Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain koronan 5 minuutin kauppareissulta

Vierailija
03.08.2022 |

On todella ärhäkkä tarttumaan tämä nykyvariantti.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ehkä tartutin eilen jonkun. Kävin kaupassa, enkä käytä enää maskia. Viime yönä sairastuin. Aamulla testi heti positiivinen. Minkä tälle mahtaa, kun oireettomalta tarttuu.

Kyllä mahtaisi, jos olisi ihmisillä älyä sen verran, että kaikki käyttäisivät maskia kaupassa.

Kuinkakohan moni tällä menolla täällä on elossa sitten kun oikeasti tulee sellainen virus, joka todella tappaa.

Millä "tällä menolla", eihän maskeja ole ennenkään käytetty.

Ja kuinka monta oikeasti tappavaa tautia on ollut?

Jos tänne tulisi ilmateitse leviävä ebolan tapainen virus ja ihmisillä olisi tämä sama asenne maskeja kohtaan, niin eipä täällä kovin montaa olisi silloin enää elossa. Darwinin laki.

No eipä kovin montaa, ebolan tapaisia ilmateitse leviäviä ei ensimmäistäkään.

Koronan taas kaikki tietää useimmille vaarattomaksi, joten miksi käyttää maskejakaan.

Ei nyt taida mennä sun kaaliin. Luuletko, että nämä virukset jää tähän? Luuletko, ettei pahempaa vielä ole joskus tulossa? En kyllä yhtään ihmettele, miksei koronastakaan päästä eroon, kun ihmisten äly on mitä on.

Harmi kun se 2000-luvun alun SARS ei ottanut kunnolla tuulta allensa. Oltaisiin jo silloin päästy eroon monesta maskin vastustajasta.

Vierailija
102/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pisara montaa sekuntia sinne nenään leijaile

Meille on siis valehdeltu, aikanaan ministerit sanoi että tartunta vaatii 15min kontaktin samassa tilassa sairastuneen kanssa.

Niinpä, se oli nimenomaan aikoinaan se. Jos et ole vielä tajunnut, niin virus on muuntautunut aika monta kertaa sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kun AP:lla, korona tuli joko bussista (lyhyt matka, n. 10min) mitä heiman epäilen siksi, että bussissa oli lisäkseni vain 3 matkustajaa ja kaikki istuimme eri puolilla.

Ruokakaupassa olen käynyt ilman maskia, mutta pitänyt turvaväliä.

Kolmas vaihtoehto on kotitalon hissi, lähes aina käytän rappusia, mutta isojen ruokakassien kanssa käytän hissiä.

Etätyötä teen ja muita 'kontakteja' ei ole ihmisiin ollut.

Turvaväli ei paljoa auta, koska korona jää ilmaan leijumaan. Taisi olla sitä "laumasuojan" luomista eli ihmisten tartuttamista se että siitä puhuivat. Enempi tietenkin virusta lähellä puhuvalta tulee mutta se aika tehokkaasti leviää tiloissa joissa ei erityisen tehokasta ilmanvaihtoa ole.

Jos tahtoo välttää ilman hengityssuojainta, parempi ettei puoleen vuorokauteen ole samoissa tiloissa käynyt ketään.

Hissi hyvin mahdollinen, niitäkin on joissa ilmanvaihto toimii mutta suuressa osassa ei. Pieneen tilaan jää virusta leijumaan enempi.

Rappusissa sitten tulee ihmisiä vastaan, riippuen tietysti talosta.

Mikäli virus jo kertaalleen ollut, kannattaa välttää toista tartuntaa koska sairastettu tauti on heikentänyt immuunipuolustusta ja toinen kerta voi olla paljonkin vakavampi.

Minulla on ollut korona kaksi kertaa ja toinen kerta oli helpompi eikä siitä jäänyt jälkioireita kuten ekasta koronasta. Ikään kuin olisi "korjannut" niitä oireita mitä ekasta koronasta jäi.

Vierailija
104/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella voi olla isompiakin huolenaiheita tällä hetkellä kuin korona. Itseeni ainakin vaikuttaa tämä maailman tilanne sen verran, ettei jaksa korona paljon kiinnostaa. Kaapissa on edelleen iso läjä ffp2-maskeja niiltä ajoilta kun korona oli suurin ahdistuksen aihe. Mutta ei mahdu aivoihin kuin yksi iso huoli kerrallaan.

Vierailija
105/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella voi olla isompiakin huolenaiheita tällä hetkellä kuin korona. Itseeni ainakin vaikuttaa tämä maailman tilanne sen verran, ettei jaksa korona paljon kiinnostaa. Kaapissa on edelleen iso läjä ffp2-maskeja niiltä ajoilta kun korona oli suurin ahdistuksen aihe. Mutta ei mahdu aivoihin kuin yksi iso huoli kerrallaan.

Huomaa kyllä, että teitä yksinkertaisia ihmisiä on todella paljon.

Vierailija
106/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ikävä kyllä niin että maailman tilanne ei sulje Koronatilannetta pois. Eläämme nyt sellaisessa ajassa missä on runsaasti isoja huolija.

Itse ajattelen niin että jos kaikki yrittäisivät edes vähänkään hillitä Koronatilannetta niin olisi vähän helpompaa. Maailman tilanteelle emme mahda mitään mutta Koronatilanteeseen voisimme kaikki vaikuttaa vastuullisella toiminnalla: maskit, käsihygienia, etäisyydet ei pärskitä ihmisten ilmoilla ihan miten sattuu y.m.

Vierailija
107/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä voi tulla sesonki. Siihen hoitajien työtaistelu. Kun neljän kierros alkaa sen jälleen menoa. Niin oo ollut aiemminkin.

Vierailija
108/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milloin ne maskit sitten jätetään pois? Ei kai niitä voi iäti käyttää. Tämä ei mene pois, ja se tulee kaikille jossain kohtaa. Niin se vaan on.

Vierailija
109/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pisara montaa sekuntia sinne nenään leijaile

Meille on siis valehdeltu, aikanaan ministerit sanoi että tartunta vaatii 15min kontaktin samassa tilassa sairastuneen kanssa.

Alkuperäinen covid-19 tarvitsi noin 200 viruspartikkelia ihmisen kroppaan jotta sai aikaan taudin, eli kunnon taistelut immuniteetin kanssa. Kun esim. norolle saattaa riittää jopa alle 10 viruspartikkelia kroppaan ja siitä ripeästi suolistoon ja avot! paska ja oksu lentää!

Mutta, koska virukset muuntuvat koko ajan, ei jäänyt covid-19:kaan laakereilla lepäämään vaan muunnos muunnokselta muuntui tarttuvammaksi, ja mitä mahtaa nykyään olla se viruspartikkelimäärä joka saa jo tautia aikaan? Jos alkuperäinen olisi ollut yhtä tarttuva kuin tämä nyt vallalla oleva, olisi tauti käynyt läpi meidät kaikki jo moneen kertaan ja kuolleiden määrät olisi ihan eri.

Vierailija
110/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ffp2 tai ffp3 maskin käyttäjät eivät aseta maskia kunnollaa paikalleen. Maskia tulee muokata tiiviisti kasvoihin, niin että ei tule " ohivuotoja". Paljon näkee näiden maskien kanssa kulkevat, jotka selvästi eivät ole ymmärtäneet tätä.

Jep, sitä nenäkaarta ei taivuteta oman nenän muotoon vaan jätetään suoraksi.

Mä olen pitänyt tiiviitä ffp2-maskeja maaliskuusta 2020 enkä ole vielä sairastunut.

Vierailija
111/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun nauraa kaikille niille, monille tässäkin ketjussa vastanneille, jotka ovat saaneet koronan mm. siitä FFP2-maskin käytöstä huolimatta. Vaikka jotkut ovat käyttäneet sitä jo yli 2 vuotta.

Kysynpä vaan, oliko sen arvoista? Oliko sen arvoista pelätä ja uhrata elämää kaikkinensa pelolle ja varovaisuudelle, kun sitten kuitenkin kävi niin, että saitte juuri sen, mitä pelkäsitte ja yrititte vältellä? :D

Vierailija
112/150 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ffp2 tai ffp3 maskin käyttäjät eivät aseta maskia kunnollaa paikalleen. Maskia tulee muokata tiiviisti kasvoihin, niin että ei tule " ohivuotoja". Paljon näkee näiden maskien kanssa kulkevat, jotka selvästi eivät ole ymmärtäneet tätä.

Jep, sitä nenäkaarta ei taivuteta oman nenän muotoon vaan jätetään suoraksi.

Mä olen pitänyt tiiviitä ffp2-maskeja maaliskuusta 2020 enkä ole vielä sairastunut.

En ole pitänyt ffp2-maskia koskaan enkä kirurgisiakaan enää kuukausiin, enkä ole vielä sairastunut. En, vaikka olen ollut väenpaljouksissa, jossa on ollut köhiviä ihmisiä.

Vierailija
113/150 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää, että korona tarttui juuri siellä 5 min kauppareissulla?  kai sitä nyt ihminen muuallakin ihmisten ilmoilla liikkuu.

Olen eri mutta mä en käy muualla kuin 2krt viikossa kaupassa.

Vierailija
114/150 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kun nauraa kaikille niille, monille tässäkin ketjussa vastanneille, jotka ovat saaneet koronan mm. siitä FFP2-maskin käytöstä huolimatta. Vaikka jotkut ovat käyttäneet sitä jo yli 2 vuotta.

Kysynpä vaan, oliko sen arvoista? Oliko sen arvoista pelätä ja uhrata elämää kaikkinensa pelolle ja varovaisuudelle, kun sitten kuitenkin kävi niin, että saitte juuri sen, mitä pelkäsitte ja yrititte vältellä? :D

Miten maskin käyttö _uhraa_ mitään? 😳 Minä pidän siitä ihan muutenkin, pysyy kaikki pöpöt loitolla. En todellakaan pelkää mitään, mutta en myöskään tykkää sairastaa 🤷🏻 Maskin käyttö ei todellakaan olen minulle mikään ongelma, vaikka joutuisin käyttämään sitä kotini ulkopuolella koko loppu elämäni.

Vierailija
115/150 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ehkä tartutin eilen jonkun. Kävin kaupassa, enkä käytä enää maskia. Viime yönä sairastuin. Aamulla testi heti positiivinen. Minkä tälle mahtaa, kun oireettomalta tarttuu.

Kyllä mahtaisi, jos olisi ihmisillä älyä sen verran, että kaikki käyttäisivät maskia kaupassa.

Kuinkakohan moni tällä menolla täällä on elossa sitten kun oikeasti tulee sellainen virus, joka todella tappaa.

Millä "tällä menolla", eihän maskeja ole ennenkään käytetty.

Ja kuinka monta oikeasti tappavaa tautia on ollut?

Jos tänne tulisi ilmateitse leviävä ebolan tapainen virus ja ihmisillä olisi tämä sama asenne maskeja kohtaan, niin eipä täällä kovin montaa olisi silloin enää elossa. Darwinin laki.

No eipä kovin montaa, ebolan tapaisia ilmateitse leviäviä ei ensimmäistäkään.

Koronan taas kaikki tietää useimmille vaarattomaksi, joten miksi käyttää maskejakaan.

Ei nyt taida mennä sun kaaliin. Luuletko, että nämä virukset jää tähän? Luuletko, ettei pahempaa vielä ole joskus tulossa? En kyllä yhtään ihmettele, miksei koronastakaan päästä eroon, kun ihmisten äly on mitä on.

Varmasti onkin, mutta älykäs ihminen ymmärtää ettei flunssan takia tarvitse käyttää maskia vain siksi, että 10v kuluttua voi tulla vaarallinen kulkutauti.

Vierailija
116/150 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No milloin ne maskit sitten jätetään pois? Ei kai niitä voi iäti käyttää. Tämä ei mene pois, ja se tulee kaikille jossain kohtaa. Niin se vaan on.

Ne jätettiin pois jo keväällä(?) kun maskisuositukset purettiin. Ei niitä normaalit terveet ihmiset enää käytä.

Vierailija
117/150 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten maskin käyttö _uhraa_ mitään? 😳 Minä pidän siitä ihan muutenkin, pysyy kaikki pöpöt loitolla. En todellakaan pelkää mitään, mutta en myöskään tykkää sairastaa 🤷🏻 Maskin käyttö ei todellakaan olen minulle mikään ongelma, vaikka joutuisin käyttämään sitä kotini ulkopuolella koko loppu elämäni.

Pitäisi laittaa nuo maskihysteerikot vähäksi ajaksi Aasiaan asumaan, jossa maskit ovat osa normaalia ollut iät ja ajat.

Vierailija
118/150 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sairastin kesäkuussa

Mutta en saanut sitä työreissulta vaan naapurista ja meni just joku pari minuuttia

Ei paha tauti ja nyt on sairastettu pois sitten

Vierailija
119/150 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, sitten varmaan ymmärrät ettei viruksen pakoilu ole kovin järkevää.

Vierailija
120/150 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia käyttäköön neriskiryhmäläiset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä