Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
621/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö niistä pisteistä sit onko esim matikka mennyt läpi?

Vierailija
622/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu valintakokeen pisteitä... Realistisesti voisin päästä Xamkkiin tai Labiin, näin olen nyt ajatellut kun pisteitä mielessäni pyörittelen 😄 Muihin tuskin on asiaa, eli Metropolia ja Humak (valintakokeiden pisteillä haen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee, yleensä opintopolkuun tulee osion nimi, jonka takia koe hylätään. Sitten myöhemmin pystyy myös näkemään osiokohtaiset pisteet, mutta tälle nettisivuille ei ole vielä linkkiä kerrottu.

Vierailija
624/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä. Tääkin sivu kaatui.

Vierailija
625/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt taas jotenkin toimii. Viimeisen tunnin aikana yhden sijan on varasija Laureassa noussut, ei muuta muutoksia. Jotain siis kuitenkin taustalla tapahtuu.

Vierailija
626/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyllä piinaavaa. Pahinta on et alan kääntyä sille puolelle et odotellaan tälle päivälle turhaan tuloksia 😭

Vierailija
627/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee, yleensä opintopolkuun tulee osion nimi, jonka takia koe hylätään. Sitten myöhemmin pystyy myös näkemään osiokohtaiset pisteet, mutta tälle nettisivuille ei ole vielä linkkiä kerrottu.

Tätä oon miettinyt lähiaikoina aika paljon! Miettikää tilanne (joka on siis mahdollista) että saat vaikka kaikista muista tosi hyvät mutta yhdestä et. Sitten et pääsekään mihinkään. Aikamoista. Oon myös ahdistunut edelleen ajatuksesta,että joudun oikeasti olemaan vielä työpaikassa josta en edes tykkää niin ainakin vielä 10kk. Huh.

Toisaalta ei auta kuin katsoa peiliin..

Vierailija
628/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan hyvin tuo palkkiteoria pitää paikkansa? Odottaminen muuttui piinaavaksi nyt, kun tuosta kuulin. Teorian perusteella olisin päässyt sisään ainakin tokaan vaihtoehtoon, ekaan ei ole vielä mitään tietoja, kun sinne on pelkkä valintakoejono.

Vierailija
629/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan hyvin tuo palkkiteoria pitää paikkansa? Odottaminen muuttui piinaavaksi nyt, kun tuosta kuulin. Teorian perusteella olisin päässyt sisään ainakin tokaan vaihtoehtoon, ekaan ei ole vielä mitään tietoja, kun sinne on pelkkä valintakoejono.

Mulla ei näy mitään tuollaisia mitä tuossa oli? Hmm?

Vierailija
630/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo palkkiteoria on totta, en päässyt opiskelemaan. Ei ensikertalaisista otetaan 5 sisään ja harvinaista olisi luopua paikastaan...

Eipä tarvitse jännittää tämän tiedon jälkeen.

Vierailija
631/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo palkkiteoria on totta, en päässyt opiskelemaan. Ei ensikertalaisista otetaan 5 sisään ja harvinaista olisi luopua paikastaan...

Eipä tarvitse jännittää tämän tiedon jälkeen.

Sama täällä.

Mutta mietin,että kun ei ole ollenkaan mukana minkäänlaisessa todistusvalinnassa eli pelkän valintakokeen perusteella yritetään sisään niin olisikohan niin,ettei palkit edes liiku? Just asking.

Vierailija
632/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakko kysyä, mitä nää palkit nyt ees on? Mulla ei näy mitään muuta kun teksti, että opiskelijavalinta kesken..

Vierailija
633/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ei, menin selaamaan viime syksyn keskustelua ja laurean palkki oli tullut useemman päivää ennen kun tulokset julkaistiin.. näinköhän tänäkin vuonna 😔😔

Vierailija
634/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse jaksa uskoa tuohon teoriaan. Kaipa se on vaan piinaavassa jännityksessä keksitty juttu millä saisi jonkinlaista loogista pohjaa omille mahdollisuuksille. Sitten jotkut puoltavat tätä teoriaa, koska heillekin kävi niin ja koulupaikan saivat. Mikä sitten taas suosii tuota teoriaa, mutta samalla tavalla nekin varmasti ovat saaneet koulupaikkoja mitkä eivät menneet tuon teorian mukaan.

Vierailija
635/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pakko kysyä, mitä nää palkit nyt ees on? Mulla ei näy mitään muuta kun teksti, että opiskelijavalinta kesken..

Opintopolun sivuilla jokaisen hakukohteen kohdalla pitäisi olla lisätietoja nappi (puhelimella tosi hassusti sivussa ns. ruudun ulkopuolella) ja sieltä näkee nämä ns. palkit :)

Vierailija
636/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Metropolia 1.vaihtoehtona, siinä ei ole vielä edes valintakoe-kohtaa ja todistusvalinnan varasija näkyy. Sitten on 2.vaihtoehtona Laurea, jossa näkyy sekä valintakoepalkki että todistusvalinnan varasija. Sitten kaikista 3.-6. vaihtoehdoista (myös Laurean eri toimipaikat) on lähtenyt todistusvalinnan pisteet sekä varasijatiedot pois tänään. Eli palkkiteorilla olisin pääsemässä 2.vaihtoehtoon ja 1.vaihtoehdon tulokset on kokonaan vielä arvioimatta. Sote-ala siis kyseessä kaikissa.

Vierailija
637/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palkki tuli aamulla ainakin Laurean hakukohteisiin:

AMK-valintakoe                -                                        -                      Opiskelijavalinta kesken

Vierailija
638/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa34 kirjoitti:

En itse jaksa uskoa tuohon teoriaan. Kaipa se on vaan piinaavassa jännityksessä keksitty juttu millä saisi jonkinlaista loogista pohjaa omille mahdollisuuksille. Sitten jotkut puoltavat tätä teoriaa, koska heillekin kävi niin ja koulupaikan saivat. Mikä sitten taas suosii tuota teoriaa, mutta samalla tavalla nekin varmasti ovat saaneet koulupaikkoja mitkä eivät menneet tuon teorian mukaan.

Ihmettelen, jos tuossa ei olisi mitään taustalla koska minulla on saman oppilaitoksen kolmesta hakuvaihtoehdosta ylimpään jäänyt varasijasijoitustilanne ja kahdesta alemmasta hakuvaihtoehdosta poistuivat aamulla samalla kun valintakoepalkki ilmestyi.

Vierailija
639/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintopolun sivuilla jokaisen hakukohteen kohdalla pitäisi olla lisätietoja nappi (puhelimella tosi hassusti sivussa ns. ruudun ulkopuolella) ja sieltä näkee nämä ns. palkit :)

Okei, kiitos🤗 Mulla tuo lisätietoja nappi tosiaan puuttuu vielä kokonaan ykköshakukohteesta. Kakkoshausta, jonka tuloksen tiedän jo, tämä nappi löytyy.

Vierailija
640/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liisa34 kirjoitti:

Ihmettelen, jos tuossa ei olisi mitään taustalla koska minulla on saman oppilaitoksen kolmesta hakuvaihtoehdosta ylimpään jäänyt varasijasijoitustilanne ja kahdesta alemmasta hakuvaihtoehdosta poistuivat aamulla samalla kun valintakoepalkki ilmestyi.

Tuon logiikan mukaan olisin sitten saanut kahdesta hakuvalinnasta koulupaikan, kummatkin Laurean. Siksi olen vähän skeptinen.. Ja ensimmäiseen ja vikaan ei ole ilmestynyt vielä edes sitä koevalinta- palkkia, kaikki muut edelleen näkyy.