Mitä ihmettä teen jauhelihasta!!? Miehen kaveri toi meille 3kg jauhelihaa.
Tein jo kerran jauhelihapizzaa, lihapullia ja muusia sekä jauhelihakeittoa. Mitä vielä?
Kommentit (37)
Kaalikääryleitä vino pino pakastimeen, ne säilyy pitkään hyvinä, työläitä kyllä tehdä.
Minä tekisin pakastimen täyteen lihapullia.
Helppo ottaa sieltä kastiketta varten.
Voisit tehdä hernekeiton ja laittaa jauhelihaa siihen 🤔
Jauhelihankin voi pakastaa ihan sellaisenaan esim. 300 g tai 500 g pakastepusseihin, ei sitä tartte heti kokata. Tietyy voi tehdä lihapullia ison läjän ja pakastaa ne annoskokoihin.
Itse tekisin kebabia jos olisi runsaammin jauhelihaa
Peltilihamureke, jauhelihapasteijat.
Makaronilaatikko, jauhelihakastike,lihapullat, risotto, perunajauhelihalaatikko, tacojen kanssa, keitto. Kyllä sun nyt kelpaa.
Jauhelihalasagne
Chili con carne
Jauhelihaperunasoselaatikkoa
Lihapasteijoita
Paista pakasteeseen pistä rasioihin ja ota sieltä sitten kastikkeeseen, keittiön, pizzaan jne. Onpahan valmiiksi paistettu niin yks asia vähemmän. Toki jos lihapullia tai mureketta tekee siihen menee jo kilo, joten ei tuosta jää kuin kaksi kiloa, jos laittaa esim 400 g keittoon/kastikkeeseen/ pizzaan niin viiteen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Voisit tehdä hernekeiton ja laittaa jauhelihaa siihen 🤔
Junttia tehdä hernekeitto itse kun se on valmiina tölkissä.
Tee gruusialaista kaalilaatikkoa. Hernekeittoa.
Tuohan riittää noin kuuteen ateriaan, esim pastaa tai italianpataa mihin sekaan 500g.
Ehkä vain nejään ateriaan jos alkaa tekemään ihan pihvejä siitä.
Minulla ei riittäisi viikkoakaan vaikka asun yksin.
Onkin kyllä todella hankala keksiä ruokia mihin jauhelihaa käytetään, kun niitä on niin todella vähän, mitä Suomessa tehdään!
Paista osa sipulin kanssaja pakastat rasioihin. Osasta lihapullia ja mureke, pakkaseen. Osan voig pakastaa sellaisenaan.
Voisit tehdä jauheliha piirakan.