Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
201/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuanytoikeasti kirjoitti:

Oli ihan törkeän vaikea koe! Vitsit.. Mä oon kaks kertaa aiemmin tehnyt ja oli kyllä tosi paljon helpompi. Nyt en varmuudella saa kyllä pisteitä ollenkaanmasentavaa! Hoitajista pula mutta eihän tuonne kouluun edes pääse tavan lukion käynyt.

Mun puolesta tämä oli neljäs kertaa ku osallistuin kokeeseen ja olen ihan sama mieltä, että tämän kerran koe oli ihan hirven vaikea pää meni ihan sekaisin varmaan ei mitään pisteitä tulee ollenkaan. Ja tuntuu että en tule saamaan koskaan opiskelu paikka.

Vierailija
202/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tämän päivän (ti aamu) matemaattisten taitojen yksikönmuunnoksen "tyyppi" tuli kyllä yllätyksenä. En ollut yhtään varautunut tuollaiseen, pikemmin fysiikan aihealuetta?

Joo, ja vaikea koe oli.

Maanantaina oli myös juuri sellainen yksikkömuunnos mitä EN opetellut.. Pikkasen turhautti kun pänttäsin kaikenmaailman muut yksikkömuunnokset ://

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko parempi jättää vastaamatta ja saada 0 pistettä, vai arpapelillä yrittää ehkä oikein, ehkä väärin?

Ehdottomasti vastata jos ei miinuspisteitä. Niissä missä on miinuspisteitä niin itse pohdin arvauksen varmuutta suhteessa miinuspisteiden määrään. Jos isot miinukset niin en arvaa ollenkaan

Vierailija
204/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi AMK tutkinto takana, silloin sisään helposti. Nyt ei-ensikertalaisena tarvitaan aika paljon enemmän pisteitä, saa nähdä.

Matikka helppo, laskin ne tehtävät ensin ja sitten vasta katsoin vaihtoehdot.

Äidinkieli ymmärrettävä, mielestäni osasin.

Pulmatehtävät yksinkertaisia

Mutta helkutti sitä englantia, en sitä osaa, enkä tule oppimaan niin hyvin että tuosta jotain osaisi .

Mun ajatus oli, että kaikkiin veikataan jotain, voi olla että tulee koko osiosta miinuspisteitä😂mutta kun keväällä hakukohteeseeni tarvittiin 83,5/100 pistettä ei tyhjiä voi kauheasti jättää, silloin ei pisteet ainakaan riittäisi

Vierailija
205/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tämän päivän (ti aamu) matemaattisten taitojen yksikönmuunnoksen "tyyppi" tuli kyllä yllätyksenä. En ollut yhtään varautunut tuollaiseen, pikemmin fysiikan aihealuetta?

Joo, ja vaikea koe oli.

Joo en yhtään ymmärtänyt kyseistä tehtävää...

Vierailija
206/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten olen niin saakutin hidas tekemään. Päätöksentekotaidoissa olen puolivälissä kun alkaa aika tikittää loppua. Harmittaa, kun osaisin ne lopulta tehdä, mutta olen vaan hidas. Täytyy seuraaviin kokeisiin alkaa nopeutta treenaamaan.

Myös äidinkielessä tuli aika vastaan. Vaikeat kokeet, etiikka ja tunnetaidot helppoja. Olin tänään iltapäivällä.

Vierailija
207/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten olen niin saakutin hidas tekemään. Päätöksentekotaidoissa olen puolivälissä kun alkaa aika tikittää loppua. Harmittaa, kun osaisin ne lopulta tehdä, mutta olen vaan hidas. Täytyy seuraaviin kokeisiin alkaa nopeutta treenaamaan.

Myös äidinkielessä tuli aika vastaan. Vaikeat kokeet, etiikka ja tunnetaidot helppoja. Olin tänään iltapäivällä.

Sama juttu myös tässä. Olen kans hidas vaikka koe ei minusta ollut kovin vaikea, mutta ajan takia mulle tuli paniikki ja pää ei enää toiminut.

Vierailija
208/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, kuinka monta kertaa olette osallistuneet näihin valintakokeisiin ja olitteko ennen opiskelet ammatti koulussa vai lukiossa ja miten valintakoe meni?

Vierailija
209/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu myös tässä. Olen kans hidas vaikka koe ei minusta ollut kovin vaikea, mutta ajan takia mulle tuli paniikki ja pää ei enää toiminut.

Sama.. aika loppui ihan täysin melkein kaikissa.. :(

Vierailija
210/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla tänne kommentoimaan, että minustakin oli tää tiistain iltapäivän koe tosi vaikea, aika meinasi loppua kesken kaikissa paitsi matikassa yllättäen, tosin matemaattis-luonnontieteellinen ihan siitä syystä jäi löysää, kun oli muutama sellainen jota en edes viitsinyt tosissaan yrittää ratkoa, kun ei osaaminen riittänyt.

Olen matikan takia ollut valmennuskurssilla ja tehnyt harkkakokeita moodlessa, joissa aina vetänyt lähes täydet Suomesta ja enkusta, nyt loppui enkussa aika kesken, Suomessa oli hilkulla ajan riittäminen myös. Yllättävän hankala lukuisia tekstejä oli nyt kyllä, noissa harkoissa olen heti osannut monivalinnoista valita oikean. En myöskään ole ensikertalainen, et toivoa täytyy, että koe oli muille hakijoille vieläkin vaikeampi😁

Vierailija
211/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tulla tänne kommentoimaan, että minustakin oli tää tiistain iltapäivän koe tosi vaikea, aika meinasi loppua kesken kaikissa paitsi matikassa yllättäen, tosin matemaattis-luonnontieteellinen ihan siitä syystä jäi löysää, kun oli muutama sellainen jota en edes viitsinyt tosissaan yrittää ratkoa, kun ei osaaminen riittänyt.

Olen matikan takia ollut valmennuskurssilla ja tehnyt harkkakokeita moodlessa, joissa aina vetänyt lähes täydet Suomesta ja enkusta, nyt loppui enkussa aika kesken, Suomessa oli hilkulla ajan riittäminen myös. Yllättävän hankala lukuisia tekstejä oli nyt kyllä, noissa harkoissa olen heti osannut monivalinnoista valita oikean. En myöskään ole ensikertalainen, et toivoa täytyy, että koe oli muille hakijoille vieläkin vaikeampi😁

Niin totta tosi vaikea koe täällä kertaa ja tosi pitkät tekstit äikän osiossa ja mitä muuten vastaisitte siihen infograafin osion?

Vierailija
212/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta tosi vaikea koe täällä kertaa ja tosi pitkät tekstit äikän osiossa ja mitä muuten vastaisitte siihen infograafin osion?

Se Suomen kielen juttuko, jossa naisen palkkaus ja tasa-arvo asiaa? En muista kysymyksiä, mut kaikissa niistä oli kai kyse epätasa-arvosta

Vierailija
213/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin oli tosi vaikee. Ei muuten mutta aika loppu ainakin neljässä osiossa jotenkin kesken. Jäin kai sit niihin vaikeempiin vähän turhan kauaksi aikaa jumittamaan.. matikka oli itselle ihan easy, toki aina matikassa ollut tosi hyvä. Englanti meni taas ihan päin pers, en saanut mittää selvää siitä tekstistä ku oli nii paljo ammattisanastoo. Tuntuu että en kyllä ite pääse läpi, kun osioita jäi joihin ei edes kerennyt vastata. Ihan järkyttävän vähän aikaa verrattuna kuinka paljo kysymyksiä..

Vierailija
214/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja vaikea koe oli.

Jep. Tais olla ma sama yksikönmuunnos "tyyppi".

Vierailija
215/1931 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut yllätti kyllä totaalisesti päätöksentekotaidot. Amk valmennuskurssilla vahvin aine, kokeessa olin ihan pulassa! Ehkä muutama piste tulee.. :(

Vierailija
216/1931 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niitä haamutehtäviä kaikissa osioissa? Itse huomasin maininnan niistä vasta siinä minkä tein viimeiseksi eli tunneälytaidot.

Vierailija
217/1931 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieru1999 kirjoitti:

Minustakin oli tosi vaikee. Ei muuten mutta aika loppu ainakin neljässä osiossa jotenkin kesken. Jäin kai sit niihin vaikeempiin vähän turhan kauaksi aikaa jumittamaan.. matikka oli itselle ihan easy, toki aina matikassa ollut tosi hyvä. Englanti meni taas ihan päin pers, en saanut mittää selvää siitä tekstistä ku oli nii paljo ammattisanastoo. Tuntuu että en kyllä ite pääse läpi, kun osioita jäi joihin ei edes kerennyt vastata. Ihan järkyttävän vähän aikaa verrattuna kuinka paljo kysymyksiä..

Enkku meni perseelleen. Ymmärsin tekstin pointin mutta vastausvaihtoehdot oli niin erityis ettei riitä mun perusenglannin taidot. Hieman yllätti miten pitkä koe siitä tulee ja varsinkin jos joka osiossa on jotain testiosia ja sitten oletkin niihin kuluttanut aikaa etkä saa niistä mitään hyötyä edes.

Vierailija
218/1931 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieru1999 kirjoitti:

Enkku meni perseelleen. Ymmärsin tekstin pointin mutta vastausvaihtoehdot oli niin erityis ettei riitä mun perusenglannin taidot. Hieman yllätti miten pitkä koe siitä tulee ja varsinkin jos joka osiossa on jotain testiosia ja sitten oletkin niihin kuluttanut aikaa etkä saa niistä mitään hyötyä edes.

Niimpä, niimpä. Ihan höhlää, ettei ollut järkeä alkaa miettimään tarkemmin, kun oli niin paljon tehtäviä tehtävänä. Aika heti valahti niin, että alkoi tulemaan kiire, kun hieman mietti jotain 😂 Ja ottaa päähän, että itselle englannin piti olla vahva alue, eikä uusia sanoja ollut, mutta en vain jostain syystä pystynyt yhdistämään tekstipätkien kokonaisuutta kysymyksiin, enkä uskaltanut alkaa arvaamaan. Toki luokassa oli alkuun tosi rauhatonta varmaan ainakin puolisen tuntia, että vei keskittymistä 🤦

Vierailija
219/1931 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieru1999 kirjoitti:

Niimpä, niimpä. Ihan höhlää, ettei ollut järkeä alkaa miettimään tarkemmin, kun oli niin paljon tehtäviä tehtävänä. Aika heti valahti niin, että alkoi tulemaan kiire, kun hieman mietti jotain 😂 Ja ottaa päähän, että itselle englannin piti olla vahva alue, eikä uusia sanoja ollut, mutta en vain jostain syystä pystynyt yhdistämään tekstipätkien kokonaisuutta kysymyksiin, enkä uskaltanut alkaa arvaamaan. Toki luokassa oli alkuun tosi rauhatonta varmaan ainakin puolisen tuntia, että vei keskittymistä 🤦

Ihan sama minulla. Ymmärsin tekstin, ymmärsin vaihtoehtolauseet, mutta en ymmärtänyt niiden yhteyttä 🙈

Vierailija
220/1931 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa, kuinka monta kertaa olette osallistuneet näihin valintakokeisiin ja olitteko ennen opiskelet ammatti koulussa vai lukiossa ja miten valintakoe meni?

Oon hakenut kolmesti. Ehdottomasti tällä kertaa oli vaikein koe mitä olen koskaan nähnyt. Toivon,että moni muu ajatteli samoin..olisi edes jotain mahkuja.. Hain ensihoitajaksi johon on muutenkin sairaan vaikea päästä.

Olen käynyt lukion mutta siitä ei ole kyllä mitään apua ollut. Haha. Englannin osio oli jotain niin vaikea,että mietin jo olevani kielitaidoton.

Ala pulassa (hoitsu) ja edes kouluun ei pääse lukion papereilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi