Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1061/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ensikertalaisena lienee ihme, jos nousee varasijoilta 41, 57, tai 75? :D kyse insinöörilinjoista. Viimeiseen hakuvaihtoehtoja varasija jopa 7., Mut sijainnin takia emmin senkään vastaanottoa, jos nyt edes sekään oon ees realistista nousta siitä🙈

Ei ensikertalaisen on lähes mahdotonta päästä varasijoilta, kun niitä paikkoja on niin vähän. Itse viime vuonna yliopistoon oppimistieteiden linjalle 20p. Parempi kuin alin hyväksytty ensikertalaisen, mut toiskertalaisena jäin varasijoille. Todella turhauttavaa välillä tämä.

Siis miten toi menee? Mä oon luullut että ensikertalaiset ja ei-ensikertalaiset on "eri jonoissa". Että  Että jos emsikertalaisille on pääsykokeesta varattu vaikka 20 paikkaa ja ei-ensikertalaisille 5, niin ne 5 ei-ensikertalaista on omassa jonossa. Ymmärrän että sitten ne siitä alaspäin jää varasijoille, mutta millä logiikalla se menee että sitten on jollaine varasijalla 100 vaikka olis paremmat pisteet kuin alimmat hyväksytyt... Valaiskaa 

Tai että meneekö ne ensikertalaiset siinä varasijajonossakin sillä 60%/40%-systeemillä sisään, tai mikä se suhde nyt sitten onkaan

Vierailija
1062/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on ollut valintakoe pisterajaa, teillä jotka oote hakenut tietojenkäsittelyä monimuotona?

50 ja risat oli alin sisäänpäässyt (it-trade).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laureassa alkaa polkuopintoihin haku jo maanantaina...että luulisi näiden tulosten piakkoin tulevan.

Laurean yamk polkuopintoihin alko haku jo muutama päivä sitten vaikka tuloksia ei oo vieläkään tullut.

Vierailija
1064/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kokonaispisteitä saitte? Itellä 54 pistettä ja toiskertalainen. Turkuun hain ykkösenä fysioterapiaa lukemaan mutta oon varasijalla 100 niin tämän voi unohtaa ainakin :D. Muista hakukohteista vielä tulokset auki.

Haitko päiväopintoina vai monimuotona? Mulle ei ole vielä tullut monimuodosta valintakokeen pisteitä.

Monimuotoon hain.

Vierailija
1065/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50. Varasija sosionomiks, kuinkahan näy 😁 en oo täysin toivoo menettäny viä

Vierailija
1066/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laureassa alkaa polkuopintoihin haku jo maanantaina...että luulisi näiden tulosten piakkoin tulevan.

Laurean yamk polkuopintoihin alko haku jo muutama päivä sitten vaikka tuloksia ei oo vieläkään tullut.

No höh!

Vierailija
1067/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OAMK sosionomi monimuotopuolelta oli tullut nyt vastaus :) Itse pääsin sisälle, toivottavasti moni muukin täällä

Vierailija
1068/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisilla pisteillä pääsee ei-ensikertalainen sote-aloille?

Vierailija
1069/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain seuraavan viestin: Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). En siis pääse tuota paikkaa vastaanottamaan, mut ylemmissä hakukohteissa näyttäisin olevan tällä hetkellä niin korkeilla varasijoilla, etten tuu varmasti niihin pääsemään. Alempana listalla olevien koulujen kohdalla lukee peruuntunut. Mitä tää nyt tarkoittaa?

Vierailija
1070/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain seuraavan viestin: Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). En siis pääse tuota paikkaa vastaanottamaan, mut ylemmissä hakukohteissa näyttäisin olevan tällä hetkellä niin korkeilla varasijoilla, etten tuu varmasti niihin pääsemään. Alempana listalla olevien koulujen kohdalla lukee peruuntunut. Mitä tää nyt tarkoittaa?

Että jossain vaiheessa voit ottaa tuon paikan vastaan tai jonkun niistä korkeammalla olevista. Opiskelupaikan olet saanut kuitenkin. Onnittelut. Mihin hait? Itsekkin sain tiedon tänään. Antaa hyväksyä paikan sitten kun muut vaihtoehdot on sulkeutuneet.

Vierailija
1071/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko LAB jo julkaista tuloksensa perkele

Vierailija
1072/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuli jo sähköpostiin ekan viikon ohjelma koulusta 😊

Vierailija
1073/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisilla pisteillä pääsee ei-ensikertalainen sote-aloille?

Tuossa OAMK sosionomi monimuodossa (ei ensikertalainen) alin hyväksytty pisteraja on ~70.8, mun pisteet oli ~81.9

Vierailija
1074/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut insinöörioointoihin valintakokeen mukaan enemmän pisteitä kuin tradenomiopintoihin. Miten se on mahdollista?

Vierailija
1075/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Luulin et meni hyvin, mut kaikista huonoiten meni tällä kertaa. 59 ja risat pisteitä ja 63.varasija. ei siis mitään mahiksia päästä. Tämä siis oamk. V*ttu että tämä voi olla välillä ärsyttävää. Ja ku ei pääse toiskertalaisena millään sisään. Ehkä tämä saa nyt olla. Kevään haussa haen vielä yliopistoon ja jos paikka ei aukea niin olkoon. Pitää sitten tyytyä kohtaloonsa ja pysyä tylsässä työssä joka ei motivoi enää yhtään, mut saapahan ainakin rahaa

Vierailija
1076/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssiopintoihin oli valintakokeessa eri matematiikka kuin tradenomiksi.

Vierailija
1077/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut insinöörioointoihin valintakokeen mukaan enemmän pisteitä kuin tradenomiopintoihin. Miten se on mahdollista?

Teit varmaan pääsykokeessa ne osiot, jotka tarvittiin kun hait insinööriksi. Esimerkiksi oliko matemaattis-luonnontieteellinen osio vain tekniikan aloille, mutta sitten sen osion pisteet on vähennetty tradenomituloksista, koska tradenomit ei tee sitä osiota kokeessa

Vierailija
1078/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Luulin et meni hyvin, mut kaikista huonoiten meni tällä kertaa. 59 ja risat pisteitä ja 63.varasija. ei siis mitään mahiksia päästä. Tämä siis oamk. V*ttu että tämä voi olla välillä ärsyttävää. Ja ku ei pääse toiskertalaisena millään sisään. Ehkä tämä saa nyt olla. Kevään haussa haen vielä yliopistoon ja jos paikka ei aukea niin olkoon. Pitää sitten tyytyä kohtaloonsa ja pysyä tylsässä työssä joka ei motivoi enää yhtään, mut saapahan ainakin rahaa

Älä lannistu! Kokeet vaihtelee joka haussa, on ihan odotettavaa et jotkut menee huonommin ja jotkut paremmin. Useimpien mukaan nämä syksyn kokeet oli kevättä vaikeammat.

Sinnikkyyttä!

Useimmat hakevat korkeakouluopintoihin 2 tai 3 kertaa ennen kuin pääsevät sisään.

Tuttavani haki enemmän kuin viisi kertaa psykologiksi, sulkeutui keväisin aina pariksi kuukaudeksi omiin oloihinsa pänttäämään. Itse en tuollaista elämää kestäisi, mutta hän lopulta pääsi opiskelemaan psykologiaa.

Vierailija
1079/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten polkuopinnot?

Vierailija
1080/1931 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten polkuopinnot?

Polkuopinnot ei oo mulle ku ylipäätään amk soteala on mun varavaihtoehto psykologian tai sosiaalityön opinnoille. Huvittavaa sekin, että viime keväänä jäin 5 p vaille sisäänpääsystä psykaan ja yleiseen kasvatustieteeseen sain huiput pisteet mutta toiskertalaisena ne rk riittänyt niihin kahteen paikkaan mitä toiskertalaiselle on varattu. Toki tämä voidaan voidaan laittaa katkeran tilityksen piikkiin, mutta ihan älytön tuo amk-koe kun on noin vaikea ja mun mielestä esim se tunnetaidot ei oo mitenkään yksiselitteinen mitä mikin irvistys kuvaa. Koen ne yliopiston pääsykokeet paljon helpommaksi, sekä valmistautua että suorittaa. Eli tuo ettei paikkaa ei tullut ei oikeastaan harmita muutoin kuin siksi että se olis antanut keväälle hakurumbaan rentoutta ku olis ollut jo joku varavaihtoehto olemassa, mutta ei nyt sitten ole.

Tietysti sekin on hyvä asia, että ehkä nytkin tän mun epäonnistuneen kokeen vuoksi joku joka todella panosti ja halusi kouluun, sai paikan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän