Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exän kuvien poistaminen!

Vierailija
04.08.2022 |

Yksi musertavimpia hetkiä mulle on, kun pitää poistaa exän kanssa otetut kuvat, jotta uudelle suhteelle tulee tilaa ja voi alkaa kuvittaa uutta suhdetta. Hyväähän siinä on se, että sitten on vähemmän konkreettista, joka enää nostaa tunteita vanhasta suhteesta pintaan. Toisaalta se tuntuu pahalta, koska kuvathan kertovat eletystä elämästä, eikä sitä pitäisi piilottaa. Miten sinä "hautaat" exäsi kuvat? Deletoitko kylmän rauhallisesti? Pidät hiljaisen hetken kynttilän valossa, jolloin käyt samalla muistoja läpi? Vai piilotatko kuvat vain itsesi katseltavasi?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni parisuhdetta takana lähes 30 vuotta ja ennen sitäkin oltiin ystäviä 5 vuotta. Lähes koko menneisyyden kuvat joutuisin hävittämään. Kyseessä lapseni isä, eli kuvia en hävittäisi, mutta ei niitä ehkä esillä tarvitsisi olla.

Ero saattaa olla tulossa, joten tämän ajatteleminen tuntuu just nyt aika pahalta.

Tsemppiä sinulle vaikeaan tilanteeseen!

Vierailija
42/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Eihän ole mitään järkeä pitää vanhoja exän kuvia esillä. Ei niitä silti tarvitse hävittää. Kaapissa ja muistitikuilla ovat tallessa.

Oi minulla on esillä monta kuvaa perheestänne eksän ajalta. Ketä ne haittaa? Jos miesystävälleni olisi niin huono itsetunto, joutaisi mennä koko ukko. Samoin miesystäväni kotona on perhekuvia, ovat lapsille tärkeitä enkä minä hänen eksäänsä vihaa, ihan hyvin tullaan juhlissa ja muulloinkin juttuun. Kun kaupungilla nähdään saatetaan käydä lasillisella tai kahvilla.

Aivan eri asia tulla juhlissa toimeen kuin pitää exän kuvia yöpöydällä. Lapset ei välitä kuvista pskan vertaa. Aivan höpöhöpöä. Ei edelleenkään mene jakeluun miksi pitäisi olla kokoajan esillä. Antaa kuvan ettei ole päästetty irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Eihän ole mitään järkeä pitää vanhoja exän kuvia esillä. Ei niitä silti tarvitse hävittää. Kaapissa ja muistitikuilla ovat tallessa.

Oi minulla on esillä monta kuvaa perheestänne eksän ajalta. Ketä ne haittaa? Jos miesystävälleni olisi niin huono itsetunto, joutaisi mennä koko ukko. Samoin miesystäväni kotona on perhekuvia, ovat lapsille tärkeitä enkä minä hänen eksäänsä vihaa, ihan hyvin tullaan juhlissa ja muulloinkin juttuun. Kun kaupungilla nähdään saatetaan käydä lasillisella tai kahvilla.

Aivan eri asia tulla juhlissa toimeen kuin pitää exän kuvia yöpöydällä. Lapset ei välitä kuvista pskan vertaa. Aivan höpöhöpöä. Ei edelleenkään mene jakeluun miksi pitäisi olla kokoajan esillä. Antaa kuvan ettei ole päästetty irti.

Kenellä on exän kuvat koko ajan esillä?

Vierailija
44/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi rullallinen teinirakkaudesta paperivalokuvia. Joskus löytyy aina kätköistä ja silloin kyllä katson niitä, tulee ne teinitunteet taas mieleen :) Lapsen isästä on kuvia siinä missä lapsestakin, toki lapsi on jo 23-vuotias, joten aikaahan tuostakin on. Nuokin kuvat ovat ihan paperiversioita, eikä 200 000 kuvaa exä seisoo, exä makaa, exä eestä, exä takaa. 

Yhden exän kuvat vain hävitin, hän pilasi niin paljon, stalkkeroi ja uhkaili että en halunnut että mitään hänestä muistuttavaa on minulla yhtään missään tallessa. Muita exiä ei sitten olekaan, nykyisen mieheni kanssa olen ollut 8 vuotta, enkä ikinä koskaan poistaisi mitään hänen kuviaan, niin paljon on yhteistä matkaa takana.

En näe mitään syytä säilyttää mitään ikävää, enkä mitään syytä poistaa mitään mukavaa.

Vierailija
45/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi minulla on esillä monta kuvaa perheestänne eksän ajalta. Ketä ne haittaa? Jos miesystävälleni olisi niin huono itsetunto, joutaisi mennä koko ukko. Samoin miesystäväni kotona on perhekuvia, ovat lapsille tärkeitä enkä minä hänen eksäänsä vihaa, ihan hyvin tullaan juhlissa ja muulloinkin juttuun. Kun kaupungilla nähdään saatetaan käydä lasillisella tai kahvilla.[/quote]

Aivan eri asia tulla juhlissa toimeen kuin pitää exän kuvia yöpöydällä. Lapset ei välitä kuvista pskan vertaa. Aivan höpöhöpöä. Ei edelleenkään mene jakeluun miksi pitäisi olla kokoajan esillä. Antaa kuvan ettei ole päästetty irti.[/quote]

Kenellä on exän kuvat koko ajan esillä?[/quote]

Vierailija
46/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuvia kertynyt pilveen kymmenkunta vuotta suoraan kännykältä. Kameraa en juuri enää käytä. Sitä ennen levyillä ja kansioissa.  Tuo pilvi joka tekee aikajanaa on sillä tavalla haasteellisempi, että siinä kaikki on esillä.  Eli jos sitä lähtee yhdessä jonkun ystäväporukankin kanssa selaamaan ja sitten tulee yhtäkkiä mieleen joku kymmenen vuoden takainen asia. Kun sinne hyppää esille tulee kaikki muutkin kuvat. Jotenkin sitä onkin joutunut asennoitumaan, että kuvat vaan on kaikille. En ole ikinä mitään tuhmaa kuvannut, mutta ennen sitä ajatteli, että nämä kuvat on vaan meille itselle.

Vierailija
47/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä samaa asiaa joutunut miettimään. En halua koko historiaa pyyhkiä pois, mutta juuri katsoin kuvia ja siellä oli mukana aika tunteikkaita pusukuviakin. Pitäisiköhän ne poistaa, vieressähän on  "tavallisempi" yhteiskuva samasta tilanteesta?

Vierailija
48/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä samaa asiaa joutunut miettimään. En halua koko historiaa pyyhkiä pois, mutta juuri katsoin kuvia ja siellä oli mukana aika tunteikkaita pusukuviakin. Pitäisiköhän ne poistaa, vieressähän on  "tavallisempi" yhteiskuva samasta tilanteesta?

Jos aiot kuvat näyttää nyksälle, kyllä ne pusukuvat kannattaa poistaa. Ne on hyvä pitää vain sinun omassa muistissasi. Miksi sitä vanhaa rakkautta pitäisi nyksälle korostaa. 

Vierailija
49/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aiot kuvat näyttää nyksälle, kyllä ne pusukuvat kannattaa poistaa. Ne on hyvä pitää vain sinun omassa muistissasi. Miksi sitä vanhaa rakkautta pitäisi nyksälle korostaa. 

No en minä ainakaana mitään kuvia poistaisi, mutta eihän niitä tarvitse näyttää uudelle kumppanille. Miksi menneisyys pitäisi pyyhkiä pois. Mulla on paperikuvat tallella vielä ensi rakkaudestakin. Kaappeja siivotessa kattelin valokuva-albumeita ja muistelin siinä menneitä. 

Vierailija
50/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muutaman kuukauden kiihkoinen juttu ja poistin kaikki kuvat jälkeenpäin, koska en kaivannut mitään muistutuksia siitä. Saisipa vielä mielestäkin pyyhittyä pois.

Vierailija
51/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aika outoa jos säilytellään jotain pusukuvia exästä. Tulee vähän sellainen vaikutelma, että ehkä on jotain haikailua takaisin ja kannattaako alkaa olemaan sellaisen kanssa.

Vierailija
52/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aika outoa jos säilytellään jotain pusukuvia exästä. Tulee vähän sellainen vaikutelma, että ehkä on jotain haikailua takaisin ja kannattaako alkaa olemaan sellaisen kanssa.

Eihän niitä "säilytellä". Kuvat menee automaattisesti kännykästä pilvitiedostoihin niin ettei sieltä edes epäonnistuneita jaksa poistaa. Minulla on hyvin huono käsitys siitä mitä kuvia siellä on. Varmasti on pusukuviain. Kuvia tulee räpsittyä sieltä sun täältä. Sen tiedä, että niitä on PALJON.

Vierailija
53/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, en ole poistanut mitään exän kuvia. Monessa kuvassa on lapsetkin ja ne on muistoja perhe-elämästä kun lapset olivat pieniä. En nyt seinällä mitään kuvia exästä pitäisi mutta siellä ne on muiden valokuvien joukossa. Jos uusi kumppani vaatisi kuvien poistoa niin kumppani lähtisi vaihtoon välittömästi. Jos elettyä elämää pitää sanitoida niin en halua edes tietää mitä muuta sellainen ihminen haluaa kontrolloida elämässäni.

Ei minun elämässä ole mitään puhdasta pöytää miltä aloittaa, eletty elämä on eletty eikä siitä muuksi muutu vaikka menneisyyttä tietysti onkin.

Vierailija
54/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, en ole poistanut mitään exän kuvia. Monessa kuvassa on lapsetkin ja ne on muistoja perhe-elämästä kun lapset olivat pieniä. En nyt seinällä mitään kuvia exästä pitäisi mutta siellä ne on muiden valokuvien joukossa. Jos uusi kumppani vaatisi kuvien poistoa niin kumppani lähtisi vaihtoon välittömästi. Jos elettyä elämää pitää sanitoida niin en halua edes tietää mitä muuta sellainen ihminen haluaa kontrolloida elämässäni.

Ei minun elämässä ole mitään puhdasta pöytää miltä aloittaa, eletty elämä on eletty eikä siitä muuksi muutu vaikka menneisyyttä tietysti onkin.

Lisään vielä että varmaan jotkut seksikuvat tosiaan hävittäisin jos niitä olisi. Itsellä on kuvia vain tavallisesta perhe-elämästä. 

Vierailija
55/56 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä "säilytellä". Kuvat menee automaattisesti kännykästä pilvitiedostoihin niin ettei sieltä edes epäonnistuneita jaksa poistaa. Minulla on hyvin huono käsitys siitä mitä kuvia siellä on. Varmasti on pusukuviain. Kuvia tulee räpsittyä sieltä sun täältä. Sen tiedä, että niitä on PALJON.

Ei sulla ny mikään rajaton kapasiteetti siellä pilvessä voi olla, joten kyllä niitä sieltä joutuu jossain vaiheessa siivoilla kun täyttyy.

Vierailija
56/56 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla ny mikään rajaton kapasiteetti siellä pilvessä voi olla, joten kyllä niitä sieltä joutuu jossain vaiheessa siivoilla kun täyttyy.

Mielestäni kuvien poistaminen kertoo enemmänkin siitä, että eron kanssa ei olla sujut. Kuvia poistamalla menneisyys ei poistu. Minä en poista mitään, esillä toki en pidä. Vanhana mummuna on sitten kiva katsella kuvia ja muistella elettyä elämää. Aika parantaa haavat ja kultaa muistot. Nyt nelikymppisenä opiskeluaikojen draamoilta on jo mennyt terä ja parinkymmenen vuoden takaisten exien ja teini-ihastusten kuvia on jo ihan kiva katsella. En todellakaan haikaile ketään heistä takaisin, olen ihan eri ihminen nyt.