

Nykyinen mies taas ei järjestä mitään, keksii kyllä paikkoja missä tykkäisi käydä ja lähtee muutenkin mukaan päiväreissuille tms tekemiseen jos minä ehdotan ja järjestän, mutta ei ole aktiivinen itse hoitamaan järjestelyitä. Olen tästä joskus kysynyt, niin on kuulemma saanut näpeilleen aikaisemmin kun

Sano nykyiselle miehellesi ettei hän voi verrata sinua aikaisempiin tapahtumiin (ja esim exiinsä?) Jos hän on esim syönyt pizzan, joka ei maistunut hyvälle, niin lopettiko hän kokonaan syömästä sen jälkeen?

Turhaa uhriutumista ja vastuun vierittämistä toisen niskaan.

Seuraavan reissun saa hän järjestää, älä hyväksy huonoja selityksiä.