Kuinka aktiivisia teidän miehet on parisuhteen eteen?
Tarkoitan siis esim yhteisen tekemisen, reissujen ja kahdenkeskisen ajan järjestelyssä ja suunnittelussa?
Mun mies tekee kyllä, kun minä pyydän tai suunnittelen. Itse ei tee aloitetta, ei pyydä mua minnekään. Onko se vain mies vai tarkoittaako se,ettei sitä kiinnosta?
Kommentit (399)
Tekee paljon minun ja lastemme eteen. Ei ole pinnallinen vaan teot puhuvat. Ei käy baareissa vaan nauttii omasta perheestä. On älykäs ja taitava. Ei juo alkoholia, kuin yhden kaljan saunoessaan. On omistautunut perheelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisille se miehen seura kelpaa kun pitää aina olla jotain sirkushupia ja suuria seikkailuja?
Onhan se ihan kamalaa kun haluaa tehdä jotain kivaa rakkaan kanssa. :D
Niin. Jos toiselle kelpaa ihan vaan se pelkkä seura kotona niin miksi teille pitää olla jotain vuorikiipelyä ja vastaavaa yhdessä. Ehkei siinä olla ihan samalla aaltopituudella sitten noiden aktiviteettien suhteen. Adhd-oireisen kanssa voi olla rauhallisemman hankala olla ja päinvastoin, kun sitä tylsimystä ei saa mihinkään.
Vuorikiipeily on ehkä vähän ekstremeä. :D Luultavasti suurin osa naisista tykkää ihan perus aktiviteeteista.
Miksi nainen ei tykkäisi ekstremestä? "Perus aktiviteetit" on tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tämä oli oikein silmiä avaavaa.
Kertokaas naiset vielä, käsi sydämellä, haluatteko yhteisiä tekemisiä miehen kanssa, että voisitte olla yhdessä rakkaan miehen kanssa vai että voitte postata niistä someen?
Postaatko sinä someen, jos joku hieroo hartioitasi? Tai jos käyt kävelyllä käsi kädessä? En ole koskaan nähnyt sellaisia päivityksiä keneltäkään.
En. Tosin jäin pois somesta 12 vuotta sitten. Tähän keskusteluun törmäsin iltapäivälehtien linkistä.. Ok, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No niin... Mun miesystävä on aina sanonut että haluaa kokea asioita mun kanssa. Viihtyy kotioloissa hyvin mun kanssa. Ehdottelee tapaamisia ym. Viitisen vuotta ollaan seurusteltu, edelleen ihmetellään, mitä voisi tehdä yhdessä, kun miestä ei kiinnosta mikään.
Syömässä tai kahvilla ei voi käydä, koska miestä ei kiinnosta ruoka eikä näe kahvilakulttuurissa mitään miksi sitä pitäisi harrastaa. Matkusteluakin olen ehdottanut (eri kaupunkeja ja maita), mutta mies ei näe mitään syytä miksi pitäisi reissata. Matkustelen siis yksin.
Yhteisiä harrastuksia ei ole. Mä käyn yksin festareilla ja keikoilla. Jos vinkkaan että olisi jokin mua kiinnostava leffa tai taidenäyttely, ei mies reagoi mitenkään. Usein kerron miehelle kivoista paikoista, joihin haluaisin mennä ja jotka haluaisin nähdä. Ei tartu niihin. Suorat ehdotukset eivät siis toimi, eikä hienovaraisemmat vihjailut. Mies ei itse ehdota ikinä mitään konkreettista tekemistä.
Ilmeisesti jotakin yhteistä tekemistä kumminkin löytyy, kun viisi vuotta on tullut samaa kattilakuntaa pidettyä.
Valitusta valittamisen ilosta, siksi että "se kun vaan kuuluu moittia miestään milloin mistäkin". Sillä jos nuo ongelmat olisi ihan oikeasti merkityksellisiä, niin olisit pakannut tavarasi jo kolme vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas naiset vielä, käsi sydämellä, haluatteko yhteisiä tekemisiä miehen kanssa, että voisitte olla yhdessä rakkaan miehen kanssa vai että voitte postata niistä someen?
Mä olen keski-ikäinen, sitä ikäluokkaa etten kasvanut some kourassa. Ei ole tapana postata tekemisiäni someen, päivitän somea ehkä 4 kertaa vuodessa ja nekin lähinnä lemmikeistä. Ystäväpiiristäni (30-50 vuotiaita) ehkä 1/10 postaa paljon someen. Ei todellakaan suurin osa tee niin.
Vai tekeekö omasta somepiiristä oikeasti suurin osa niin?
Käsite"työpäivän jälkeen ei jaksa" on unohtunut, tai sitten ette tee fyysistä työtä. Päivän kun heiluttaa piikkauskonetta ja kantaa 30kg ämpäreitä, ei ihan heti tee mieli lähteä iltakävelylle tai muihin kissanristiäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan siitä mikä on taloudellinen tilanne kysymyksen hetkellä. Jos on ollut työttömyyttä takana ja nyt määräaikaisessa työsuhteessa niin ei pidä kuvitella henkilön ehdottelevan lomamatkoja ja muita kalliita harrasteita. Silloin joutuu suunnittelemaan elämäänsä ajatuksella että kohta on taas työttömänä.
Itse olin pitkään herra "Ei", juuri tuollaisista syistä johtuen. Pitkäaikainen puoliso kyllästyi ja lähti toisen matkaan juuri ennen kuin työsuhteeni vakinaistettiin ja taloudellinen tilanne parani.
Ymmärrän hyvin taloudelliset rajoitteet. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin asenteesta. Siitä, että haluaako tehdä yleensä mitään yhdessä ja yhtään siihen panostaa. Sehän voi olla ihan vaikka kävelyretkiä ja saunomista ym. Se on sitä, miten toisen huomioi arjessa.
Toiset sit saattaa toki odottaa ulkomaanmatkoja ym. rakkauden osoituksina. Silloin ei taida tunteet olla kovin kummoset toista kohtaan, jos suhde näiden puutteeseen kosahtaa.
Vie se sille ainakin kukkasia, muusta en tiedä.
Ex oli kotihiiri eikä pitänyt ihmisjoukoista. Jos sain suostuteltua hänetlähtemään jonnekin, hän kiulutteli ja oli naama nurinpäin.
Nykyinen kyselee mitä haluan tehdä vapaalla/ lomilla ja suunnittelee. Ja jos minä ehdotan jotain, hänelle käy kaikki. Helppo kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan omasta puolestani:
- hoidan pääosan kotitöistä, kaupassakäynnistä ja ruuanlaitosta
- hoidan auton ja pyörien huollot, vakuutusasiat ja yleiset raha-asiat
- keksin yhteistä tekemistä ja varaan vaimolle paljon aikaa
- yritän pukeutua vaimon makua vastaavasti ja pitää itseni kunnossa
- vaimo saa seksiä aina halutessaan (laukeaa käytännössä aina) ja kehun häntä päivittäin
- tuen häntä runsaasti myös työasioissa
Mitä saan vastineeksi: halveksuntaa, nimittelyä ja kiristämistä, jos jotain ei tehdä hänen tavallaan. Tämä siis vastauksena niille, jotka ajattelevat, että mies kun vaan tekisi parisuhteen eteen enemmän niin sitten kaikki kukostaisi
Miten jaksat tuollaista kohtelua? Arvosta itseäsi ja tee muutos. Joko toiminnassasi tai parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä somella on tämän kanssa? Ei miestä tarvita somettamiseen.
Mieheni ei ole somessa, joten hän on aina poissaoleva minun omissa postauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika onnettomia nuo suhteenne. Käyn treffeillä ja aina eri mimmi. Kalliiksi tulee, mutten kyllästy.
😅Arvostelet muiden suhteita, kun itselläsi ei ole yhtään! Treffit eivät ole suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei keksi itse mitään, ja saattaa pilata minunkin keksimäni mököttämällä ja arvostelemalla.
Tai jos ei mökötä eikä myöskään arvostele ääneen niin ainakin pitää olla naama norsunveellä, tuhista ja pyöritellä silmiä. Miksi sitä ei voi sanoa suoraan, että mua ei oikeastaan enää hotsita olla edes yhdessä?
Toi on niin ärsyttävää. Minun mies ei tosiaan laita tikkuakaan ristiin mihinkää perheeseen liittyvään, yhteisiin juttuihin ja kun minä järjestän jotain ja kutsun vaikka sukua kylään, saan vaan silmien pyörittelyä ja ihmettelyä että miksi. Ei häntä vaan kiinnosta pätkääkään.
En tiedä kauan enää jaksan vaikka onhan tässä jaksettu jo yli 20 vuotta ja lasten takia sitä ei nyt ihan heti lähde vaihtamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan omasta puolestani:
- hoidan pääosan kotitöistä, kaupassakäynnistä ja ruuanlaitosta
- hoidan auton ja pyörien huollot, vakuutusasiat ja yleiset raha-asiat
- keksin yhteistä tekemistä ja varaan vaimolle paljon aikaa
- yritän pukeutua vaimon makua vastaavasti ja pitää itseni kunnossa
- vaimo saa seksiä aina halutessaan (laukeaa käytännössä aina) ja kehun häntä päivittäin
- tuen häntä runsaasti myös työasioissa
Mitä saan vastineeksi: halveksuntaa, nimittelyä ja kiristämistä, jos jotain ei tehdä hänen tavallaan. Tämä siis vastauksena niille, jotka ajattelevat, että mies kun vaan tekisi parisuhteen eteen enemmän niin sitten kaikki kukostaisi
Mitä neuvot naiselle, joka toimii kuin sinä, mutta mies niin kuin kuvaamasi nainen?
No palstan mukaan aika moni nainen myös katsoo tuollaista käytöstä. Ainakin aikansa. Ei tämä mielestäni ole sukupuolikysymys. Huonot suhteet on huonoja molemmille. Huonoihin suhteisiin kannattaa yrittää saada muutos. Joskus se onnistuu sen saman puolison kanssa, jos molemmat sitä kuitenkin haluaa. Jos vain toinen, on ero todennäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin... Mun miesystävä on aina sanonut että haluaa kokea asioita mun kanssa. Viihtyy kotioloissa hyvin mun kanssa. Ehdottelee tapaamisia ym. Viitisen vuotta ollaan seurusteltu, edelleen ihmetellään, mitä voisi tehdä yhdessä, kun miestä ei kiinnosta mikään.
Syömässä tai kahvilla ei voi käydä, koska miestä ei kiinnosta ruoka eikä näe kahvilakulttuurissa mitään miksi sitä pitäisi harrastaa. Matkusteluakin olen ehdottanut (eri kaupunkeja ja maita), mutta mies ei näe mitään syytä miksi pitäisi reissata. Matkustelen siis yksin.
Yhteisiä harrastuksia ei ole. Mä käyn yksin festareilla ja keikoilla. Jos vinkkaan että olisi jokin mua kiinnostava leffa tai taidenäyttely, ei mies reagoi mitenkään. Usein kerron miehelle kivoista paikoista, joihin haluaisin mennä ja jotka haluaisin nähdä. Ei tartu niihin. Suorat ehdotukset eivät siis toimi, eikä hienovaraisemmat vihjailut. Mies
Tuohan on vain yksi puoli ihmisestä. Voi olla muuten kiva, siellä kotona. Käsitin, etteivät asu yhdessä, kun kertoo tapailuista ja seurustelusta. Ihmisissä on yleensä useampia ulottuvuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ole somessa, joten hän on aina poissaoleva minun omissa postauksissa.
Ehkä niin, että se määrittää ihmisten tekemistä muutenkin. Onhan se esimerkiksi hienompaa ilmoittaa treffeistä Veronassa kuin Pärnävaaralla. Molemmissa saa kyllä viettää aikaa rakkaimpansa kanssa.
Kai se suhteen alkuvaiheessa monasti selviää millainen kaveri on kyseessä. Onko seikkailija vai kotihiiri. Itse omalle kumppanille tein heti alussa selväksi että olen hyvin mukavuuden haluinen, ja en oo lähössä mihinkään metsään telttaileen tms... Turha sitte myöhemmin valittaa 😁
Exäni ei ollut yhtään aktiivinen. Sanoi ettei suunnittelu ole hänen juttunsa. 10 v ajan sitten itse järjestelin, suunnittelin ja varasin kaiken. Lomamatkat, retket, ravintolaillat, vieraskutsut jne. Ainoa mitä hän varasi olivat säännölliset vierailut sukunsa luo. Pyynnöistäni huolimatta hän ei osallistunut muihin järjestelyihin, vaikka mielellään reissasi ja lähti mukaan kaikkeen.
Lopulta kyllästyin ja päätin etten suunnittele kesälomallemme mitään. Kun lomaa oli ollut n viikko, hän kysyi että pitäisiköhän meidän mennä jollekkin matkalle. Sanoin etten ala lomaani laittamaan suunnitteluun ja varauksiin, hän saa tehdä nyt kaiken itse. Lopulta kuitenkin autoin häntä järjestelyissä. Loman jälkeen otin kuitenkin eron, sillä olin pitkään tuntenut ettei suhteemme toimi. Hän oli melko itsekäs eikä antanut oikein mitään itsestään, ei halaillut, ei osoittanut tunteitaan.
Nykyinen mieheni on täysin erilainen. Hänellä on aina jotain suunnitteilla, sekä lyhyellä että pitkällä tähtäimellä: matkoja, konsertteja, ravintolailtoja, patikointiretkiä, piknikkejä jne. Kaiken lisäksi hän tykkää hemmotella aika ajoin, tuo aamiaisen sänkyyn, tekee lempiruokaa, tuo kukkia, ostaa lahjoja, puhuu ja pussaa. Itse tietysti myös järjestelen ja hemmottelen häntä kaikin mahdollisin tavoin.
Ihmiset vain ovat erilaisia. Ja joskus ruoho tosiaan voi olla vihreämpää aidan takana ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ainakin, että tämä toimii niin päin, että naiset seuraa somesta mitä muut tekee ja valittaa sitten miehilleen miten paskaa heidän elämä on. Kun täällä kerran on vanhempiakin naisia paikalla, niin kerrotteko miten keksitte ennen somea että teidän elämänne on paskaa. Jos mummoni eläisi niin kysyisin häneltä, että miten hän sotien jälkeen keksi elämänsä olevan paskaa..
En usko, että kukaan nainen katsoisi vastaavaa käytöstä. Miehille ja naisille on aika kaksoisstandardit näissä asioissa. Jos nainen huutaa, kiristää tai haukkuu miestä niin mies on ansainnut sen. Jos mies tekee samoin, jätä se sika. Ylipäätään miehiltä ei suvaita esim. itkemistä tai epävarmuutta, joita pidetään naisille ihan arkisina juttuina.