Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
121/1931 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko varasijat alkaa liikkua?

Ei ainakaan Savonian soten varasijat oo liikkunu vielä minnekkään :(

Vierailija
122/1931 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan päässy tyyliin ikinä sote aloille varasijalta Ei-ensikertalaisena monimuotoon...! Se on ainaki vaikeeta, niin oon ymmärtänyt

Kyllä mun ryhmässä ainakin on ei-ensikertalaisia ja ollaan siis sairaahoitajan monimuodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1931 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan liikkuu vasta kun valintakoe on ohi

Vierailija
124/1931 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan liikkuu vasta kun valintakoe on ohi

Näin itsekin oletan.. ainakin kevään yhteishaussa Karelian paikat liikku vasta kun valintakoe oli ohi.. Olisin silloin päässy sotealalle varasijalta 6, joka ei hievahtanutkaan ennen valintakoetta..

Vierailija
125/1931 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette opiskelleet englantia valintakokeeseen?

Vierailija
126/1931 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista todistusvalinnan pisteistä sanon sen verran, että niiden varasijoissa ensikertalaisilla ja ei-ensikertalaisilla on eri jonot. Olin keväällä Jamkin sosionomi - monimuoto todistusvalinnan ei-ensikertalaisjonossa varasijalla 1. Missään vaiheessa jono ei liikkunut yhtään, mikä on ymmärrettävää kun kyse oli 5 paikasta jotka oli ei-ens kert osuus. Sit kun päästiin pääsykoetuloksiin niin kaikki oli samassa jonossa ja sieltä menin sisään selvästi.

Miksi siitä ei lue missään, että on eri jonot? :/

Jono on yhteinen. Jos olet jonossa sijalla 4, sinulla on neljänneksi parhaat pisteet jonossa olevilta. Jos paikka vapautuu joltain ensikertalaiselta ja jonossa edessäsi on vain ei-ensikertalaisia (kuten olet itsekin), se ensikertalainen jonostasi takaa saa paikan. Toisaalta, jos edessäsi on vain ensikertalaisia ja paikka vapautuu ei-ensikertalaiselta, saat sinä paikan jonon ohi

Vierailija
127/1931 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan huomanneet, että osoitteessa ammattikorkeakouluun.fi on esimerkkitehtäviä kaikista kokeen osa-alueista, siellä pääsee katsomaan, miltä koejärjestelmä näyttää ja kokeilemaan, kuinka matemaattis-luonnontieteellisessä osassa käytössä oleva laskin toimii

Vierailija
128/1931 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko varasijat alkaa liikkua?

Ei ainakaan Savonian soten varasijat oo liikkunu vielä minnekkään :(

Tässä vaiheessa jonot liikkuvat vielä hitaasti. Vapaita paikkoja tulee vain, kun hakijalle tarjotaan paikkaa ylemmältä hakukohteelta tai kun hakija ilmoittaa ettei ota tarjottua paikkaa vastaan. Kovin harva tässä vaiheessa ilmoittaa ettei ota paikkaa, kun osa valinnoista on vielä julkaisematta (valintakokeet, valintakurssit ym) ja jos uusiakaan tuloksia ei ole julkaistu, ei varasija tietenkään voi liikkua

Vierailija
129/1931 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin todistusvalinnanna haaga heliaan tradeksi. Tsemppiä kaikille pääsykokeisiin ja paikkaa varasijoilta odottaville!

Vierailija
130/1931 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAB hakeneet: saitteko sähköpostin todistusvalinnasta??? En pääse jostain syystä opintopolkuun kirjautumaan lainkaan ja aavistelen nyt vaan, että en oo päässyt luultavasti mihinkään mutta totuutta en vielä tiedä :D

Ei ole mulle tullut ikinä vielä tässä vaiheessa. T. Kolmesti putkeen päässyt todistusvalinnassa labiin ja nyt taas - eikä tullut sähköpostia.

Vierailija
131/1931 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeavalmennus.fi

On toki siis maksullinen mutta maksaa itsensä nopeasti takaisin sillä ajatuksella että pääset kouluun sisään, itse tämän kurssin käytyäni pääsin opiskelemaan Ensihoitoa (XAMK) ykköstoiveeseen todella hyvillä pisteillä viime syksyn haussa jäätyäni kahdesti varasijoille.

Vedin niin hyvät pisteet tämän ansiosta että olisivat riittäneet myös LABiin ja Metropoliaan EH-linjalle.

Vierailija
132/1931 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette opiskelleet englantia valintakokeeseen?

On toki siis maksullinen mutta maksaa itsensä nopeasti takaisin sillä ajatuksella että pääset kouluun sisään, itse tämän kurssin käytyäni pääsin opiskelemaan Ensihoitoa (XAMK) ykköstoiveeseen todella hyvillä pisteillä viime syksyn haussa jäätyäni kahdesti varasijoille.

Vedin niin hyvät pisteet tämän ansiosta että olisivat riittäneet myös LABiin ja Metropoliaan EH-linjalle.

(Vastaa toiminto ei näemmä liitä vastattavaa viestiä tähän joten kokeillaan lainauksen kanssa uusiksi)

Vierailija
133/1931 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensikertalaisena?

Vierailija
134/1931 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae avoimen kautta?

Vierailija
135/1931 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla fiiliksillä AMK-kokeeseen ? Ahdistaako ? Jännittääkö ? Itsevarmana ?

Vierailija
136/1931 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisilla fiiliksillä AMK-kokeeseen ? Ahdistaako ? Jännittääkö ? Itsevarmana ?

Saan suht pienellä harjoittelulla yllättävän hyviä tuloksia harjoituskokeessa, mutta vähän pelkään tämän pienen itsevarmuuden kostautuvan varsinaisessa kokeessa. Yleensä en onnistu missään. 😄 englanti jännittää eniten, koska siinä on eniten tuurinpeliä, onko sanasto tuttua vai ei.

Vierailija
137/1931 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää taas ihan sikana. Toista kertaa menossa. Edellinen kerta meni ihan ok, parantamisen varaa jäi etenkin fysiikassa. Nyt tsemppiä pitäisi saada päälle ja kertausta, kertausta...

Vierailija
138/1931 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan suht pienellä harjoittelulla yllättävän hyviä tuloksia harjoituskokeessa, mutta vähän pelkään tämän pienen itsevarmuuden kostautuvan varsinaisessa kokeessa. Yleensä en onnistu missään. 😄 englanti jännittää eniten, koska siinä on eniten tuurinpeliä, onko sanasto tuttua vai ei.

Samoilla fiiliksillä täälläkin. Englanti jännittää eniten ja erityisesti ne pidemmät tekstit/artikkelit, joissa haastavaa sanastoa. Muut osiot meneekin itsellä keskiverto hyvin. 

Vierailija
139/1931 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla valintakokeet huomenna aamulla, jännittää tosi paljon. Miten muut?

Vierailija
140/1931 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla valintakokeet huomenna aamulla, jännittää tosi paljon. Miten muut?

Mulla valintakoe tiistaina. Jännittää ja ahdistaa miten koe tulee menemään.