Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?

Vierailija
03.08.2022 |

Niin siis mitä mieltä olette siitä, että mies ei halua käyttää esimerkiksi kumia? itselleni ei veritulppariskin vuoksi pillerit käy ja nyt olemassa oleva kierukka aiheuttaa kystia munasarjoihin sekä rintoihin. Oli puhetta myös piuhojen poikki pistämisestä, mutta mies ei edes suostu sitä harkitsemaan. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta.

Tuntuu todella kohtuuttomalta, että joudun yksinäni hoitamaan vuosikymmenet tämän ehkäisyn.

Kommentit (757)

Vierailija
41/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ääliö.

Vierailija
42/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tuollaisen miehen kanssa. Vasektomia on niin simppeli ja turvallinen toimenpide miehelle. Jos epäilee haluavansa vielä joskus lapsia, niin siittiöitä voi kai pakastaa - tosin itselleni riittäisi myös tieto tuosta halusta, koska silloin hän mitä ilmeisimmin olisi jossain vaiheessa vaihtamassa minut johonkin lapsia haluavaan.

Jonkin aikaa voisin kokeilla, mitä hän tykkää seksistä ilman yhdyntää (kakkonen ei kuulu siihen), itsehän pärjään ihan hyvin ilman sitä, koska oman orkkuni saan suulla tai sormilla joka tapauksessa. Veikkaan, ettei miehelle kuitenkaan sopisi kovin pitkäaikaiseksi ratkaisuksi, joten laittaisin kiertoon koko miehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP voisi oikein hyvin pohtia kohdun ja munasarjojen poistoa, jos mies ei kerran suostu vasektomiaan.

Kohdun ja munasarjojen poistoa??? Miten tuo liittyy tähän ketjuun? Onko täällä taas jotain teinijonneja linjoilla, jotka luulevat, että sterilisaatiossa poistetaan naiselta kohtu? Ja munasarjat?

Tänne pitäisi kyllä olla jonkinlainen ikäraja tai muu testi ennen kuin päästetään laukomaan mitä sattuu.

Vierailija
44/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti ehkäisisin raskautta pidättäytymällä seksistä. Yleensä aika varma keino välttää raskauksia. 

Vierailija
45/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap naisille on myös kondomeita ja nainen voi myös pistää piuhat poikki, miksi yrität viertittää ehkäisyn vastuun miehille? E-pillereitä lähes jokainen nainen voi ottaa.

Vierailija
46/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oon jo 49-vuotias. Kuumaa ja tulista eikä tarvi miettii ehkäisyä.

Vierailija
47/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankalia miehiä joillain, ei voi epäitsekkääksi kehua...

Ei mun miehellä ole ollut mitään ongelmia kumin käytössä silloin kun se oli järkevin vaihtoehto (tavatessa ja raskauksien välissä lisänä). Erektio-ongelmaisilta ymmärrän toki ja kai miehilläkin voi olla jonkinlaista lateksiallergiaa (onkohan sitten allergisten kumit kovin kalliita?)

Myös keskeytetty yhdyntä on sopinut miehelle. Itse olen kokeillut muutamaa eri hormonaalista ehkäisyä, minipillerit eivät toimineet (tulin raskaaksi), e-pillereistä koin masentuvani ja hormonikapselista aivan jäätävät överimenkat.

Miehelle on tehty vasektomia, mutta kyllä sitä harkittiin monta vuotta. Arveluttaa itseäkin tuo naisten sterilisaatio vaihtoehto eikä miehelle yhtään vähempää. Kaikki tällaiset eivät aina suju niin ideaalisti. Miehelle ei onneksi tullut mitään ongelmia, mutta kyllähän miehen vasektomiassakin on riskinsä. Että sikäli en sheimaisi miestä, joka ei sitä tahdo yhtään enempää kuin naista, joka ei huoli steriä itselleen. Onhan se toki miehelle helpompi, mutta onhan se periaate päättää omasta kehosta sama kummallekin sukupuolelle.

Vierailija
48/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan pillereiden syönnin heti kun mies täyttää 30. Jatko on hänen käsissään; joko menee sterkkaan tai sitten jatketaan kumilla (ja toki pannaan harvoin koska kumi on epävarma enkä halua ottamaan jälkiehkäisyä usein).

Miksi kukaan suostuu ottamaan koko vastuun ehkäisystä omille harteilleen?

Jos mies ei halua ehkäistä, hän haluaa lapsen. Simppeliä.

Vierailija
49/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetan pillereiden syönnin heti kun mies täyttää 30. Jatko on hänen käsissään; joko menee sterkkaan tai sitten jatketaan kumilla (ja toki pannaan harvoin koska kumi on epävarma enkä halua ottamaan jälkiehkäisyä usein).

Siksi, koska vain toinen voi raskautua. Viimekätinen ehkäisijä löytyy siitä osapuolesta.

Vierailija
50/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sanaa:

Anaali

Suihin otto

Tissein väliin

Vierailija
51/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska vain toinen voi raskautua. Viimekätinen ehkäisijä löytyy siitä osapuolesta.

Ei se toinen yksin raskaudu. Kahden kauppaa kaikki tyyni.

Vierailija
52/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo terveyteni uhalla pitänyt kierukkaa yli 10 vuotta ja mielestäni se kertoo jo ihan tarpeeksi minusta ja siitä kuinka paljon olen uhrannut tämän parisuhteen vuoksi.

Suvussani on useampi syöpään kuollut ja pelkään että vuoroni on seuraavaksi, kun munasarjat sekä rinnat ovat täynnä kystia joiden vuoksi käyn säännöllisesti kontrollikäynneillä. Elämässä joutuu joskus tekemään isojakin päätöksiä ja parisuhteessa myönnytyksiä, mutta en nyt ymmärrä miksi sen pitäisi olla minun.

Siis herranjumala. Et voi olla sitä mieltä, että tuo suhde on fyysisen terveytesi uhraamisen arvoinen. Tarpeeksi kertoo jo se, jos mies ei ole VAPAAEHTOISESTI TARJOUTUNUT käyttämään kumia heti sen jälkeen, kun selvisi että kierukka yms. muut ei sulle sovi ja aiheuttaa vakavia haittoja ja epämukavuutta.

Ilmeisesti ukkosi mielestä on ok pakottaa naisensa kärsimään vuositolkulla ku kumin kaa ei tunnu samalta yhyy. Anteeksi, mutta pistää vihaksi minkälaisen itsekkään paskan kanssa olet. Arvosta nyt edes itse itseäsi tarpeeksi ja sano että kierukka lähtee ja siitä eteenpäin se on seksiä kondomin kanssa tai ei seksiä ollenkaan. Mies saa päättää.

Vierailija
53/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Ehkäisy on aina molempien vastuulla. Se ei voi olla vain toisen vastuulla.

B) Seksiä harrastetaan vain silloin, kun molemmat ja haluavat ja se tuntuu molemmista hyvältä.

C) Seksi on kahden (tai joskus useamman) ihmisen välinen tapahtuma, jossa molemmat voivat tehdä kompromisseja, jotta seksi tuntuisi molemmista hyvältä. 

Mikä näin yksinkertaisissa asioissa on vaikea joidenkin ymmärtää?

Vierailija
54/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tapaillut yhtä miestä jo useamman kuukauden. Alkoi tässä välillä kinuta seksiä paljaalla. Että ei kai haittaa, kun ei tule sisään jne. Aloin vihjailla, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. (Oikeasti en todellakaan halua raskaaksi) On muuten kortsu pysynyt päällä hyvin tiukasti sen jälkeen :D

Vierailija
55/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehellä on oikeus nautintoon. Jos mies ei halua käyttää kortsua, niin minusta meidän naisten tulisi kunnioittaa sitä ja käyttää itse pilleriä. N22

Vierailija
56/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tapaillut yhtä miestä jo useamman kuukauden. Alkoi tässä välillä kinuta seksiä paljaalla. Että ei kai haittaa, kun ei tule sisään jne. Aloin vihjailla, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. (Oikeasti en todellakaan halua raskaaksi) On muuten kortsu pysynyt päällä hyvin tiukasti sen jälkeen :D

Mitäköhän tällainenkin sankari ajatteli tapahtuvan jos olisi painanut paljaalla ja olisit raskautunut? Mitä liikkuu ihmisen päässä joka haluaa harrastaa seksiä ilman ehkäisyä muttei halua jälkeläisiä?

Heivaisin noin tyhmän yksilön. Normaalijärkisiä miehiä on maailma pullollaan, miksi tyytyä i mb e si lliin.

Vierailija
57/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehellä on oikeus nautintoon. Jos mies ei halua käyttää kortsua, niin minusta meidän naisten tulisi kunnioittaa sitä ja käyttää itse pilleriä. N22

Siis M54

Vierailija
58/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomin käyttö pilaa tuntuman niin pahasti, että parempi on vain runkata kuin alkaa kumilla säätämään. Jos parisuhteessa nainen vaatii kondomia niin sitten nainen vaihtoon.

Ja vauvanhoito isälle 9 kk:n kuluttua. Kyllä siitä ison perheen saa tuolla toimintamallilla.

Vierailija
59/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan puhua siitä sitten kun miehet saa oikeuksia raskauden keskeytykseen myös.

Vierailija
60/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joutunut kestää kierukan asennuksen mikä oli niin kivuliasta että siitä luovuttiin. Sinne meni 150e. Ja sen jälkeen minipillerit mitkä eivät sovi. Lääkärin aikaa odotellessa. Onneksi mies kuitenkin on ollut kiltti ja tyydyttää mut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi