Sain koronan 5 minuutin kauppareissulta
On todella ärhäkkä tarttumaan tämä nykyvariantti.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin sain toukokuussa koronan 10min kauppareissulla ffp2 maskin kanssa. En ollut käynyt missään pariin viikkoon. Erikoista oli, että lapsella oli pari kuukautta aikaisemmin, mutta silloin ei tarttunut, vaikka ihan normisti eleltiin. Puoliso sairastui sitten muutaman päivän minun jälkeeni. Ihan on tuurista vissiin kiinni.
Oletko varma, ettei tullut esim. käsien kautta? FFP2-maski suojaa jopa koronaosastoilla olevia työntekijöitä todella hyvin.
Se on itseasiassa todennäköisintä. Itse sain jonkun pöpön heti kun unohdin yhtenä päivänä pestä kädet kauppareissun jälkeen. Enkä käytä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää hyvät ihmiset sitä ffp2 maskia.
Säästytte kasvoille tulevista pisaroista ja pienhiukkasilta, joista korona tarttuu.
Edelleen voi itsekukin pitää niitä turvavälejä ja pestä ahkerasti ja huolellisesti kätösiään.
Selvähän se, että syksyllä tartunnat taas räjähtää.
Ei kukaan käytä enää maskia. Saa hullun maineen, jos menee maskissa kauppaan.
Yllättävän paljon näkyi kaupassa , luulin että olisin ainoa .
Peskää ne kätenne ihan ensimmäisenä kun astutte ovesta sisään? 🤔 Kassit maahan ja kengät jalasta. Suoraan pesulle.
Tällä ohjeella suurimmat vatsataudit ja muutkin pysynyt poissa.
Kolme rokotetta ja influenssa rokotus.
Maski kaupassa ja ostoskeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa? Korona on suurelle osalle lievä ja suurin osa sen saa ennemmin tai myöhemmin. Enpä muuten ole koskaan kellottanut kauppareissujani, kaikkea sitä kuuleekin.
Mun puolesta voit hankkia koronan niin monta kertaa kuin haluat. Tauti vaikuttaa aivoihin, sydämeen jne. ja koronan jälkeen on esim. aivoinfarktin ja sydänkohtauksen saamisen riski korkeammalla, saati sitten kun näitä variantteja kerää "korona on ohi" -mentaliteetilla koko sarjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin sain toukokuussa koronan 10min kauppareissulla ffp2 maskin kanssa. En ollut käynyt missään pariin viikkoon. Erikoista oli, että lapsella oli pari kuukautta aikaisemmin, mutta silloin ei tarttunut, vaikka ihan normisti eleltiin. Puoliso sairastui sitten muutaman päivän minun jälkeeni. Ihan on tuurista vissiin kiinni.
Oletko varma, ettei tullut esim. käsien kautta? FFP2-maski suojaa jopa koronaosastoilla olevia työntekijöitä todella hyvin.
Eikö ne käytä koronapotilaiden kanssa Ffp3? Minäkin tiedän yhden, joka sai koronan ffp2 läpi. Kolmen päivän altistus hoitolaitoksessa, jossa ei testattu ajoissa oireilevia. Nyt hänellä onkin sitten longcovid.
Mua ärsyttää yskijöiden lisäksi lähelle tuppautuvat ihmiset. En käytä enää maskia, mutta väliä olisi hyvä olla muihin ihmisiin.
ffp2-maskien ongelma on, että happi alkaa loppua pian. Varsinkin jos pitää olla sisätiloissa vähän pidempään.
1,5-5 vrk alkoi oireet. Useampi sairastui sukulaisen juhlissa, kun tartuttaja oli oireeton vielä siinä vaiheessa. Seuraavana aamunaolikin sitten kuumeessaja heti testiin vahva plus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi tietää, että korona tarttui juuri siellä 5 min kauppareissulla? kai sitä nyt ihminen muuallakin ihmisten ilmoilla liikkuu.
En ollut liikkunut, mökillä olin vain erakkona miltei 2 viikkoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
ffp2-maskien ongelma on, että happi alkaa loppua pian. Varsinkin jos pitää olla sisätiloissa vähän pidempään.
Tai puhua vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli kerran influenssa ja lapsilta kerran vuoteen joku vatsatauti 🙄
Ai niin ja mun aikaan sairastettiin vesirokkokin ihan valittamatta.
En jaksa teitä ihme hysteerikkoja.
Jaksoit tulla kuitenkin koronaketjuun kitisemään.
Oikeasti sait sen ulkoa vesisateesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa teitä ihme hysteerikkoja.Jaksoit tulla kuitenkin koronaketjuun kitisemään.
Sen jaksavat kyllä aina. Kun pääsee asian vierestä kommentoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Primassa myydään niitä ohuempia FFP2-maskeja. Itse pystyn pitämään paksuakin tosi hyvin. Toimii, kun ei puhu liikaa eikä samalla "urheile". Esim. lentokoneessa ihan ehdoton.
Miksi joku viikkoja yksin lapissa samoillut yhtäkkiä sairastuu influenssaan?
Porotko siellä yskiskeli?
Minulla sama kun AP:lla, korona tuli joko bussista (lyhyt matka, n. 10min) mitä heiman epäilen siksi, että bussissa oli lisäkseni vain 3 matkustajaa ja kaikki istuimme eri puolilla.
Ruokakaupassa olen käynyt ilman maskia, mutta pitänyt turvaväliä.
Kolmas vaihtoehto on kotitalon hissi, lähes aina käytän rappusia, mutta isojen ruokakassien kanssa käytän hissiä.
Etätyötä teen ja muita 'kontakteja' ei ole ihmisiin ollut.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa teitä ihme hysteerikkoja.
Saitko influenssan kesällä ja mahdollisesti monta kertaa vuoden sisään? Oliko siinä samat mahdolliset jälkioireet eli sydän- ja aivoinfarktit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tod näk lentokentältä. Sen verran pieni odotustila lennolle oli ja ihmisiä toista sataa siinä. Helposti tarttuu, joo.
Mikset pitänyt FFP2-maskia? Mulla 10 lentoreissua takana ja 0 koronaa ja aina FFP2-maski päällä. Ihan sama, onko muilla ja mitkä on määräykset. Älykkäät ihmiset osaa.
Mulla on aina FFP2-maski, sekä olen rokotettu mutta sain koronan.
- eri.
Minusta FFP2 maskin läpi on jopa helpompi hengittää kun ei ole niin kiinni kasvoissa. Joskin maskin käyttö ei missään kohtaa ole tuntunut ikävältä, en edes huomaa sitä. Useasti unohtunut kasvoille kun kävellyt esim. kaupasta kotiin. Mutta ymmärrän toiki, että 8h/päivä raskaassa fyysisessä työssä tmv. varmasti alkaisi jo tuntua!
Ei se tänne tule.