Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?

Vierailija
03.08.2022 |

Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.

Kommentit (1338)

Vierailija
121/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä edes käy suihkussa joka viikkokaan, joten saan varmaan käyttää aikaa just niin paljon kuin haluan.

Vierailija
122/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Minulla on pitkät ja paksut hiukset. 

Tämä on ihan puhtaasti asennekysymys. 

Oletpa omahyväinen, yyh. Minulla on pitkät, paksut luonnonkiharat hiukset ja en todellakaan selviä niiden pesusta 5 minuutissa. Minulla on myös asuntokohtainen vesimittari eli maksan todellisen kulutuksen mukaan. Meillä sattuu lämmin vesi olemaan vielä hitusen kalliimpaa kuin monessa muussa paikassa. Ihan mieluusti muuttaisin "asennettani" siihen suuntaan, että saisin omaa vesilaskuani mahdollisimman pieneksi. Jotta saan shampoon jälkeen märältä pumpulilta tuntuvan tukkani edes jokseenkin sileäksi, joudun käyttämään sellaisia hoitoaineita, joiden huuhtelemiseen menee hetki aikaa. Alle 10 min selviän kyllä helposti, mutta 5 min ei riitä. Ei ole mitään järkeä jättää hoitsikkaa huuhtelematta kunnolla, koska hiukset jää helposti vähän likaisen tuntuiseksi ja silloin ne pitää pestä nopeammin.

Olet ärsyttävä, sinun omaan napaan tuijottaminen on puhtaasti asennekysymys.

Huokaus. Tässä energiansäästössä EI ole kyse sinun rahoistasi, vaan Euroopassa riehuvasta sodasta. 

Jos tilanteesi on noin vaikea, sinä et siis pysty leikkaamaan hiuksiasi lyhyemmiksi yhden talven ajaksi, jotta voisit omalta osaltasi auttaa hätää kärsiviä? T. Eri, jolle vastasit

Tai sitten ratkaisu voi olla käydä suihkussa vain joka toinen päivä. T. Myös eri, jolle alunperin vastasit. :)

Vierailija
124/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on tarkoitus säästää energiaa.

Siihen auttaa myös veden paineen säätely.

Vähäisemmälläkin paineella onnistuu, joten tuo ajanmittaus on osittain väärä tapa mitata säästöjä.

Totta, mutta se vienosti lirutteleva suihkupää vaatii vähintään tupla-ajan shampoon huuhteluun, todennäköisesti enemmän. En siis hyväksy veden tarpeetonta lotrausta mutta ei ainakaan mulla kokonaiskulutusta vähennä jos vesi tulee liristen. Just olin hotellissa jossa piti sulkea suihku ja tunkea pää hanan alle että sai pesuaineet pois päästä.

Liristen vs. täysi hönkä, kas siinä vaihtoehdot?

Vierailija
125/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ongelmani ei ole se, etten ehtisi, vaan se, että talvella kärsin koko ajan ihan helvetillisestä kylmyydestä. Sen takia kuuma, pidempi suihku houkuttaa, kun en yksinkertaisesti tarkene poistua sieltä. Nyt pitää varmaan yrittää, mutta tärisen jo valmiiksi, kun ajattelenkin.

Mulla sama ongelma. Onneksi nykyisessä asunnossani on sauna, tosin sen lämmittämiseen kuluu sähköä

Vierailija
126/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki pitkähiuksiset tukan leikkuuseen, jotta saadaan kunnon energiatalkoot pystyyn! Kenellä menee hiustenpesun takia yli 5min niin sitten lyhentämään tukkaa tai kaljuksi!

Oon pari kertaa leikannut peffaan yltäneen pehkon jenkkisiiliksi. Ekalla kerralla naapurin nainen meinasi pyörtyä että kuin raskin leikata.. 😁

Oli aivan hirveä hellekesä ja asuin kuumassa kämpässä. Kyllä kannatti 👍

Vierailija
127/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihku auki,kastele itsesi.suihku kiinni.saippuoi joka paikka.suihku auki,huuhtele itsesi.suihku kiinni.valmis

Vierailija
128/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Meillä vesi lämpeää kaukolämmöllä joten sinänsä ei ole paineita lyhentää suihkuja. 

Siis haloo!!!?

Väännetään rautalangasta: Energian säästö koskee meitä kaikkia. Myös kaukolämpöä tulee pyrkiä säästämään.

Siis HALOO sanoin että käyn HELPOSTI ALLE 5 MIN suihkussa. Oletko luonnostaan noin tollo vai treenaatko ihan?

Vierailija
129/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kiva nähdä, että suurin osa ottaa tämän sähkönsäästön enemmänkin haasteena, eikä ruikuta suuristä kärsimyksistään, että pitää käyttää vähemmän aikaa ylellisyyden seurassa.

Vielä on jäljellä tahtoa ja sisua.

Ei tätä loputtomiin kestä. Pitää vain toivoa, että ensi talvi on lauha.

Aivan! Nyt on kyse ennen kaikkea solidaarisesta yhteisvastuusta. Kun Ellu Eiranrannassa pesee (pitkät ja paksut) hiuksensa tekniikkaansa hiomalla viidessä minuutissa, säästää se Helsingin kaukolämpö energiaa. Kun taas Helsinki säästää energiaa, niin Suomi säästää energiaa. Ja kun Suomi säästää energiaa niin EU pystyy säästämään sitä saaketin Putin-possun energiaa => Ja kappas kummaa, possulin sotakassa saattaa jopa hieman huveta.

Aika lailla näin tämän asian selitin meidän teineille, joiden ensimmäinen kysymys oli, että "täh, onks meistä tullut köyhiä, kun ei suihkussakaan saa enää käydä??".

Tätä yhteisvastuullisuutta tulisi mielestäni paljon enemmän rummuttaa mediassa ja somessa. Meillä Suomessa "haaste" on miten pestä pitkät ja paksut hiukset viiden minuutin suihkussa. Saksassa "haaste" on miten pitää kodit lämpimänä ja teollisuus puksuttamassa. Ukrainassa "haaste" on miten pitää katto päänsä päällä, saada juomakelpoista vettä tai pysyä ylipäätään hengissä.

Ja ehdotus teille pitkien ja paksujen hiusten haltijoille, jotka eivät hiuslaatunsa vuoksi kertakaikkiaan kykene viiden minuutin suihkuihin. Leikatkaa hiuksenne ja lahjoittakaa hiukset syöpälasten peruukin tekoon. Näin ongelma poistuu ja tekin kykenette tähän solidaarisuuteen. Mitä mieltä olette? Vai ovatko ne pitkät hiukset kuitenkin niin ihanat?

Et ole tosissasi 😨 Täällä on kyllä taas kaikkien kaistapäiden kokoontumisajot, tsiisus. Sinun kaltaistesi hyvesignaloijien takia häviää viimeisetkin halut "solidaarisuuteen". Nyt urpot valoja päälle taas, sillä ei ole mitään merkitystä käyttääkö joku 5 vai 10 minuuttia suihkuunsa. Nyt puhutaan oikeasti siitä, että ne puolen tunnin suihkut on hyvä jokaisen unohtaa ihan oman kukkaronsa takia.

Ja ei, minulla ei ENÄÄ ole moneen vuoteen ollut pitkät ihanat hiukset, vaan ihan sellainen tätipolkka. Suurimman osan aikuiselämääni olen kuitenkin elänyt pitkä- ja paksuhiuksisena ja kyllä ne oikeasti on just niin ihanat, mitä te kateelliset hiirenhännät kuvittelettekin.

Vierailija
130/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pistää suihkun kiinni saippuoinniks. Oonko ainoo joka laittaa vaan pienemmälle teholle. Kylmä ehtii tulla jo siinä ajassa kun se suihku on pois päältä, ja saattaahan sitä vettä kesken saippuoinninkin tarvita.

Vierailija
131/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ongelmani ei ole se, etten ehtisi, vaan se, että talvella kärsin koko ajan ihan helvetillisestä kylmyydestä. Sen takia kuuma, pidempi suihku houkuttaa, kun en yksinkertaisesti tarkene poistua sieltä. Nyt pitää varmaan yrittää, mutta tärisen jo valmiiksi, kun ajattelenkin.

Mulla sama ongelma. Onneksi nykyisessä asunnossani on sauna, tosin sen lämmittämiseen kuluu sähköä

Tämäkö on meidän suomalaisten taso nykyään? Jos on noin kylmä sisällä, laita päälle villasukat, villapaita ja vaikka pipo. Myös kaulahuivi päälle. Johan lämpenee, vaikka sisälämpötila olisi vain + 15 astetta.

Vierailija
132/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki isotukkaisille: jos teillä on suihku, jossa myös hana, niin pää alaspäin ja hanasta vettä tukkaan. Taatusti kastuu. Extravinkki: käytä shampoopalaa hiuspohjaan (edelleen pää alaspäin) ja vaahdota, latvat saa just sopivasti shampoota ja huuhtele hanasta.

Tämä metodi paras pitkille paksuille luonnonkiharille hiuksille.

Siihen vielä saavi alle jos letti on niin pitkä että siihen kompastuu. Samalla saa käytetyn veden talteen jos haluaa vaikka jalkakylvyn. Vähän luovuutta kehiin!

Vierailija
133/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen veden tarvii juosta sillä aikaa, kun laittaa saippuat.

Mulla on lyhyt paksu tukka, pesen joka päivä shampoolla, 1-2 kertaa viikossa jäytän naamiotaja joka kerta laitan jälkikäteen suihkutettavaa hoitoainetta. Hiustenhoitoon menee vain minuutti kaksi korkeintaan.

Ylipäätään kun menen suihluun, huuhtelen itseni, hana kiinni, saippuat ja shampoot, huuhtelu, jos laitan hiusnaamion niin vaikutuksen ajaksi hana kiinni ja taas huuhtelu. Itse suihkun alla olen max 5 min, koko touhuun menee yhteensä 10min. Ihan sopiva aika mulle. + köytän kylmää vettä, koska se maksaa vähemmän. Peiton alla kerkeää sitten lämmittelemään, jos on kylmä. Suihku ei oke sitä varten, että seistään lämmön takia huvikseen 15-20 min.

Vierailija
134/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti:

Ihmiset, Euroopassa ihmisiä kuolee joka ikinen päivä. Ja te inisette siitä, että 5 min. suihkut eivät riitä teille!

Vakava aihe, säästeliäisyys on hyvä.

Jotenkin tuli mieleen Ismon sketsi jossa kertoi äitinsä aina vaatineen että syö lautasen tyhjäksi, koska afriikassa lapset kuolee nälkään.  Sketsi loppuu kommenttiin, kun hän meniafriikkaan, kertoi siellä kaikille vatsaansa osoittaen: tein tämän teidän vuoksenne.

Suomesta tulee likatukkakansa vain Ukrainan sodan vuoksi`?

Vierailija
135/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kiva nähdä, että suurin osa ottaa tämän sähkönsäästön enemmänkin haasteena, eikä ruikuta suuristä kärsimyksistään, että pitää käyttää vähemmän aikaa ylellisyyden seurassa.

Vielä on jäljellä tahtoa ja sisua.

Ei tätä loputtomiin kestä. Pitää vain toivoa, että ensi talvi on lauha.

Aivan! Nyt on kyse ennen kaikkea solidaarisesta yhteisvastuusta. Kun Ellu Eiranrannassa pesee (pitkät ja paksut) hiuksensa tekniikkaansa hiomalla viidessä minuutissa, säästää se Helsingin kaukolämpö energiaa. Kun taas Helsinki säästää energiaa, niin Suomi säästää energiaa. Ja kun Suomi säästää energiaa niin EU pystyy säästämään sitä saaketin Putin-possun energiaa => Ja kappas kummaa, possulin sotakassa saattaa jopa hieman huveta.

Aika lailla näin tämän asian selitin meidän teineille, joiden ensimmäinen kysymys oli, että "täh, onks meistä tullut köyhiä, kun ei suihkussakaan saa enää käydä??".

Tätä yhteisvastuullisuutta tulisi mielestäni paljon enemmän rummuttaa mediassa ja somessa. Meillä Suomessa "haaste" on miten pestä pitkät ja paksut hiukset viiden minuutin suihkussa. Saksassa "haaste" on miten pitää kodit lämpimänä ja teollisuus puksuttamassa. Ukrainassa "haaste" on miten pitää katto päänsä päällä, saada juomakelpoista vettä tai pysyä ylipäätään hengissä.

Ja ehdotus teille pitkien ja paksujen hiusten haltijoille, jotka eivät hiuslaatunsa vuoksi kertakaikkiaan kykene viiden minuutin suihkuihin. Leikatkaa hiuksenne ja lahjoittakaa hiukset syöpälasten peruukin tekoon. Näin ongelma poistuu ja tekin kykenette tähän solidaarisuuteen. Mitä mieltä olette? Vai ovatko ne pitkät hiukset kuitenkin niin ihanat?

Et ole tosissasi 😨 Täällä on kyllä taas kaikkien kaistapäiden kokoontumisajot, tsiisus. Sinun kaltaistesi hyvesignaloijien takia häviää viimeisetkin halut "solidaarisuuteen". Nyt urpot valoja päälle taas, sillä ei ole mitään merkitystä käyttääkö joku 5 vai 10 minuuttia suihkuunsa. Nyt puhutaan oikeasti siitä, että ne puolen tunnin suihkut on hyvä jokaisen unohtaa ihan oman kukkaronsa takia.

Ja ei, minulla ei ENÄÄ ole moneen vuoteen ollut pitkät ihanat hiukset, vaan ihan sellainen tätipolkka. Suurimman osan aikuiselämääni olen kuitenkin elänyt pitkä- ja paksuhiuksisena ja kyllä ne oikeasti on just niin ihanat, mitä te kateelliset hiirenhännät kuvittelettekin.

Kehtaatko kertoa päin naamaa tämän asian samoilla sanoilla ukrainalaisille, jotka kuolevat tällä hetkellä sen takia, että Eurooppa ei kykene lopettamaan energiaostojaan sinun kaltaistesi ihmisten takia?

*Hyvesignaloija*, my ass...

Vierailija
136/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pistää suihkun kiinni saippuoinniks. Oonko ainoo joka laittaa vaan pienemmälle teholle. Kylmä ehtii tulla jo siinä ajassa kun se suihku on pois päältä, ja saattaahan sitä vettä kesken saippuoinninkin tarvita.

Jos ihon kastelee, niin tulee kylmä. Älä kastele ihoa ennenkuin huuhtelet. Pese sienellä niin pysyy lämpimänä. Käytä pesuvatia. Vesi pysyy tallessa.

Vierailija
137/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti:

Ihmiset, Euroopassa ihmisiä kuolee joka ikinen päivä. Ja te inisette siitä, että 5 min. suihkut eivät riitä teille!

Vakava aihe, säästeliäisyys on hyvä.

Jotenkin tuli mieleen Ismon sketsi jossa kertoi äitinsä aina vaatineen että syö lautasen tyhjäksi, koska afriikassa lapset kuolee nälkään.  Sketsi loppuu kommenttiin, kun hän meniafriikkaan, kertoi siellä kaikille vatsaansa osoittaen: tein tämän teidän vuoksenne.

Suomesta tulee likatukkakansa vain Ukrainan sodan vuoksi`?

Pitääkö pakotteista mielestäsi sitten luopua, jotta suomalaiset saavat suihkutella joka päivä 20 min vai mitä tarkoitat? Ymmärräthän, että sähköä ei välttämättä tuoteta niin palon kuin normaalisti ja se myös maksaa enemmän?

Vierailija
138/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö on meidän suomalaisten taso nykyään? Jos on noin kylmä sisällä, laita päälle villasukat, villapaita ja vaikka pipo. Myös kaulahuivi päälle. Johan lämpenee, vaikka sisälämpötila olisi vain + 15 astetta.

Ootko mahdollisesti ikinä asunut kylmässä asunnossa? Mä olen, ei se ole oikeesti ole kivaa, että kotona on niin kylmä, että joutuu nukkumaankin villapaidassa ja toppahousuissa. Siksipä en ehdottelekaan sitä energiansäästökeinona.

Jos olisit tosissasi noin huolissasi energiasta, et notkuisi vauva-palstalla tuhlaamassa energiaa (päätelaite, palveluntarjoajan serverit etc.)

Vierailija
139/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastele kroppa 10s.

Saippui päästä varpaisiin.

Odota hetki ja anna saippuan vaikuttaa.

Huuhtele kroppa 50s.

Minuutissakin menee suihkutukset.

Puolella paineella säästöä tulee vielä 50% lisää.

"anna saippuan vaikuttaa"?! Täällä on kyllä niin outoa porukkaa.

Vierailija
140/1338 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa kuluu ehkä enemmän, jos pesen hiukset. Samppoon ja saippuan levityksen ajan  hana kiinni, eli en tuhlaa vettä. Hoitoaine  on useimmin hiuksiin jätettävää lajia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä