Sain koronan 5 minuutin kauppareissulta
On todella ärhäkkä tarttumaan tämä nykyvariantti.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Istuin yli viikko sitten kahden selvästi sairaan (yskimistä, niistämistä) ihmisen välissä lentokoneessa. Pidin koko ajan FFP2-maskin naamalla enkä edes juonut mitään (2 tunnin lento). En sairastunut ja tuskin enää mitään oireita tulee.
Oliko niillä vieressä istuvilla maskit myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi esim. sit kirurgit kuolevat siihen, että on muovihiukkasia keuhkoissa. Eiku..
Tiesitkö, että leikkaussalien ilmanvaihto on ihan eri luokkaa kuin vaikka jossain tavanomaisessa rakennuksessa? Myöskään he eivät käytä ns. markettimaskeja, vaan sairaalakäyttöön tarkoitettuja tuotteita.
Meillä töissä, ei sairaala, jaettiin maskeja, joiden pakkauksessa luki non sterile. En usko, että nuo kelpaisi kirurgille.
Ihan samoja maskeja käyttävät kuin esim. ne mitä muualta saa ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuin yli viikko sitten kahden selvästi sairaan (yskimistä, niistämistä) ihmisen välissä lentokoneessa. Pidin koko ajan FFP2-maskin naamalla enkä edes juonut mitään (2 tunnin lento). En sairastunut ja tuskin enää mitään oireita tulee.
Niistäjällä ei ollut, yskijällä oli maski ehkä 30 % ajasta, mutta suurimman osan ajan roikkui toisesta korvasta ja varsinkin silloin kun yski!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tod näk lentokentältä. Sen verran pieni odotustila lennolle oli ja ihmisiä toista sataa siinä. Helposti tarttuu, joo.
Mikset pitänyt FFP2-maskia? Mulla 10 lentoreissua takana ja 0 koronaa ja aina FFP2-maski päällä. Ihan sama, onko muilla ja mitkä on määräykset. Älykkäät ihmiset osaa.
Minulla oli FFP2-maski ja sain koronan nimenomaan lentokoneesta. Edessä istuva naiskaksikko yski koko matkan Italiasta Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tod näk lentokentältä. Sen verran pieni odotustila lennolle oli ja ihmisiä toista sataa siinä. Helposti tarttuu, joo.
Mikset pitänyt FFP2-maskia? Mulla 10 lentoreissua takana ja 0 koronaa ja aina FFP2-maski päällä. Ihan sama, onko muilla ja mitkä on määräykset. Älykkäät ihmiset osaa.
Minulla oli FFP2-maski ja sain koronan nimenomaan lentokoneesta. Edessä istuva naiskaksikko yski koko matkan Italiasta Suomeen.
Joitko ja söitkö? Oliko maski kauan pois kasvoilta?
Minä sain todennäköisesti siksi, kun työkaverilla alkoi oireet torstaina ja tuli maanantaina töihin. Vähän tavallista äreämpi flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi esim. sit kirurgit kuolevat siihen, että on muovihiukkasia keuhkoissa. Eiku..
Tiesitkö, että leikkaussalien ilmanvaihto on ihan eri luokkaa kuin vaikka jossain tavanomaisessa rakennuksessa? Myöskään he eivät käytä ns. markettimaskeja, vaan sairaalakäyttöön tarkoitettuja tuotteita.
Meillä töissä, ei sairaala, jaettiin maskeja, joiden pakkauksessa luki non sterile. En usko, että nuo kelpaisi kirurgille.
Ihan samoja maskeja käyttävät kuin esim. ne mitä muualta saa ostettua.
Eli käyttävät näitä ei steriilejä maskeja? Olen luullut, että leikkaussalissa pitäisi olla steriilit maskit, mutta onko Suomessa sitten huonompi hygienia?
Nää 5 min kauppareissulla sairastuneet on kyllä parhaita. Inttävät vakaasti että tartunta nimenomaan tuli sieltä kaupasta, kun ei ole muualla käynyt. Ja sitten sivulauseessa vahingossa mainitsee jotain "lapsesta" tai "miehestä".
Taivutetaan nyt rautalangasta. Vaikka itse eläisi kuinka eristäytynyttä tai varovaista elämää, niin tartunnan voi saada perheenjäseneltään. Tämä tartuttaja voi säilyä oireettomana, mutta silti itse tartuttaa. Vaikea uskoa että jos perheessä on lapsi tai useampi, etteikö kontakteja kodin ulkopuolella ole. On tarhassa käyntiä, koulussa käyntiä, harrastustapaamisia, kavereiden tapaamista jne. Ja samalla se puolisokin voi käydä töissä, asioilla, sukulaisissa tai harrastuksilla.
Nämä kauppareisulla sairastuneet eivät vain tunnu uskovan todeksi sitä mahdollisuutta, että tartunta on tullut lähipiiristä oireettomalta tartuttajalta. "En ole meidän Jani-Petteriltä saanut tartuntaa tässä parin viime vuoden aikana, niin eihän se nytkään ole mahdollista! Ei ole!"
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa? Korona on suurelle osalle lievä ja suurin osa sen saa ennemmin tai myöhemmin. Enpä muuten ole koskaan kellottanut kauppareissujani, kaikkea sitä kuuleekin.
Nauta!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää hyvät ihmiset sitä ffp2 maskia.
Säästytte kasvoille tulevista pisaroista ja pienhiukkasilta, joista korona tarttuu.
Edelleen voi itsekukin pitää niitä turvavälejä ja pestä ahkerasti ja huolellisesti kätösiään.
Selvähän se, että syksyllä tartunnat taas räjähtää.
Niin kuntosalilla ja kylpylässäkin ffp2 maski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistäjällä ei ollut, yskijällä oli maski ehkä 30 % ajasta, mutta suurimman osan ajan roikkui toisesta korvasta ja varsinkin silloin kun yski!
Oli hyvä, ettet sitten ottanut omaa maskiasi pois. Onneksi 2h lento on lyhyt aika.
varmaa olit ilman maskia. ittees saat syyttää just tommoset puupäät kuormittaa terveyden huoltoo, ei päääse ylipainoset hoitoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää hyvät ihmiset sitä ffp2 maskia.
Säästytte kasvoille tulevista pisaroista ja pienhiukkasilta, joista korona tarttuu.
Edelleen voi itsekukin pitää niitä turvavälejä ja pestä ahkerasti ja huolellisesti kätösiään.
Selvähän se, että syksyllä tartunnat taas räjähtää.
Ei kukaan käytä enää maskia. Saa hullun maineen, jos menee maskissa kauppaan.
Kyllä se hullun maine tulee sillä, että jankkaa täällä tuota samaa pskaa päivästä toiseen. Viisaat käyttää ffp2-maskia (edelleen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli hyvä, ettet sitten ottanut omaa maskiasi pois. Onneksi 2h lento on lyhyt aika.
Niin monta lentoa olen lentänyt tässä koronan aikana, että sen verran fiksu olen:). Kyllä se niin on, että ne jotka itse osaavat itsensä suojata, niin pärjäävät koronankin kanssa.
Junaan tuli vika ja matkustajat joutuivat hyppäämään toiseen junaan, joka oli sitten tupaten täynnä. Pelkkiä seisomapaikkoja oli tarjolla, kuin sillit suolassa.
Itselläni oli maski, juuri kellään muilla ei näkynyt. Sain koronan luultavasti tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Ah koronahullut ovat palanneet kesälomiltaan.
Normaalit ihmiset elävät normaalisti eivätkä taida edes aaveellaa jaksaa tällaisia koronakauhisteluketjuja avata :-)
Et laske siis itseäsi normaaliksi ihmiseksi, vaan koronahulluksi? (Koska avasit ja vieläpä kommentoitkin tähän ketjuun.)
Vierailija kirjoitti:
Junaan tuli vika ja matkustajat joutuivat hyppäämään toiseen junaan, joka oli sitten tupaten täynnä. Pelkkiä seisomapaikkoja oli tarjolla, kuin sillit suolassa.
Itselläni oli maski, juuri kellään muilla ei näkynyt. Sain koronan luultavasti tuolloin.
Millainen maski sulla oli? Kirurgisista ei ole oikein tähän tautiin suojaa.
Onko ripuli ja aivasteleminen vaivana
Vierailija kirjoitti:
Minä sain todennäköisesti siksi, kun työkaverilla alkoi oireet torstaina ja tuli maanantaina töihin. Vähän tavallista äreämpi flunssa.
Olipa vastuullinen työkaveri...
Kyllä mahtaisi, jos olisi ihmisillä älyä sen verran, että kaikki käyttäisivät maskia kaupassa.
Kuinkakohan moni tällä menolla täällä on elossa sitten kun oikeasti tulee sellainen virus, joka todella tappaa.