Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exän kuvien poistaminen!

Vierailija
04.08.2022 |

Yksi musertavimpia hetkiä mulle on, kun pitää poistaa exän kanssa otetut kuvat, jotta uudelle suhteelle tulee tilaa ja voi alkaa kuvittaa uutta suhdetta. Hyväähän siinä on se, että sitten on vähemmän konkreettista, joka enää nostaa tunteita vanhasta suhteesta pintaan. Toisaalta se tuntuu pahalta, koska kuvathan kertovat eletystä elämästä, eikä sitä pitäisi piilottaa. Miten sinä "hautaat" exäsi kuvat? Deletoitko kylmän rauhallisesti? Pidät hiljaisen hetken kynttilän valossa, jolloin käyt samalla muistoja läpi? Vai piilotatko kuvat vain itsesi katseltavasi?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ap tästä niin tohkeissasi?

En tohkeissani vaan itse asiassa helpottunut. Ehkä tällaista "hautaamista" ei tosiaan tarvitse tehdä. Enkä ole parisuhdekokematon. Tämä asia on vaan jotenkin jäänyt tällaiseen tilaan. Aina voi oppia.

Ap

Otsikon huutomerkki kertoo huutamisesta, joka puolestaan kertoo korkeasta tohkeisuusasteesta.

Vierailija
22/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin omalla tavallaan, minä poistan heti kaikki kuvat missä näkyy yhtään ex. Mitä niitä säilyttään, samoin puh numerot yms. poistuvat heti.

Mitä niillä kuvilla on käyttöä ollessaan suhteessa? Toista näkee muutenkin jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ap tästä niin tohkeissasi?

En tohkeissani vaan itse asiassa helpottunut. Ehkä tällaista "hautaamista" ei tosiaan tarvitse tehdä. Enkä ole parisuhdekokematon. Tämä asia on vaan jotenkin jäänyt tällaiseen tilaan. Aina voi oppia.

Ap

Otsikon huutomerkki kertoo huutamisesta, joka puolestaan kertoo korkeasta tohkeisuusasteesta.

Ehkä se oli hätähuuto. Tuntui vaan niin pahalta ja siksi laitoin tän postauksen.

Ap

Vierailija
24/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat mennyttä historiaa, miksi ne pitäisi poistaa? Ihmisen pitää hyväksyä menneisyytensä ja pystyä elämään sen kanssa.

Odotatko tätä samaa myös uudelta kumppanilta. "Katsotaanpa kuvia matkalta, jossa olimme exän kanssa!"

Ei se uusi kumppani sitä historiaa pyyhi pois. Normaali ihminen ymmärtää tämän. Varsinkin jos edellisestä suhteesta on lapsia niin tietenkin ne lapset ja niiden toinen vanhempi on myös kuvissa mukana.

Vierailija
25/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hoitaa oma pää kuntoon ennen kuin alkaa suhteeseen.

Vierailija
26/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on musta tosi erikoista, että näitä exien kuvia poistetaan. Itse olen sen verran sinut elämäni kanssa, että voin selkä suorassa katsoa elettyä aikaa taakse päin ilman että sieltä tarvii poistella mitään. Jos joku nyksä ei sitä kestä niin se on hänen murheensa.

Vierailija
27/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karua lapsille jos heidän toinen vanhempansa pitäisi pyyhkiä olemattomiin.

Eiköhän molemmilla vanhemmilla ole aina omat kuvansa, joita näyttää ja niistä kertoa lapsille.

Vierailija
28/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on vaan kuvia. Kun asiaa ajattelen, enpä ole aina muistanut edes vanhaa hääkuvaa piilottaa, kun olen uuden suhteen aloittanut. Kukaan ei ole kuitenkaan siitä huomauttanut. 

No johan on. Deitti tulee ekaa kertaa käymään luonasi ja sulla on vanha hääkuva seinällä.

No jos se on ongelma, niin samasta ovesta pääsee ulos, mistä tuli sisällekin.

Vierailija
29/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika karua lapsille jos heidän toinen vanhempansa pitäisi pyyhkiä olemattomiin.

Eiköhän molemmilla vanhemmilla ole aina omat kuvansa, joita näyttää ja niistä kertoa lapsille.

Kuvissani yhteisestä elämästämme on tyypillisesti ex ja lapset, koska minä olen ollut kameran takana kuvaa ottamassa. Ajalta ennen lapsia on myös paljon kuvia ja niissä useimmiten näkyy ex, jos ja kun olemme jossain yhdessä olleet jotain niin merkittävää näkemässä/tekemässä, että kuvia on otettu. Mun pitäisi käytännössä hävittää lähes kaikki elämäni valokuvat jo teinivuosilta alkaen ja yli 20 vuotta siitä eteenpäin, jos tuollaiseen pölhöilyyn ryhtyisin. Mitäpä sitten olisi lapsille näyttää? 

Sivusta.

Vierailija
30/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi epäonnistunutta parisuhdetta ei enää tarvitse hävetä ja piilottaa. Niin voi käydä kenelle tahansa. Positiivisesti ajatellen vanhoista kuvista voi jopa oppia omista virheistään. 

Vierailija
31/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä ne pitää poistaa? Ymmärrän, että poistaa esim. someen laitetut kuvat, mutta en minä omalla puhelimella tai kameralla otettuja kuvia ole koskaan poistanut laitteista /tiedostoista (tai paperikuvia valokuva-albumista). Minusta niitä on joskus hauska selailla, eikä se tarkoita että mitenkään haikailisin perään.

Vierailija
32/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on vaan kuvia. Kun asiaa ajattelen, enpä ole aina muistanut edes vanhaa hääkuvaa piilottaa, kun olen uuden suhteen aloittanut. Kukaan ei ole kuitenkaan siitä huomauttanut. 

No johan on. Deitti tulee ekaa kertaa käymään luonasi ja sulla on vanha hääkuva seinällä.

No jos se on ongelma, niin samasta ovesta pääsee ulos, mistä tuli sisällekin.

Hienotunteisuus ei tarkoita piilottelua eikä rehellisyys sitä, että asiat läväytetään suoraviivaisesti esiin. Eteenpäinhän on tarkoitus mennä. 

Vierailija
33/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni parisuhdetta takana lähes 30 vuotta ja ennen sitäkin oltiin ystäviä 5 vuotta. Lähes koko menneisyyden kuvat joutuisin hävittämään. Kyseessä lapseni isä, eli kuvia en hävittäisi, mutta ei niitä ehkä esillä tarvitsisi olla.

Ero saattaa olla tulossa, joten tämän ajatteleminen tuntuu just nyt aika pahalta.

Vierailija
34/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat mennyttä historiaa, miksi ne pitäisi poistaa? Ihmisen pitää hyväksyä menneisyytensä ja pystyä elämään sen kanssa.

Odotatko tätä samaa myös uudelta kumppanilta. "Katsotaanpa kuvia matkalta, jossa olimme exän kanssa!"

En äkkiseltään keksi, miksi nykyinen puoliso ehdottaisi, että katseltais valokuvia hänen exästään, mutta jos kuvissa esim. näkyy erityisen hyvin lomakohde tms., niin voisin kyllä katsoa. Noin yleisesti ottaen en haluaisi katsella ex-puolison kuvia, mutta en tietenkään olettaisi tai käskisi nykyisen puolison hävittämään kuvat. Ne ovat hänen historiaansa, joka ei kuulu minulle.

Kannattaisi löysätä vähän pipoa tuon mustasukkaisuutesi kanssa, olet hyvin raskasta seuraa läheisillesi ja ihan vaan itsesikin takia.

Vierailija
35/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Eihän ole mitään järkeä pitää vanhoja exän kuvia esillä. Ei niitä silti tarvitse hävittää. Kaapissa ja muistitikuilla ovat tallessa.

Vierailija
36/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole mieleeni tullut, että esim. puolisoni eksät jotenkin haittaisivat. Monen mieheni eksän luona olen mieheni kanssa vieraillut ja joskus jopa olemme yöpyneet heidän vierashuoneissaan, kun reissuaikatauluihin on sopinut, esim. aamulla lähtö lomalle naapurikentältä.

Samoin eksäni on ollut kotonamme juhlissa, sujuvasti keskustellen nyksäni kanssa. Eksät on eksiä, nyksät nyksiä.

Se vielä, että mitään alastonkuvia tai seksikuvia en ole koskaan kenenkään kanssa ottanut, ei vaan kuulu minun tyyliini.

Vierailija
37/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Eihän ole mitään järkeä pitää vanhoja exän kuvia esillä. Ei niitä silti tarvitse hävittää. Kaapissa ja muistitikuilla ovat tallessa.

Oi minulla on esillä monta kuvaa perheestänne eksän ajalta. Ketä ne haittaa? Jos miesystävälleni olisi niin huono itsetunto, joutaisi mennä koko ukko. Samoin miesystäväni kotona on perhekuvia, ovat lapsille tärkeitä enkä minä hänen eksäänsä vihaa, ihan hyvin tullaan juhlissa ja muulloinkin juttuun. Kun kaupungilla nähdään saatetaan käydä lasillisella tai kahvilla.

Vierailija
38/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole mieleeni tullut, että esim. puolisoni eksät jotenkin haittaisivat. Monen mieheni eksän luona olen mieheni kanssa vieraillut ja joskus jopa olemme yöpyneet heidän vierashuoneissaan, kun reissuaikatauluihin on sopinut, esim. aamulla lähtö lomalle naapurikentältä.

Samoin eksäni on ollut kotonamme juhlissa, sujuvasti keskustellen nyksäni kanssa. Eksät on eksiä, nyksät nyksiä.

Se vielä, että mitään alastonkuvia tai seksikuvia en ole koskaan kenenkään kanssa ottanut, ei vaan kuulu minun tyyliini.

Sama meillä.

Typerää draamaa, aikuiset ihmiset, koitetaan käyttäytyä.

Vierailija
39/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi minulla on esillä monta kuvaa perheestänne eksän ajalta. Ketä ne haittaa? Jos miesystävälleni olisi niin huono itsetunto, joutaisi mennä koko ukko. Samoin miesystäväni kotona on perhekuvia, ovat lapsille tärkeitä enkä minä hänen eksäänsä vihaa, ihan hyvin tullaan juhlissa ja muulloinkin juttuun. Kun kaupungilla nähdään saatetaan käydä lasillisella tai kahvilla.

Perheestämme, saakelin iPad.

Vierailija
40/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai vanhoja kuvia tarvitse nykyisen kumppanin kanssa katsoa yhdessä, mutta ei niitä mielestäni tarvitse hävittää / tuhota. En ole vaatinut omaa miestäni tuhoamaan yhtäkään valokuvaa omasta elämästään. Miksi edes pitäisi?