Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hautajaisiin pukeutua tummansinisiin vaatteisiin?

Vierailija
06.02.2025 |

Olis sellainen housupuku naisella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tosi tumma sininen niin ehkä ei erotu joukosta jos ei ole muuta.

Vierailija
2/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa vainaja välittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan hyvin.

Vierailija
4/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
5/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on ihan sovelias väri. 

Vierailija
6/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaishullun kulunut aloitus.

Vierailija
7/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi hyvin. Tietysti on erilaisia hautajaisia, jotkut on muodollisempia. Mutta normihautajaisiin riittää hillityt ja tummasävyiset vaatteet. 

Vierailija
8/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule maalle hautajaisiin, niin näet että miten ne  ihmiset jotka ei ole keskiluokkaa pukeutuu hautajaisiin. Näet, että siellä on naapurit ja kylänmiehet pistäneet päälle parhaat vaatteensa, eikä ne aina oli mustia. Mummon hautajaisissa naapurin Arvolla oli viininpunainen slipoveri, luultavasti koska Arvolla ei ole (mustaa) pukua. Isomummon ystävällä Liisalla oli beige mekko ja Kuomat, koska luultavasti se oli hänen siistein mekkonsa ja talvella haudalla paleltaa, jos ei ole lämpimät kengät. 

Eikä mummon hautajaiset edes olleet poikkeus. Ukin hautajaisissa Arvolla oli edelleen se sama slipoveri. Ja ukin kalastuskaverilla oli päällään villatakki, jonka kuosista päättelin sen olevan jostain 90-luvun alusta. 

Eikä muuten mua haitannut yhtään, että isovanhemmille läheiset ihmiset oli pukeutuneet muuhun kuin mustaan. Pääasia, että tulivat paikalle. 

Vierailija
9/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka pinkkiin. Nykyinen hautausetiketti ei ole niin tarkkaa kuin ehkä jonkun vanhan körttiläisen hautajaisissa. Tai mistäpä minä tiedä, kun en ole sellaisissa ollut, mutta ainakin lestadiolaishautajaisissa on muutakin kuin mustaa.

Vierailija
10/10 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule maalle hautajaisiin, niin näet että miten ne  ihmiset jotka ei ole keskiluokkaa pukeutuu hautajaisiin. Näet, että siellä on naapurit ja kylänmiehet pistäneet päälle parhaat vaatteensa, eikä ne aina oli mustia. Mummon hautajaisissa naapurin Arvolla oli viininpunainen slipoveri, luultavasti koska Arvolla ei ole (mustaa) pukua. Isomummon ystävällä Liisalla oli beige mekko ja Kuomat, koska luultavasti se oli hänen siistein mekkonsa ja talvella haudalla paleltaa, jos ei ole lämpimät kengät. 

Eikä mummon hautajaiset edes olleet poikkeus. Ukin hautajaisissa Arvolla oli edelleen se sama slipoveri. Ja ukin kalastuskaverilla oli päällään villatakki, jonka kuosista päättelin sen olevan jostain 90-luvun alusta. 

Eikä muuten mua haitannut yhtään, et

Olisi voinut olla minun isovanhempien tai vanhempien hautajaisissakin. Tai minun, kun se aika koittaa. He olivat sitä mieltä, että ei sitä vaatteilla surra, ja tuhlausta ostaa uusia vaatteita vain hautajaisia varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi