Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Itse löysin vipusesta vain savonian viimekeväiset paikat, en tämän syksyn
Onkohan kukaan päässy tyyliin ikinä sote aloille varasijalta Ei-ensikertalaisena monimuotoon...! Se on ainaki vaikeeta, niin oon ymmärtänyt
Millos nää varasijat sitten liikkuu? Itellä varasija 2 ja alin hyväksytty samalla pistemäärällä amk monimuoto porvoo ja sosionomi.
20 varasija sosionomi monimuoto Laurea Hyvinkää, mitään mahdollisuuksia päästä sisään..?
keväällä en ainakaan päässy noilta varasijoilta. itse asiassa tais liikkua vaan jonku 5 paikkaa varasija.
Onko kellään tänään liikkunu? Näkeekö sen jostaki onko ne päivittyny vaikkei ois liikkunu?
Terveisin varasija 1, 2 ja 1
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tänään liikkunu? Näkeekö sen jostaki onko ne päivittyny vaikkei ois liikkunu?
Terveisin varasija 1, 2 ja 1
Ei oo liikkunu vielä..
On kyllä huikea juttu tämä ensikertalaisten kiintiö. Mun hakukohteisiin on päästy sisään 50 p huonommilla pisteillä kuin mun pisteet, ja olen varasijalla 37. Onkohan niin, että ei ole toivoakaan päästä opiskelemaan en kestä ehkä enää sekuntiakaan mun nykyistä alaa, joten epätoivo alkaa olla vahvasti läsnä.
ymmärrän tuskasi, järkyttävää, että tommosella piste-erolla jää ei-ensikertalaiset rannalle. Ei tarvii hirveesti ihmetellä, miksi ei uudestaan kouluttauduta. KUN EI PÄÄSE KOULUUN EDES HYVILLÄ PISTEILLÄ
Miksi näkyy edelleen opiskelijavalinta kesken? Kaikissa hakemissani paikoissa.
Noista todistusvalinnan pisteistä sanon sen verran, että niiden varasijoissa ensikertalaisilla ja ei-ensikertalaisilla on eri jonot. Olin keväällä Jamkin sosionomi - monimuoto todistusvalinnan ei-ensikertalaisjonossa varasijalla 1. Missään vaiheessa jono ei liikkunut yhtään, mikä on ymmärrettävää kun kyse oli 5 paikasta jotka oli ei-ens kert osuus. Sit kun päästiin pääsykoetuloksiin niin kaikki oli samassa jonossa ja sieltä menin sisään selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Noista todistusvalinnan pisteistä sanon sen verran, että niiden varasijoissa ensikertalaisilla ja ei-ensikertalaisilla on eri jonot. Olin keväällä Jamkin sosionomi - monimuoto todistusvalinnan ei-ensikertalaisjonossa varasijalla 1. Missään vaiheessa jono ei liikkunut yhtään, mikä on ymmärrettävää kun kyse oli 5 paikasta jotka oli ei-ens kert osuus. Sit kun päästiin pääsykoetuloksiin niin kaikki oli samassa jonossa ja sieltä menin sisään selvästi.
Miksi siitä ei lue missään, että on eri jonot? :/
Vierailija kirjoitti:
Miksi näkyy edelleen opiskelijavalinta kesken? Kaikissa hakemissani paikoissa.
Tän päivän aikana pitäis kyllä tulla todistuvalinnan tulokset mikäli se on käytössä sillä alalla
Onko tänään päässeet hyväksymään opiskelupaikkansa ne, jotka on hyväksytty ekaan hakutoiveeseensa?
Pääseekö tuon alemman paikan hyväksymään vasta, kun myös valintakokeet ovat ohi vai jo aiemmin? Siis kun on hyväksytty kolmanteen toiveeseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tänään päässeet hyväksymään opiskelupaikkansa ne, jotka on hyväksytty ekaan hakutoiveeseensa?
Pääseekö tuon alemman paikan hyväksymään vasta, kun myös valintakokeet ovat ohi vai jo aiemmin? Siis kun on hyväksytty kolmanteen toiveeseen.
Vipusessa näkyi jo opiskelupaikan vastaanottaneita
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin mun hakukohteessa ensikertalaiskiintiö on 80% valintatapajonottain. Pääsykokeesta tulee uusi jono, mutta silloinkin poimitaan päältä ensin ensikertalaiset ja jäljelle jääneistä muutamasta paikasta kilpailee sitten kaikki pääsykokeissa käyneet. Mutta hakukohteissa voi kai olla eroja tämän suhteen.
Jeee pääsin vihdoinkin ei-ensikertalaisena ensihoitoon :)
LAB hakeneet: saitteko sähköpostin todistusvalinnasta??? En pääse jostain syystä opintopolkuun kirjautumaan lainkaan ja aavistelen nyt vaan, että en oo päässyt luultavasti mihinkään mutta totuutta en vielä tiedä :D
Miten vipusesta voi katsoa kuinka monta on hyväksynyt koulupaikan?