Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Vierailija kirjoitti:
25.11. mennessä on tulokset selvillä. Mutta edellisvuosien tapaan koulukohtaisia tuloksia alkaa tippumaan pikkuhiljaa pääsykoeviikon jälkeen opintopolkuun. Varasijat liikkuu muistaakseni 13.12. saakka. Tosin viime syksyn yh:ssa mulla ei ensihoidon varasijat (Metropolia ja LAB) liikkuneet ollenkaan.
Eli tosi nopsaan! Hyvä, niin ei tarvii jännittää kovin kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kokeen oikeat vastaukset jonnekin jo tänään? Saisi mielenrauhaa...
Ei niitä julkaista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla valintakokeet huomenna aamulla, jännittää tosi paljon. Miten muut?
Miten meni?
Musta tuntuu että mulla kaatuu koko homma joko äidinkieleen tai päätöksentekoon.. siis ihan hakuammuntaa tossa äikässä mitä vastaa :D
Mulle äidinkielen osuus on aina vaikea ja ihan vaan siksi kun en pysty keskittymään niin pitkään tekstiin. Ajatukset lähtee ihan väkisin harhailemaan. Olisi ehkä pitänyt tehdä se osuus ensimmäisenä kun olin vielä suhteellisen pirteä.
Vierailija kirjoitti:
25.11. mennessä on tulokset selvillä. Mutta edellisvuosien tapaan koulukohtaisia tuloksia alkaa tippumaan pikkuhiljaa pääsykoeviikon jälkeen opintopolkuun. Varasijat liikkuu muistaakseni 13.12. saakka. Tosin viime syksyn yh:ssa mulla ei ensihoidon varasijat (Metropolia ja LAB) liikkuneet ollenkaan.
Hei osaatko sanoa, että mistä varasijoiden liikkumista voidaan seurata?
Vierailija kirjoitti:
Koe oli minusta suht helppo. Toki se etiikan ja tunnetaitojen osuus on aina yhtä arpapeliä. Tänäänkin siinä oli joku irvistyskuva ja piti laittaa mitä tunnetta se ilmaisi ja kaikki vaihtoehdot oli mun mielestä epäsopivia. Nooh, katotaan miten menee. Milloin ne tulokset tulikaan? Kai jo marraskuun lopussa? Eikö ne koulutkin ala tammikuussa?
Yks asia mitä en ymmärrä on ne pässit, jotka vuodesta toiseen tulee kokeeseen ilman läppäriä. Se kyllä ilmoitetaan niin monessa paikassa, et oma läppäri pitää olla. Tänäänkin yks siellä alko huutaan kun oli ajanut 200 km tekeen koetta, että miten kohtuutonta on kun sille ei anneta läppäriä. Teki mieli sivusta kommentoida, että jos et oo sen vertaa osannu lukee että se läppäri tarvitaan niin ehkä se koekaan ei välttämättä ois menny ihan putkeen.
Kyllä jos koulupaikka aidosti kiinnostaa niin osaa ottaa asioista selvää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni?
Musta tuntuu että mulla kaatuu koko homma joko äidinkieleen tai päätöksentekoon.. siis ihan hakuammuntaa tossa äikässä mitä vastaa :D
Mulle äidinkielen osuus on aina vaikea ja ihan vaan siksi kun en pysty keskittymään niin pitkään tekstiin. Ajatukset lähtee ihan väkisin harhailemaan. Olisi ehkä pitänyt tehdä se osuus ensimmäisenä kun olin vielä suhteellisen pirteä.
Joo sama :/ Englannin tekstin ymmärtäminen oli itelle paljo helpompi kuin suomenkielinen teksti :P Jätin äidinkielen vielä viimeisten joukkoon ja jengi alkoi lähtemään siinä vaiheessa..
Niin oliko se niin että näkee vaan osioittain sen oman koemenestyksen? Olis kyllä kiva nähdä esim etiikan osuuden oikeat vastaukset!
Vierailija kirjoitti:
Niin oliko se niin että näkee vaan osioittain sen oman koemenestyksen? Olis kyllä kiva nähdä esim etiikan osuuden oikeat vastaukset!
Nää meni itellä vähä yli hilseen :D
Millä järjestyksellä suosittelette tekemään koetta? Kannattaako ensin tehdä helpoimmat vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää meni itellä vähä yli hilseen :D
No sama! Vastailin kyllä ihan arvalla. En kertaakaan laittanut sitä mitä mun teki mieli laittaa, koska oon huomannut että valitsen näissä aina sen mikä olisi oikeudenmukaista. Esim se tehtävä missä se yks jauho paskaa esimiehestä ja se yks kanteli.. kuka niistä toimi kollegiaalisesti? Vastasin että se juoruaja, koska ne vastaukset on aina (mun mielestä) ihan hämäriä.
Ensin vaikeat pois alta, etenkin jos keskittymisen/jaksamisen kanssa ongelmaa, kuten mulla. Eli äikkä ja enkku. Muilla ei sinänsä väliä, väliin voi tehdä kevyemmän osuuden ja jatkaa haastavampaan.
Toinen näkökulma on että tekisi ensin varmimman osuuden, jotta saa motivaation huipulle. Miten itse kukin sen kokee parhaakseen..
Vierailija kirjoitti:
Millä järjestyksellä suosittelette tekemään koetta? Kannattaako ensin tehdä helpoimmat vai mitä?
Se vähä riippuu. Keskittymiskyky lienee alussa parhaimmillaan ja koska koe pitkä niin loppua kohden jo väsähtää. Ite tein siinä järjestyksessä ku ne oli koneella ja se osottautui ihan hyväksi. Ensin oli päätöksentekotaidot, sit äikkä, enkku, matikka ja lopuksi ne huuhaa etikka ja tunnetaidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vähä riippuu. Keskittymiskyky lienee alussa parhaimmillaan ja koska koe pitkä niin loppua kohden jo väsähtää. Ite tein siinä järjestyksessä ku ne oli koneella ja se osottautui ihan hyväksi. Ensin oli päätöksentekotaidot, sit äikkä, enkku, matikka ja lopuksi ne huuhaa etikka ja tunnetaidot.
Ehdottomasti viimesenä ne 15min testit! Siinä alkaa oleen jo keskittyminen sitä luokkaa että :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni?
Joo sama :/ Englannin tekstin ymmärtäminen oli itelle paljo helpompi kuin suomenkielinen teksti :P Jätin äidinkielen vielä viimeisten joukkoon ja jengi alkoi lähtemään siinä vaiheessa..
Minkälaisia aiheita englannin tekstissä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni?
Vaikeempi oli, kun olisin voinut arvata, mutta toisaalta oon tyytyväinen suoritukseen. Joko pisteet riittää tai ei riitä, tein minkä osasin. Päätöksenteko oli vaikee taikka siis oli vaikee tehdä päätös oikeesta vastauksesta 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni?
Minkälaisia aiheita englannin tekstissä oli?
Enkku oli helpompi mun mielestä ku aiemmin. Covidista ja videopalavereista ainakin oli.
Ma aamun koe. Mitä vastasitte siihen "Kuka kuljettaa tietotekniikkaa?" Mun mielestä ei voinu päätellä. :O
Mun mielestä vaikeampi kuin vuotta aiemmin.