Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö Opintopolussa näkyä erikseen pisteraja ensikertalaisille ja muille?
Ei näy.
Päivittyykö varasijat viikonloppuna?
Tuleeko muuten joka hakuun uusi valmennuskurssi vai onko se aina se sama?
Miksi ihmeessä on olemassa edes joku ensikertalaiskiintiö?
Kaikille pitäisi olla sama, eli vain se menestys ratkaisee. Opiskelemaan hakiessa pitäisi testata hakijan kykyjä eikä sitä onko joskus vastaanottanut opiskelupaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapin AMK ja sosionomin verkko-opinnot kutsuu! Ensimmäistä kertaa hain. Pari tuntia valmistauduin kokeeseen edellisenä päivänä. Kokeessa kannattaa vastata vaan niihin, mistä on aivan varma. Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!
Eri mieltä tästä, jos on vahva fiilis edes että olisikohan se tuo tai tuo niin todennäköisyyksien mukaan kannattaa vastata edes jotain.
Nimim. Vastasin kaikkiin kysymyksiin ja pääsin ykkös toiveeseeni
Anteeksi, korjaan epäselvää vinkkiäni. Mikäli miinuspisteitä ei osiossa ole, kannattaa toki arvata. Mutta mikäli mahdollisuus miinuksiin on, itse en arvaisi, vaan pelaisin varman päälle. Tämä taktiikka toimi minulla ja pääsin myös ykköstoiveeseeni. 😊
Niin vaan mäkin ilmeisesti pääsin kolmannelta valinnalta 😭😭💓💓 diak lähihoitajataustaiset, sairaanhoitaja monimuoto. En vaan viel oo voinu ottaa vastaan koska 1 ja 2 vaihtoehdot varasijalla 53 sekä 18 terveydenhoitaja monimuoto 😄
Mieli kyl halajais ottaa jo toi lähäritaustaisten koska nopeempi tempo yms 😊mut kai sitä sit täytyy odottaa vai 25.11 astikko?? 13.12 asti varasijoilt hyväksytää?? Mut diakin toi lähäritaust. Paikka täytys vastaanottaa 2..12 mennes. En tajua 🙈
Mä muistan jostain ammattikorkeakouluun.fi:n sivuilta lukeneeni ennen valintakokeita, että jos tulet hyväksytysti vaikka 3.hakutoiveeseen, voit hyväksyä sen paikan kun kaikkien koulujen tulokset ovat tulleet, viimeistään siis 25.11. Silloin tehdään se valintakokeita että joko vastaanotat sen numeron paikan johon pääsit tai sitten jäät odottamaan varasijojen liikkumista ylemmissä hakukohteissa 13.12. saakka. Eli viikon päästä viimeistään voit ottaa vastaan tuon paikkasi
Minä ihmettelin kun minulle tuli sähköpostia, että olen päässyt sosionomin verkko-opintoihin vaikken mennyt edes pääsykokeeseen??? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin kun minulle tuli sähköpostia, että olen päässyt sosionomin verkko-opintoihin vaikken mennyt edes pääsykokeeseen??? En ymmärrä.
Todistusvalinnalla pääsit kuten minäkin. Ensin jäänyt varasijalle ja kun valintakokeissa käyneet ovat päässeet korkeampiin hakutoiveisiinsa, on todistusvalintajonosta tullut paikka sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut opiskelupaikkaa tässä haussa. Sain pisteitä vain 65/100. Tylsä systeemi kun saa miinuksia vääristä vastauksista, pakottaa taktikointiin. Mutta nyt tiedän mitä parantaa ensi kevääseen!
Sepä, ja hitaalle lukijalle luettavan/tehtävien määrä oli suhteessa osiokohtaisiin aikoihin turhan suuri. Tokihan sitä on keinoja hetkellisesti käydä ylikierroksilla, mutta onko siinä niin järkeä, itse en juo edes kahvia. ["Studies do not support caffeine as having any significant effect on attention, but it does seem to play a role in enhancing processing speed"]
Onnittelut läpipäässeille ja onnea kaikille tulevaan!
En tiedä onko tätä kysytty jo ketjussa, mutta osaako joku sanoa mistä näkee ton kokeen osiokohtaiset pisteet? Kiitokset etukäteen.
Plshelp kirjoitti:
En tiedä onko tätä kysytty jo ketjussa, mutta osaako joku sanoa mistä näkee ton kokeen osiokohtaiset pisteet? Kiitokset etukäteen.
Ne tulee tällaiselle sivustolle: https://tulokset.korkeakouluun.fi./
Jäin 5. varasijalle sairaanhoitaja- kouluun. Liikkuukohan yleensä miten nämä sh:t, onko mahdollisuus vielä päästä?
Pahoittelut, että epäilen mutta onko lähdettä tolle sivustolle? Linkki vie suoraan vahvaan tunnistautumiseen ja en haluaisi joutua tietojenkalastelun uhriksi :(.
Ilmoittakaa jos varasijat liikkuneet tänäään. Toistaiseksi ei ainakaan itsellä ole muutoksia niissä tänään.
dibadii kirjoitti:
Pahoittelut, että epäilen mutta onko lähdettä tolle sivustolle? Linkki vie suoraan vahvaan tunnistautumiseen ja en haluaisi joutua tietojenkalastelun uhriksi :(.
Mulla ei toiminut toi linkki, menin ammattikorkeakouluun.fi ja sieltä valintakoe-sivun linkin kautta ja se linkki toimi. Olin yllättynyt miten surkeesti meni äikkä, 2.86 pistettä, 2 oli alin hyväksytty, luulin että enkku menis rimaa hipoen mut toisaalta ihan sama, pääsin tolla haluamaani kouluun. Tunneälystä ja etiikasta lähes täydet pisteet :)
Vierailija kirjoitti:
dibadii kirjoitti:
Mulla ei toiminut toi linkki, menin ammattikorkeakouluun.fi ja sieltä valintakoe-sivun linkin kautta ja se linkki toimi. Olin yllättynyt miten surkeesti meni äikkä, 2.86 pistettä, 2 oli alin hyväksytty, luulin että enkku menis rimaa hipoen mut toisaalta ihan sama, pääsin tolla haluamaani kouluun. Tunneälystä ja etiikasta lähes täydet pisteet :)
Onko tuo toinen edes oikea linkki? Toi ketjuun linkattu linkki on: "tulokset.korkeakouluun.fi", kun taas toi ammattikorkeakouluun -sivuston oma linkki on: "tulokset.amkvalintakoe.fi". En ite luottaisi, kuin vain siihen mikä löytyy luotettavalta sivustolta. Kannattaa olla yhteydessä omaan pankkiin mikäli laitoit omat verkkopankkitunnuksesi. Voi taas olla, että olen tyhmä ja tuo on joku oikea linkki, mutta en itse ainakaan löytänyt googlen kautta mitään, kun hain nimenomaan tuolla "https://tulokset.korkeakouluun.fi".
Mut enivei kiitos löysin omat pisteeni ja onneksi olkoon kouluun päätöstä. Yllätyin kun enkusta ja äikästä melkeen täydet pisteet, vaikka osiot tuntui haastavilta, ja aika meinasi loppua kesken.
Vierailija kirjoitti:
dibadii kirjoitti:
Onko tuo toinen edes oikea linkki? Toi ketjuun linkattu linkki on: "tulokset.korkeakouluun.fi", kun taas toi ammattikorkeakouluun -sivuston oma linkki on: "tulokset.amkvalintakoe.fi". En ite luottaisi, kuin vain siihen mikä löytyy luotettavalta sivustolta. Kannattaa olla yhteydessä omaan pankkiin mikäli laitoit omat verkkopankkitunnuksesi. Voi taas olla, että olen tyhmä ja tuo on joku oikea linkki, mutta en itse ainakaan löytänyt googlen kautta mitään, kun hain nimenomaan tuolla "tulokset.korkeakouluun.fi".
Mut enivei kiitos löysin omat pisteeni ja onneksi olkoon kouluun pääsystä. Yllätyin kun enkusta ja äikästä melkeen täydet pisteet, vaikka osiot tuntui haastavilta, ja aika meinasi loppua kesken.
Maybesos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dibadii kirjoitti:
Onko tuo toinen edes oikea linkki? Toi ketjuun linkattu linkki on: "tulokset.korkeakouluun.fi", kun taas toi ammattikorkeakouluun -sivuston oma linkki on: "tulokset.amkvalintakoe.fi". En ite luottaisi, kuin vain siihen mikä löytyy luotettavalta sivustolta. Kannattaa olla yhteydessä omaan pankkiin mikäli laitoit omat verkkopankkitunnuksesi. Voi taas olla, että olen tyhmä ja tuo on joku oikea linkki, mutta en itse ainakaan löytänyt googlen kautta mitään, kun hain nimenomaan tuolla "tulokset.korkeakouluun.fi".
Mut enivei kiitos löysin omat pisteeni ja onneksi olkoon kouluun pääsystä. Yllätyin kun enkusta ja äikästä melkeen täydet pisteet, vaikka osiot tuntui haastavilta, ja aika meinasi loppua kesken.
Pyysin miestä tarkistamaan sen linkin ja on ilmeisesti metropolian joku oma sivu.
Pitäisikö Opintopolussa näkyä erikseen pisteraja ensikertalaisille ja muille?