Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 v jäi yksin junalaiturille

Vierailija
04.08.2022 |

Äiti ja toinen lapsi jäi junaan

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008983420.html

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan äiti ei ole täydellinen.

Vierailija
82/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota että ensin meni sanomaan konnarillet. Miksei suoraan soittanut hätäkeskukseen?

Kestäähän siinä aikaa löytää se konnari käsiinsä.

No mutta pääasia että kaikki hyvin.

Kiva että sai ilmaisen taksikyydin, saiskohan muutkin myöhästelijät :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kuulkaa 12 lasta, 2 heistä vielä lastenrattaissa ja kaksia rattaita työntelen yhtäaikaa. Kännykän laitan pois päältä ja keskitän kaiken huomioni lapsiin. Kotona olen pitänyt kotikoulua pienestä pitäen ja opettanut miten matkustaessa toimitaan. Junassa jo hyvissä ajoin laitan kaiken valmiiksi poistumista varten. On paljon reppuja ja kasseja, kun pitää olla ruuat mukana, vaihtovaatteet, sateenvarjot, vaatteet siltä varalta jos keli muuttuu, lasten lääkkeet, harrastuskamat yms. Ja menemme hyvissä ajoin junan oville odottamaan ja yhtäaikaa menemme ulos.

Voi näitä nykypäivän osaamattomia ja vastuuttomia vanhempia. Heille ei saisi lapsia Jumala siunata!

Vierailija
84/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota että ensin meni sanomaan konnarillet. Miksei suoraan soittanut hätäkeskukseen?

No varmaan että saadaan äkkiä juna pysäytettyä.

Vierailija
85/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junaahan ei raiteille pysäytetä ja sill sotkekta koko raideliikennettä.

Vierailija
86/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitähän mä just tarkoitinkin että siihen pysähdytään prikulleen missä ollaan.🙄

Vierailija
87/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että hätäkeskus ehdottaisi etsimään junan henkilökunnan.

Vierailija
88/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se maailma muuttuu. Itsehän matkustin postiautolla kasarilla. Liftasin kyytiin ja lupasin maksuksi laulaa koko matkan.

Olin silloin kuusi vuotias ja matka oli Kotkasta Virolahdelle. Teki mieli lähteä mummolaan päikkäreiden aikaan. Raskaana oleva äiti nukahti, minä en.

Postimies vei perille mummon luo, niin mummo sitten sai soitettua äidille, että olin lähtenyt vähän kyläilemään.

Se matka meni nopiaan yhdessä laulellessa.

Ei liity alkuperäiseen juttuun mitenkään, mutta kuhan kerroin.

Vierailija
89/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö junissa ole kameravalvontaa niin että kuljettaja näkee että kaikki halukkaat ovat poistuneet junasta ennen kuin lukitsee ovet ja jatkaa matkaa? Ihan käsittämätön tilanne että juoksee tavaroiden kanssa oville ja ne menevät nenän edestä kiinni. Noinhan voi käydä myös vaikka vanhemmalle ihmiselle jolla kestää siirtyä ovelta toiselle. 

Vierailija
90/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen liikkunut kolmen alle kouluikäisen kanssa aika paljon, ja kokemusta on esimerkiksi Lontoon metrosta, tosin siellä oli mukana myös perheen toinen aikuinen.

Nykyään lapseni ovat jo isoja, joten tässä on pieni jälkiviisauden maku. Mutta voin sanoa käsi sydämellä, ettei noin olisi päässyt meillä käymään.

Ensinnäkin rattaista on useimmiten reissussa enemmän haittaa kuin hyötyä, itse olen suosinut kantoreppua vauvalle ja rinkkaa itselleni. Näin jää kaksi kättä kahta lasta varten.

Ja toiseksi: ihan yksinkertainen nyrkkisääntö. Lapsi menee aina ensin sisään ja viimeisenä ulos. Jos on vaara, että ovet sulkeutuvat, mamma tunkee oman ahterinsa väliin.

Itse olisin tuossa tilanteessa jäänyt junaan koko porukan kanssa. En olisi varmaankaan saanut ainakaan saman tien taksikyytiä seuraavalta asemalta VR:n piikkiin, eikä minusta olisi tehty lehtijuttua. Mutta kiukkuista asiakaspalautetta olisin antanut.

'

Klassinen 'käsi sydämellä'. 

Ps. vain mulkerot kulkevat rinkka selässä Lontoon tubessa. 

Vierailija
91/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen liikkunut kolmen alle kouluikäisen kanssa aika paljon, ja kokemusta on esimerkiksi Lontoon metrosta, tosin siellä oli mukana myös perheen toinen aikuinen.

Nykyään lapseni ovat jo isoja, joten tässä on pieni jälkiviisauden maku. Mutta voin sanoa käsi sydämellä, ettei noin olisi päässyt meillä käymään.

Ensinnäkin rattaista on useimmiten reissussa enemmän haittaa kuin hyötyä, itse olen suosinut kantoreppua vauvalle ja rinkkaa itselleni. Näin jää kaksi kättä kahta lasta varten.

Ja toiseksi: ihan yksinkertainen nyrkkisääntö. Lapsi menee aina ensin sisään ja viimeisenä ulos. Jos on vaara, että ovet sulkeutuvat, mamma tunkee oman ahterinsa väliin.

Itse olisin tuossa tilanteessa jäänyt junaan koko porukan kanssa. En olisi varmaankaan saanut ainakaan saman tien taksikyytiä seuraavalta asemalta VR:n piikkiin, eikä minusta olisi tehty lehtijuttua. Mutta kiukkuista asiakaspalautetta olisin antanut.

'

Klassinen 'käsi sydämellä'. 

Ps. vain mulkerot kulkevat rinkka selässä Lontoon tubessa. 

Aivan, Lontoohan on oikein kuuluisa siitä ettei siellä käy turisteja! Hölläähän vähän sitä vannettasi.

Vierailija
92/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi vuosia sitten niin, että jäin yksin seisomaan asemalaiturille ja äitini jäi junaan. Hän oli juossut sanomaan konnarille, että lapsi jäi asemalaiturille. Juna pysäytettiin muutamia satoja metrejä asemalaiturin jälkeen. Äitini pudottautui varovasti junasta jyrkälle penkalle ja käveli sieltä luokseni. Kyseessä lähijuna ja PK-seutu.

Vierailija
93/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö junissa ole kameravalvontaa niin että kuljettaja näkee että kaikki halukkaat ovat poistuneet junasta ennen kuin lukitsee ovet ja jatkaa matkaa? Ihan käsittämätön tilanne että juoksee tavaroiden kanssa oville ja ne menevät nenän edestä kiinni. Noinhan voi käydä myös vaikka vanhemmalle ihmiselle jolla kestää siirtyä ovelta toiselle. 

Meillä ainakin pikkuasemalla konkari tulee ulos ja katsoo, että kaikki päässeet ulos ja sisään. Sitten puhelimella ilmoittaa kuljettajalle, että kaikki ok.

Usein tätä seurannut, kun lasta hakenut asemalta

Vierailija
94/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis luetteko te nälvijät ollenkaan uutisia, vai oksennatteko vaan pahaa oloa muiden niskaan hyvin vuoksi?

Tässä rautalankaversio alkuperäisestä uutisesta:

1. Äiti ja lapset ja tavarat odottivat valmiina ovella.

2. Juna pysähtyy, ovi onkin rikki eikä aukea.

3. Koko sirkus lähtee kiireessä siirtymään junavaunun läpi seuraavalle ovelle.

4. Isompi lapsi ehtii ulos, ovi menee kiinni, äiti ja toinen lapsi ja tavarat jäi sisäpuolelle.

Ei puhelimen tuijottelua, ei haahuilua paikalla liian myöhään. Ainoastaan VR:n rikkinäinen ovi ja liian lyhyet pysähtymisajat.

Jos ovi on rikki ja tuommoinen määrä on omaisuutta mukana ja kaksi lasta, niin vain täydellinen pöljäke lähtee siirtymään toiselle ovelle kun pysähdysaikaa on minuutti.

Herrasiunaa käyttäkää aivojanne. Entäpä jos se lapsi olisi juossut raiteille ja juna olisi pyyhältänyt yli? Mikään kustannus ei ole niin iso, että lapseni tuommoiseen vaaraan asettaisin. Olisin jäänyt junaan ja poistunut turvallisesti seuraavalla asemalla.

Tsiisus teidän kanssanne.

Aika pöljiä 5 vuotiaita palstalaisilla, jos junaraiteille menevät ja jäävät junan alle.

Vierailija
95/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 101 lasta. Ei ongelmaa junissa. Hyvin pyyhkii tällä mammalla kun on lapset osannu kasvattaa ettei ne riehu.

Vierailija
96/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kitisee, niin ei olla osattu kasvattaa.

Vierailija
97/97 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vieläkö jotkut haluaa ja tekee lapsia!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi