Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?

Vierailija
03.08.2022 |

Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.

Kommentit (1338)

Vierailija
161/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä hiusjuttua on todella vaikea selittää mutta sen ymmärtää sellainen jolla on lasimaiset hankalat hiukset. Niiden hiusten ongelma on vielä itselläni sellainen että ainoastaan pesemällä ne niin saa ne jotenkin. Yön aikana painuvat miten haluavat ja aamulla niitä ei taltuta kuin niiden kasteleminen. 

Vaikka ne olisivat lyhemmät niin se sama ongelma on edessä koska hiuslaadusta on kyse. Ei niiden pituudesta.

Tiedän että kuulostaa tekosyyltä mutta sitä se ei todellakaan ole.

Edelleen pelkkiä tekosyitä. Sinulla on ilmeisesti väärä hiusmalli sinun hiuslaadullesi. Joko leikkaat ne lyhyeksi tai sitten kasvatat ne riittävän pitkiksi, jotta voit pitää niitä kiinni. Vai onko todellakin niin, että et pysty ratkaisemaan asiaa noin 9 kuukauden ajaksi, jolloin henkilökohtaista venymistä ja joustavuutta tarvittaisiin?

Eiköhän nyt vaan sovita niin, että käydään porukalla aina pitkähiuksisten kimppuun tuolla kaupungilla ja muualla, kun jossain sellaisia kohtaamme, koska selkeästikään heillä ei ole halukuutta antaa omaa panostaan yhteisen hyvän eteen luopumalla naurettavista pitkistä, kauniista hiuksistaan. Eli sakset mukaan laukkuun kauppareissulle ja letti poikki, jos jossain näette jonkun sellaisen itsekkään typeryksen, joka näinä aikoina kehtaa vielä pitää hiuksensa pitkinä.

Toivottavasti et hyökkää minun kimppuuni, sillä minulla on kyllä ollut älyä hoitaa hiusteni pesu 5 min per päivä keskimääräisellä vedenkäytöllä.

Surkuhupaisaa, ettet halua ymmärtää mistä tässä ketjussa on edes kyse.

Voi kyllä minä ymmärrän aivan täysin, mistä tässä ketjussa on kyse. Tässä on taas kerran öyhöttäjien kokoontumisajot meneillään. Joku puhui aiemmin massapsykossista ja siltähän tämä nyt tosiaan alkaa vaikuttamaan. Minä kyllä käytän edelleen sen 8 minuuttia veden juoksuttamiseen suihkussa, vaikka sanoisit mitä. Et millään tavalla tai kommentilla pysty vakuuttamaan minua (tai ketään muutakaan täysjärkistä) siitä "ylimääräiset" 3 minuuttia tekee minusta huonon ja itsekeskeisen ihmisen. Mahtaa olla turhauttavaa rummuttaa tyhjänpäiväisyyksien puolesta.

Vierailija
162/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen tukan lavuaarissa ja sitten hoitoaine+ turbaani ja odottelen puoli tuntia että vaikuttaa. Sillä aikaa sheivaan sääret ja kainalot, ehkä kasvoilla puhdistava naamio. Sitten vasta suihkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut aikaa, mutta kerran kun nukuin pommiin ja oli kiire töihin mutta pakko käydä suihkussa, niin selvisin siitä varmaan 3 minuutissa vaikka pesin hiukset.

Normaalioloissa en edes kiirehdi, miksi kiirehtisin. Ja huom, vettähän ei tarvitse valuttaa kokoaikaa, eteenkin kos suihkutila on muuten tarpeeksi lämmin, ettei tule kylmä.

Vierailija
164/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ongelmani ei ole se, etten ehtisi, vaan se, että talvella kärsin koko ajan ihan helvetillisestä kylmyydestä. Sen takia kuuma, pidempi suihku houkuttaa, kun en yksinkertaisesti tarkene poistua sieltä. Nyt pitää varmaan yrittää, mutta tärisen jo valmiiksi, kun ajattelenkin.

Mulla sama ongelma. Onneksi nykyisessä asunnossani on sauna, tosin sen lämmittämiseen kuluu sähköä

Tämäkö on meidän suomalaisten taso nykyään? Jos on noin kylmä sisällä, laita päälle villasukat, villapaita ja vaikka pipo. Myös kaulahuivi päälle. Johan lämpenee, vaikka sisälämpötila olisi vain + 15 astetta.

Ootko mahdollisesti ikinä asunut kylmässä asunnossa? Mä olen, ei se ole oikeesti ole kivaa, että kotona on niin kylmä, että joutuu nukkumaankin villapaidassa ja toppahousuissa. Siksipä en ehdottelekaan sitä energiansäästökeinona.

Jos olisit tosissasi noin huolissasi energiasta, et notkuisi vauva-palstalla tuhlaamassa energiaa (päätelaite, palveluntarjoajan serverit etc.)

Olen elänyt monta talvea pienten lasten (jopa vauvojen) kanssa talossa, jossa me kaikki nukuimme pipot päässä. Ja mikäli vesilasi oli kovalla pakkasella lattialla, oli se aamulla jäässä. Joten todellakin tiedän mitä on asua kylmässä vetoisassa talossa.

Siksipä ehdottelen sitä energiasäästökeinona. Kuten tässä useampi on jo todennut. Asennekysymys.

Vierailija
165/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pistää suihkun kiinni saippuoinniks. Oonko ainoo joka laittaa vaan pienemmälle teholle. Kylmä ehtii tulla jo siinä ajassa kun se suihku on pois päältä, ja saattaahan sitä vettä kesken saippuoinninkin tarvita.

Mitkä helvetin hyvesignaloija-paskiaiset tämmöstäkin alanuolittaa? Kuin saatanan tyhmiä te oikeen ootte.

Vierailija
166/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ongelmani ei ole se, etten ehtisi, vaan se, että talvella kärsin koko ajan ihan helvetillisestä kylmyydestä. Sen takia kuuma, pidempi suihku houkuttaa, kun en yksinkertaisesti tarkene poistua sieltä. Nyt pitää varmaan yrittää, mutta tärisen jo valmiiksi, kun ajattelenkin.

Mulla sama ongelma. Onneksi nykyisessä asunnossani on sauna, tosin sen lämmittämiseen kuluu sähköä

Tämäkö on meidän suomalaisten taso nykyään? Jos on noin kylmä sisällä, laita päälle villasukat, villapaita ja vaikka pipo. Myös kaulahuivi päälle. Johan lämpenee, vaikka sisälämpötila olisi vain + 15 astetta.

Ootko mahdollisesti ikinä asunut kylmässä asunnossa? Mä olen, ei se ole oikeesti ole kivaa, että kotona on niin kylmä, että joutuu nukkumaankin villapaidassa ja toppahousuissa. Siksipä en ehdottelekaan sitä energiansäästökeinona.

Jos olisit tosissasi noin huolissasi energiasta, et notkuisi vauva-palstalla tuhlaamassa energiaa (päätelaite, palveluntarjoajan serverit etc.)

Olen elänyt monta talvea pienten lasten (jopa vauvojen) kanssa talossa, jossa me kaikki nukuimme pipot päässä. Ja mikäli vesilasi oli kovalla pakkasella lattialla, oli se aamulla jäässä. Joten todellakin tiedän mitä on asua kylmässä vetoisassa talossa.

Siksipä ehdottelen sitä energiasäästökeinona. Kuten tässä useampi on jo todennut. Asennekysymys.

No ehkä tohon ei kuitenkaan tarvitse mennä.

Vierailija
167/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu, jos täytän kylpyammeen ei suihkussa mene juurikaan aikaa. Normaalisti 15min suihkussa ja treenipäivinä toki kaksi kertaa.

Vierailija
168/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä hiusjuttua on todella vaikea selittää mutta sen ymmärtää sellainen jolla on lasimaiset hankalat hiukset. Niiden hiusten ongelma on vielä itselläni sellainen että ainoastaan pesemällä ne niin saa ne jotenkin. Yön aikana painuvat miten haluavat ja aamulla niitä ei taltuta kuin niiden kasteleminen. 

Vaikka ne olisivat lyhemmät niin se sama ongelma on edessä koska hiuslaadusta on kyse. Ei niiden pituudesta.

Tiedän että kuulostaa tekosyyltä mutta sitä se ei todellakaan ole.

Edelleen pelkkiä tekosyitä. Sinulla on ilmeisesti väärä hiusmalli sinun hiuslaadullesi. Joko leikkaat ne lyhyeksi tai sitten kasvatat ne riittävän pitkiksi, jotta voit pitää niitä kiinni. Vai onko todellakin niin, että et pysty ratkaisemaan asiaa noin 9 kuukauden ajaksi, jolloin henkilökohtaista venymistä ja joustavuutta tarvittaisiin?

Eiköhän nyt vaan sovita niin, että käydään porukalla aina pitkähiuksisten kimppuun tuolla kaupungilla ja muualla, kun jossain sellaisia kohtaamme, koska selkeästikään heillä ei ole halukuutta antaa omaa panostaan yhteisen hyvän eteen luopumalla naurettavista pitkistä, kauniista hiuksistaan. Eli sakset mukaan laukkuun kauppareissulle ja letti poikki, jos jossain näette jonkun sellaisen itsekkään typeryksen, joka näinä aikoina kehtaa vielä pitää hiuksensa pitkinä.

Toivottavasti et hyökkää minun kimppuuni, sillä minulla on kyllä ollut älyä hoitaa hiusteni pesu 5 min per päivä keskimääräisellä vedenkäytöllä.

Surkuhupaisaa, ettet halua ymmärtää mistä tässä ketjussa on edes kyse.

Voi kyllä minä ymmärrän aivan täysin, mistä tässä ketjussa on kyse. Tässä on taas kerran öyhöttäjien kokoontumisajot meneillään. Joku puhui aiemmin massapsykossista ja siltähän tämä nyt tosiaan alkaa vaikuttamaan. Minä kyllä käytän edelleen sen 8 minuuttia veden juoksuttamiseen suihkussa, vaikka sanoisit mitä. Et millään tavalla tai kommentilla pysty vakuuttamaan minua (tai ketään muutakaan täysjärkistä) siitä "ylimääräiset" 3 minuuttia tekee minusta huonon ja itsekeskeisen ihmisen. Mahtaa olla turhauttavaa rummuttaa tyhjänpäiväisyyksien puolesta.

Taidat olla melkoinen "Karen", kun omista saavutetuista eduista joustaminen edes hieman herättää noin vahvoja tunteita?

Mutta meitä on moneen junaan ja kuten mainitsit, osaa jää asemalle, vaikka mitä heille yrittäisi sanoa. Onneksi meillä Suomessa hyvinvointivaltio kuitenkin pitää kaikki sinun kaltaiset heikommilla avuilla varustetut ihmiset edes ns. kärryillä mukana. Sitä kutsutaan nimittäin solidaarisuudeksi. :)

Vierailija
169/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
170/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty. Suihkussa menee 10min nopeimmillaan. Pesen hyvin ja teen myös tarvittavat ihokarvojen poistot yms samalla koska muualla ei oikein pysty. Aion jatkossa ruveta käymään töissä useammin suihkussa jos hinnat kerran nousevat. Maksakoot sitten työnantaja.

Kyse ei ole siitä kuka maksaa ja kuinka paljon, vaan energiaa pitäisi JOKAISEN kaikinpuolin säännöstellä ja miettiä kuluttamistaan.

Vierailija
171/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut aikaa suihkussa käydessä, mutta jos olisi jonnekin kiire ja pakko peseytyä viidessä minuutissa niin eiköhän se onnistuisi. En pidä valuvaa vettä päällä muuten kun huuhdellessa. Shamppoon, saippuan ja hoitoaineen levitän ilman vettä. Eniten aikaa kuluu kuuman suihkun alla rentoutumiseen ja nautiskeluun. 

Vierailija
172/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tohon ei kuitenkaan tarvitse mennä.

Kyse oli silloin olosuhteiden vuoksi tekemistäni valinnoista. Ja tosiaan, kun asenne oli kohdallaan, en edes kokenut asumisen olosuhteita niin vaikeina, mitä ne muiden silmissä varmasti oli. Sillä loppujen lopuksi, se todella kylmä kausi kesti aina vain muutaman viikon / kuukauden ja voi pojat, kyllä kevät tuntui ihanalta. :)

Vierailija
173/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty. Suihkussa menee 10min nopeimmillaan. Pesen hyvin ja teen myös tarvittavat ihokarvojen poistot yms samalla koska muualla ei oikein pysty. Aion jatkossa ruveta käymään töissä useammin suihkussa jos hinnat kerran nousevat. Maksakoot sitten työnantaja.

Kyse ei ole siitä kuka maksaa ja kuinka paljon, vaan energiaa pitäisi JOKAISEN kaikinpuolin säännöstellä ja miettiä kuluttamistaan.

Pitäisikö? En ole tuollaisesta kuullutkaan. Veden säästöä tehokkaampi tapa olisi vähentää vaikka veneilyä, kun isohko 2t-kone kuluttaa urku auki yli 50 litraa tunnissa, mutta asemaltahan saa polttoainetta rahalla. Säästän sitten kun ei enää saa.

Vierailija
174/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa kylpysankko/ämpäri!

Hiuksia huuhdotaan pää alaspäin sankon päällä ja kauhalla huuhdellaan useaan kertaan sillä saippuavedellä millä lähtee suurin osa shampoota /hoitoaineesta. Sitten lopuksi huuhtelu vedellä.

Vierailija
175/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaine on niin turha. Siirry latvoihin suihkutettavaan, turha sitä on päänahkaan tunkea.

Vierailija
176/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä käkkäräpehkollani ihmettelen kommentteja ettei hiuksia saa huuhdottua muutamassa minuutissa. Onko niin että

-hana on päällä silloinkin kun ei huuhdota

-shampoo vaahdotetaan pituuksiin ja hoitsikka levitetään myös hiusjuureen. Kumpikin turhaa ja yleensä vain harmiksi

-tuotteissa (etenkin shampoossa) liikaa vääränlaista silikonia, jolloin tuntuu siltä kuin ei lähtisi

-ajatellaan että puhdas hius on vasta natisevan puhdas

Vierailija
177/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia huuhdotaan pää alaspäin sankon päällä ja kauhalla huuhdellaan useaan kertaan sillä saippuavedellä millä lähtee suurin osa shampoota /hoitoaineesta. Sitten lopuksi huuhtelu vedellä.

Se on sanko ja se taipuu sangon eikä g-kirjaimen käyttö ole hienostelua.

Vierailija
178/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö? En ole tuollaisesta kuullutkaan. Veden säästöä tehokkaampi tapa olisi vähentää vaikka veneilyä, kun isohko 2t-kone kuluttaa urku auki yli 50 litraa tunnissa, mutta asemaltahan saa polttoainetta rahalla. Säästän sitten kun ei enää saa.

Provoatko?? Jatkuvasti uutisoidaan tulevasta talven energiakriisistä ja pahimmassa tapauksessa joudutaan tekemään sähkönjakeluun katkoksia.

Vierailija
179/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin heti kun vettä aletaan säännöstelemään eikä suihkua voi käyttää.

Vierailija
180/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoatko?? Jatkuvasti uutisoidaan tulevasta talven energiakriisistä ja pahimmassa tapauksessa joudutaan tekemään sähkönjakeluun katkoksia.

En juurikaan seuraa uutisia, mutta ihan vinkkinä kaikkea mitä tv:ssä sanotaan ei kannata uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi