Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla valintakokeet huomenna aamulla, jännittää tosi paljon. Miten muut?
Miten meni?
Musta tuntuu että mulla kaatuu koko homma joko äidinkieleen tai päätöksentekoon.. siis ihan hakuammuntaa tossa äikässä mitä vastaa :D
Olitko jo kokeessa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni?
Musta tuntuu että mulla kaatuu koko homma joko äidinkieleen tai päätöksentekoon.. siis ihan hakuammuntaa tossa äikässä mitä vastaa :D
Olitko jo kokeessa ?
Olin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni?
Jep. Toi päätöksenteko oli kyllä tosi vaikea, loppu aika kesken. Huonosti meni. Huoh... Ja äikässä myös kinkkisiä tehtäviä.
Mitä mieltä enkun osiosta? Eka osio oli ihan ok, mutta loput jätin melkein kaikki vastaamatta, kun en ollut 100% varma.
Tuleeko kokeen oikeat vastaukset jonnekin jo tänään? Saisi mielenrauhaa...
Minkä tyyppisiä tehtäviä oli enkussa / äidinkielessä?
Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppisiä tehtäviä oli enkussa / äidinkielessä?
Aika perus täm teksti - 4 vaihtoehtoa mistä valita vastaus. Enkussa sama ja sitten niitä missä valita oikea sana tyhjään kohtaan. Äikässä myös kuvien tulkintaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä enkun osiosta? Eka osio oli ihan ok, mutta loput jätin melkein kaikki vastaamatta, kun en ollut 100% varma.
Enkku helpompi kuin oletin.
Mites tuo matikka? Olen aina ollut siinä sysipaska niin hirvittää miten se sujuu
Vierailija kirjoitti:
Mites tuo matikka? Olen aina ollut siinä sysipaska niin hirvittää miten se sujuu
Joka tasoisia tehtäviä. Aika meni tässä aivan liian nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä matikka oli suht helppo, toki siinäkin pari vaikeampaa tehtävää.
Mulla koe edessä keskiviikkona. Jännittää. Kertailen trigonometriaa, keväällä oli ainakin pari aiheeseen liittyvää tehtävää.
Oliko englannissa lauseiden järjestämis tehtävää?
Vierailija kirjoitti:
Oliko englannissa lauseiden järjestämis tehtävää?
Ei ollut
Siis tyyliin perus jako, kerto, prosentti juttuja?
Minkälainen koe oli teidän mielestä kokonaisuudessaan? vaikea? Helppo?
Onko tietoa milloin omat pisteet tulee näkyviin?
Koe oli minusta suht helppo. Toki se etiikan ja tunnetaitojen osuus on aina yhtä arpapeliä. Tänäänkin siinä oli joku irvistyskuva ja piti laittaa mitä tunnetta se ilmaisi ja kaikki vaihtoehdot oli mun mielestä epäsopivia. Nooh, katotaan miten menee. Milloin ne tulokset tulikaan? Kai jo marraskuun lopussa? Eikö ne koulutkin ala tammikuussa?
Yks asia mitä en ymmärrä on ne pässit, jotka vuodesta toiseen tulee kokeeseen ilman läppäriä. Se kyllä ilmoitetaan niin monessa paikassa, et oma läppäri pitää olla. Tänäänkin yks siellä alko huutaan kun oli ajanut 200 km tekeen koetta, että miten kohtuutonta on kun sille ei anneta läppäriä. Teki mieli sivusta kommentoida, että jos et oo sen vertaa osannu lukee että se läppäri tarvitaan niin ehkä se koekaan ei välttämättä ois menny ihan putkeen.
25.11. mennessä on tulokset selvillä. Mutta edellisvuosien tapaan koulukohtaisia tuloksia alkaa tippumaan pikkuhiljaa pääsykoeviikon jälkeen opintopolkuun. Varasijat liikkuu muistaakseni 13.12. saakka. Tosin viime syksyn yh:ssa mulla ei ensihoidon varasijat (Metropolia ja LAB) liikkuneet ollenkaan.
Miten meni?