Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain koronan 5 minuutin kauppareissulta

Vierailija
03.08.2022 |

On todella ärhäkkä tarttumaan tämä nykyvariantti.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskijöitä ja aivastelijoita on ihan järkyttävästi. Luulisi että reilun kahden vuoden jälkeen osattaisiin vähän hillitä. Myös käteen niistäjiä näkee joka päivä.

Vierailija
42/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää hyvät ihmiset sitä ffp2 maskia.

Säästytte kasvoille tulevista pisaroista ja pienhiukkasilta, joista korona tarttuu.

Edelleen voi itsekukin pitää niitä turvavälejä ja pestä ahkerasti ja huolellisesti kätösiään.

Selvähän se, että syksyllä tartunnat taas räjähtää.

Ei kukaan käytä enää maskia. Saa hullun maineen, jos menee maskissa kauppaan.

Onpa ihmisillä huono itsetunto. Jos saa hullun maineen siitä että käyttää maskia kaupassa, niin siitä vaan, ei haittaa minua ainakaan ja käytän maskia kaupassa. Vastuullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin sain toukokuussa koronan 10min kauppareissulla ffp2 maskin kanssa. En ollut käynyt missään pariin viikkoon. Erikoista oli, että lapsella oli pari kuukautta aikaisemmin, mutta silloin ei tarttunut, vaikka ihan normisti eleltiin. Puoliso sairastui sitten muutaman päivän minun jälkeeni. Ihan on tuurista vissiin kiinni.

Oletko varma, ettei tullut esim. käsien kautta? FFP2-maski suojaa jopa koronaosastoilla olevia työntekijöitä todella hyvin.

Eikö ne käytä koronapotilaiden kanssa Ffp3? Minäkin tiedän yhden, joka sai koronan ffp2 läpi. Kolmen päivän altistus hoitolaitoksessa, jossa ei testattu ajoissa oireilevia. Nyt hänellä onkin sitten longcovid.

Käyttävät kumpaakin sekä FFP2 että 3.

Vierailija
44/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästytte kasvoille tulevista pisaroista ja pienhiukkasilta, joista korona tarttuu.

Edelleen voi itsekukin pitää niitä turvavälejä ja pestä ahkerasti ja huolellisesti kätösiään.

Mulla aivan se ja sama, mitä idiootit ihmiset (eli 99 % maskittomista) ajattelee. Tässä toimii Darwinin laki eli ne, jotka suojaavat itsensä, säilyvät loppujen lopuksi hengissä.

Niin. Ketkä säilyy ketkä ei. Ei kukaan ole suojassa. Maskeista tulee muovihiukkasia keuhkoihin, ja aivovaurio hapen puutteesta, piikeistä tulee piikkihaittoja ja immuniteetin tuho. Koronasta taas long covid ja pahimmillaan kuolema.

Jännästi esim. sit kirurgit kuolevat siihen, että on muovihiukkasia keuhkoissa. Eiku..

Vierailija
45/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan karmea tauti, kannattaa vältellä viimeiseen asti hinnalla millä hyvänsä. Itsekin melkein huomasin olevani kipeä yhden päivän ajan tai saattaa olla että olin vain väsynyt.

Vierailija
46/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röhijä kirjoitti:

Yskijöitä ja aivastelijoita on ihan järkyttävästi. Luulisi että reilun kahden vuoden jälkeen osattaisiin vähän hillitä. Myös käteen niistäjiä näkee joka päivä.

Tuntuu tosiaan, että nyt oikein olan takaa yskitään ja aivastelaan, koska "Nyt saa yskiä, koronaa ei ole eikä siitä tartte välittää, vaikka olisikin". Niin kuvottava koko ihmiskunta.

Vierailija
47/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin sain toukokuussa koronan 10min kauppareissulla ffp2 maskin kanssa. En ollut käynyt missään pariin viikkoon. Erikoista oli, että lapsella oli pari kuukautta aikaisemmin, mutta silloin ei tarttunut, vaikka ihan normisti eleltiin. Puoliso sairastui sitten muutaman päivän minun jälkeeni. Ihan on tuurista vissiin kiinni.

No johan nyt! ff2-maskikaan ei suojellut! Vai olitko huolimaton maskia poistaessasi/käsitellessäsi? Otatko maskin pois heti, kun olet ulkona kaupasta vai vasta kotona?

Vierailija
48/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla aivan se ja sama, mitä idiootit ihmiset (eli 99 % maskittomista) ajattelee. Tässä toimii Darwinin laki eli ne, jotka suojaavat itsensä, säilyvät loppujen lopuksi hengissä.

Niin. Ketkä säilyy ketkä ei. Ei kukaan ole suojassa. Maskeista tulee muovihiukkasia keuhkoihin, ja aivovaurio hapen puutteesta, piikeistä tulee piikkihaittoja ja immuniteetin tuho. Koronasta taas long covid ja pahimmillaan kuolema.

Jännästi esim. sit kirurgit kuolevat siihen, että on muovihiukkasia keuhkoissa. Eiku..

Onko heidän maskit jotain mitälie made in kiina kamaa?!

Vierailija
49/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihmisillä huono itsetunto. Jos saa hullun maineen siitä että käyttää maskia kaupassa, niin siitä vaan, ei haittaa minua ainakaan ja käytän maskia kaupassa. Vastuullisesti.

No mitäs jos työnantajasi kuulee tuosta ja saat potkut sen takia?

?????

Vierailija
50/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kun AP:lla, korona tuli joko bussista (lyhyt matka, n. 10min) mitä heiman epäilen siksi, että bussissa oli lisäkseni vain 3 matkustajaa ja kaikki istuimme eri puolilla.

Ruokakaupassa olen käynyt ilman maskia, mutta pitänyt turvaväliä.

Kolmas vaihtoehto on kotitalon hissi, lähes aina käytän rappusia, mutta isojen ruokakassien kanssa käytän hissiä.

Etätyötä teen ja muita 'kontakteja' ei ole ihmisiin ollut.

Turvaväli ei paljoa auta, koska korona jää ilmaan leijumaan. Taisi olla sitä "laumasuojan" luomista eli ihmisten tartuttamista se että siitä puhuivat. Enempi tietenkin virusta lähellä puhuvalta tulee mutta se aika tehokkaasti leviää tiloissa joissa ei erityisen tehokasta ilmanvaihtoa ole.

Jos tahtoo välttää ilman hengityssuojainta, parempi ettei puoleen vuorokauteen ole samoissa tiloissa käynyt ketään.

Hissi hyvin mahdollinen, niitäkin on joissa ilmanvaihto toimii mutta suuressa osassa ei. Pieneen tilaan jää virusta leijumaan enempi.

Rappusissa sitten tulee ihmisiä vastaan, riippuen tietysti talosta.

Mikäli virus jo kertaalleen ollut, kannattaa välttää toista tartuntaa koska sairastettu tauti on heikentänyt immuunipuolustusta ja toinen kerta voi olla paljonkin vakavampi.

Vierailija
51/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä sain, mutta paska tauti on.

4. päivä menossa.

Vierailija
52/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nopeasti tartunnastateille on tullut oireet?

Olen nyt koko kesän elänyt huolettomasti kahden vuoden jälkeen, käynyt festareilla ym. väentungoksissa. Hotellien aamupaloilla ihmiset yskii ja niistää, selvästi kipeitä. Ihmettelen, ettei ole tarttunut, toki hyvä niin.

Nykyään tuntuu olevan päällä "Nyt saa yskiä" -kampanja. Ällöttäviä kyllä 99 % ihmisistä.

Monelle jää flunssan jälkeen päälle ikään kuin astmatyyppinen ärsytysyskä, joka voi kestää monta viikkoa. Ei siihen saa sairauslomaa, jos ei ole enää flunssassa.

Vierailija
53/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan nyt! ff2-maskikaan ei suojellut! Vai olitko huolimaton maskia poistaessasi/käsitellessäsi? Otatko maskin pois heti, kun olet ulkona kaupasta vai vasta kotona?

Melkein epäilisin, että lapsellasi oli korona uudestaan oireettomana ja saitte sitten sitä kautta tartunnan.

Vierailija
54/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kun AP:lla, korona tuli joko bussista (lyhyt matka, n. 10min) mitä heiman epäilen siksi, että bussissa oli lisäkseni vain 3 matkustajaa ja kaikki istuimme eri puolilla.

Ruokakaupassa olen käynyt ilman maskia, mutta pitänyt turvaväliä.

Kolmas vaihtoehto on kotitalon hissi, lähes aina käytän rappusia, mutta isojen ruokakassien kanssa käytän hissiä.

Etätyötä teen ja muita 'kontakteja' ei ole ihmisiin ollut.

Turvaväli ei paljoa auta, koska korona jää ilmaan leijumaan. Taisi olla sitä "laumasuojan" luomista eli ihmisten tartuttamista se että siitä puhuivat. Enempi tietenkin virusta lähellä puhuvalta tulee mutta se aika tehokkaasti leviää tiloissa joissa ei erityisen tehokasta ilmanvaihtoa ole.

Jos tahtoo välttää ilman hengityssuojainta, parempi ettei puoleen vuorokauteen ole samoissa tiloissa käynyt ketään.

Hissi hyvin mahdollinen, niitäkin on joissa ilmanvaihto toimii mutta suuressa osassa ei. Pieneen tilaan jää virusta leijumaan enempi.

Rappusissa sitten tulee ihmisiä vastaan, riippuen tietysti talosta.

Mikäli virus jo kertaalleen ollut, kannattaa välttää toista tartuntaa koska sairastettu tauti on heikentänyt immuunipuolustusta ja toinen kerta voi olla paljonkin vakavampi.

Jaa, eikös ennemminkin terveydenhuollon sivuilla sanota, että sairastettu tauti vastaa yhtä rokotusta.

Vierailija
55/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sen verta tarttuvampi nykyinen valtavariantti että kannattaa käyttää kolmosia. Ja asetella niin ettei ilmaa pääse ohi, eri maskit sopivat eri ihmisille, syytä koittaa eri merkkiä.

Vierailija
56/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin yli viikko sitten kahden selvästi sairaan (yskimistä, niistämistä) ihmisen välissä lentokoneessa. Pidin koko ajan FFP2-maskin naamalla enkä edes juonut mitään (2 tunnin lento). En sairastunut ja tuskin enää mitään oireita tulee.

Vierailija
57/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehkä tartutin eilen jonkun. Kävin kaupassa, enkä käytä enää maskia. Viime yönä sairastuin. Aamulla testi heti positiivinen. Minkä tälle mahtaa, kun oireettomalta tarttuu.

Vierailija
58/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ffp2 tai ffp3 maskin käyttäjät eivät aseta maskia kunnollaa paikalleen. Maskia tulee muokata tiiviisti kasvoihin, niin että ei tule " ohivuotoja". Paljon näkee näiden maskien kanssa kulkevat, jotka selvästi eivät ole ymmärtäneet tätä.

Vierailija
59/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että leikkaussalien ilmanvaihto on ihan eri luokkaa kuin vaikka jossain tavanomaisessa rakennuksessa? Myöskään he eivät käytä ns. markettimaskeja, vaan sairaalakäyttöön tarkoitettuja tuotteita.

Meillä töissä, ei sairaala, jaettiin maskeja, joiden pakkauksessa luki non sterile. En usko, että nuo kelpaisi kirurgille.

Vierailija
60/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain myös koronan melkein tyhjästä. Ja ei ollut mikään "pikkuflunssa", vaan olin ihan jäätävän sairas. Oksensin, ripuloin, kuumetta 38,5 ja välillä 39, hillitön väsymys, suorastaan voimattomuus. Nyt kun olen ollut muutaman viikon terve, niin nyt näyttää tukkakin lähtevän tukkoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi