Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1641/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijavalinta on kesken.

Vierailija
1642/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijoilta ottaminenhan päättyy vasta 13.12. klo 15 mennessä. Ne, jotka saivat opiskelupaikan, ilmoittavat päätöksensä 2.12. mennessä. Itse otin paikan vastaan viime viikolla. Käsitin tuon siten, että varasijoilta aletaan hyväksyä vasta 2.12. jälkeen. Voin olla kyllä väärässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄNÄÄN ON SE ODOTETTU PÄIVÄ!!!!!!!!

Mistä vetoo, varasijat päivittyy vasta maanantaista alkaen, ja tätä tuskasta odottelua vaan jatkuu ja jatkuu 2.12. Asti 🤯

Eikä tänään kuitenkin pitäisi tulla mahdollisuus valita joku muu kuin 1.toive?

Vierailija
1644/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijoilta ottaminenhan päättyy vasta 13.12. klo 15 mennessä. Ne, jotka saivat opiskelupaikan, ilmoittavat päätöksensä 2.12. mennessä. Itse otin paikan vastaan viime viikolla. Käsitin tuon siten, että varasijoilta aletaan hyväksyä vasta 2.12. jälkeen. Voin olla kyllä väärässäkin.

Eli jos on jäänyt varasijalle, ei tilekkaan mahdollisuutta valita alempaa paikkaa johon pääsit heti??

Vierailija
1645/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on jäänyt varasijalle, ei tilekkaan mahdollisuutta valita alempaa paikkaa johon pääsit heti??

En tuosta tiedä, varmaankin voi mikäli on hyväksytty alempaan hakutoiveeseen. Mutta jos on puhtaasti varasijoilla, silloin kai tuo aikataulu pätee. Vai?

Vierailija
1646/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinnan tulos on hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia) (HUOM! vain kevään toisessa ja syksyn yhteishaussa), jos

tällainen valinnan tulos on mahdollinen vain muulla kuin ylimmällä hakukohteella

et voi ottaa tällaista paikkaa vastaan ennen koko yhteishaun kaikkien hakukohteiden tulosten julkaisua

jos tulet ylemmälle hakukohteelle hyväksytyksi ennen kaikkien yhteishaun tulosten julkaisua, tämä hakukohde peruuntuu, etkä voi ottaa sitä vastaan

jos et tule hyväksytyksi ylempään hakukohteeseen ennen kaikkien yhteishaun tulosten julkaisua, voit ottaa tämän paikan vastaan

jos tulet hyväksytyksi ylempään hakukohteeseen kaikkien yhteishaun tulosten julkaisun jälkeen, voit valita kumman paikan otat vastaan

kaikkien koko yhteishaun tulosten julkaisun jälkeen voit ottaa alemman paikan vastaan, vaikka olisit varalla ylempiin hakukohteisiin.

Opintopolusta tämä ja mulla just toi tilanne. Eli nyt vaan odotan että pääsen hyväksymään ton tokan vaihtoehdon. Tulispa jo.

Vierailija
1647/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnan tulos on hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia) (HUOM! vain kevään toisessa ja syksyn yhteishaussa), jos

tällainen valinnan tulos on mahdollinen vain muulla kuin ylimmällä hakukohteella

et voi ottaa tällaista paikkaa vastaan ennen koko yhteishaun kaikkien hakukohteiden tulosten julkaisua

jos tulet ylemmälle hakukohteelle hyväksytyksi ennen kaikkien yhteishaun tulosten julkaisua, tämä hakukohde peruuntuu, etkä voi ottaa sitä vastaan

jos et tule hyväksytyksi ylempään hakukohteeseen ennen kaikkien yhteishaun tulosten julkaisua, voit ottaa tämän paikan vastaan

jos tulet hyväksytyksi ylempään hakukohteeseen kaikkien yhteishaun tulosten julkaisun jälkeen, voit valita kumman paikan otat vastaan

kaikkien koko yhteishaun tulosten julkaisun jälkeen voit ottaa alemman paikan vastaan, vaikka olisit varalla ylempiin hakukohteisiin.

Opintopolusta tämä ja mulla just toi tilanne. Eli nyt vaan odotan että pääsen hyväksymään ton tokan vaihtoehdon. Tulispa jo.

Eli milloin pääset valitsemaan tuon tokan vaihtoehtosi? Tänäänkö? Vai vasta 2.12?

Vierailija
1648/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä käsitin et tänään on kaikkien yhteishaun tulosten julkaisu. En oo ennen hakenut korkeakouluun ni en tajunnu että tää on näin hermoja raastavaa. 

Vierailija
1649/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurean sivuilla lukee että varasijoilta voi tulla valituksi 13.12 asti. Eli jos sain alemman paikan, pitääkö minun odottaa 13.12 asti että pääsen hyväksymään tuon alemman paikan?🧐

Vierailija
1650/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laurean sivuilla lukee että varasijoilta voi tulla valituksi 13.12 asti. Eli jos sain alemman paikan, pitääkö minun odottaa 13.12 asti että pääsen hyväksymään tuon alemman paikan?🧐

Toivottavasti ei. Koska en halua enää ykkösvaihtoehtoon jossa olen varasijalla 👀

Vierailija
1651/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei. Koska en halua enää ykkösvaihtoehtoon jossa olen varasijalla 👀

Sama.

Vierailija
1652/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei. Mä käsitin niin, että tänään pitäis päästä hyväksyy se alempi paikka ja sitten sun mahikset siihen ylempään mitätöityy. Mut että vaihtoehtoisesti voit olla hyväksymättä ja jäädä venailee sen ykkösen varasijoilla. Toivotaan että nyt iltaan mennessä pystyis hyväksyy, muuten on kyl omituista.

Vierailija
1653/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun valtakunnallisesti kaikki valinnan tulokset on julkaistu, saat sähköpostiisi viestin, josta pääset tuloskirjeeseen. Kirjeessä kerrotaan sen hetkinen valintamenestyksesi kaikkien hakukohteidesi osalta ja mahdollinen varasijatilanteesi eri koulutuksissa. Tuloskirjeessä sinulle kerrotaan lisäksi oma pistemääräsi sekä alin pistemäärä, jolla koulutukseen on hyväksytty."

Vierailija
1654/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep varmaan viikon päästä sitten vasta :o Ja oliko se niin, että 13.12 asti ottavat varasijoilta ´:D

Vierailija
1655/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö siis pitääkö mun lähettää työtodistus myös nykyisestä työstäni saamaani opiskelupaikkaan? En pysty lähettämään todistusta määräaikaan mennessä koska lopetan työt vasta joulukuun lopussa 🤔🤔

Vierailija
1656/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia vielä

Vierailija
1657/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko jotenki vajaaälyinen vai miksen osaa ottaa opiskelupaikkaa vastaan? Vai eikö sitä vielä pysty? Tulin valituksi 2. hakutoiveeseen ja on aivan tasan selvää, etten pääse 1. toiveeseen, eli ensihoitajaks Metropoliaan kun oon varasijalla 21. MIKS EN VOI OTTAA TOTA 2. PAIKKAA VASTAAN JO?!

Tssiisus, syyhyttäis päästä jo vastaamaan kaikkiin noihin kyselyihin ja lataamaan ohjelmistot ja ja ja.....

Vierailija
1658/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä enääää!

Vierailija
1659/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka odotatte 2-4 sijalta paikkaa, varmistin tän ihan koululta niin tänään saa nuo paikat vahvistettua. Tulis nyt vain äkkiä kun tarvitsisi todistuksen opiskelija-asuntoa varten

Vierailija
1660/1931 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te jotka odotatte 2-4 sijalta paikkaa, varmistin tän ihan koululta niin tänään saa nuo paikat vahvistettua. Tulis nyt vain äkkiä kun tarvitsisi todistuksen opiskelija-asuntoa varten

Huh kiitos. Nyt äkkiä. 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi