Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Tylsä kun saa ekan mutta olikin tahtonut tokaan tai kolmanteen vaihtoehtoon...
Mahtaako tänään enää tulla? Samkista olen röntgenhoitajaks varasijalla 39... Diakin tuloksia odottelen vielä.
Eiköhän se tosiaan mee huomiseen tai seuraavaan viikkoon laurea ja metropolia
En päässyt. Varasijat 30 ja 75...kahdesta kohteesta vielä tulokset tulematta, mutta näistä voi jo päätellä lopputuleman. Ei auta kuin kokeilla keväällä uudestaan.
Ei varmaan tänään enää tuu tuloksia 🥴
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan tänään enää tuu tuloksia 🥴
Jep, pitikin hakea kouluihin joista tulokset tulee aina viimeisten joukossa
vaikuttaa siltä että tältä päivältä on paljastukset tehty. jospa tulis huomenna sit diak, laurea ja metropolia? sormet ristissä..
Mä inhosin myös niitä ilmeily kuvia. Onko tämä inhoa vai vihaa.. no anteeks nyt, toi voi olla vaikka pieru. Onko hän iloinen vai yllättynyt.. hmmm molempia?
hämmentynyt123 kirjoitti:
vaikuttaa siltä että tältä päivältä on paljastukset tehty. jospa tulis huomenna sit diak, laurea ja metropolia? sormet ristissä..
Ehkä! Tai sitten menee viikon päähän..
Ehdottaisin ensivuodelle (ja siitä eteenpäin) että valintakoe (jos se on hylätty) niin tulee ilmoitus samantien kun koe on tehty. En keksi yhtään hyvää tai huonoa perustelua sille,että sitä ei kerrota heti. Sen ymmärrän jotenkuten,että näissä tuloksissa kestää. Mutta se,että joutuu viimeistään joukossa roikkumaan löysässä hirressä on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaisin ensivuodelle (ja siitä eteenpäin) että valintakoe (jos se on hylätty) niin tulee ilmoitus samantien kun koe on tehty. En keksi yhtään hyvää tai huonoa perustelua sille,että sitä ei kerrota heti. Sen ymmärrän jotenkuten,että näissä tuloksissa kestää. Mutta se,että joutuu viimeistään joukossa roikkumaan löysässä hirressä on väärin.
Mut olihan nytkin korjattu matikan tehtävää ja sit alennettu kokonaisen osion läpipääsyvaatimuksia jälkikäteen 😅
HAMKin inssipuolella valinnat tullu. Varasija 20. Tuskinpa siitä kouluun päästään... 😞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut olihan nytkin korjattu matikan tehtävää ja sit alennettu kokonaisen osion läpipääsyvaatimuksia jälkikäteen 😅
Jep! Mä kyllä mietin silloin kokeen aikana,että kyllä musta on tullut melkoinen palikka kun tuntuu niin sairaan vaikealta tällä kertaa koe. Onneksi koski juurikin niitä osioita joiden kohdalla mietin,että onpa hankala tänä vuonna. Mä en usko,että pääsen sisään mutta silti on typerää,että niitä jotka eivät pääse edes lähelle rajoja on odotettava myöskin..
Vierailija kirjoitti:
Mä sain Lapin AMK:sta sosionomin verkko-opinnot tulokset. 6. varasija, mun pisteet 73.72 ja alimmat hyväksytyt 65.77. En siis ole ensikertalainen. Tää oli mun kolmosvaihtoehto eli ihan turha varmaan unelmoida opiskeöupaikasta...
Oon sun jälkeen varasijalla 7 :D saa nähdä miten käy. oon kans ei enskertalainen ja tää oli kans mun 3 vaihtoehto :D
Vierailija kirjoitti:
HAMKin inssipuolella valinnat tullu. Varasija 20. Tuskinpa siitä kouluun päästään... 😞
Onko ne tullu tässä hetki sitten vai aiemmin? Ei jaksais odottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne tullu tässä hetki sitten vai aiemmin? Ei jaksais odottaa
Päivällä n. 13-14 aikoihin näkyi mulla. Täytyy vaan toivoa, että moni jättää paikkansa "lunastamatta" niin pääsisi kouluun. 🙈 Uudelleen voi hakea vasta vuoden päästä...
Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta siirtohausta? Jos nyt ottaa vastaan vähän epämiesalla paikkakunnalla olevan vaihtoehdon sosionomiksi, niin onkohan mahdollista hakea siirtohaussa verkko-opintoihin myöhemmin? Toiskertalainen olen, eli en menetän ainoastaan opintovapaata.. Haluaisin kyseiselle alalle, mutta en kyseiseen oppilaitokseen, joka oli viimeinen hakuvaihtoehtoni.
Onko mitään YAMK tuloksia tullut?
Miten löytyy Vipusesta tieto, montako ensisijaista toiskertalaista hakijaa kyseiseen hakukohteeseen on?
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta siirtohausta? Jos nyt ottaa vastaan vähän epämiesalla paikkakunnalla olevan vaihtoehdon sosionomiksi, niin onkohan mahdollista hakea siirtohaussa verkko-opintoihin myöhemmin? Toiskertalainen olen, eli en menetän ainoastaan opintovapaata.. Haluaisin kyseiselle alalle, mutta en kyseiseen oppilaitokseen, joka oli viimeinen hakuvaihtoehtoni.
Kannattaa ainakin ensimmäiseks selvittää käyttääkö haluamasi korkeakoulu siirtohakua sinun allallasi. Yleensä koulujen sivuilla kerrotaan myös millaiset kriteerit näissä hauissa on. Tän perusteella ite tekisin päätöksen :)
Mä sain ihan hemmetin hyvät pisteet siihen nähden, miten tunsin kokeen menevän, yli 80. Täytyi olla haamuja ja paljon. Englanti mennyt arpaonnella läpi. Kiinnostava nähdä osiokohtaiset pisteet.