Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki:
Todistusvalintojen tullessa asetuit varasijoille ja siitä lähtien valintakohteissa on ainoastaan näkynyt esim. varasija 56 todistusvalinnan kohdalla.
Nyt johonkin valintakohteesseen on ilmestynyt uusi "palkki" ja siinä näkyy vielä toistaiseksi pelkkä "-",
MUTTA
Palkkiteorian mukaan jos jostain valintakohteista on kadonnut todistusvalinta varasija ja tilalla lukee "opiskelija valinta kesken" tämä meinaisi sitä, että olet päässyt siihen kohteeseen mikä on niiden yläpuolella esimerkiksi:
1. todistusvalinta varasija 36 opiskelija valinta kesken
pääsykoe opiskelija valinta kesken
2. todistusvalinta varasija 45 opiskelija valinta kesken
pääsykoe. opiskelija valinta kesken
3. todistusvalinta - opiskelija valinta kesken
4. todistusvalinta - opiskelija valinta kesken
Tämän esimerkin mukaan olisit palkkiteorialla päässyt kohteeseen nro 2
Koittakaa kuitenkin muistaa, että tämä on vain teoria :))))
Oisko tämä sitetn vasta hypoteesi, eikä teroia? Palkki hypoteesi.
En ymmärrä miten vipusen mukaan joillekin linjoille on ollut niin paljon hakijoita. Kuitenkin ilmeisesti pääsykoepaikalla ei ollut ollut niin paljon väkeä.
Pääsykokeen voi käydä tekemässä missä vaan ammattikorkeakoulussa. Itsekin kävin Turussa vaikka en hakenut sinne. Ei siis kerro mistään.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki:
Todistusvalintojen tullessa asetuit varasijoille ja siitä lähtien valintakohteissa on ainoastaan näkynyt esim. varasija 56 todistusvalinnan kohdalla.
Nyt johonkin valintakohteesseen on ilmestynyt uusi "palkki" ja siinä näkyy vielä toistaiseksi pelkkä "-",
MUTTA
Palkkiteorian mukaan jos jostain valintakohteista on kadonnut todistusvalinta varasija ja tilalla lukee "opiskelija valinta kesken" tämä meinaisi sitä, että olet päässyt siihen kohteeseen mikä on niiden yläpuolella esimerkiksi:
1. todistusvalinta varasija 36 opiskelija valinta kesken
2. todistusvalinta varasija 45 opiskelija valinta kesken
pääsykoe. opiskelija valinta kesken
3. todistusvalinta - opiskelija valinta kesken
4. todistusvalinta - opiskelija valinta kesken
Tämän esimerkin mukaan olisit palkkiteorialla päässyt kohteeseen nro 2
Koittakaa kuitenkin muistaa, että tämä on vain teoria :))))
"opiskelija_valinta"? Siis todellako?
Nyt riitti tältä päivältä keskustelun seurailu. Katotaan taas huomenna millasta keskustelua saadaan aikaseks!
Jos vielä klo 20 päivitys ja sit takas muihin puuhiin 😄
Katsoin viime syksyn keskustelua, silloin takaraja tuloksille pe 26.11. ja suurin osa tuloksista tuli pe 19.11. Eli tolla logiikalla nyt pe 25.11 ollessa takarajana, tuloksia tulvisi opintopolkuun pe 18.11.
Olisin kyllä odottanut että edes jostain koulusta olisi tullut tänään. Harmittaa ettei mistään, meitä kaikkia varmaan.. Kunpa huomenna.
Voihan nyt pumpeli pampeli, että vieläkään mitään ei ole tapahtunut.
Miksi täällä lytätään pahasti palkkiteoria? Ihan hyvin voi pitää paikkaansa, ei savua ilman tulta. Kerron täällä sitten osuiko minulla oikeaan, muutkin saa jos jaksavat ;)
Ensi viikolla ilmeisesti tulokset tulevat tätä menoa.
Mä en palkkiteoriasta tiedä, mulla on ollut opintopolussa koko ajan sama palkki. Mut siis osalle teistä on tullut jotain Uusia palkkeja sinne?
Todistusvalintaan en kuulunut koska todistukset saatu ennen vuotta 2015, ja palkissa lukee siis vaan hakukohde ja kohdat siitä todistusvalinnoista missä on vaan viivat.
Noh noh, onhan meillä tätä viikkoa vielä jopa torstai ja perjantai. Jos mennään viime kevään mukaan niin perjantaina tulee jo jotain.
Ja jos ei niin sit on enää ihan maksimissaan viikko odottamista. Odottaminen on tuskaista mut aika lähestyy koko ajan :)
Jos tää palikkateoria ei pidä paikkaansa, niin mä lähinnä ihmettelen tuota mun kahden hakukohteen varasijojen katoamista. Olin kuitenkin varasijalla 8 ja 15 niissä. En sitten tiedä että palaako ne varasijat näkyviin taas kunhan pääsykoetulokset tulee jos tää teoria ei toteudu. Vipusessa näiden kahden koulun kaikki valitut ei kuitenkaan ole ottanut paikkaa vastaan, että en usko että kyse on siitä että nää opiskelupaikat olisi mennyt. No mutta katsotaan mitä tapahtuu tulevien päivien aikana. 😄
Siis tässä on tää palkkiteoria ns. kirjallisena josta jokainen voi päätellä tulostensa ilmestymisen.
melko kirjoitti:
Mä en palkkiteoriasta tiedä, mulla on ollut opintopolussa koko ajan sama palkki. Mut siis osalle teistä on tullut jotain Uusia palkkeja sinne?
Todistusvalintaan en kuulunut koska todistukset saatu ennen vuotta 2015, ja palkissa lukee siis vaan hakukohde ja kohdat siitä todistusvalinnoista missä on vaan viivat.Noh noh, onhan meillä tätä viikkoa vielä jopa torstai ja perjantai. Jos mennään viime kevään mukaan niin perjantaina tulee jo jotain.
Ja jos ei niin sit on enää ihan maksimissaan viikko odottamista. Odottaminen on tuskaista mut aika lähestyy koko ajan :)
Siis eikö ennen vuotta 2015 saadulla yo-todistuksella osallistu todistusvalintaan?
Kyllä mulla ainakin on pisteet vuoden 1999 yo-todistuksesta ja sillä olen kouluihin varasijoilla
Täällä ei vieläkään näy valintakoe-palkkia. Vain yksi hakukohde, HAMK. Tässä pessimistinen luonne odottaa jo pettymystä...
Onko muilla tullut HAMKin hakukohteisiin se valintakoe-kohta?
Vierailija kirjoitti:
melko kirjoitti:
Todistusvalintaan en kuulunut koska todistukset saatu ennen vuotta 2015, ja palkissa lukee siis vaan hakukohde ja kohdat siitä todistusvalinnoista missä on vaan viivat.Noh noh, onhan meillä tätä viikkoa vielä jopa torstai ja perjantai. Jos mennään viime kevään mukaan niin perjantaina tulee jo jotain.
Ja jos ei niin sit on enää ihan maksimissaan viikko odottamista. Odottaminen on tuskaista mut aika lähestyy koko ajan :)Siis eikö ennen vuotta 2015 saadulla yo-todistuksella osallistu todistusvalintaan?
Siis mulla on vain ammattikoulutodistus, ei yo-todistusta.
melko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
melko kirjoitti:
Ja jos ei niin sit on enää ihan maksimissaan viikko odottamista. Odottaminen on tuskaista mut aika lähestyy koko ajan :)Siis eikö ennen vuotta 2015 saadulla yo-todistuksella osallistu todistusvalintaan?
Siis mulla on vain ammattikoulutodistus, ei yo-todistusta.
Pitääkö sen olla niin uusi, onpas outoa.
Mulla se maalaa koko sen neliön missä on hakukohteen tiedot ja tilanne sun muut. Ei pitäis kiusata itteään :D