Kuinka aktiivisia teidän miehet on parisuhteen eteen?
Tarkoitan siis esim yhteisen tekemisen, reissujen ja kahdenkeskisen ajan järjestelyssä ja suunnittelussa?
Mun mies tekee kyllä, kun minä pyydän tai suunnittelen. Itse ei tee aloitetta, ei pyydä mua minnekään. Onko se vain mies vai tarkoittaako se,ettei sitä kiinnosta?
Kommentit (399)
Ei keksi itse mitään, ja saattaa pilata minunkin keksimäni mököttämällä ja arvostelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen mieheni on ihanan oma-aloitteinen. Edellinen olikin sitten toista maata. Vaihtamalla paranee!
Vaihtamalla paranee tai pahenee, koskaan sitä ei oikein alkuhuumassa tiedä mitä saa. Minun exäni oli alussa oikein romantikko, toi ruusuja ja hukutti suudelmiin, laittoi joskus jopa ruokaa tai järjesti yllätysohjelmaa. Mutta pah, kolmen vuoden päästä jo huomasin, että minä siivoan, minä tiskaan joka ikinen päivä, minä laitan ruuat. Jos tein lakon, että hänkin voisi välillä kokata, kun osaa, niin joka kerta oikein kettuuntuneena laittoi ranskikset uuniin ja paistoi nakkeja. Muutenkin niiden yllätysten järjestäminen alkoi olla hänelle sitä, että sitten pitää saada kymmenen kertaa viikon aikana seksiä, jos hän viitsii tehdä jotain romanttista tai vaikka pyytää elokuviin.
Tämä nykyinen mies oli aluksi myös herrasmies, avasi ovet ja keskusteli, juteltiin iltaisin tunti puhelimessa. Ajattelin, että nyt se vaihtamalla parani. Eikä mitä, nyt yli 10 vuotta naimisissa ja hän makaa sohvalla eikä mikään puheenaihe kiinnosta paitsi jääkiekko ja autot. Sattumoisin kumpikaan niistä aiheista ei kiinnosta minua. Ostin hänelle hääpäivälahjaksi to-su viikonloppumatkan Eurooppaan, ja hän oletti, että tarjoan matkalla kaiken, siis viinit ja illalliset ja nähtävyydet. Sellainen herrasmies hän on. Ajattelin, että hetkeen ei tarvitse taas lähteä reissuun yhdessä. Hän osaa olla pihi, mutta kyllä rahat riittää omiin menoihin, kuten jääkiekkopeleissä käymiseen ja jälkipeleihin ystäviensä kanssa tai auton vaihtoon. Meillä oli yhteen aikaan jopa kimppavene hänen ystävänsä kanssa, sellainen pieni kalalta haiseva paatti. Ei siellä hytissä olisi pystynyt edes nukkumaan, vaikka oli paikat neljälle, koska se haju oli tarttunut kaikkialle. Muutenkin pelkkää rahanmenoa. Ei siinä mitään, hän kävi sillä kalassa ystävänsä kanssa. Onneksi siitä hullutuksesta luovuttiin, kaikki maksaa, kuten korjaukset, vakuutus, talvisäilytys, mutta ei tullut vaan herralle mieleen aiemmin miten paljon kuluja on veneestä. Minun kanssa tehtäviin asioihin ei pistä rahaa likoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisille se miehen seura kelpaa kun pitää aina olla jotain sirkushupia ja suuria seikkailuja?
Onhan se ihan kamalaa kun haluaa tehdä jotain kivaa rakkaan kanssa. :D
Pakko saada vähintään seksiä vastineeksi uhrauksesta :D
Herää kysymys oletko puolisosi kanssa yhdessä vaan seksin vuoksi ja tietääkö hän tämän? Miten voi olla niin iso uhraus käydä jossain yhdessä? Ja jos et pidä siitä mitä nainen ehdottaa, niin ehdota jotain itsellesi paremmin sopivaa tekemistä. Mä haluan kokea ne "sirkushuvit" sen kumppanin kanssa ja saada yhteisiä muistoja ja kokemuksia.
Minäkin olisin halunnut enemmän mennä ja touhuta mieheni kanssa. Mutta pitkässä liitossa tulee tehtyä kompromisseja. Hän ei välitä kodin ulkopuolisista aktiviteeteista. Niinpä hän osti minulle moottoripyörän. Minulla on omat huvitukset pyörän kera. Lisäksi muut urheilulliset aktiviteetit hoidan ilman häntä. Matkustelut ja muut kulttuuririennot teen ystävien kera.
Kotona olemme kyllä yhdessä ja mm. juttelemme paljon. Perhe toki yhdistää jne.
Ihan kaikkea haluamaansa ei aina voi saada. Olen kuitenkin mieheeni tyytyväinen, et sikäli en haluaisi vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisille se miehen seura kelpaa kun pitää aina olla jotain sirkushupia ja suuria seikkailuja?
Onhan se ihan kamalaa kun haluaa tehdä jotain kivaa rakkaan kanssa. :D
Pakko saada vähintään seksiä vastineeksi uhrauksesta :D
Herää kysymys oletko puolisosi kanssa yhdessä vaan seksin vuoksi ja tietääkö hän tämän? Miten voi olla niin iso uhraus käydä jossain yhdessä? Ja jos et pidä siitä mitä nainen ehdottaa, niin ehdota jotain itsellesi paremmin sopivaa tekemistä. Mä haluan kokea ne "sirkushuvit" sen kumppanin kanssa ja saada yhteisiä muistoja ja kokemuksia.
Minäkin olisin halunnut enemmän mennä ja touhuta mieheni kanssa. Mutta pitkäss
Oho, tää olikin vanha ketju! En huomannut.
Riippuu varmaan siitä mikä on taloudellinen tilanne kysymyksen hetkellä. Jos on ollut työttömyyttä takana ja nyt määräaikaisessa työsuhteessa niin ei pidä kuvitella henkilön ehdottelevan lomamatkoja ja muita kalliita harrasteita. Silloin joutuu suunnittelemaan elämäänsä ajatuksella että kohta on taas työttömänä.
Itse olin pitkään herra "Ei", juuri tuollaisista syistä johtuen. Pitkäaikainen puoliso kyllästyi ja lähti toisen matkaan juuri ennen kuin työsuhteeni vakinaistettiin ja taloudellinen tilanne parani.
Vierailija kirjoitti:
Ei keksi itse mitään, ja saattaa pilata minunkin keksimäni mököttämällä ja arvostelemalla.
Tai jos ei mökötä eikä myöskään arvostele ääneen niin ainakin pitää olla naama norsunveellä, tuhista ja pyöritellä silmiä. Miksi sitä ei voi sanoa suoraan, että mua ei oikeastaan enää hotsita olla edes yhdessä?
Minun mieheni on erittäin aktiivinen hoitamaan suhdettamme. Vonkaa seksiä harva se päivä vaikka olemme olleet yhdessä jo melkein 30 vuotta.
Jotkut miehet on kuin kivirekiä. Niitä saa olla hampaat irvessä kiskomassa mukaan.
Ratkaisin itse asian niin, että käyn konserteissa, tapahtumissa, risteilyillä, teatterissa sisareni kanssa.
Mies on tyytyväinen, kun en vaadi häntä mukaan.
Yhdessä suunnitellaan aina. Istutaan alas kalenterin kanssa ja mietitään valmiiksi mitä halutaan yhdessä tehdä kunakin seuraavan noin 3-4 kuukauden aikana. Mies sitten hoitaa käytännön järjestelyt kuten matka ja hotellivaraukset, teatteriliput ym. jos sellaisista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sinä oikein kuvittelet? Ei ole kyse kelpaamisesta, vaan että kahdenkeskistä parisuhdeaikaa on pirun vaikea löytää lapsiperheessä. Ihan vain kahdenkeskistä aikaa että saa muutaman lauseen vaihdettua, ilman että joku pieni ihminen keskeyttää 15s välein.
Sinä kuvittelet on kyse sirkushuveista ja seikkailuista. Hohhoi. Ei, vaan jonkun tarvitsee nähdä vaivaa, että saa sen "miehen seuraa" jos mukana on myös lapsia. Tarvitsee vaikkapa hankkia lapsenvahti, ja järjestää kotona kaikki niin että joku vieras pärjää sen aikaa niiden lasten kanssa kun on "miehen seurassa". Eli lastenhoito-ohjeet, nukkumaanmenoajat ja rutiinit, ja ruoat kaikki valmiiksi etukäteen.
Mun mies huolehtii oma aloitteisesti, että käydään treffeillä ja on yhteistä aikaa. Toki minäkin. Vaihtelee aina vähän, että kumpi on aktiivisempi tässä asiassa. Aina ei tarvi olla suurta ja hienoo ja kallista, riittää, että tulee tunne, että toinen haluaa viettää aikaa yhdessä ja näyttää, että välillä voi nähdä vähän vaivaakin toisen eteen.
Eksä halusi, että kaikki yhdessä tekeminen on hänen harrastuksiin liittyvää. Lähdin välillä mukaan, vaikken varsinaisesti itse pitänyt hänen harrastuksistaan. Hän kuitenkin valitti, etten kulje tarpeeksi mukana, mutta ei myöskään halunnut minun ehdottomiani asioita tehdä. Hän ei myöskään välittänyt käyttää edes pieniä summia rahaa mihinkään muuhun, kuin omiin kiinnostuksenkohteisiinsa. Hyväpalkkaisena ihmisenä huolehti esim. että saa rahansa kahvikupista takaisin. Joskus tarjosi mutta myöhemmin paljastui, että oli tarkoittanut, että maksan takaisin.
Vastaan omasta puolestani:
- hoidan pääosan kotitöistä, kaupassakäynnistä ja ruuanlaitosta
- hoidan auton ja pyörien huollot, vakuutusasiat ja yleiset raha-asiat
- keksin yhteistä tekemistä ja varaan vaimolle paljon aikaa
- yritän pukeutua vaimon makua vastaavasti ja pitää itseni kunnossa
- vaimo saa seksiä aina halutessaan (laukeaa käytännössä aina) ja kehun häntä päivittäin
- tuen häntä runsaasti myös työasioissa
Mitä saan vastineeksi: halveksuntaa, nimittelyä ja kiristämistä, jos jotain ei tehdä hänen tavallaan. Tämä siis vastauksena niille, jotka ajattelevat, että mies kun vaan tekisi parisuhteen eteen enemmän niin sitten kaikki kukostaisi
Vierailija kirjoitti:
- vaimo saa seksiä aina halutessaan (laukeaa käytännössä aina) ja kehun häntä päivittäin
Mitä saan vastineeksi: halveksuntaa, nimittelyä ja kiristämistä, jos jotain ei tehdä hänen tavallaan. Tämä siis vastauksena niille, jotka ajattelevat, että mies kun vaan tekisi parisuhteen eteen enemmän niin sitten kaikki kukostaisi
Miksi olet vielä hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan siitä mikä on taloudellinen tilanne kysymyksen hetkellä. Jos on ollut työttömyyttä takana ja nyt määräaikaisessa työsuhteessa niin ei pidä kuvitella henkilön ehdottelevan lomamatkoja ja muita kalliita harrasteita. Silloin joutuu suunnittelemaan elämäänsä ajatuksella että kohta on taas työttömänä.
Itse olin pitkään herra "Ei", juuri tuollaisista syistä johtuen. Pitkäaikainen puoliso kyllästyi ja lähti toisen matkaan juuri ennen kuin työsuhteeni vakinaistettiin ja taloudellinen tilanne parani.
Miksi et voi huomioida vaimoasi ilmaiseksi????
Sanoa, että näytetään kauniilta. Kutsua rakkaaksi. Hipaista ohimennen. Hieroa hartioita. Tehdä jotain hänen puolestaan, esim keittää aamukahvit, hurjimpina päivinä viedä aamupala sänkyyn asti. Laittaa illalla kotiin tunnelmavalaistus, kun katsotte yhdessä tv:tä. Kertoa että olet onnekas kun hän on vaimosi. Jne jne.
Tuollaisia asioita naiset arvostavat. Ja niitä miehet eivät ikinä tee. Itse eilen illalla jo 98% päätin hakea eroa, kun parisuhde miehen kanssa on niin kuollut. Häntä ei enää tunnu kiinnostavan mikään yhteinen eikä mikään minussa. Ei huomioi millään lailla koskaan, ei edes noteeraa läsnäoloani mitenkään. Hänkin on muuten työtön. Minua ei haittaa miehen työttömyys, mutta se haittaa, että hän on lopettanut täysin kaiken parisuhteeseen kuuluvan huomioinnin ja romantiikan ja sen osoittamisen, että minä vielä kiinnostaisi häntä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä neuvot naiselle, joka toimii kuin sinä, mutta mies niin kuin kuvaamasi nainen?
Kiitos, tämä oli oikein silmiä avaavaa.
Kertokaas naiset vielä, käsi sydämellä, haluatteko yhteisiä tekemisiä miehen kanssa, että voisitte olla yhdessä rakkaan miehen kanssa vai että voitte postata niistä someen?
Aika onnettomia nuo suhteenne. Käyn treffeillä ja aina eri mimmi. Kalliiksi tulee, mutten kyllästy.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tämä oli oikein silmiä avaavaa.
Kertokaas naiset vielä, käsi sydämellä, haluatteko yhteisiä tekemisiä miehen kanssa, että voisitte olla yhdessä rakkaan miehen kanssa vai että voitte postata niistä someen?
Postaatko sinä someen, jos joku hieroo hartioitasi? Tai jos käyt kävelyllä käsi kädessä? En ole koskaan nähnyt sellaisia päivityksiä keneltäkään.
Mies ehdottaa lähes päivittäin, että katsotaanko telkkarista TV-sarjaa (meillä on aina yksi sellainen sarja jota katsotaan yhdessä) tai sitten viikonloppuisin ehdottaa jotain leffaa tai juodaanko viiniä ruuan kanssa. Reissuja ja matkoja saattaa ehdotella vaikka viikottain, mutta oikeasti ne toteutuvat reissut kyllä mietitään yhdessä. Saattaa olla, että mies on valinnut lennot ja reissukohteen, mutta hotellin ja aktiviteetit minä etsin ja mies sitten kertoo kelpaako. Meillä oikeastaan mies ehdottaa yhteistä tekemistä useammin varmaan kuin minä.
Tekisin mielelläni viikolla tai viikonloppuisin enemmänkin yhdessä, mutta meillä ei kotona ole mitään sellaista yhteistä harrastusta ja työpäivät on meillä eripituiset, niin arkisin on hankala lähteä kovin myöhään kaupungille eikä sielläkään ole loputtomiin tekemistä :D Viikonloppuja saatetaan joskus lähteä aika extempore viettämään sitten toiselle paikkakunnalle joko päiväkseltään tai hotelliin yöpymään, mutta aikalailla menee ne yhteiset viikonloput töistä palautuessa.
Meillä ei tee nainen, onko se yleistä?