Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?

Vierailija
03.08.2022 |

Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.

Kommentit (1347)

Vierailija
181/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä hiusjuttua on todella vaikea selittää mutta sen ymmärtää sellainen jolla on lasimaiset hankalat hiukset. Niiden hiusten ongelma on vielä itselläni sellainen että ainoastaan pesemällä ne niin saa ne jotenkin. Yön aikana painuvat miten haluavat ja aamulla niitä ei taltuta kuin niiden kasteleminen. 

Vaikka ne olisivat lyhemmät niin se sama ongelma on edessä koska hiuslaadusta on kyse. Ei niiden pituudesta.

Tiedän että kuulostaa tekosyyltä mutta sitä se ei todellakaan ole.

Edelleen pelkkiä tekosyitä. Sinulla on ilmeisesti väärä hiusmalli sinun hiuslaadullesi. Joko leikkaat ne lyhyeksi tai sitten kasvatat ne riittävän pitkiksi, jotta voit pitää niitä kiinni. Vai onko todellakin niin, että et pysty ratkaisemaan asiaa noin 9 kuukauden ajaksi, jolloin henkilökohtaista venymistä ja joustavuutta tarvittaisiin?

Eiköhän nyt vaan sovita niin, että käydään porukalla aina pitkähiuksisten kimppuun tuolla kaupungilla ja muualla, kun jossain sellaisia kohtaamme, koska selkeästikään heillä ei ole halukuutta antaa omaa panostaan yhteisen hyvän eteen luopumalla naurettavista pitkistä, kauniista hiuksistaan. Eli sakset mukaan laukkuun kauppareissulle ja letti poikki, jos jossain näette jonkun sellaisen itsekkään typeryksen, joka näinä aikoina kehtaa vielä pitää hiuksensa pitkinä.

Toivottavasti et hyökkää minun kimppuuni, sillä minulla on kyllä ollut älyä hoitaa hiusteni pesu 5 min per päivä keskimääräisellä vedenkäytöllä.

Surkuhupaisaa, ettet halua ymmärtää mistä tässä ketjussa on edes kyse.

Voi kyllä minä ymmärrän aivan täysin, mistä tässä ketjussa on kyse. Tässä on taas kerran öyhöttäjien kokoontumisajot meneillään. Joku puhui aiemmin massapsykossista ja siltähän tämä nyt tosiaan alkaa vaikuttamaan. Minä kyllä käytän edelleen sen 8 minuuttia veden juoksuttamiseen suihkussa, vaikka sanoisit mitä. Et millään tavalla tai kommentilla pysty vakuuttamaan minua (tai ketään muutakaan täysjärkistä) siitä "ylimääräiset" 3 minuuttia tekee minusta huonon ja itsekeskeisen ihmisen. Mahtaa olla turhauttavaa rummuttaa tyhjänpäiväisyyksien puolesta.

Taidat olla melkoinen "Karen", kun omista saavutetuista eduista joustaminen edes hieman herättää noin vahvoja tunteita?

Mutta meitä on moneen junaan ja kuten mainitsit, osaa jää asemalle, vaikka mitä heille yrittäisi sanoa. Onneksi meillä Suomessa hyvinvointivaltio kuitenkin pitää kaikki sinun kaltaiset heikommilla avuilla varustetut ihmiset edes ns. kärryillä mukana. Sitä kutsutaan nimittäin solidaarisuudeksi. :)

Joo, 3 lisäminuuttia hiusten pesuun on kyllä sellainen saavutettu etu, josta tämä Karen todellakin meinaa pitää kiinni. Koska olen niin itsekäs vanha muija ja jään asemalle joka tapauksessa, voin varmaan yhtä hyvin lopettaa kaikki kuukausilahjoituskohteeni, ajaa vihdoin näin 5-kymppisenä ajokortin ja ostaa auton, ruveta taas syömään lihaa, käyttää kuukausilahjoitusrahani lomamatkoihin ympäri maapalloa, edellisestä lentomatkasta onkin jo kulunut 23 vuotta. Lapsien tekeminen tälle ylikansoitetulle pallolle taitaa olla mulle jo myöhäistä, mutta muutaman ylijalostetun lemmikin voisin ottaa niin ei tarvitse yksin syödä sitä kaikkea tehotuotettua lihaa, jota meinaan ruveta ostelemaan ja koirujen pesemiseenkin saan kivasti kulutettua vähän lisää lämmintä vettä. Ja koska kerran olen jo täysin pudonnut solidaarisuuden kelkasta, taidan lopettaa myös duunini, kun ei oikeastaan kiinnosta yhtään maksaa veroja, kun olen muutenkin heikommilla avuilla varustettu ja te hyvät ihmiset kerran pidätte meistä heikommista huolta.

Huh, enpä olisi uskonut, että kun näin kesälomapäivän kuluksi avaan ketjun koskien 5 min suihkuja, on lopputulemana valaistuminen, joka muuttaa mun elämäni täysin!

Vierailija
182/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun hiukset ainakin kastuu ihan hetkessä. Suihkupään voi ottaa käteen ja suihkutella hiuksia kauttaaltaan, niin ei tarvii vaan seistä lorottavan veden alla. Shampoo pitää hieroa hyvin, koska mulla on rasvoittuva päänahka. Sitten huuhtelen sen pois ja levitä hoitoaineen latvoihin vaikuttamaan. Sen aikaa laitan naamanpesuainetta ja levitän suihkugeeliä. Sitten huuhtelen. Hoitoaineen huuhtelussa ei mene kauaa, kun se on vain latvoissa. Sen ei tarvitse myöskään peseytyä 100% pois, koska eihän siitä ole silloin hyötyä. Huuhtelen naaman ja vartalon. Sanoisin, että selviän 5 minuutissa. Tyypillisesti menee aikaa ehkä 7-10 minuuttia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos lasketaan suihkun käyttöaika. Välillä pitää seivata kainalot, raspata kantapäät tai emulgoida shamppoo ja hoitoaine. Silloin suihku on kiinni.

Vierailija
184/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät ja paksut hiukset. Kampaajan mukaan vielä sellainen hiuslaatu, joka imee vettä eli hiuksia saa suihkuttaa tovin ennen kuin shampoon pystyy levittämään. Ei tule mitään jostain 5 min suihkusta, jos hiukset pesee.

Kiesus näitä selityksiä.

Jos hiuslaatu on tuollainen uniikkitapaus, niin täytä ensin ämpäri vedellä, työnnä pääsi (hiuksineen) sinne niin aivan varmasti hiukset kastuu. Huom. päätä EI saa pitää ämpärissä yli minuuttia...

Luin toisesta tällasesta ketjusta, että joku paksuhiuksinen aikoo alkaa pestä hiuksensa kylmällä vedellä käymättä samalla suihkussa. Silloinhan voi lotrata niin paljon kuin huvittaa, kun ei kulu sähköä.

Vierailija
185/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen veden tarvitse silloin valua, kun laittaa shampoota tai hoitoainetta päähänsä?

Vierailija
186/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Minulla on pitkät ja paksut hiukset. 

Tämä on ihan puhtaasti asennekysymys. 

Niin tietenkin on, mutta moni ei ole vaan halukas luopumaan mistään kivasta ja vetoaa kaikkeen epätoivoiseen.

Minä lotrasin ennen, mutta nykyään kyllä pesaisen 5 minuutissa itseni helposti, vaikka pesen hiukset ja käytän hoitoainetta. Ensin hiusten kastelu, shampoo, huuhtelu, hoitoaine vaikuttamaan ja sillä aikaa vartalon pesu.

Jos käytän joskus hiusnaamiota, niin silloin pesen hiukset ensin lavuaarissa ja menen suihkuun vasta kun on huuhtelun aika,

Tällä tavalla säästää vettä ja sähköä aika paljonkin. Nuorillekin olen opettanut laittamaan munakellon soimaan 5 min jälkeen. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

Hienosti ajateltu toi hiusnaamio ja lavuaari! Mä taidan alkaa tehdä samoin!

Vierailija
187/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty. Suihkussa menee 10min nopeimmillaan. Pesen hyvin ja teen myös tarvittavat ihokarvojen poistot yms samalla koska muualla ei oikein pysty. Aion jatkossa ruveta käymään töissä useammin suihkussa jos hinnat kerran nousevat. Maksakoot sitten työnantaja.

Kyse ei ole siitä kuka maksaa ja kuinka paljon, vaan energiaa pitäisi JOKAISEN kaikinpuolin säännöstellä ja miettiä kuluttamistaan.

Pitäisikö? En ole tuollaisesta kuullutkaan. Veden säästöä tehokkaampi tapa olisi vähentää vaikka veneilyä, kun isohko 2t-kone kuluttaa urku auki yli 50 litraa tunnissa, mutta asemaltahan saa polttoainetta rahalla. Säästän sitten kun ei enää saa.

Provoatko?? Jatkuvasti uutisoidaan tulevasta talven energiakriisistä ja pahimmassa tapauksessa joudutaan tekemään sähkönjakeluun katkoksia.

En juurikaan seuraa uutisia, mutta ihan vinkkinä kaikkea mitä tv:ssä sanotaan ei kannata uskoa.

Energiakriisi näkyy koko euroopassa ylettyen meille asti, mutta aika näyttää kuinka pahana. Kaikinkeinoin pyritään välttämään koko kriisi ja erilaisia keinoja haetaan ja olkiluoto pitää saada käyttöön.

Vierailija
188/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion illalla kyllä nyt ottaa ajan kellosta, kauanko mulla menee. Ihmettelen noita pitkiä aikoja (yli 5 min), mitä väki siellä viettää. 10-20 min on täysin älytöntä. Mikä siinä suihkun viihdekäytössä on niin kivaa (esim teinit)?

Vierailija
189/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä hiusjuttua on todella vaikea selittää mutta sen ymmärtää sellainen jolla on lasimaiset hankalat hiukset. Niiden hiusten ongelma on vielä itselläni sellainen että ainoastaan pesemällä ne niin saa ne jotenkin. Yön aikana painuvat miten haluavat ja aamulla niitä ei taltuta kuin niiden kasteleminen. 

Vaikka ne olisivat lyhemmät niin se sama ongelma on edessä koska hiuslaadusta on kyse. Ei niiden pituudesta.

Edelleen pelkkiä tekosyitä. Sinulla on ilmeisesti väärä hiusmalli sinun hiuslaadullesi. Joko leikkaat ne lyhyeksi tai sitten kasvatat ne riittävän pitkiksi, jotta voit pitää niitä kiinni. Vai onko todellakin niin, että et pysty ratkaisemaan asiaa noin 9 kuukauden ajaksi, jolloin henkilökohtaista venymistä ja joustavuutta tarvittaisiin?

Eiköhän nyt vaan sovita niin, että käydään porukalla aina pitkähiuksisten kimppuun tuolla kaupungilla ja muualla, kun jossain sellaisia kohtaamme, koska selkeästikään heillä ei ole halukuutta antaa omaa panostaan yhteisen hyvän eteen luopumalla naurettavista pitkistä, kauniista hiuksistaan. Eli sakset mukaan laukkuun kauppareissulle ja letti poikki, jos jossain näette jonkun sellaisen itsekkään typeryksen, joka näinä aikoina kehtaa vielä pitää hiuksensa pitkinä.

Toivottavasti et hyökkää minun kimppuuni, sillä minulla on kyllä ollut älyä hoitaa hiusteni pesu 5 min per päivä keskimääräisellä vedenkäytöllä.

Voi kyllä minä ymmärrän aivan täysin, mistä tässä ketjussa on kyse. Tässä on taas kerran öyhöttäjien kokoontumisajot meneillään. Joku puhui aiemmin massapsykossista ja siltähän tämä nyt tosiaan alkaa vaikuttamaan. Minä kyllä käytän edelleen sen 8 minuuttia veden juoksuttamiseen suihkussa, vaikka sanoisit mitä. Et millään tavalla tai kommentilla pysty vakuuttamaan minua (tai ketään muutakaan täysjärkistä) siitä "ylimääräiset" 3 minuuttia tekee minusta huonon ja itsekeskeisen ihmisen. Mahtaa olla turhauttavaa rummuttaa tyhjänpäiväisyyksien puolesta.

Taidat olla melkoinen "Karen", kun omista saavutetuista eduista joustaminen edes hieman herättää noin vahvoja tunteita?

Mutta meitä on moneen junaan ja kuten mainitsit, osaa jää asemalle, vaikka mitä heille yrittäisi sanoa. Onneksi meillä Suomessa hyvinvointivaltio kuitenkin pitää kaikki sinun kaltaiset heikommilla avuilla varustetut ihmiset edes ns. kärryillä mukana. Sitä kutsutaan nimittäin solidaarisuudeksi. :)

Joo, 3 lisäminuuttia hiusten pesuun on kyllä sellainen saavutettu etu, josta tämä Karen todellakin meinaa pitää kiinni. Koska olen niin itsekäs vanha muija ja jään asemalle joka tapauksessa, voin varmaan yhtä hyvin lopettaa kaikki kuukausilahjoituskohteeni, ajaa vihdoin näin 5-kymppisenä ajokortin ja ostaa auton, ruveta taas syömään lihaa, käyttää kuukausilahjoitusrahani lomamatkoihin ympäri maapalloa, edellisestä lentomatkasta onkin jo kulunut 23 vuotta. Lapsien tekeminen tälle ylikansoitetulle pallolle taitaa olla mulle jo myöhäistä, mutta muutaman ylijalostetun lemmikin voisin ottaa niin ei tarvitse yksin syödä sitä kaikkea tehotuotettua lihaa, jota meinaan ruveta ostelemaan ja koirujen pesemiseenkin saan kivasti kulutettua vähän lisää lämmintä vettä. Ja koska kerran olen jo täysin pudonnut solidaarisuuden kelkasta, taidan lopettaa myös duunini, kun ei oikeastaan kiinnosta yhtään maksaa veroja, kun olen muutenkin heikommilla avuilla varustettu ja te hyvät ihmiset kerran pidätte meistä heikommista huolta.

Huh, enpä olisi uskonut, että kun näin kesälomapäivän kuluksi avaan ketjun koskien 5 min suihkuja, on lopputulemana valaistuminen, joka muuttaa mun elämäni täysin!

Valaistumisesi taisi kyllä jäädä hieman puolitiehen. Jatka vielä meditointia muutama minuutti (vaikka kuumassa suihkussa) niin ymmärrät, että sinun ajatusmaailmallasi saattaisi olla paras siirtyä suoraan ns. lannoitusbisnekseen. 

Vierailija
190/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsuuteni asunut omakotitalossa. Oon oppinut sammuttamaan veden pesujen välissä.

Hiukset ovat lapaluihin asti. Pesen hiukset 2 krt viikossa. Ikinä ei mene yhteensä 5 min

Vierailija
191/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuttaisko siitä onko siellä suihkussa pakko käydä joka päivä tavan vuoksi? Vai voisiko käyttää tarveharkintaa tai esim. tehdä pienempiä pesuja? Täällä av:lla saa aina rivin yrjöhymiöitä jos paljastaa ettei käy rutiinisti suihkussa joka päivä, vaikka oikeasti se on varsin normaalia, varsinkin talvella. Ei sovi kaikille, mutta monille sopii, ja osa käy suihkussa tosiaan vain tavan eikä tarpeen vuoksi joka ikinen päivä.

Hiuksia nyt ainakaan ei tarvi pestä joka päivä, ja siihen näillä suihkuttelijoilla tuntuu se aika menevän.

Vierailija
192/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt lukenut kolme ensimmäistä sivua - mikä ihmeen "sähkönsäästö"? Onko jotain tapahtunut? En seuraa uutisia, kun maailman tilanne stressaa minua liikaa (en esim. ole nähnyt kuvan kuvaa Ukrainasta).

Vierailija
193/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en selviä. Jos pitää pestä vaan nopeasti kroppa niin joo, toki. Mutta jos pitää pestä pitkät hiukset, niihin hoitoaine, sheivaus, niin ei tahdo kyllä 20 min riittää. Enkä todellakaan kyllä sammuta hanaa siksi aikaa kun esim. sheivaan, siinähän jäätyy kuoliaaksi. 

Mitäpä jos sheivaat ennen kuin kastelet itsesi kokonaan?

Kuivasheivausta? What?? Kokeilepa sheivata ilman vettä koko kroppa. Tän kirjoittaja on pakko olla mies, ei kukaan nainen ehdottelisi noin tyhmiä. 

Jospa tässä vaikka lievenisi tämä sheivaushulluuskin. Kainalot itsekin ajan joka kerta, sääret tarvittaessa ja joskus alapään siistimistä. Jotenkin ihan älytöntä tuo totaalikarvattomuuden ihannointi. Miesten karvat ei ole itseäni ikinä häirinneet eikä kukaan ole kommentoinut omistanikan.

Ei tuossa ehdotettu, että kuiviltaan sheivattaisiin. Hän kirjoitti, ettei kastelisi itseään KOKONAAN. Eli vain sääret tai sen alueen, mitä nyt sillä hetkellä onkin ajelemassa..

Vierailija
194/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valaistumisesi taisi kyllä jäädä hieman puolitiehen. Jatka vielä meditointia muutama minuutti (vaikka kuumassa suihkussa) niin ymmärrät, että sinun ajatusmaailmallasi saattaisi olla paras siirtyä suoraan ns. lannoitusbisnekseen. 

Aika yllättävää että viherhörhöä vähemmän kuluttavat elintavat ei kelpaa, jos ajatusmaailma ei miellytä. Ajatushan se on tärkein.

Vierailija
195/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Minulla on pitkät ja paksut hiukset. 

Tämä on ihan puhtaasti asennekysymys. 

Oletpa omahyväinen, yyh. Minulla on pitkät, paksut luonnonkiharat hiukset ja en todellakaan selviä niiden pesusta 5 minuutissa. Minulla on myös asuntokohtainen vesimittari eli maksan todellisen kulutuksen mukaan. Meillä sattuu lämmin vesi olemaan vielä hitusen kalliimpaa kuin monessa muussa paikassa. Ihan mieluusti muuttaisin "asennettani" siihen suuntaan, että saisin omaa vesilaskuani mahdollisimman pieneksi. Jotta saan shampoon jälkeen märältä pumpulilta tuntuvan tukkani edes jokseenkin sileäksi, joudun käyttämään sellaisia hoitoaineita, joiden huuhtelemiseen menee hetki aikaa. Alle 10 min selviän kyllä helposti, mutta 5 min ei riitä. Ei ole mitään järkeä jättää hoitsikkaa huuhtelematta kunnolla, koska hiukset jää helposti vähän likaisen tuntuiseksi ja silloin ne pitää pestä nopeammin.

Olet ärsyttävä, sinun omaan napaan tuijottaminen on puhtaasti asennekysymys.

Huokaus. Tässä energiansäästössä EI ole kyse sinun rahoistasi, vaan Euroopassa riehuvasta sodasta. 

Jos tilanteesi on noin vaikea, sinä et siis pysty leikkaamaan hiuksiasi lyhyemmiksi yhden talven ajaksi, jotta voisit omalta osaltasi auttaa hätää kärsiviä? T. Eri, jolle vastasit

Tai sitten hän ei pese hiuksia joka päivä.  Tai pesisi ne erikseen viileällä vedellä. Onhan noita vaihtoehtoja, tässä ketjussakin tullut esiin. Jos vaan on halua.

Vierailija
196/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana päätin tehdä pienen empiirisen testin, kuinka vähällä veden valuttamisella suihkussa pärjäisin.

Kävin pesulla ja yritin siis säästää kuumaa vettä. Pesin (pitkät) hiukset, käytin hoitoainetta, sheivasin. Lisäksi pesin hampaat ja ne kuuluisat varpaiden välit.

Kellotin ajan. Vettä valutin tasan 2 minuuttia 7 sekuntia.

En ymmärrä miten kellään voi olla sellainen newfoundloundin koiran turkki päässään (tai muualla kehossaan) että tekniikkaa hiomalla ei pääsisi viikoittaisessa hygienian hoidossaan 35 minuutin lämpimän veden valuttamisen tasolle.

Moni on tässä ketjussa puhunut asenteesta, mutta kyse taitaa sittenkin olla enemmän motivaatiosta. 

Vierailija
197/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset lopettaisi sen suihkunpäån kanssa masturboinnin, niin Suomessa säästettäisiin energiaa yhden ydinvoimalan verran.

Vierailija
198/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen tukan lavuaarissa ja sitten hoitoaine+ turbaani ja odottelen puoli tuntia että vaikuttaa. Sillä aikaa sheivaan sääret ja kainalot, ehkä kasvoilla puhdistava naamio. Sitten vasta suihkuun.

Esimerkillistä toimintaa.

Vierailija
199/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi myös miettiä, kuinka usein pestä pyykkiä. Se vie paljon sähköä. Oisiko yksi koneellinen per henkilö viikossa tai kahdessa sopiva?

Vierailija
200/1347 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, enkä halua.