Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko autismin takia päästä eläkkeelle 30 vuotiaana?

Vierailija
08.05.2025 |

Tuttu on päässyt pelkän masennuksen takia eläkkeelle alle kolmekymppisenä, pääseekö autismi diagnoosilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee mutta olisi pitänyt mennä jo alaikäisenä

Vierailija
2/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi.

Vierailija
4/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun serkku pääsi migreenin takia eläkkeelle, saa nyt enemmän rahaa kun minä duunari palkkaa

Vierailija
5/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun serkku pääsi migreenin takia eläkkeelle, saa nyt enemmän rahaa kun minä duunari palkkaa

Varmasti
Mä tiedän kanssa henkilön joka saa 20 000 euroa kuussa sen takia, koska on mies. Tositarina.

Vierailija
6/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta olet kykenevä palstailemaan niin ei ole tarpeeksi paha autismi eläkkeeseen.

Vierailija
7/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten pahoja vammoja on. Itse ainakin olen edelleen työ- ja kouluelämässä. Pystyn liikkumaan normaalisti, kävelen. Siis kun joillakin on niin pahalaatuinen autismi, että ovat pyörätuolissa, niin näkisin heidän olevan eläkkeellä tai jos voi tehdä sellaista työtä mitä voi tehdä pyörätuolista, riippuu vamman syvyydestä. Mun tilille tulee eläke-ja kuntoutustuki, mutta mulla on ehto, että täytyy tehdä työtä.terv.keskivaikea aspenger nainen

Vierailija
8/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuttu on kertonut sinulle kaikkea

Vierailija
9/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkän migreenin vuoksi ei pääse eläkkeelle, joten mukana on jotain muutakin.

Vierailija
10/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismia on monenlaista . On sellaista ettei puhu mitään vaikka osaa eikä ole mykkä. On shokissa.  Tai ei reagoi asioihin. Tai on peloissaan niin ettei uskalla liikkua. Tai on jonkun taudin jälkiseuraus elikkä vaikka aivokalvon tulehdus ollut tai jäykkä kouristus tyyppinen epilepsia. Tai huumeista saatu jähmeys niskaan . Piikittää niskaan. Sitten on väkivallan uhreja kaatunut lyöty kolarissa saatu hukkumisessa hapen puute . Sukeltajan tauti . Et ensin tutkitaan sitten vasta. Moni sairaus todetaan vasta myöhemmin kuin milloin sen on saanut. Masentunut riippuu ihan ikäluokasta kokemuksista kuin kiusattu vai lyöty vai mikä trauma peräinen kokemus on. Uskontojen välinen sota aiheuttaa näitä paljon ja heimojen väliset. Eniten lienee masentuneita niissä joiden lapsi on kuollut tai tehneet konkurssin. Puolison kuolema tai ero voi olla vaikea. Ne ei liity mihinkään höpönhöpön lapsuus juttuihin. Väkivaltaa kokeneet voi kokea olevansa itse syyllisiä siihen joten heillä on väärää syyllisyyttä .  Nuorilla eläke on vain elatus mistä voi siirtyä työhön jos jaksaa. Monet tekee osa aikatyötä ei pidä jäädä lajittelemaan ihmisiä. Elämässä on erilaisia aikoja ja tapahtumia. Jokaisella. Monelle syntyy vammainen lapsi mikä on kova koettelemus. Joku voi menettää jalkansa kolarissa tai koko perheen. Ei täällä nyt sen mukaan eletä että aina kaikilla on vaan kliffaa. Justiin nostettiin ylös Oulussa kuollut mies autosta miten hänen perheensä sen ottaa sitten. Monet jää sairaslomalle surujen kanssa. Ukrainan sodassa thaipoikansa menettänyt mies jäi sairaslomalle suremaan. Suru lamaannuttaa koska sitä ei osaa käsitellä. Jotkut saa stressi reaktion toiset ei. Lääkkeet ei auta muuhun kuin nukahtamiseen. Pitkä prosessi. Ja varoitus , älkää menkö nyt uimaan avantoon missä outoja tai muumaalaisia sukeltajia . Tai rannalle. Ukrainan sota vaikuttaa arjessa ja outoja liikkuu. Tämä on sivuhuomautus kyllä. Ihminen on helppo vetää veden alle. Älkää lajitelko ihmisiä kuin aloitus että jonkun oman identiteetin kautta ikäänkuin muiden pitäisi olla samanlaisia kuin juuri sinä. Vanhemmat hoitaa kotona omia lapsiaan usein 40 vuotiaaksi asti vielä !!  

Vierailija
11/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko, vastuu ja mielekäs tekeminen auttaa jo itsessään moniin vaivoihin. Ei muuta tähän liittyen. 

Vierailija
12/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin prostituoitu saa lapsilisät ja toimeentulo tuet kuin muuta ja 10 000€ kuussa Suomessa mutta hän on Virosta . Rahat siirtyy sinne. Lapsikin on siellä.  Kuin Ukrainasta tullut naapuri saa Ukrainan pakkiin tukea Euroopan unionista kuin Suomesta vielä erikseen täällä. Hän ei ole autisti. 

Vierailija
13/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Vuosaaressa venäläinen tukikohta kalvikissa. Autisteille. 

Vierailija
14/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä