Kuinka aktiivisia teidän miehet on parisuhteen eteen?
Tarkoitan siis esim yhteisen tekemisen, reissujen ja kahdenkeskisen ajan järjestelyssä ja suunnittelussa?
Mun mies tekee kyllä, kun minä pyydän tai suunnittelen. Itse ei tee aloitetta, ei pyydä mua minnekään. Onko se vain mies vai tarkoittaako se,ettei sitä kiinnosta?
Kommentit (399)
Meillä on eri lähtötilanne kuin monella muulla koska ollaan toisella kierroksella. Molemmilla on vuoroviikoin lapset ja sitten parisuhde ja me. Me ei puhuta että meillä olisi eri kodit, meillä on kaksi kotia. Me hoidetaan molemmat kodit yhdessä, rempataan molempia yhdessä, siivotaan yhdessä. Tämä vaan taustana.
Ehkä tästä meidän taustasta johtuen mä en käsitä parisuhteen hoitamista reissuina tms. Meillä kun sitä parisuhdeaikaa on koko viikko joka toinen viikko. Meillä parisuhteen hoitaminen on sitä että halutaan että toisen on hyvä olla, se on yhdessä harrastamista tai vaan sarjojen katsomista maratonina toistemme sylissä. Se on kaikkea aina pienistä yllätyksistä kauppareissuilta siihen että me tehdään päätökset yhdessä niin että molempien on hyvä elää niiden kanssa. Ja kaikessa tässä mies on yhtä aktiivinen kuin minäkin.
Mä itse ajattelisin niin että sen kahdenkeskisen ajan järjestäminen on se oleellisin juttu. Se mitä sitten tekee on oikeastaan yhdentekevää, kunhan sen tekee yhdessä. Toki jos ei enää kiinnosta viettää aikaa sen puolison kanssa niin se on sitten eri tilanne. Olemme mieheni kanssa molemmat senkin kokeneet.
Mieshän parisuhdetta ylläpitää kun kykenee sietämään epämukavuuksia ja haluaa rakentaa suhdetta. Nainen jättää heti jos kaikki ei ole täydellistä pelkästään hänelle tai jos naiseltakin vaaditaan panostusta parisuhteen eteen. Semmoiset naiset on äärimmäisen harvinaisia jotka suostuvat työskentelemään parisuhteen eteen
Ethän sinä itse tee yhtään mitään asioiden eteen vaan vaadit miestä toteuttamaan kaiken niin miten ihmeessä kykenet sanomaan että mies ei panosta kun itse et panosta tippaakaan järjestelyissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisille se miehen seura kelpaa kun pitää aina olla jotain sirkushupia ja suuria seikkailuja?
Eihän nyt siitä ole kyse, mieshän olisi seurana myös matkalla. Mutta elämä käy kyllä todella tasapaksuksi jos töllötetään telkkua kotona koko ajan. Passiivista ja onnetonta elämää. Siinä sitten vaan kuolemaa odotellessa. Eikä se joku viikonloppumatka jonnekin, tai vaikka ajo viereiseen kaupunkiin johonkin teatteriesitykseen ja pizzalle, ole suuri seikkailu. Vaan jotain mikä piristää arkea ja tekee elämästä elämisen arvoista. Telkkarin katsomisen sijasta.
Tämä. Edellisessä parisuhteessa havahduin siihen että ei elämä voi vähän alta nelikymppisenä olla kuin oltaisiin jotain 70v eläkeläisiä. Ja niilläkin on varmaan enemmän suunnitelmia ja menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tässä(kin) suhteessa miehiä on laidasta laitaan. En osaa sanoa, missä se mediaani kulkee, mutta aivan varmasti on passiivisia sohvaperunoita, kuten aktiivisia duracellpupu ja jotain siitä väliltä. Ja osallistuminen on tietty yksi dimensio lisää, osa miehistä tykkää tehdä yksin asioita, toiset taas yhdessä.
Ehkä sen sijaan, että miettii "mitä ne miehet oikein tekee" kannattaisi keskittyä siihen omaan parisuhteeseen. Sanoa, jos jokin asia tympii ja yrittää nähdä hyvät puolet siinä mitä saa, sen sijaan, että yrittää saada väkisin omia odotuksia. Ja tietysti lopettaa parisuhde, jos joku asia on oikeasti omasta mielestä deal-breaker.
No tämähän se ongelma juuri on: naiset, jotka eivät ole tyytyväisiä avioliittoonsa ja nalkuttavat ja kritisoivat miestä jatkuvasti, eivät kuitenkaan halua reilusti lopettaa parisuhdetta vaan jatkavat miel
Siis, voihan mies yhtä hyvin lopettaa parisuhteen. Suomessa ei tietääkseni tarvitse toisen hyväksyntää avioeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10% aloitteita tekee mies
10 % aloitteistani ja ehdotuksista i sellaisia johon suostuu
80 % olen suunnitteleva ja ehdotuksia tekevä osapuoli
Toivottavasti olet onnellinen tilanteeseesi jossa pääsääntöisesti saat itse suunnitella ja ehdotella aktiviteetteja? Mies on varmaan jo huomannut tuon 10% osaltakin, että ehdotukset ovat
vääriä tai ainakaan et riemusta kiljuen koe niitä "oikeanlaisiksi" ylläreiksi, kuten yleensä naisilta voi odottaa. Kiitos kulta ihanasta Lontoon viikonlopusta, mutta eikö Pariisiin ollut matkoja tms.? Ennen oli paremmin kun naiset olivat otettuja jo kukkapuskasta, ja pysyivät pääsääntöisesti kotona.
Hyvä ehdotus tuo että mies pysyy vastaisuudessa kotona, ja huolehtii lapsista ja talosta kun vaimo käy töissä. Vaimo voi sitten vastaavasti miestään piristää tuoden hälle kukkakimpun lähimarketista. Ehkä tästä saa nainen vielä palkaksi jotain vipinää peräkammarin puolella ;-)
Meillä on kummallakin aika usein ideoita siitä mitä voitaisiin tehdä yhdessä. Minulla ehkä enemmän. Kun mennään jonnekin, mies yleensä varaa ja maksaa, minä taas vähän enemmän tutkin missä voitaisiin syödä ja yöpyä esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän parisuhdetta ylläpitää kun kykenee sietämään epämukavuuksia ja haluaa rakentaa suhdetta. Nainen jättää heti jos kaikki ei ole täydellistä pelkästään hänelle tai jos naiseltakin vaaditaan panostusta parisuhteen eteen. Semmoiset naiset on äärimmäisen harvinaisia jotka suostuvat työskentelemään parisuhteen eteen
Ai, missä tällainen tutkimus että naiset ei työskentele parisuhteen eteen? Lukisin mielelläni, kun olen nähnyt vain päinvastaisia tutkimuksia.
Olen kateellinen ja hämmästynyt. Mun mies ei koskaan järjestä mitään yhteistä kivaa. Itselleen kyllä mielellään järjestää ns poikien juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisille se miehen seura kelpaa kun pitää aina olla jotain sirkushupia ja suuria seikkailuja?
Eihän nyt siitä ole kyse, mieshän olisi seurana myös matkalla. Mutta elämä käy kyllä todella tasapaksuksi jos töllötetään telkkua kotona koko ajan. Passiivista ja onnetonta elämää. Siinä sitten vaan kuolemaa odotellessa. Eikä se joku viikonloppumatka jonnekin, tai vaikka ajo viereiseen kaupunkiin johonkin teatteriesitykseen ja pizzalle, ole suuri seikkailu. Vaan jotain mikä piristää arkea ja tekee elämästä elämisen arvoista. Telkkarin katsomisen sijasta.
Tämä. Edellisessä parisuhteessa havahduin siihen että ei elämä voi vähän alta nelikymppisenä olla kuin oltaisiin jotain 70v eläkeläisiä. Ja niilläkin on varmaan enemmän suunnitelmia ja menoja.
Sama täällä, se ruudun kanssa "oleilu" on jotakin jota ehtii sitten vanhanakin. Ja ellei ehdi, ei menetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas ilmoittautuu.
Sama homma kuin noilla parilla tuossa edellä: eipä paljon tee mieli panostaa yhteiseen tekemiseen ihmisen kanssa joka viikoittain/päivittäin puhuu minulle epäkunnioittavasti ja agressiivisesti.
Vaikea päästä tunnelmaan, jos toisen lähellä lähinnä odottaa milloin hän tällä kertaa paskantaa fiiliksen huonoksi jollain negailuräksytyksellään.
Kommunikoitteko ollenkaan parisuhteissanne? Kuulostaa siltä, että olette henkisesti tosi etäällä toisistanne. Kannattais alkaa puhua. Ja jos se ei johda mihinkään hyvään, harkita sitä erillistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan kamalaa kun haluaa tehdä jotain kivaa rakkaan kanssa. :D
Miehen ja naisen käsitykset kivasta saattavat poiketa, eli turha kortti vetää esiin. Tietenkin se kumpi haluaa jotain "hubaa" niin sitten järjestää ja katsoo tuleeko toinen mukaan. Naisia on muutenkin vaikea miellyttää, niin parempi kun hoitavat itse järjestelyt.
Tajutkaa naiset yksi asia, eikä vain tämän tekemisen jne. tiimoilta. Miehet ja naiset ovat erilaisia aivan perustavanlaatuisesti, vaikka tietenkin sitä sukupuolettomuus soopaa
yritetäänkin tunkea kurkusta alas. Mies on mies ja nainen on nainen.
Hassusti puhut ikäänkuin kaikkien miesten puolesta, mutta silti ketjun kommentit osoittavat toisin. Täällä monen monta esimerkkiä miehistä, jotka kaikkea kivaa keksivät, kuten myös naisista, jotka vaan sohvalla instailevat. Vaikka sukupuolten välillä olis eroja, on yksilöiden erot suuremmat.
Aloitus oli ehkä turhan sukupuolittunut. Onneksi vastaukset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on lyttäävä vaimo: suosittelen miettimään uudestaan onko teillä edellytyksiä ylipäänsä olla parisuhteessa tuon ihmisen kanssa. Kuulostaa meinaan kamalalta.
Teillä, joilla on lyttäävä PUOLISO: suosittelen miettimään...
Vierailija kirjoitti:
Semmonen yleistys sieltä sitten. Onneksi ketjussa on kerrottu monenlaisista miehistä ja naisista. Ei me ollakkaan kaikki samasta puusta tehtyjä.
Meillä mies hyvin aktiivisesti keksi kaikkea kivaa tekemistä, enemmän kuin minä. Tälle kesälle hän mm. tilasi liput Vesterisen keikalle, koska tietää minun pitävän Vesterisestä ja koska keikka oli aika kaukana, oli hän varannut myöskin hotellihuoneen kahdeksi yöksi, joten siitä tulikin kiva pienen lomareissu. Toinen kiva yllätys oli kuumailmapallolento kesäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tämä oli oikein silmiä avaavaa.
Kertokaas naiset vielä, käsi sydämellä, haluatteko yhteisiä tekemisiä miehen kanssa, että voisitte olla yhdessä rakkaan miehen kanssa vai että voitte postata niistä someen?
Postaatko sinä someen, jos joku hieroo hartioitasi? Tai jos käyt kävelyllä käsi kädessä? En ole koskaan nähnyt sellaisia päivityksiä keneltäkään.
Itse en edes ole somessa. Ei kiinnosta jakaa omia juttuja muille eikä kiinnosta muidenkaan jutut.
minä taas olisin menossa ravintolaan syömään vaikka joka päivä ,sanon aina vaimolle että kun lapset oli pieniä teit kotona ruokaa aivan tarpeeksi eli vai harvoin kotona hella lämpiää ,viikonloppuna ei koskaan
Jotenkin outo tämä monilla miehillä oleva kuvitelma, että suhteen eteen pitäisi miehen tehdä taloudellisia panostuksia.
Nimenomaan ainakin itse kaipaan ja tarvitsen kumppanilta just niitä asioita joita ei rahalla saa. En kaipaa myöskään tyhjää puhetta vaan tekoja.
Toivottavasti olet onnellinen tilanteeseesi jossa pääsääntöisesti saat itse suunnitella ja ehdotella aktiviteetteja? Mies on varmaan jo huomannut tuon 10% osaltakin, että ehdotukset ovat
vääriä tai ainakaan et riemusta kiljuen koe niitä "oikeanlaisiksi" ylläreiksi, kuten yleensä naisilta voi odottaa. Kiitos kulta ihanasta Lontoon viikonlopusta, mutta eikö Pariisiin ollut matkoja tms.? Ennen oli paremmin kun naiset olivat otettuja jo kukkapuskasta, ja pysyivät pääsääntöisesti kotona.