Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Laurea porvoo ja hyvinkää tulokset tuli.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)
Voisko joku avata tätä? Oon siis saanu kahdesta ylemmästä tuloksen (varasijat 38. Ja 112.). Miksi täytyy vielä odottaa ennen kun voin hyväksyä paikan?
Jos noissa paikoissa, missä olet varasijalla, joku ei ota paikkaa vastaan, niin silloin jonot liikkuu. Tällä varmistetaan se, että kaikki saavat mahdollisimman ensisijaista hakutoivetta vastaavan paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IT tradenomi hakeneet....paljonko oli pisterajaa??
Missä? Xamkissa oli 50.2 muistaakseni.
Ihan missä vain.....XAMK:ssä on ollut aina hirvee kilpailu. Itse pääsin it-tradenomiksi polkuopintojen kautta.
Mulla oli xamkin it-tradenomin verkko-opinnot ekana vaihtoehtona, olen ei-ensisijainen hakija. Katselin hakeneiden määrää ja mietin, että turha edes haaveilla, kun ei-ensisijaisille on ihan peräti 5 paikkaa jaossa :D Yllätys oli eilen melkoinen, kun tuli ilmoitus että pääsin sisään.
No voi ihme, en pääse katsomaan pisteitä koska olen tänään lapsenvahtina ja tunnistautumishommat kotona. Sähköpostiin tuli kuitenkin ilmoitus, että pääsin sinne minne hainkin.
Tietää joku pääsiskö noita pisteitä katsomaan mitenkään muuten?
Vierailija kirjoitti:
No voi ihme, en pääse katsomaan pisteitä koska olen tänään lapsenvahtina ja tunnistautumishommat kotona. Sähköpostiin tuli kuitenkin ilmoitus, että pääsin sinne minne hainkin.
Tietää joku pääsiskö noita pisteitä katsomaan mitenkään muuten?
Kuulin,että pisteet saa myös koululta jos haluaa :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)
Voisko joku avata tätä? Oon siis saanu kahdesta ylemmästä tuloksen (varasijat 38. Ja 112.). Miksi täytyy vielä odottaa ennen kun voin hyväksyä paikan?Jos noissa paikoissa, missä olet varasijalla, joku ei ota paikkaa vastaan, niin silloin jonot liikkuu. Tällä varmistetaan se, että kaikki saavat mahdollisimman ensisijaista hakutoivetta vastaavan paikan.
Ahaa! Pitääkö mihin asti odottaa?
Pakko ihmetellä vielä että mitä tuolla valintakokeen mahdottoman hankalalla englannin osiolla oikein haetaan. En oo kovin hyvä englannissa mutta jotain osaan kuitenkin ja työelämässäkin pärjännyt. Olin aivan totaalisen kuutamolla kun tein englannin osiota kokeessa, mututuntumalla ja arvaten meni koko enkku. Ihan hyvillä pisteillä kuitenkin sisään sinne minne halusinkin, 46,18p/60p Vähän tuli sellainen arpajaisvoittofiilis kun tieto opiskelupaikasta tuli.
Päivittyykö varasijat myös viikonloppuisin? Kellään aiemmin hakeneilla kokemusta?
Tätä on varmaan kysytty täällä jo, mutta kun on niin pitkä ketju niin laitan tähän mun kysymyksen. Eli olen hakenut kuuteen paikkaan ja nyt mut on hyväksytty kakkosvaihtoehtoon. Ykkösessä lukee että olen siihrn varasijalla ja 3-6 lukee peruuntunut koska valittu kakkoseen.
Niin jos nyt sanon 2. vaihtoehdolle ei, onko mulla mahiksia ainoastaan tuon ykkösen kanssa?
Mikä oli Metropolian ensihoidon pisteraja?
Jee kaikki tulokset tuli ja pääsin 1. toiveeseen. Mun kohdalla palkkiteoria piti paikkansa! Kaikista muista hävis ne varasijaluvut pari päivää aikasemmin.
Päivittyykö sivusto vielä illalla?
Laurea Sote YAMK tuloksia odottelen
Vierailija kirjoitti:
Tätä on varmaan kysytty täällä jo, mutta kun on niin pitkä ketju niin laitan tähän mun kysymyksen. Eli olen hakenut kuuteen paikkaan ja nyt mut on hyväksytty kakkosvaihtoehtoon. Ykkösessä lukee että olen siihrn varasijalla ja 3-6 lukee peruuntunut koska valittu kakkoseen.
Niin jos nyt sanon 2. vaihtoehdolle ei, onko mulla mahiksia ainoastaan tuon ykkösen kanssa?
Jos pystyt hyväksymään jo 2. vaihtoehdon, niin eikös sen pysty hyväksymään ehdollisesti, että on vielä mahdollisuus jonottaa 1. vaihtoehtoon? Näin olen ymmärtänyt mutta ei varmaa tietoa, kun itse pääsin 1. vaihtoehtoon.
Alempien vaihtoehtojen ehdolliset hyväksymiset peruuntuu automaattisesti sitä mukaan, kun ylemmät vaihtoehdot tulevat hyväksytyiksi. Mulla odottavat hyväksymiset peruuntui sitä mukaan kun ylempien pääsy varmistui ja lopuksi on mahdollisuus vain ylimpään hyväksyttyyn.
Varasijojen päivittyminen taitaa mennä maanantaille?
Kuumeisena täällä odotellaan, että porukka hyväksyy opiskelupaikkojaan ja varasijoja vapautuu.... Ei-ensikertalaisena eri kouluihin varasijoilla 1. 2. ja 5. joten luulisi jostain paikan aukeavan :))
Milloin pääsen vastaanottamaan/hyväksymään opiskelupaikan?! Mut on hyväksytty 4. hakukohteeseen ja 1-3 kohteissa oon varasijalla, mut kuitenkin haluaisin tohon 4. hakukohteeseen eniten. Milloin tuleekaan se mahdollisuus ottaa opiskelupaikka vastaan? Ku mul ei ainakaan opintopolussa oo mitään pallo ruutuun että hyväksyn tämän opiskelupaikan :D help me
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli Metropolian ensihoidon pisteraja?
78,525
Vierailija kirjoitti:
Milloin pääsen vastaanottamaan/hyväksymään opiskelupaikan?! Mut on hyväksytty 4. hakukohteeseen ja 1-3 kohteissa oon varasijalla, mut kuitenkin haluaisin tohon 4. hakukohteeseen eniten. Milloin tuleekaan se mahdollisuus ottaa opiskelupaikka vastaan? Ku mul ei ainakaan opintopolussa oo mitään pallo ruutuun että hyväksyn tämän opiskelupaikan :D help me
Pääset hyväksymään vasta, kun ylempien paikkojen paikat on täyttyneet eli varasijat ei enää liiku.
Vierailija kirjoitti:
Pääset hyväksymään sen kun kaikkien koulujen tulokset ovat julkaistu, viimeistään siis 25.11.
Voihan vekotin. Ei oo tullu vieläkään mitää..