Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on ollut valintakoe pisterajaa, teillä jotka oote hakenut tietojenkäsittelyä monimuotona?
50 ja risat oli alin sisäänpäässyt (it-trade).
Vierailija kirjoitti:
Laureassa alkaa polkuopintoihin haku jo maanantaina...että luulisi näiden tulosten piakkoin tulevan.
Laurean yamk polkuopintoihin alko haku jo muutama päivä sitten vaikka tuloksia ei oo vieläkään tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kokonaispisteitä saitte? Itellä 54 pistettä ja toiskertalainen. Turkuun hain ykkösenä fysioterapiaa lukemaan mutta oon varasijalla 100 niin tämän voi unohtaa ainakin :D. Muista hakukohteista vielä tulokset auki.
Haitko päiväopintoina vai monimuotona? Mulle ei ole vielä tullut monimuodosta valintakokeen pisteitä.
Monimuotoon hain.
50. Varasija sosionomiks, kuinkahan näy 😁 en oo täysin toivoo menettäny viä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laureassa alkaa polkuopintoihin haku jo maanantaina...että luulisi näiden tulosten piakkoin tulevan.
Laurean yamk polkuopintoihin alko haku jo muutama päivä sitten vaikka tuloksia ei oo vieläkään tullut.
No höh!
OAMK sosionomi monimuotopuolelta oli tullut nyt vastaus :) Itse pääsin sisälle, toivottavasti moni muukin täällä
Minkälaisilla pisteillä pääsee ei-ensikertalainen sote-aloille?
Sain seuraavan viestin: Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). En siis pääse tuota paikkaa vastaanottamaan, mut ylemmissä hakukohteissa näyttäisin olevan tällä hetkellä niin korkeilla varasijoilla, etten tuu varmasti niihin pääsemään. Alempana listalla olevien koulujen kohdalla lukee peruuntunut. Mitä tää nyt tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Sain seuraavan viestin: Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). En siis pääse tuota paikkaa vastaanottamaan, mut ylemmissä hakukohteissa näyttäisin olevan tällä hetkellä niin korkeilla varasijoilla, etten tuu varmasti niihin pääsemään. Alempana listalla olevien koulujen kohdalla lukee peruuntunut. Mitä tää nyt tarkoittaa?
Että jossain vaiheessa voit ottaa tuon paikan vastaan tai jonkun niistä korkeammalla olevista. Opiskelupaikan olet saanut kuitenkin. Onnittelut. Mihin hait? Itsekkin sain tiedon tänään. Antaa hyväksyä paikan sitten kun muut vaihtoehdot on sulkeutuneet.
Voisko LAB jo julkaista tuloksensa perkele
No nyt tuli jo sähköpostiin ekan viikon ohjelma koulusta 😊
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisilla pisteillä pääsee ei-ensikertalainen sote-aloille?
Tuossa OAMK sosionomi monimuodossa (ei ensikertalainen) alin hyväksytty pisteraja on ~70.8, mun pisteet oli ~81.9
Olen saanut insinöörioointoihin valintakokeen mukaan enemmän pisteitä kuin tradenomiopintoihin. Miten se on mahdollista?
Hah. Luulin et meni hyvin, mut kaikista huonoiten meni tällä kertaa. 59 ja risat pisteitä ja 63.varasija. ei siis mitään mahiksia päästä. Tämä siis oamk. V*ttu että tämä voi olla välillä ärsyttävää. Ja ku ei pääse toiskertalaisena millään sisään. Ehkä tämä saa nyt olla. Kevään haussa haen vielä yliopistoon ja jos paikka ei aukea niin olkoon. Pitää sitten tyytyä kohtaloonsa ja pysyä tylsässä työssä joka ei motivoi enää yhtään, mut saapahan ainakin rahaa
Inssiopintoihin oli valintakokeessa eri matematiikka kuin tradenomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut insinöörioointoihin valintakokeen mukaan enemmän pisteitä kuin tradenomiopintoihin. Miten se on mahdollista?
Teit varmaan pääsykokeessa ne osiot, jotka tarvittiin kun hait insinööriksi. Esimerkiksi oliko matemaattis-luonnontieteellinen osio vain tekniikan aloille, mutta sitten sen osion pisteet on vähennetty tradenomituloksista, koska tradenomit ei tee sitä osiota kokeessa
Vierailija kirjoitti:
Hah. Luulin et meni hyvin, mut kaikista huonoiten meni tällä kertaa. 59 ja risat pisteitä ja 63.varasija. ei siis mitään mahiksia päästä. Tämä siis oamk. V*ttu että tämä voi olla välillä ärsyttävää. Ja ku ei pääse toiskertalaisena millään sisään. Ehkä tämä saa nyt olla. Kevään haussa haen vielä yliopistoon ja jos paikka ei aukea niin olkoon. Pitää sitten tyytyä kohtaloonsa ja pysyä tylsässä työssä joka ei motivoi enää yhtään, mut saapahan ainakin rahaa
Älä lannistu! Kokeet vaihtelee joka haussa, on ihan odotettavaa et jotkut menee huonommin ja jotkut paremmin. Useimpien mukaan nämä syksyn kokeet oli kevättä vaikeammat.
Sinnikkyyttä!
Useimmat hakevat korkeakouluopintoihin 2 tai 3 kertaa ennen kuin pääsevät sisään.
Tuttavani haki enemmän kuin viisi kertaa psykologiksi, sulkeutui keväisin aina pariksi kuukaudeksi omiin oloihinsa pänttäämään. Itse en tuollaista elämää kestäisi, mutta hän lopulta pääsi opiskelemaan psykologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten polkuopinnot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten polkuopinnot?
Polkuopinnot ei oo mulle ku ylipäätään amk soteala on mun varavaihtoehto psykologian tai sosiaalityön opinnoille. Huvittavaa sekin, että viime keväänä jäin 5 p vaille sisäänpääsystä psykaan ja yleiseen kasvatustieteeseen sain huiput pisteet mutta toiskertalaisena ne rk riittänyt niihin kahteen paikkaan mitä toiskertalaiselle on varattu. Toki tämä voidaan voidaan laittaa katkeran tilityksen piikkiin, mutta ihan älytön tuo amk-koe kun on noin vaikea ja mun mielestä esim se tunnetaidot ei oo mitenkään yksiselitteinen mitä mikin irvistys kuvaa. Koen ne yliopiston pääsykokeet paljon helpommaksi, sekä valmistautua että suorittaa. Eli tuo ettei paikkaa ei tullut ei oikeastaan harmita muutoin kuin siksi että se olis antanut keväälle hakurumbaan rentoutta ku olis ollut jo joku varavaihtoehto olemassa, mutta ei nyt sitten ole.
Tietysti sekin on hyvä asia, että ehkä nytkin tän mun epäonnistuneen kokeen vuoksi joku joka todella panosti ja halusi kouluun, sai paikan. :)
Tai että meneekö ne ensikertalaiset siinä varasijajonossakin sillä 60%/40%-systeemillä sisään, tai mikä se suhde nyt sitten onkaan