Kuinka aktiivisia teidän miehet on parisuhteen eteen?
Tarkoitan siis esim yhteisen tekemisen, reissujen ja kahdenkeskisen ajan järjestelyssä ja suunnittelussa?
Mun mies tekee kyllä, kun minä pyydän tai suunnittelen. Itse ei tee aloitetta, ei pyydä mua minnekään. Onko se vain mies vai tarkoittaako se,ettei sitä kiinnosta?
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kyllä sitten kotona möhnöttävä pottunokka on yksinään jo sitten sellainen viihdyke, ettei siinä muuta tarvita koko loppuelämäksi.
Siinä se syö, siinä se juo, siinä se on edestä, siinä se on takas, siinä se istuu, siinä se makaa.
Upea luonnon luoma lahja naisille :D
Ja sitten miehet ihmettelevät, mikseivät kelpaa naiselle omana itsenään.
Tarkoitat siis, että sellaisena ettei tarvitse yhtään panostaa? Toivottavasti kukaan nainen ei kelpuuta.
Niin. Monella miehellä tuntuu olevan sellainen asenne, että heidän pitää kelvata naiselle / ystäville juuri sellaisena kuin he ovat. He eivät ymmärrä, että jokainen parisuhde vaatii jonkinlaista ylläpitoa. Siksi esim. vanhemmat miehet ovat niin yksinäisiä.
Ei keksi eikä ehdota. Usein, jos oma ehdotukseni ei miellytä, ei sano sitä suoraan, koska pelkää, että hänen pitäisi keksiä parempi tilalle. Alkaa jarrutella ja päivitellä hintaa (esim. ravintola) tai ajankulua (kun ei sittenkään jaksaisi).
Vierailija kirjoitti:
Ei keksi eikä ehdota. Usein, jos oma ehdotukseni ei miellytä, ei sano sitä suoraan, koska pelkää, että hänen pitäisi keksiä parempi tilalle. Alkaa jarrutella ja päivitellä hintaa (esim. ravintola) tai ajankulua (kun ei sittenkään jaksaisi).
Apuaaaa maailman ärsyttävintä!! Nahkeillaan ja venytään loputtomasti, toinen yrittää raahata tilannetta kuin kivirekeä tajuamatta, mikä ihme on pielessä. Kun vain sanoisi ei!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuaaaa maailman ärsyttävintä!! Nahkeillaan ja venytään loputtomasti, toinen yrittää raahata tilannetta kuin kivirekeä tajuamatta, mikä ihme on pielessä. Kun vain sanoisi ei!!
Pakko lisätä tähän vielä että minä olin suunnitellut pihan laittoa joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten. Laskin tarvikkeet, suunnittelin projektin ja pitänyt tiukan budjetin. Esitin tämän sitten miehelle joka suostui oikein pitkin hampain ja marisi hinnoista suupielestään. Minä en tuollaista nahjustelua katso ja sanoin, että OLE HYVÄ kun tein tämän sinunkin puolestasi. Olet joko mukana tässä ILMAN NARINAA tai sitten osallistut uuden suunnitelman tekemiseen! Siihen loppui miehen narina.
Yksi retale ei tehnyt mitään. Ja siinäkin on liiottelemista. Kamala mies oli ei etes tervehtinyt. Yksi raahasi mukana kylillä ja vaati kaikki tehtävä yhdessä. Tästä jo puhuinkinn. Kehui aina kun emäntä mukana tai justiina. Hallitus. Vihasin silloin kun olisin kotona katsonut televisiota niin aina piti olla ja oma aika ei koskaan ollut. No nyt on mukava muistella muistoja. Kesäöitä kun olivat retaleet saunomasssa ja odotin tuvasa ja sitten pitseriaan ja yöllä puistosra söimme. Juttuseuraa oli aina. Oli se huono mies mutta tuosta sain monta mukavaa muistia kun aina olimme parina liikkeellä. Muut miehet piti sohvlta tai kapakista repiä väkisin jos johonkin halusi.
-vappu h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kyllä sitten kotona möhnöttävä pottunokka on yksinään jo sitten sellainen viihdyke, ettei siinä muuta tarvita koko loppuelämäksi.
Siinä se syö, siinä se juo, siinä se on edestä, siinä se on takas, siinä se istuu, siinä se makaa.
Tarkoitat siis, että sellaisena ettei tarvitse yhtään panostaa? Toivottavasti kukaan nainen ei kelpuuta.
Niin. Monella miehellä tuntuu olevan sellainen asenne, että heidän pitää kelvata naiselle / ystäville juuri sellaisena kuin he ovat. He eivät ymmärrä, että jokainen parisuhde vaatii jonkinlaista ylläpitoa. Siksi esim. vanhemmat miehet ovat niin yksinäisiä.
Tätähän tässä juuri ihmetellään, että miksi miehelle riittää se että ollaan vaan mutta naisen pitäis olla jatkuvasti touhottamassa jotain. Puhutaan suhteen ylläpidosta. Miksi nainen vaatii ylläpitoa mutta mies ei?
Alunperinkin pitäisi löytää ihminen, jonka ajanviettotapa ja parisuhteen olemassaolon taso sopivat yhteen. Jos hyväksi parisuhteeksi riittää kotona möllöttäminen ja ehkä iltalenkki yhdessä kerran, kaksi viikossa, siihen ei sovi kumppaniksi henkilö, joka haluaa tehdä aktiivisemmin ja monipuolisemmin asioita kumppanin kanssa. Silloin parisuhteen laaduksi ei riitä se, että ollaan vain olemassa yhtä aikaa kumppanin kanssa samaa tilaa asuttaen. Samoin tietysti se, jolle parisuhteeksi riittää se, että ollaan kotona yhdessä mitään kummempia puuhaamatta, ei ole onnellinen sellaisen kanssa, joka haluaa yhteistä aktiviteettiä enemmän.
Joillakin miehillä, ihan joidenkin miesten suusta suoraan kuultuna, kun parisuhde on vakiintunut kihloiksi/avioliitoksi/avoliitoksi, sitten ei tartte enää panostaa suhteeseen. Se kumppani on saatu, siihen on nyt panostettu, nyt sen voi jättää taka-alalle ja keskittyä vain itseensä. Oli se sitten sitä, että miehenä on omissa menoissaan tai ettei viitsi suunnitella mitään yhteistä tekemistä toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisille se miehen seura kelpaa kun pitää aina olla jotain sirkushupia ja suuria seikkailuja?
Typerä trolli.
Osoitinko tässä nyt liikaa miten se asia on ja nyt ärsyttää? Koska niinhän se asia on. Möllöttävä mies ei kelpaa vaan nainen vaatii viihdettä.
Järjestää, yllätyksiä myös. Itse koitan lähinnä pysyä perässä.
Vierailija kirjoitti:
No sen verran aktiivinen että olen hakemassa avioeroa. Mulle riitti.
Täällä sama. Lähinnä haukutaan ja arvostellaan, molemmat viettää aikaa omissa oloissaan. Mitta ihan täynnä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tässä juuri ihmetellään, että miksi miehelle riittää se että ollaan vaan mutta naisen pitäis olla jatkuvasti touhottamassa jotain. Puhutaan suhteen ylläpidosta. Miksi nainen vaatii ylläpitoa mutta mies ei?
Parisuhde, kuten mikä tahansa muukin ihmisten välinen suhde, on ihmissuhde. Ihmissuhteet vaativat ylläpitoa tavalla tai toisella. Vietetään aikaa yhdessä, kommunikoidaan toisen kanssa, vaihdetaan kuulumisia, huomioidaan toista jne.
Jos parisuhteeseen ei panosta mitenkään, siinä muuttuu helposti kumpikin kumppani tai vai toinen eräänlaiseksi parisuhteen huonekaluksi, joka on kätevä olla olemassa, mutta jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään.
Kyllä me kaikki haluamme saada jotain ihmissuhteistamme, jotain positiivista. Emme me muuten olisi toistemme kanssa tekemisissä, saati parisuhteissa. Muussa tapauksessa olisimme kaikki erittäin tyytyväisiä sinkkuina erakkoina ilman lapsia, puolisoa tai ystäviä.
Se möllöttävä mies, joka ei panosta suhteeseen, kokee saavansa jo ihan tarpeeksi tavitsemaansa siitä suhteesta. Usein se tuntuu olevan toimiva ilmainen kodinhoito ja seksipalvelut. Naiselle ei tietysti miehen tarvitse antaa mitään, koska olettamus tällaisillä miehillä on, että nainenkin on oikein onnellinen saadessaan palvella miestä kotona ja makkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Annan kymmenen pistettä miehelleni: lasten ollessa pieniä hän järjesti lastenhoidot, ravintolaillallisia, elokuvia, teatteria, ulkomaanmatkoja. Edelleen mielellään järjestää kivaa yhteistä kokemista.
Voisko hän pitää vaikka nettikurssin meidän muidenkin miehille? ;)
Vierailija kirjoitti:
Alunperinkin pitäisi löytää ihminen, jonka ajanviettotapa ja parisuhteen olemassaolon taso sopivat yhteen. Jos hyväksi parisuhteeksi riittää kotona möllöttäminen ja ehkä iltalenkki yhdessä kerran, kaksi viikossa, siihen ei sovi kumppaniksi henkilö, joka haluaa tehdä aktiivisemmin ja monipuolisemmin asioita kumppanin kanssa. Silloin parisuhteen laaduksi ei riitä se, että ollaan vain olemassa yhtä aikaa kumppanin kanssa samaa tilaa asuttaen. Samoin tietysti se, jolle parisuhteeksi riittää se, että ollaan kotona yhdessä mitään kummempia puuhaamatta, ei ole onnellinen sellaisen kanssa, joka haluaa yhteistä aktiviteettiä enemmän.
Suhteen alussa noita yhteisä aktiviteetteja on ja molemmat haluaa niihin panostaa. Mutta myöhemmin voi olla ihan erilainen tilanne.
Ei suunnittele tai yllätä. Osallistuu arkeen, imuroi ja tekee kotitöitä. Puhuu ja pussaa. On 20 vuotta saanut minut tuntemaan itseni rakastetuksi ja ihanaksi naiseksi. On minun tukipilari, johon voin luottaa joka tilanteessa. Minä olen se suunnittelija ja yllättäjä. Tämä toimii meillä.
Mun mies ehdottaa lomamatkaa ja minä varaan hotellit. Tosi harvoin kyllä käydään missään, minä en oo projektitoimisto. Syömässä ulkona käydään usein, kun sitä ei tarvi suunnitella. Meillä on eri toiveet, kun minä en halua istua autossa pitkiä aikoja. Etätyöaikana minä pyysin sitä yhteiselle lounaalle, sekin on helppo toteuttaa.
Meillä ei kumpikaan ehdota mitään joten ollaan vaan kotona ja mökillä. Ei me keksitä mitään sellaista yhteistä jota kumpikin haluaisi (tai voisi fyysisten rajoitteiden takia) tehdä.
Meillä menee onneksi aloitteet ja ehdotukset aika tasan. Käymme erilaisissa urheilutapahtumissa, konserteissa, leffoissa, näyttelyissä, ulkona syömässä, kaupunkilomilla tai vietämme muuten vaan viikonlopun hotellissa. Minä hoidan usein käytännön järjestelyt, koska olen aika nirso esim. hotellihuoneiden suhteen. Meillä on kyllä myös omia menoja tahoillamme, mies käy myös kavereidensa kanssa sellaisten bändien keikoilla, joista itse en innostu, ja päinvastoin.
Itse asiassa mies on meillä ehkä hieman aktiivisempi keksimään kaikenlaista, itse viihdyn hyvin myös kotona.
Tekee ihan yhtä paljon kuin minä oli se sitten kotitöitä, lastenhoitoa, matkasuunnitelmia tai muita yhteisten suunnitelmien järjestelemistä. Ja tekee vielä ihan mielellään. En ikinä suostuisi olemaan sellaisen miehen kanssa, joka luulee että avioliitto on vapaalippu helppoon elämään, jossa vaimo hoitaa miehen asiat niin kuin mies olisi pieni lapsi joka ei itse osaa tehdä mitään.
Typerä trolli.