Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?

Vierailija
03.08.2022 |

Niin siis mitä mieltä olette siitä, että mies ei halua käyttää esimerkiksi kumia? itselleni ei veritulppariskin vuoksi pillerit käy ja nyt olemassa oleva kierukka aiheuttaa kystia munasarjoihin sekä rintoihin. Oli puhetta myös piuhojen poikki pistämisestä, mutta mies ei edes suostu sitä harkitsemaan. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta.

Tuntuu todella kohtuuttomalta, että joudun yksinäni hoitamaan vuosikymmenet tämän ehkäisyn.

Kommentit (757)

Vierailija
1/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ehkäisykeino on, ettei harrasta seksiä

Vierailija
2/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kahden kauppa tämäkin asia ja pitäisi yhdessä sopia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ehkäisykeino on, ettei harrasta seksiä

Ihanko oikeasti? No huh huh ja seuraavaksi varmaan ehdotat nunnaluostaria?

Vierailija
4/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että tämä on sopimusasia, mikäli sinulle ja miehellesi ei löydy yhteistä ehkäisytapaa, joka käy molemmille, vaihtoehdoiksi jää suuseksi (taudeista ei ollut ymmärtääksni pelkoa) tai selibaatti. Suhteet toimivat pitkälti sopimuksen kaltaisesti, mikäli ette löydä millään yhteisymmärrystä ja asia on tärkeä, voi olla aihetta purkaa sopimus.

Vierailija
5/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 15 v., joten lapset on jo tehty tai niitä ei enää haluta. Yksinkertaisin ja turvallisin ratkaisu on silloin miehen sterilointi. Miksi miehesi OIKEASTI ei sitä halua?

Vierailija
6/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi yksistään ei ole luotettava.

Vierailija
7/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenkin tulee ottaa myös ehkäisystä vastuu tai olen valmis häipymään. Hormoneja en tule enää koskaan syömään. Jos kumi ei käy niin vähäiseksi jää vaihtoehdot. Mutta todellisuus on etteivät miehet kestä puoliakaan siitä epämukavuudesta mitä naiset kestävät: hormonit; sivuvaikutukset joista tyypillisiä painonnousu ja haluttomuus, kierrukat, pessaarit, geelit... Olisi miesten vuoro tuoda uusia ehkäisyromppeita pöytään. Niillä onkin sitten mukava pelata hormoni-/sivuvaikutusrulettia! Miesten vuoro nauttia näistä välillä.

Vierailija
8/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta, ettei mies suostu lainkaan hoitamaan noinkin oleellista asiaa omalta osaltaan. Meilläkään mies ei halua sterilisaatioon, koska yksinkertaisesti pelkää sitä niin tolkuttoman paljon, mutta hänelle ei ole mikään ongelma käyttää kumia. Hän myös pitää huolen siitä, että niitä on, koska haluaa vastavuoroisesti huolehtia ehkäisystä, mikä on aiemmin ollut minulla hoidossa. Jos kondomin käyttö olisi ongelma, yrittäisimme löytää yhdessä sopivan ratkaisun.

Enpä tiedä, mitä vastaavassa tilanteessa itse tekisin. Ehkä hakeutuisin sterilisaatioon, vaikka se on naiselle huomattavasti isompi toimenpide, kuin miehelle. Toisaalta se, että mies käytännössä ilmaisee tuollaista välinpitämättömyyttä kumppaninsa hyvinvoinnin ja terveyden suhteen, saattaisi olla minulle tarpeeksi suuri syy miettiä, onko suhteella ylipäätään enää tulevaisuutta.

Vierailija
9/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkään en ole hormoniehkäisyjä syönyt varmaan 7 vuoteen enää, nyt 29v. Kuparikierukkaa en halua edes kokeilla kun olen synnyttämätön ja lisäksi olen lukenut kuinka saattaa aiheuttaa runsaita ja kivuliaita kuukautisia, mitä on jo nyt kuukautisten aikaan, joten ei enempää kiitos. Kumia käytettiin aluksi mutta kyllähän seksi sen kanssa on aika säätämistä sekä myös minun mielestä tuntuu erilaiselta. Nyt meillä "ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä eli mies ei tule sisään paitsi kuukautisten aikana, jos silloin seksiä harrastetaan. Toiminut kaksi vuotta, toivottavasti toimii jatkossakin. Mutta kieltämättä kyllähän nuo ehkäisyasiat vähän ärsyttää, vie nautinnon seksistä aina jollain tapaa.

Vierailija
10/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ehkäsee joka ei halua lapsia.

Vierailija
11/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 15 v., joten lapset on jo tehty tai niitä ei enää haluta. Yksinkertaisin ja turvallisin ratkaisu on silloin miehen sterilointi. Miksi miehesi OIKEASTI ei sitä halua?

Samaa mietin. Kyllä siinä väkisin käy mielessä että mies haluaa vielä lapsia mahdollisesti jonkun muun kanssa tulevaisuudessa.

Ap

Vierailija
12/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on kova paikka jos sukukalleuksia ronkitaan, naisillehan se on arkipäivää. Voitaisiinko puhua jopa tabusta, miehen vehkeisiin ei koske kukaan muu paitsi hän itse ja seksikaverit. Joten ei mihinkään lääkäriin kirveelläkään piuhoja katkaisemaan.

Vierailija
13/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomi yksistään ei ole luotettava.

Mitä sen lisäksi? Jos ei halua elimistöönsä mitään ylimääräistä.

Vierailija
14/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta en ymmärrä, miksi olet noin stnan tyhmän möllin kanssa.

Vierailija
15/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten osalta raskauden ehkäisy on helppoa. Jos haluat lapsia, käytä kumia. Jos et, hanki vasektomia. Mutta niin kauan kun käytät kumia niin valmistaudu lapsiin joka kerta kun harrastat seksiä, koska kondomikaan ei ole 100% suoja.

Vierailija
16/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei seksiä

Vierailija
17/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut vain sellaisesta seksistä, jossa ei ole mukana yhdyntää. Se on varma ehkäisymenetelmä, koska ei ole mitään, mitä pitäisi ehkäistä.

Vierailija
18/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa settiä täällä. Kierukka aiheuttaa mulle helposti tulehduksia, koska tiputteluvuotoa tulee lähes aina. Minipillerit ja niiden keltarauhashormoni aiheuttaa todella pahaa kuivuutta, jopa siihen asti että seksielämä on kirjaimellisesti liian kuivaa. Yhdistelmäehkäisypillerit ei käy koska aurallinen migreeni.

Loogista olisi että mies ehkäisee, varsinkin kun minä olen sanonut, että minulle kelpaisi vielä yksi lapsi, sitten voin laittaa munanjohtimet solmuun.

Mutta ei. Kumit kuulemma ei käy ja vasektomia ei käy.

Ehdotin varmoja päiviä ja pessaaria. Ei kyllä kun ovat liian epävarmoja. Mietin jo, että lopetan kokonaan, olkoon ilman seksiä jos tää tuon tämmöstä. Ei itseänikään oo tehnyt oikeasti mieli seksiä kun kerran kuussa niin ihan sama.

Vierailija
19/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pakotti lopettamaan pillerit. Meidän elämästä tuli paljon tasaisempaa, ei enää tyhjiä riitoja minun aloitteestani. Kumin käyttö ärsyttää molempia mutta sillä mennään kunnes saan hommattua kierukan, jos se siis minulle sopii

Vierailija
20/757 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se raskaaksi vout tulla, ei mies. Siksi se pitäisi olla naisten vastuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi