Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Miten tää pisteytys näissä menee kun viime keväänä sain noin 50 pistettä ja nyt sain 84. Onko pisteytys systeemi sama, oliko koe paljon helpompi, vai olenko kehittynyt tekemättä mitään. Ja mitkä on maksimipisteet.
Tää paikka on kyllä pelkkiä trolleja täynnä
Muka tullut jo useammasta paikasta mihin hain tulokset ja itsellä ei käy mitään :(
Jamk, savonia, metropolia ja laurea ei ainakaan ole tuloksia minulle tullut
Se toki pitää ottaa huomioon että useammasta koulusta on tullut tuloksia vain tiettyihin hakukohteisiin, ei siis kaikkiin sen koulun hakukohteisiin. Täällä aika monet sanoo vaan koulun nimen mihin on tullut tuloksia, mutta niitä tippuu koulutuskohtaisesti, ei silleen että kaikki koulun tulokset kerralla.
Vierailija45291046 kirjoitti:
Miten tää pisteytys näissä menee kun viime keväänä sain noin 50 pistettä ja nyt sain 84. Onko pisteytys systeemi sama, oliko koe paljon helpompi, vai olenko kehittynyt tekemättä mitään. Ja mitkä on maksimipisteet.
Tällä sivulla näkyy kunkin valintakoeosion maksimipisteet, lasket siitä vaan ne osiot mitkä teit. Kuten vaikka päätöksentekotaidot, matemaattiset taidot, englanti ja äidinkieli eli 20 + 20 + 10 + 10 = 60 pistettä max
Vierailija kirjoitti:
Vierailija45291046 kirjoitti:
Tällä sivulla näkyy kunkin valintakoeosion maksimipisteet, lasket siitä vaan ne osiot mitkä teit. Kuten vaikka päätöksentekotaidot, matemaattiset taidot, englanti ja äidinkieli eli 20 + 20 + 10 + 10 = 60 pistettä max
Linkki unohtui siis
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
Kiitos tästä, eli sosionomiksi maksimipisteet 100
Päätöksentekotaidot 20p
Äidinkieli 10p
Englanti 10p
Matemaattiset taidot 20p
Eettiset taidot 20p
Tunneälytaidot 20p
Minulla tuli tieto jamk monimuoto sairaanhoitaja, pääsin :). Alimmat hyväksytyt olikohan 66 pistettä.
Ei ensikertalaisena lienee ihme, jos nousee varasijoilta 41, 57, tai 75? :D kyse insinöörilinjoista. Viimeiseen hakuvaihtoehtoja varasija jopa 7., Mut sijainnin takia emmin senkään vastaanottoa, jos nyt edes sekään oon ees realistista nousta siitä🙈
Voisko Labistakin tulla jo tietoja :/
Odottelen oamk sosionomi, nyt oli tullut palkki. Toiveet ei tosin kovin korkealla kun toiskertalainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ensikertalaisena lienee ihme, jos nousee varasijoilta 41, 57, tai 75? :D kyse insinöörilinjoista. Viimeiseen hakuvaihtoehtoja varasija jopa 7., Mut sijainnin takia emmin senkään vastaanottoa, jos nyt edes sekään oon ees realistista nousta siitä🙈
Ei ensikertalaisen on lähes mahdotonta päästä varasijoilta, kun niitä paikkoja on niin vähän. Itse viime vuonna yliopistoon oppimistieteiden linjalle 20p. Parempi kuin alin hyväksytty ensikertalaisen, mut toiskertalaisena jäin varasijoille. Todella turhauttavaa välillä tämä.
Jokohan tältä päivältä voi lopettaa opintopolun kyttäämisen?
Mitä kokonaispisteitä saitte? Itellä 54 pistettä ja toiskertalainen. Turkuun hain ykkösenä fysioterapiaa lukemaan mutta oon varasijalla 100 niin tämän voi unohtaa ainakin :D. Muista hakukohteista vielä tulokset auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ensikertalaisen on lähes mahdotonta päästä varasijoilta, kun niitä paikkoja on niin vähän. Itse viime vuonna yliopistoon oppimistieteiden linjalle 20p. Parempi kuin alin hyväksytty ensikertalaisen, mut toiskertalaisena jäin varasijoille. Todella turhauttavaa välillä tämä.
Siis miten toi menee? Mä oon luullut että ensikertalaiset ja ei-ensikertalaiset on "eri jonoissa". Että Että jos emsikertalaisille on pääsykokeesta varattu vaikka 20 paikkaa ja ei-ensikertalaisille 5, niin ne 5 ei-ensikertalaista on omassa jonossa. Ymmärrän että sitten ne siitä alaspäin jää varasijoille, mutta millä logiikalla se menee että sitten on jollaine varasijalla 100 vaikka olis paremmat pisteet kuin alimmat hyväksytyt... Valaiskaa
Onkohan tässä joku tietty aika päivästä kun ne niitä tuloksia julkaisee vai tulevatko pitkin päivää?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kokonaispisteitä saitte? Itellä 54 pistettä ja toiskertalainen. Turkuun hain ykkösenä fysioterapiaa lukemaan mutta oon varasijalla 100 niin tämän voi unohtaa ainakin :D. Muista hakukohteista vielä tulokset auki.
Haitko päiväopintoina vai monimuotona? Mulle ei ole vielä tullut monimuodosta valintakokeen pisteitä.
Laureassa alkaa polkuopintoihin haku jo maanantaina...että luulisi näiden tulosten piakkoin tulevan.
Tampere ja varasija. (Ilmoitin aikaisemmin et Turkuun pääsin)